my blog yar

  • ۰
  • ۰

این ‌مو‌ضوع که اقتصاد جهانی در حال تغییر است، موضوع پر اهمیتی نیست، درحالی که اتوماسیون انبار، سیستمی همیشگی است. دقیقا در همین زمان سال گذشته، به نظر می‌رسد که تقاضای ایالات متحده برای ظرفیت انبار، تا حد زیادی فرو نشست، اما در حال حاظر، در بحبوحه تحولات اقتصادی قابل توجه و راه اندازی مجدد زنجیره تامین، تقاضا بار دیگر افزایش یافته است.
استفاده بهینه از فضای انبار و اطمینان از کارایی، سرعت و سودآوری بیشتر در عملکرد انبار، به طور فزاینده ای به معنای روی آوردن به اتوماسیون است. نکات زیر در مورد اتوماسیون انبار مفید است. در این مقاله، قصد داریم، مفیدترین و سودمندترین فناوری‌های اتوماسیون انبار که امروزه در بازار موجود است، را به شما معرفی کنیم.

 

مزایای اتوماسیون انبار

نرم افزار انبارداری نمایانگر دوره جدیدی از بهره وری بالا و سودآوری در زنجیره تأمین است. برخی از برترین مزایا، به شرح زیر می‌باشد.

 

۱. صرفه جویی در هزینه

براساس آمار اداره کار ایالات متحده، متوسط دستمزد کارگران انبار، ۳.۷ میلیون دلار در سال است‌. این سازمان، شامل هزینه بیمه درمانی، مرخصی استحقاقی و سایر مزایا نمی‌شود.
اتوماسیون کارهای ساده و تکراری، ممکن است صرفه جویی قابل توجهی را فقط در تعدد نیروی کار انجام نمی‌دهد، بلکه از دقت بالاتر، گردش سریعتر و در کل کارایی کارآمد و هماهنگ، نیز حاصل می‌شود.

 

۲. مدل‌های کسب و کاری جدید

همانطور که گفته شد، تقاضای انبار، رو به افزایش است و اتوماسیون انبار می‌تواند به رفع این تقاضا کمک کند. بخشی از این فرصت تحت مدل‌های کسب و کاری جدید مانند انبارهای درخواستی، قرار دارد. نظارت بر انبار و ردیابی موجودی در زمان واقعی به کشف فضای ذخیره نشده انبار کمک می‌کند و سپس ارائه دهندگان را با کسانی که به این فضا نیاز دارند متصل می‌کند.
این مدل، کمی شبیه سایر مدل‌های اقتصادی اشتراکی مانند اجاره اتاق خواب اضافی یا کاناپه شبانه است. این مدل می‌تواند زندگی را برای صاحبان انبار و همچنین شرکت‌هایی که نیاز به دسترسی به امکانات و خدمات انبار دارند و نمی‌خواهند زیرساخت‌های خود را تغییر دهند، بسیار آسان کند.

 

۳. پویایی داده و پیگیری در زمان واقعی

اتوماسیون انبار بسیار حساس است، زیرا استقلال عملکردهای اساسی را در کنار جمع آوری اطلاعات در زمان واقعی برای همان فرایندها فراهم می‌کند. به طور کلی، مستند سازی کارهای تکراری و انجام وظایف سنگین فیزیکی، امری بیهوده است.
لازم به ذکر است، تسمه نقاله‌های هوشمند، ربات‌های همکار، بازوهای رباتیک، کامیون‌های پالت اتوماتیک و سایر دارایی‌ها می‌توانند داده‌های مفید برای تصمیم گیرندگان را جمع آوری کنند. این داده‌ها شامل شرایط تجهیزات، اطلاعات مربوط به بهرهوری عملیاتی و چرخه‌های نگهداری، و همچنین اطلاعات مربوط به هر فرآیند در انبار، مانند زمان چرخه، نرخ نقص و عوامل کند کننده است.

اتوماسیون اداری

فناوری‌های پیشرو در اتوماسیون انبار کدام است؟

امروزه فناوری‌های زیادی برای انبارهای خودکار در دسترس است و بسیاری دیگر در حال توسعه هستند. در سال‌های آینده شاهد توانایی و دسترسی بیشتر این فناوری‌ها و سایر فناوری‌ها خواهیم بود.

 

۱. ابر و پردازش Edge

صنعت ۴.۰ برای دستیابی به نتایج به قابلیت پویایی و همکاری داده‌ها متکی است. سیستم‌های مدرن مدیریت انبار از رایانش ابری و Edge برای به اشتراک گذاشتن داده‌ها بین سهامداران و شرکا، تجزیه و تحلیل اطلاعات جمع آوری شده از تجهیزات و گردش کار به صورت خودکار، تولید سفارش و تولید فاکتور، دستورالعمل‌های انتخاب و ترتیب مجدد موجودی، استفاده می‌کنند.
ابر بیانگر تحرک داده‌ها بین فرآیندها و مدیریت شرکا است. با اصلاح بیشتر این مدل، محاسبات Edge، عملکردهای تحلیلی را به حاشیه شبکه هدایت می‌کند تا شرکت‌های انبارداری بتوانند الزامات پهنای باند خود را به حداقل برسانند.
درنتیجه از انباری برخوردارید که دارای داده‌های مفید است، اما در آنجا بیشتر داده‌ها به طور خودکار پردازش می‌شوند و تا آنجا که ممکن است به منبع نزدیک می‌شوند.

 برای تاریخ میلادی به شمسی  می توانید از تقویم انلاین  استفاده کنید. 

 

۲. ماشین‌های هدایت شونده اتوماتیک

این ماشین‌ها با نام AGV نیز شناخته می‌شوند که ماشین‌های مستقلی هستند و بیشتر اوقات کمی بزرگتر از یک کامیون پالت است – که مواد یا محموله‌ها را از یک ایستگاه کاری به ایستگاه دیگر منتقل می‌کنند. این نوع ماشین‌ها به منظور محدود کردن عبورو مرور در یک مرکز و نگه داشتن کارکنان برای انجام کارهایی با عملکرد بالاتر مانند بسته بندی و حمل و نقل، به جای حمل مواد ایده آل هستند.
متغیرها و شرایط فردی ممکن است از یک مرکز به یک مرکز دیگر متفاوت باشد، اما درک ROI بالقوه برای AGV غیرممکن نیست. پس از یک دوره تعادل دو ساله، تسهیلاتی با ۱۵ اپراتور لیفتراک می‌تواند ۹۰۰۰۰۰ دلار در سال صرفه جویی در هزینه‌های کارگر، علاوه بر مزایای بهره وری و ایمنی داشته باشد.
چشم‌انداز ماشین و فناوری‌های مسیر‌یابی در مدت زمان کوتاهی مسیری طولانی را طی کرده‌اند و باعث شدند که ماشین‌ها و سایر ربات‌های مشترک در کنار کارگران انسانی مستقر شوند.

 

۳. تگ‌های RFID

با توجه به مقرون به‌صرفه‌تر‌شدن تگ‌های RFID در سال‌های اخیر، انبارهای بیشتری، تگ‌ها را به عنوان جایگزینی برای بارکد و شناسه‌های چاپی در نظر گرفته‌اند که مزایای آن می‌تواند قابل توجه باشد. اولین مورد این است که تگ‌های RFID می‌توانند در بسته‌بندی‌ها تعبیه شوند، در نتیجه کمتر در معرض دستکاری، لایه‌لایه‌شدن، سیاه‌شدن یا دیگر انواع آسیب‌ها قرار می‌گیرند که می‌تواند بارکد برچسب را غیرقابل خواندن کند.
با استفاده از تگ‌های RFID برای حمل و نقل، پالت، کارتن‌های حمل و نقل یا حتی دیگر کالاها، کارمندان، نیازی به رسیدگی و اسکن هر قطعه ندارند. در عوض، RFID با عملکرد گسترده به انبارها این امکان را می‌دهد تا هنگام عبور از نوار نقاله، حتی محموله‌های بزرگ را هم‌زمان اسکن کنند، در نتیجه کارآیی و قابل مشاهده‌بودن فهرست موجودی در زمان واقعی را فراهم می‌کند.
با استفاده از تگ‌های RFID ،کنترل خودکار و نگهداری سوابق، می‌توان کنترل نقص و صرفه‌جویی در هزینه را با یک راه حل فراهم کرد. برخی از مطالعات موردی، کاهش ۹۶‌درصدی زمان مورد نیاز برای شمارش چرخه را نشان می‌دهد و برخی دیگر ۹۰‌درصد پیشرفت در زمان دریافت فرآیند را نشان می‌دهد.

 

منبع:

https://blog.yar.cloud/%da%86%d9%87-%d9%86%db%8c%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d8%a8%d9%87-%d8%a7%db%8c%d8%ac%d8%a7%d8%af-%db%8c%da%a9-%d8%a7%d8%aa%d9%88%d9%85%d8%a7%d8%b3%db%8c%d9%88%d9%86-%d8%a7%d9%86%d8%a8%d8%a7%d8%b1-%d8%ae%d9%88/

  • ۰۰/۰۷/۰۸
  • roza estar

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی