my blog yar

۲۳ مطلب در شهریور ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

پیدا کردن یک شغل مناسب در شرایط سخت بازار کار، مسئله و دغدغه ای جدی است که هر کارجویی می خواهد در سریع ترین زمان ممکن آن را حل کرده و از این مشکل بزرگ رهایی یابد. شاید نوشتن رزومه کاری و ویرایش چند باره آن خیلی سخت و کسل کننده باشد، اما برای اینکه از بیکاری نجات پیدا کنید، باید این سختی را به جان بخرید.
اما بدون برنامه ریزی و رعایت تمامی اصول رزومه نویسی، نمی توانید یک شغل مناسب پیدا کنید. قبل از اینکه شروع به نوشتن رزومه کنید، باید بدانید که در انتهای این راه چه شخصی نشسته است و برای آن فرد، چه رزومه ای جذاب تر است و رزومه تان چه تاثیری در تصمیم او خواهد داشت؟
این خیلی ناراحت کننده است که یک نیروی کار خبره و ماهر، تنها بخاطر عدم توانایی ارایه مناسب مهارت ها و توانایی هایش در رزومه، نمی تواند کار پیدا کند یا به شغلی که لیاقتش را دارد، نمی رسد و شخص دیگری با سطح مهارتی پایین تر، اما با یک رزومه هدفمند و کاملا بهینه شده، می تواند مدیر شرکت را قانع کند که او را استخدام نماید.
شروع کاریابی شما زمانی نیست که سراغ آگهی های استخدام می روید! بلکه زمانی است که شروع به نوشتن رزومه کاری می کنید. اگر می خواهید از همان ابتدا قدم های محکمی بردارید باید برای ساخت رزومه کاری تاثیر گذار و حرفه ای وقت بگذارید و یک نمونه رزومه کاری خوب آماده کنید. برای نوشتن یک رزومه کاری خوب باید به سوالات زیر پاسخ دهید:

  • یک کارفرما دقیقاً چه چیزی در رزومه تان را می خواهد مشاهده کند؟
  • آیا رزومه تان به درستی به نکات موجود در آگهی استخدامی اشاره کرده است؟
  • معمولاً رزومه کارجویان پیشتاز شامل چه ویژگی ها و اطلاعاتی است؟

اولین ملاقات شما با کارفرما نه در روز مصاحبه بلکه در برگه رزومه تان است. پس باید خیلی خوب خودتان را معرفی کنید و او را قانع کنید که شما گزینه مناسبی برای استخدام هستید و شما را به مصاحبه کاری دعوت کند. اما بدون یک رزومه هدفمند، خیلی سخت بتوانید از سد مدیران منابع انسانی شرکت ها و سازمان ها عبور کنید.
منظور از رزومه هدفمند، رزومه ای است که دقیقاً مخصوص همان شرکت و سازمان و برای یک فرصت شغلی نوشته شده است؛ شما در این رزومه باید مهارت هایی که برای انجام این کار ضروری تر و برای کارفرما نیز مهم تر هستند را بالاتر از سایر مهارت هایتان بنویسید و همین طور برای سایر قسمت های رزومه همین عمل را انجام دهید و کاملاً بر اساس خواسته های آن شرکت و سازمان و همین طور ملزومات آن پست کاری رزومه تان را ویرایش کنید.

بسیاری از رزومه های طولانی بخاطر آنکه نمی توانند نشان دهند کارجو برای آن شغل مناسب است، حذف می شوند.

لزوماً ضعف شما باعث بیکار ماندن تان نیست. پس تمرکزتان باید بر روی نیازمندی های همان شغل باشد و چیز اضافه تری در رزومه ننویسید. شاید کوله باری از مهارت ها و پروژه های کاری موفق داشته باشید، اما زیاد نوشتن هم کارفرما را گیج می کند و همان بلا را بر سر رزومه تان خواهد آورد و خیلی راحت شانس استخدام در یک شغل خوب را به خاطر نوشتن اطلاعات اضافی و غیر مرتبط از دست خواهید داد.

برای تبدیل شمسی به قمریمی توانید از تقویم آنلاین استفاده کنید.

 

رزومه کاری

کارفرما در رزومه کاری تان دقیقا دنبال چه چیزی است؟

 

ویژگی های ذکر شده در آگهی استخدام

اصلاً این اشتباه را نکنید که یک رزومه مشابه را برای همه شرکت ها بفرستید. این مدل رزومه برای افراد آماتور و بی تجربه است! هر چه بیشتر می توانید به مواردی که در آگهی استخدام آمده اشاره کنید و آن ها را برجسته تر کنید؛
کارفرما در رزومه دنبال شناختن شما نیست، بلکه تنها دنبال مهارت ها و توانایی هایی است که الان شرکت به آن ها نیاز دارد و می خواهد خیلی سریع آن ها را در رزومه پیدا کنید؛ آنچه که کارفرما نیاز دارد در آگهی استخدام قید شده است. پس اگر آن نیازمندی ها را دارید، با اولویت بالاتری در رزومه آن ها را بنویسید.

 

اشتیاق به کار در آن شرکت

نحوه نوشتن رزومه و لحن رزومه تان است به کارفرما نشان می دهد که چقدر به کار در آن شرکت علاقمند هستید. همه در حالت کلی به کاری که انتخاب کرده اند علاقمند و مشتاق هستند؛ اما شما باید مخصوصاً درباره آن شرکت صحبت کنید و نشان دهید به استخدام در آن شغل و در آن شرکت راغب هستید.

 

میزان اثربخشی در شرکت های قبلی

زمانی که در رزومه درباره دستاورد هایتان می نویسید، مبهم صحبت نکنید. از اعداد و ارقام، آمارهای مالی استفاده کنید و اگر سود شرکت را بالابرده اید، یا هزینه ها را کاهش داده اید و هر اثر مثبت دیگری داشته اید به صورت مقداری و به روشی قابل اندازه گیری بیان کنید.
مثلاً در شغل قبلی، باعث افزایش دو برابری مشتریان شرکت شده اید. خب کارفرما می خواهد بداند که این عدد چقدر است؟ 50 نفر را به 100 نفر رسانده اید یا مشتریان را از 500 نفر به 1000 نفر رسانده اید؟

 

یک خلاصه رزومه حرفه ای

اثر یک رزومه کاری حرفه ای جلب نظر کارفرما است؛ کارفرمایی که وقت زیادی برای خواندن رزومه ها ندارد. پس بهترین راه حل برای این چالش زمانی، آماده کردن یک چکیده از جذاب ترین و مهم ترین اطلاعات رزومه برای کارفرما است. کارفرما سریع باید به این بخش رزومه برسد، پس بعد از نوشتن اطلاعات شخصی، یک متن چکیده، در قالب «توصیف خلاصه» در رزومه تان قرار دهید.
این بخش، باید مهم ترین مهارت های شما و سوابق کاری تان را در یک پاراگراف یا در لیست نشانه دار برجسته و پررنگ کند. رزومه هایی که جلب توجه می کنند، یک شروع (توصیف خلاصه) خوب و قوی دارند.
در رزومه های قدیمی، معمولاً در یک بخش از اهداف، برنامه ها و انگیزه ها در رزومه صحبت می شد. اما بجای اینکه در رزومه از خواسته های خود و آنچه که به دنبالش هستید، صحبت کنید، درباره آن شرکت و خواسته هایش بنویسید؛ با نوشتن بخش خلاصه رزومه به آن ها بگویید که چه چیزی به شرکت هایشان اضافه می کنید و خواسته هایشان را چگونه و با چه توانایی هایی برآورده خواهید کرد.

 

منبع:

https://blog.yar.cloud/%da%86%da%af%d9%88%d9%86%d9%87-%d8%b1%d8%b2%d9%88%d9%85%d9%87-%d8%a7%db%8c-%d8%aa%d8%a7%d8%ab%db%8c%d8%b1-%da%af%d8%b0%d8%a7%d8%b1-%d8%a8%d9%86%d9%88%db%8c%d8%b3%db%8c%d9%85%d8%9f/

  • roza estar
  • ۰
  • ۰

توجه به حقوق افراد و کمک به مردم برای رسیدن به مطالبات حقوقی‌شان یکی از نیازهای اساسی هر جامعه‌ای است. با افزایش جمعیت و پیچیده‌تر شدن روابط بین افراد و وجود مسائل اجتماعی و اقتصادی و… میان آن‌ها به تبع میزان نیاز جامعه به قوه قضائیه برای دادرسی و حل مشکلات قضایی افزایش می‌یابد.

به همین علت استخدام نیروهایی متعهد و توانمند برای این قوه کار سخت و پیچیده‌ای است و داوطلبان این شغل باید مراحل مختلفی از جمله مصاحبه شغلی را بگذرانند تا بتوانند وارد قوه قضائیه بشوند.

 

قوه قضائیه و وظایف آن

قوه قضائیه یکی از قوای سه گانه در کشور است که هدف اصلی آن برقراری عدالت میان افراد حقیقی و حقوقی می‌باشد که بعد از انقلاب اسلامی این قوه به عنوان تنها مرجع دادخواهی شناخته شده است. بعد از آغاز به کار قوه قضائیه بسیاری از مشکلات مردم با روند قانونی و منطقی‌تر حل و فصل شد چرا که قبل از وجود قوه قضائیه به علت نبودن یک مرجع قانونی مطمئن برای حل مشکلات مردم، در اکثر موارد حق به افراد قوی‌تر و بانفوذ داده میشد و حقوق افراد ضعیف پایمال میشد.

از وظایف این قوه می‌توان به:

  • رسیدگی و صدور حکم در مورد تظلمات، شکایات
  • حل و فصل دعاوی و رفع خصومات
  • اخذ تصمیم و اقدام لازم در آن قسمت از امور حسبیه که قانون تعیین می‌کند
  • احیای حقوق عامه و گسترش عدل و آزادی‌های مشروع
  • نظارت بر حسن اجرای قوانین

کشف جرم و تعقیب مجازات و تعزیر مجرمین و اجرای حدود و مقررات مدون جزایی اسلام

وظایفی که در بالا ذکر شد فقط تعداد معدودی از وظایف قوه قضائیه است بنابراین با توجه به حساسیت‌های موجود در این قوه مسئولین استخدام نیرو سعی می‌کنند با دقت و حساسیت بیشتری به جذب داوطلبان اقدام کنند. چرا که انتخاب نیرویی ضعیف باعث ایجاد مشکلات فراوان برای این دستگاه خواهد شد.

افرادی که داوطلب استخدام در قوه قضائیه هستند باید بعد از داشتن شرایط سنی و ارائه‌ی مدرک تحصیلی مورد نیاز، در حوزه‌ی کامپیوتر نیز مهارت‌هایی داشته باشند. اگر مدارک ارائه شده مورد قبول باشد از داوطلبان آزمون کتبی گرفته می‌شود و داوطلب اگر نمره مورد نظر را احتساب کند وارد مراحل بعدی می‌شود که مصاحبه شغلی نیز یکی از این مراحل است.

به عبارت ساده‌تر، شما برای استخدام شدن در قوه قضاییه نیاز دارید تا از مراحل زیادی با موفقیت عبور کنید که به دلیل حساسیت‌های بالای این شغل می‌باشد. این روند شامل آزمون کتبی، معاینات پزشکی و مصاحبه کاری می‌باشد.

برای نوشتن رزومه استاندارد استخدامی، می توانید از نرم افزار های رزومه ساز استفاده کنید و برای تبدیل تاریخ شمسی به میلادی با jdf می توانید از تقویم آنلاین استفاده کنید.

 

آزمون کتبی

شما برای اینکه بتوانید در قوه قضاییه استخدام شوید باید اولین مرحله که همان آزمون کتبی است را با موفقیت پشت سر بگذارید. یعنی شما بعد از پر کردن فرم استخدام باید برای آزمون کتبی آماده شوید و مواد درسی که در این آزمون برای شما تعیین می‌گردد و در دفترچه راهنمای آن به طور کامل ذکر شدند را مطالعه کنید و نمره کافی را در آزمون کتبی به دست آورید.

بعد از اعلام نتایج آزمون کتبی در صورت کسب حد نصاب و نمره قبولی شما وارد مرحله دوم می‌شوید در این حالت با شما تماس گرفته می‌شود و جزئیات دقیق‌تری از مصاحبه کاری در اختیار شما قرار می‌گیرد.

 

معاینات پزشکی

بعد از قبولی در آزمون کتبی نوبت به معاینات پزشکی می‌رسد که قوه قضائیه نیز مانند بسیاری از ارگان‌های دولتی از افرادی که قصد استخدام در این قوه دارند، آزمایش‌ها و تست‌های مختلف پزشکی برای تایید صحت و سلامت جسمی و فیزیکی آن‌ها میگیرد که شما باید تمامی این مراحل را با موفقیت بگذرانید تا بتوانید به دوره‌ی بعد راه پیدا کنید.

مصاحبه کاری

مصاحبه کاری

مصاحبه کاری در قوه قضاییه ممکن است با مصاحبات شغلی دیگر سازمان‌ها تفاوت‌هایی داشته باشد. این مرحله خود شامل دو زیر مجموعه است اولین آن مربوط به مصاحبه‌ای است که مهارت‌های عملی، تخصصی و فنی مورد نیاز برای سمت شغلی مورد نظر در فرد جویای کار سنجیده می‌شود، نگران نباشید مواردی که لازم است شما در آن‌ها مهارت کسب کنید به شما اطلاع داده می‌شود.

بر اساس تجربیات افرادی که در این آزمون‌ها شرکت کرده‌اند شما نیاز دارید تا برخی مهارت‌های کامپیوتری، برنامه نویسی، تایپ، روخوانی قرآن و غیره را تمرین کنید تا در مصاحبه کاری بتوانید موفق عمل کنید. همانطور که میدانید برای داشتن یک مصاحبه کاری موفق شما نیاز دارید تا اعتماد به نفس خود را تقویت کنید و از مهارت‌های ارتباطی خود برای ارتباط بهتر با مصاحبه گیرندگان استفاده کنید تا نظر آن‌ها را جلب کنید.

در دومین مرحله مصاحبه کاری حضوری ویژگی‌های روانشناختی، روانشناسی شخصیت، دیدگاه‌های دینی و عقیدتی و…. شما مورد سنجش قرار می‌گیرد. شاید این مرحله کمی از مراحل بالاتر سخت‌تر و کمی استرس زا به نظر برسد اما اگر شما قبل از حضور در مصاحبه حضوری تجربیات و سوالاتی که ممکن است از شما پرسیده شود را بررسی کنید مطمئنا می‌توانید این مرحله را نیز با موفقیت پشت سر بگذارید. برای این کار می‌توانید از افرادی که در این شغل ها مشغول به کار هستند مشورت بگیرید، و یا در اینترنت و سایت‌های معتبر جستجو کنید، اطلاعات خود را بالا ببرید، سپس با تمرین در خانه خود را برای مصاحبه آماده کنید.

 

نمونه‌ای از سوالات عقیدتی و روانشناختی در مصاحبه شغلی قوه قضائیه

  • خودتو معرفی کن؟
  • از خانوادت بگو؟
  • از زندگی شخصیت و زندگی کاریت چه می‌خواهی؟
  • برنامت برای زندگیت بعد از اینکه بری سر کار چیه؟
  • چرا ازدواج نکردی؟( اگر ازدواج کرده باشین سوالاتی در مورد همسرتون می‌پرسند)
  • چه کتاب‌هایی رو مطالعه می‌کنی؟
  • توی زندگیت توی تنگنا قرار گرفتی؟ چه محدودیت‌هایی؟ میشه چندتاشو بگی؟
  • میتونی به دیگران اعتماد کنی؟
  • اگه با همکارت مشکل پیدا کنی، چیکار می‌کنی؟
  • خودت فکر میکنی چطور شخصیتی داری؟
  • شرایط یک کارمند خوب چیه؟
  • معضلات چه معضلات مهمی توی زندگیت میبینی؟باهاش چطور برخورد میکنی (حل مسئله)؟ آیا جامعه ما دارای معضلات مهمی هست؟ چندتاش رو مثال بزن
  • سه تا کلید توی یه اتاق داریم و سه تا لامپ توی اتاق دیگه‌ای داریم، بین این دو اتاق دیوار هست و فقط یک‌بار میشه توی هر کدوم از این دو اتاق حضور داشت، چطور بفهمیم که کلیدها مال کدوم لامپ‌ها هستن؟

 

مصاحبه‌کنندگان به زبان بدن شما، شیوایی و قدرت بیان وهمچنین مهارت ارتباطی شما توجه ویژه می‌کنند. معمولاً یک شخص جدا از مصاحبه‌کنندگان وظیفه زیر نظر گرفتن این موارد را در مصاحبه به عهده دارد.

  • ولایت فقیه کیست و توسط چه کسی انتخاب می‌شود؟
  • اختیارات ولایت فقیه؟
  • ریاست قوه قضائیه کیست؟ توسط چه کسی یا کسانی و برای چند سال انتخاب می‌شود؟
  • نقطه عطف انقلاب چه زمانی بود؟
  • هشتم شهریور چ روزی است؟
  • شانزده آذر چه روزی است؟
  • تبعید امام خمینی چه تاریخی صورت گرفت؟
  • جنگ‌های مولا علی(ع) کدام‌ها بودند؟
  • چرا حضرت علی در جنگ صفین شکست خوردند…علتش؟
  • نماز را چگونه می‌خوانی؟
  • تسبیحات اربعه کدام است؟
  • طریقه‌ی وضو و تیمم به صورت عملی.
  • حضور در نماز جماعت؟جمعه؟ راهپیمایی و‌ تظاهرات
  • اوقات بیکاری خود را چگونه می‌گذرانی؟
  • منظور رهبر از گام دوم انقلاب چیست؟
  • طریقه وصل شدن به نماز جماعت در رکعت دوم چگونه است؟
  • فعالیت‌های ورزشی، فرهنگی‌، اجتماعی ومذهبی خود را توضیح بده.
  • درباره جریان نهم دی، انگیزه و هدفشون چه میدانی؟
  • چرا میگن نماز جمعه، نماز عبادی سیاسی است؟

 

سوالات تخصصی در مصاحبه شغلی قوه قضائیه

در مصاحبه سوالاتی در مورد کامپیوتر و بعضی از نرم افزارها از شما سوالاتی پرسیده می‌شود بنابراین قبل از مصاحبه سعی کنید اطلاعات کامپیوتری خود را افزایش دهید.

در سوالات تخصصی، سوالاتی در مورد مدرک تحصیلی، رشته و شغل مورد نظر ، کتاب‌هایی دانشگاهیتان، مقالاتی اگر داشته‌اید و همچنین در مورد وظایف قوه قضائیه و اطلاعاتی در مورد این قوه از شما پرسیده می‌شود پس سعی کنید با اطلاعات کافی و اعتماد به نفس وارد جلسه مصاحبه بشوید.

 

منبع:

https://blog.yar.cloud/%da%86%da%af%d9%88%d9%86%d9%87-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d9%85%d8%b5%d8%a7%d8%ad%d8%a8%d9%87-%d8%b4%d8%ba%d9%84%db%8c-%d9%82%d9%88%d9%87-%d9%82%d8%b6%d8%a7%d8%a6%db%8c%d9%87-%d8%a2%d9%85%d8%a7%d8%af/

  • roza estar
  • ۰
  • ۰

آیا وقت کافی و امکانات لازم برای ادامه تحصیل در دانشگاه را ندارید؟ مشکلی ندارد، چرا که موقعیت های شغلی فراوانی برای افرادی که مدرک دانشگاهی ندارند وجود دارد. شغل هایی که دستمزد های خوبی دارند و امکان بیکار ماندن در آن حوزه های کاری کم است.

سایت CAREERBUILDER اخیراً یک لیست از جذاب ترین و پر تقاضاترین شغل هایی که نیاز به مدرک دانشگاهی را ندارند را منتشر کرده است.

این لیست شامل شغل هایی است که تعداد آگهی استخدام آن ها از نفراتی که متقاضی استخدام در این مشاغل هستند، بیشتر است. در ضمن این لیست حاوی اطلاعات مهم دیگری از قبیل میزان رشد این شغل در سال های آینده و همچنین میزان رشد درآمدی آن است.

از میان مشاغلی که نیاز به مدرک دانشگاهی ندارند در شغل هایی هم چون راننده ماشین های سنگین و راننده ماشین آلات کشاورزی اختلاف تعداد اگهی های استخدامی و افراد متقاضی این کار به شدت زیاد است، جایگاه بعدی مربوط به سرپرست فروشندگان خرده فروش است، مدیر خدمات غذایی، نمایندگی فروش بیمه، کارشناس پشتیبانی کاربران سیستم های کامپیوتری نیز در جایگاه های بعدی قرار دارند.

برای تبدیل شمسی به قمری می توانید از تقویم آنلاین استفاده کنید.

استخدام بدون مدرک

سه راه برای موفقیت بدون مدرک دانشگاهی

این تاکتیک ها شما را از وضعیت «ضرورت مدرک دانشگاهی» به وضعیت «موفقیت بدون مدرک دانشگاهی» خواهد برد:

 

1.برجسته کردن هر دوره ای که در آن شرکت کرده اید

ممکن است که فاقد مدرک دانشگاهی باشید، اما به احتمال زیاد به طور مستمر در زمان اشتغال در دوره های آموزشی متعددی شرکت کرده اید. راجع به دوره های مرتبط با فرصت شغلی مورد نظر خود، گواهینامه های آموزشی که دریافت کرده اید، آموزش های حین خدمت که گذرانده اید، کنفرانس هایی که در آن ها شرکت کرده اید، سمینارها و دوره های آموزشی آنلاینی که در آن ها شرکت داشته اید و حتی آن مهارت و توانایی هایی که بصورت خود خوان کسب کرده اید، فکر کنید. شما می توانید با قرار دادن بخش «توسعه مهارتی» در رزومه کاری خود بر این بخش اهمیت مضاعف آن تاکید بیشتری کنید.

 

2.استاد مهارت های نرم

در دوران مدرسه به ندرت راجع به مهارت های نرم (مثلاً فنون مذاکره، مهارت های رفتاری و ارتباطی و غیره) صحبت می شود اما این ها مهارت های کلیدی هستند که نقش مهمی در موفقیت شما در کار و زندگی شغلی شما دارند. با یادگیری و تقویت این مهارت ها یک قدم از همسالان خود جلوتر باشید و با نوشتن این مهارت ها در رزومه، شانس موفقیت خود را در زندگی شغلی و زندگی شخصی خود افزایش دهید.

 

3.گروهی از مربیان و مشاوران تشکیل دهید

یکی از رازهای موفقیت شغلی جمع آوری گروهی از مربیان و مشاوران است تا بتوانند در این مسیر شما را راهنمایی کنند. بهترین مربی و مشاور افرادی هستند که در حال حاضر در جایگاه شغلی که شما آرزویش را دارید مشغول به کار هستند، اسرار آن ها در رسیدن به این جایگاه را کشف کنید و از عقل و خرد آن ها برای رزومه نویسی و رسیدن به شغل مورد نظرتان کمک بگیرید.

 

چرا یک کارفرما باید شما را استخدام کند؟

اولین دلیل، اختلاف حقوق افراد بدون مدرک دانشگاهی و افراد تحصیل کرده است. توقع بالای افراد تحصیل کرده و حقوق درخواستی بالاتر آن ها کارفرما را ترغیب می کند تا شخصی با تحصیلات پایین تر را استخدام کند.

بر اساس تحقیقاتی که توسط انجمن رسمی آموزش عالی امریکا انجام گرفته است میانگین حقوق دریافتی افراد دارای مدرک کارشناسی ارشد 70 هزار دلار در سال، افراد دارای مدرک کارشناسی 50 هزار دلار در سال و افراد بدون مدرک دانشگاهی 30 هزار دلار در سال است.

 

یادگیری از طریق انجام کار

یادگیری یک مهارت در کلاس درس با فراگرفتن آن در دنیای واقعی بسیار متفاوت است. در این تحقیق که توسط انجمن رسمی آموزش عالی امریکا انجام گرفته است 59 درصد از دانشجویان اظهار کردند که می توانند آن چه در دانشگاه و کالج فرا گرفته اند را در دنیای واقعی پیاده سازی کنند در حالی تنها 23 درصد از کارفرمایان با این ادعا موافق هستند.

 

نتیجه گیری

واقعیت این است که نیاز کارفرمایان از نیروی کار با آن چه دانشجویان تصور می کنند، کاملاً متفاوت است. ممکن است برای برخی مدیران مدرک تحصیلی در رزومه فارسی و انگلیسی شما فاکتور مهمی باشد و برای دیگر کارفرمایان اهمیتی نداشته باشد. اما می خواهیم سوالی را مطرح کنیم که پاسخ به آن، کاملاً قضیه را روشن و شفاف می کند.
به نظر شما اگر کافرما بخواهد از بین فرم رزومه یک فرد تحصیل کرده و یک فردی که مدرک دانشگاهی ندارد، یکی را انتخاب کند چه کسی را انتخاب می کند؟ آیا فردی را استخدام می کند که بعد از 4 سال تنها یک مدرک تحصیلی دارد و هیچ تجربه کاری بدست نیاورده یا شخص بدون مدرکی را استخدام می کند که به جای 4 سال تحصیل در دانشگاه 4 سال تجربه کاری مرتبط و سابقه کاری خوبی دارد؟

 

منبع:

https://blog.yar.cloud/%da%86%da%af%d9%88%d9%86%d9%87-%d8%a8%d8%af%d9%88%d9%86-%d9%85%d8%af%d8%b1%da%a9-%d8%af%d8%a7%d9%86%d8%b4%da%af%d8%a7%d9%87%db%8c-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%ae%d8%af%d8%a7%d9%85-%d8%b4%d9%88%db%8c%d9%85/

  • roza estar
  • ۰
  • ۰

زمانی که درباره توصیف شغلی صحبت می کنیم، احتمالاً شما به توضیحاتی که کارفرما در آگهی استخدام درج می کند، فکر می کنید. اما مهم ترین توصیف های شغلی توسط خود شما – زمانی که درباره شغل های قبلی صحبت می کنید – نوشته می شود.
شرح شغلی که در رزومه کاری خود می نویسید، به کارفرمای آینده تان نشان می دهد که شما در آن شغل، چه کارهایی انجام داده اید. در ضمن خلاصه ای هم از تجارب کاری و مهارت های فنی تان را نیز نشان می دهد.
هر چقدر شرح شغلی را در رزومه بهتر بنویسید، نمونه رزومه تان بیشتر مورد توجه کارفرما قرار می گیرد و برای مصاحبه کاری انتخاب خواهد شد.
اما بهترین روش برای نوشتن یک توصیف شغلی جذاب و گیرا چیست؟

بهتر است قبل از توصیف های شغلی را به رزومه تان اضافه کنید، بهتر است لیستی از کارهایی که در شرکت های قبلی انجام می دادید تهیه کنید. این کار شما را برای نوشتن توصیف شغلی رزومه، آماده می کند.

برای تبدیل شمسی به میلادی می توانید از تقویم آنلاین استفاده کنید.

بر روی مهارت ها و دستاورد ها تمرکز کنید

زمانی که یک توصیف شغلی نوشتید، دنبال راهی باشید که توضیحات تان را خلاصه تر کنید. تلاش کنید که یک متن فشرده و پرمغز بنویسید. مهارت ها و دستاوردها را پررنگ و برجسته کنید. برای اصلاح جملات و عبارات وقت کافی بگذارید و خطاهای خودتان را اصلاح کنید. از کلمات قوی استفاده کنید. کلماتی مانند رسیدگی کردن، سرپرستی، نظارت و غیره نشان می دهند که شما تأثیرات مهم و موثری بر روی تیم کاری خود داشته اید.

اگر رزومه تان قرار است در اختیار سازمان هایی قرار بگیرد که از نرم افزار های ATS استفاده می کنند، حتما هنگام نوشتن توصیف های شغلی از کلمات کلیدی استفاده کنید. زمانی که این سیستم ها در دیتابیس خودبه دنبال کارجویان بالقوه برای یک شغل می گردند، رزومه هایی که کلمات کلیدی بیشتری در خود داشته باشد را سریع تر نمایش می دهند. اگر اطلاعاتی درباره سیستم های ATS ندارید، می توانید به این مقاله مراجعه کنید.

 

درباره آن چه در رزومه می نویسید وسواس داشته باشید.

رزومه شما شامل همه سوابق شغلی تان نیست. نیازی هم نیست که همه وظایفی که در شغل های قبلی داشته اید را بنویسید. خودتان را به جای کافرمای احتمالی بگذارید و مرتبط ترین اطلاعات را برای نوشتن در رزومه انتخاب کنید. آیا این مطالبی که انتخاب کرده اید، او را قانع می کند که شما ارز ش دعوت شدن به مصاحبه کاری را دارید.

لزومی ندارد هر وظیفه ای که قبلا بر عهده داشته اید را در رزومه بنویسید. وظایف و فعالیت های شبیه به هم را گروه بندی کنید. مثلاً به جاری نوشتن «پاسخگویی تماس مشتریان» یا « پاسخ ایمیل های ارسالی مشتریان» می تواید این دو را با یکدیگر ترکیب کنید و اینطور بنویسید:
«رفع مشکلات مشتریان از طریق ایمیل، تماس تلفنی و همین طور مکالمه های بوسیله چت»

 

اطلاعات هر توصیف شغلی را طبقه بندی و اولویت بندی کنید.

در قدم بعدی، راجع به اولویت بندی اطلاعاتی که برای هر توصیف شغلی جمع آوری کرده اید، فکر کنید.اول آن جزییات و اطلاعاتی که برای کارفرمایان جذاب تر است را ارایه دهید. به عنوان مثال یک کارجوی رشته طراحی داخلی را در نظر بگیرید.

فرض کنید که در شغل قبلی این کارجو، 75 درصد زمانش صرف فروش و بازاریابی و 25 درصد زمانش نیز برای طراحی داخلی صرف شده است.
اگر چه زمان بیشتری در بخش فروش صرف شده است، اما اولویت شما باید میزان ارتباط وظایف شغل قبلی با شغل جدیدتان باشد. پس توصیف شغلی شما باید با کار طراحی و جزییات مربوط به آن شروع شود و پس از آن درباره کارهای فروش صحبت کنید.

مثال:

کارمند فروش

  • طراحی چینش محصولات داخل ویترین فروشگاه ها
  • ایجاد نقاط جذاب فروش برای محصولات کم فروش. افزایش 30 درصدی فروش این محصولات با استفاده از این ترفند.
  • سازماندهی محصولات داخل فروشگاه برای استفاده حداکثری از فضا و جلب توجه محصولات جدید فروشگاه
  • به کارگیری مهارت های ارتباطی برای ارایه خدمت به مشتریان: دریافت دو بار پاداش به عنوان کارمند برگزیده ی ماه

 

دستاوردهایتان را کمّی کنید.

تا جایی که می توانید دستاوردهای خودتان را به صورت آمار و ارقام نشان دهید. اعداد، نمودار ها و درصد ها می توانند به شما در این زمینه کمک کنند.

خطی که در آن نوشته شود: «رشد ترافیک 35 درصدی سایت به صورت سال به سال» خیلی تاثیر گذار تر از «افزایش ترافیک سایت» است!
تقریبا هر توصیف شغلی با استفاده از اعداد می تواند تقویت و اثربخش تر شود. مثلاً یک گارسون و پیشخدمت رستوران می تواند به جای «سرویس دهی و تحویل سفارش مشتریان» اینطور بنویسد: «ارایه سرویس به مشتریان در رستوران 100 میزه»

مثال:

پیشخدمت

  • ارایه سرویس غذا به مشتریان در رستوران 100 میزه
  • تحویل وعده غذایی مشتریان، نظافت میزها، نظارت همزمان 5 میز و ارایه سرویس به بیش از 30 مشتری
  • آموزش نیروهای جدید صندوق و بخش پذیرایی رستوران و توضیح روند و قوانین رستوران به آنها

 

بیش از مسئولیت ها بر روی دستاوردهایتان تاکید کنید.

برای کارفرما مهم است که بداند شما تجربه لازم در این شغل و حرفه را دارید، تا کارهای لازم در این پست را انجام دهید. اما این تجربیات را اکثر متقاضیان استخدام دارند. داشتن این تجربیات و سوابق لازم است اما کافی نیست. آنچه برای شما مزیت رقابتی ایجاد می کند نشان دادن ارزشتان برای مجموعه و ارزش افزوده ای که برای آن ها داشته اید، است.

همانطور که در مثال های بالا دیدید، وقتی نوبت به نشان دادن دستاوردها می رسد بهترین یار شما اعداد و ارقام هستند.

به عنوان مثال شما ممکن است بگویید :«افزایش درآمد به میزان 5 درصد، پس از چندین سال افت میزان فروش شرکت» یا مثلاً به جای «پاسخگویی تلفنی و سر و کار داشتن با مشکلات مشتریان» بگویید:«حل مشکل کاربران و مشتریان، رفع مشکل 10 نفر در هر ساعت به طور میانگین. تبدیل به شدن به فردی درتیم که به سخت ترین مشکلات مشتریان و شکایات چالش برانگیز آنها رسیدگی می کند.»

در حالی که حفظ اختصار توصیف شغلی ضروری است، اما نوشتن برخی جزییات جزییات در آن برای اینکه به کارفرما نشان دهید چرا شما مناسب این کار هستید خالی از لطف نیست.

 

منبع :

https://blog.yar.cloud/%da%86%da%af%d9%88%d9%86%d9%87-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%b1%d8%b2%d9%88%d9%85%d9%87-%d8%ae%d9%88%d8%af%d8%8c-%d8%aa%d9%88%d8%b5%db%8c%d9%81-%d8%b4%d8%ba%d9%84%db%8c-%d8%a8%d9%86%d9%88%db%8c%d8%b3/

  • roza estar
  • ۰
  • ۰

امروزه استفاده از فکس به منظور ارتباطات با سازمان ها و شرکت ها استفاده می شود. در یک زندگی آنلاین که همه کارها با لپتاپ و گوشی تلفن همراه انجام می‌شود، درگیری با فکس بخصوص برای کسانی که قادر به خرید دستگاه ارسال فکس نیستند و یا تا بحال خیلی درگیر آن نبوده اند، چالش بزرگی به حساب می آید.

با استفاده از نرم افزار فکس می توانید فکس اینترنتی و فکس رایگان ارسال کنید.

در ادامه به این موضوع می پردازیم که:

پنل فکس اینترنتی چیست ؟

ارسال فکس با دستگاه فکس (نمابر) و حضور یک نفر جهت ارسال فکس ها به صورت کاغذی و تک به تک وقت و هزینه منابع انسانی زیادی را تلف می نماید، سرعت کمی دارد و همچنین درصد بروز اشتباه را افزایش می دهد.

پنل فکس اینترنتی پارس گرین این امکان را فراهم می کند تا بدون اینکه از نیروی انسانی و یا سخت افزار خاصی جهت ارسال استفاده کنید، بتوانید فکس (نمابر) ارسال کنید.

قابلیت های پنل فکس اینترنتی:

– ارسال زماندار
– ارسال تکی و گروهی
– امکان استفاده از وب سرویس
– داشتن لیستی از گزارش های ارسالی
– ذخیره سازی فکس
– بدون نیاز به دستگاه فکس
– بدون نیاز به خط تلفن
– بدون نیاز به سخت افزار و نرم افزار
– صرفه جویی در هزینه کاغذ و تلفن
– دسترسی آسان از هر کجا و در هر لحظه
– کاهش هزینه اضافی بابت تهیه و نگهداری دستگاه
– مناسب برای کسانی که محل کارشان ثابت نیست
– منوی فارسی و دسترسی آسان برای تمامی کاربران
– مدیریت کامل سامانه با در اختیار داشتن تمامی امکانات

با استفاده از نرم افزار فکس می توانید فکس آنلاین و فکس رایگان ارسال کنید.

منبع:

https://blog.yar.cloud/%d8%a7%d8%b1%d8%b3%d8%a7%d9%84-%d9%88-%d8%af%d8%b1%db%8c%d8%a7%d9%81%d8%aa-%d9%81%da%a9%d8%b3-%d8%a8%d8%af%d9%88%d9%86-%d9%86%db%8c%d8%a7%d8%b2-%d8%a8%d9%87-%d8%af%d8%b3%d8%aa%da%af%d8%a7%d9%87-%d9%81/

  • roza estar
  • ۰
  • ۰

در این روزهای کرونا و قرنطینه که جهان رو درگیر خودش کرده، خیلی از شرکت‌ها و گروه‌ها برای پیشرفت کار و انجام پروژه‌ها به جلسات دورکاری یا همون ریموت رو آوردند، تجربیاتی که بشر در این برهه به‌دست میاره میتونه ماهیت کارها رو برای همیشه عوض کنه و رویکرد خیلی از کارفرماها رو نسبت به دور کاری بهتر کنه، اگر خیلی از کارفرماها ببینن که دورکاری رو بازدهی تیم‌هاشون نه تنها اثر منفی نگذاشته بلکه تونسته شرایط رو بهتر کنه،‌ احتمال داره با روی گشاده‌تر با این رویه برخورد کنند، دقت کنید که این وظیفه همه ماست که دورکاری با جدیت انجام بدیم که آینده برای همه بهتر بشه. یکی از ملزومات دورکاری و پیشرفت کاری استفاده بهینه از اینترنت برای برگزاری جلساته، در همین راستا من تصمیم گرفتم یک مطلب جالب که جایی خوندم رو با ترجمه و تلخیص در اختیار شما بگذارم.

 

​همه ما در ​​تحقیق و یادگیری در مورد قابلیت دسترسی (Accessibility) در کنفرانس‌های ویدیویی/جلسات آنلاین از راه دور هستیم. تو اینجا برخی از چیزهایی که من از تجربه خودمون در زمینه بهبود انجام و مدیریت جلسات و کار از راه دور یاد گرفته‌‌ام رو برای بقیه می‌نویسم که تجربه‌هامون برای آتیه بدرمون بخوره.

 

​​​​​​بحث‌های نامربوط و آف تاپیک

 

یک مکالمه گروهی می‌تونه به سرعت از مسیر اصلیش منحرف بشه، یعنی شروع بحث می‌تونه از اهمیت صبحانه باشه و در کمتر از چند دقیقه بحث بکشه به اینکه چرا حضرت آدم سیب رو خورد. خیلی مهمه که یک نفر حواسش باشه که بحث‌ها و گفتگو رو محور جلسه و بحث بمونه، در مواردی مشاهده شده که برخی از گروه‌ها در یک جلسه یک ساعته صبحگاهی تا ۴۰ دقیقه از وقت رو به احوال پرسی و بحث‌های نامربوط گذروندن، این ماهیت بشره.

 

گام بحث‌ها

تو تماس‌های ویدئویی ممکنه مقدار زیادی اطلاعات برای پردازش و فهمیدن همزمان وجود داشته باشه (‏صوتی، تصویری، چت متن و غیره)‏ که بعضا همه همه چیز رو متوجه نمی‌شوند، برخلاف جلسات فیزیکی که آدم مجبوره حواسش جمع باشه، ماهیت داشتن اینترنت در کنار دست می‌تونه هر انسان عاقلی رو تحریک کنه که رو چیزهایی کلیک کنه که نباید بکنه (مثل سوشال‌ها).

جلسه آنلاین

یکی سری پیشنهاد برای بهتر شدن جلسه

​​​​​​​​یک تعدیل‌کننده (moderator، مبصر) انتخاب کنید که مطمئن بشه همه چیز برقراره و همه چیزها رو متوجه می‌شند و همه به چیز بصورت مساوی دسترسی دارند.

۲) این مبصر باید هر از چند وقت همه رو یک صدایی بزنه و کنترل کنه و در بازه‌های منظم نکات کلیدی بحث و محور‌ها رو تکرار کنه.

۳) از شرکت کنندگان بخواهید که هر بار یکی صحبت کنند، اینطوری نشه که تداخل بحثی و صحبتی پیش بیاد. تو یک سری از ابزارهای جلسه‌های گروه مثل زوم شما میتونید دستتون رو برای حرف زدن بلند کنید، البته نه بصورت فیزیکی بلکه فشار با raise your hand که مسئول جلسه بتونه نوبت صحبت رو به شما بده، شما با بالا بردن دستتون تو زوم به بقیه علامت میدید که مایل به نظر دادن / پرسیدن یک سوال هستید)‏. ​

۴) مطمئن بشید که میکروفونتون بی‌جهت و بدون اراده روشن نباشه، احتمالا دوست ندارید بقیه صحبت‌های شما و پارتنر یا خواهر و برادر و مادرتون رو بشنوند مخصوصا که ممکنه حرف‌های اکوردی بزنید و بشنوید.

۵) حتما سعی کنید بقیه اعضای خونه بدونند که شما تو جلسه هستید و نیان بگند تو که بیکاری پاشو برو بربری تازه بخر.

​​​​​​​۶)برای گروه‌های بزرگ، مبصر میتونه وظیفه اینکه کی باید صحبت کنه رو باید برعهده بگیره، مثلا بگه الان میزبان باید حرف بزنه یا فلان فرد، اینطوری مشکل میکروفون باز رو هم میشه حل کرد. ​

۷ )جلسه رو ضبط کنید (البته و حتما با اطلاع بقیه) و سپس آن را با بقیه به اشتراک بگذارید تا اعضا دوباره به بخش‌های مهم گوش دهند، بعضی‌ها ممکن تو بعضی قسمت‌ها چرت بزنند یا یک کار دیگه‌ای بکنند و قسمت مهم بحث رو از دست بدند و روشون هم نشه بپرسند. (البته می‌تونید از پلتفرم ایرانی اسکای‌روم هم استفاده کنید که اینها آتش به اختیار براتون ضبط می‌کنند و اگر مشکلی بود میتونید بگید براتون بفرستند، وینک وینک)

​​​​​​​​۸)خیلی‌ها و خیلی گروه‌ها تو روز ممکنه جلسات متعددی داشته باشند مطئن باشید که برای اینطور کاربرها هم برنامه دارید که بتونند استراحت هم بکنند و تو جلسات سرحال باشند.

۹) به حضار ارائه گزینه‌ای برای خاموش‌کردن دوربین بدید، گرچه دوربین برای اینکه مطمئن باشید همه با دقت هستند کمک می‌کنه اما خوب خونه است و ممکن صحنه‌هایی رو ببنید که تا آخر عمرتون یادتون نره، پس اگر واقعا لازم نیست بهتره اختیاری باشه. در ضمن با چیزی که ما بهش میگیم اینترنت بعضی موقع روشن بودن دوربین خود فرد و بقیه باعث میشه کیفیت ارتباطی افت شدیدی بکنه.

​​​​​​​​۱۰)زمانی که میزبان جلسه هستید، در مورد دادن زمان به افراد برای فکر کردن به سوالاتی که از آن‌ها پرسیده می‌شود، منظم و صریح باشد. (‏به عنوان مثال، دو دقیقه وقت بگذارید تا افکار خود را در مورد آن سوال اماده کنید). تو بعضی از این ابزارها میشه جلسه رو به گروه‌های کوچکتر تقسیم کرد. مثلا هر ۴ نفر رو فرستاد تو یک break out روم و بهشون فرصت بدیم باهم بحث کنند،‌ میزبان میتونه دوباره بعد از چند دقیقه همه رو یک جا جمع کنه)

برای مدیریت بهتر امور و زمانبندی صحیح آن ها و تبدیل شمسی به میلادی استفاده از تقویم آنلاین  می تواند نقش موثری داشته باشد.

 

 

صدا

​​​​​​​​یک جلسه بزرگ ممکن است پر سر و صدا باشد و دنبال کردن آن دشوار باشد. پیشنهادها برای بهبود اینطور جلسات

​​​​​​​۱) از همه بخواهید که در هنگام صحبت نکردن برای محدود کردن سر و صدای خارج از جلسه، صدای میکروفون رو حتما خود را قطع کنند.

​​​​​​​۲ )در صورتی که میزبان یک جلسه هستید و یا صحبت‌کننده اصلی احتمالا داشتن میکرفون اکسترنال باعث میشه کیفیت صدا برای بقیه خیلی بهتر بشه. میکرفون‌های داخلی لپ‌تاپ‌ها عموما خیلی قوی نیستند.

​​​​​​​​۳) برای جلسات بین‌المللی از یک سیستم ویدیو کنفرانس استفاده کنید که از قابلیت زیرنویس پشتیبانی می‌کنه، مخصوصا جایی که لهجه مختلف هستند، خیلی‌ها ممکن روشون نشه بگند که چیزی رو نفهمیدن، این قابلیت برای خیلی‌ها که عادت به دیدن فیلم با زیرنویس کردن خیلی راحته و سریع باهاش اخت می‌شند. البته به مرور هم بی‌نیاز میشد ازش. الان زوم و اسکایپ و گوگل‌هنگ‌اوت و Teams میکروسافت این قابلیت رو دارند. البته یادتون نره برای بازدهی بهتر خوبه که از کسی که صحبت می‌کنه بخواهید شمرده‌تر صحبت کنه که این قابلیت دقیق‌تر باشه.

 

منبع:

https://blog.yar.cloud/%da%86%da%af%d9%88%d9%86%d9%87-%d8%ac%d9%84%d8%b3%d8%a7%d8%aa-%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%aa%d8%b1%d9%86%d8%aa%db%8c-%d8%b1%d8%a7-%d9%be%d8%b1%d8%a8%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%b1-%da%a9%d9%86%db%8c%d9%85%d8%9f/

  • roza estar
  • ۰
  • ۰

کارشناسان معتقدند به دست آوردن اطلاعات کافی راجع به یک شرکت در موفقیت فرد مصاحبه‌شونده و قبولی در مصاحبه‌ شغلی تاثیر بسیار گسترده‌ای دارد. سوالاتی که در مصاحبه‌های شغلی توسط کارفرماها پرسیده می‌شوند، هم بر همین موضوع تاکید دارند.

اگرچه جمع‌آوری اطلاعات از یک شرکت و شناخت آن ساده به نظر می‌رسد، اما کاملا برعکس است. شناخت درست یک شرکت و استراتژی‌های آن کار چندان ساده‌ای نیست. به خصوص، اگر بخواهید از این اطلاعات در فرآیند مصاحبه شغلی به کار گیرید. شما باید بدانید چه اطلاعاتی نیاز دارید و چطور باید این اطلاعات را راجع به شرکت‌ها جمع‌آوری کنید؟ آیا شما می‌توانید به اطلاعاتی فرای اطلاعات موجود در وب‌سایت یک شرکت دست پیدا کنید؟ و … . در ادامه ما به بررسی اطلاعاتی خواهیم پرداخت که در مورد شرکت‌ها باید جمع‌آوری کنید.

برای تاریخ شمسی به میلادی می توانید از سامانه های آنلاین استفاده کنید.

 

دلیل اصلی تمایز شرکت‌ مورد نظر را بدانید

برای این‌که بتوانید به تمامی سوالات مرتبط با شرکت جواب خوبی بدهید، یکی از بهترین راه‌ها شناخت وجه تمایز شرکت با رقبایش است. شرکت‌ها غالبا این موضوع در وب‌سایت خود و در صفحه‌ی درباره ما اضافه می‌کنند. با خواندن ماموریت، چشم‌انداز و ارزش‌های اصلی هر شرکتی چیزهای بسیاری عاید شما خواهد شد.

شما باید صفحه‌ی درباره ما شرکت را به دقت مطالعه کنید تا اطلاعات صحیحی نسبت به اندازه شرکت، مکان، تاریخ تاسیس و چرایی آن بدانید.

شما نباید در پایان مصاحبه، سوالی از مصاحبه کننده بپرسید که به راحتی از طریق وب‌سایت قابل دسترسی باشد.

استخدام

از وضعیت مالی شرکت اطلاع پیدا کنید

اگر تقاضای استخدامی شما برای یک شرکت با اندازه متوسط باشد، احتمالا به این داده‌ها دسترسی نخواهید داشت. اما شرکت‌های بزرگ معمولا وضعیت مالی و روابط خود با سرمایه‌گذار را در وب‌سایت خود تحت عنوان گزارشات سه‌ماهه اعلام می‌کنند. البته شما می‌توانید این داده‌ها را از جاهای دیگر مثل بورس هم پیدا کنید.

اما آن‌چه که مهم است، اینست که در حوزه‌ی مالی نیازمند چه اطلاعاتی هستیم؟

با استفاده از این داده‌ها می‌توانید بفهمید که آیا درآمد شرکت و رشد آن پایدار است؟ آیا این شرکت ریسک می‌پذیرد؟ محصولات جدید این شرکت چقدر ارزش دارند و … .

بعد از این‌که این اطلاعات را به دست آوردید، نتیجه‌گیری بر عهده‌ی شماست. حالا شما به راحتی می‌توانید نظر خود را در مورد آینده‌ی شرکت بیان کنید، پیشنهادات خود را ارائه دهید و جلسه مصاحبه را با دقت بیشتری پیش ببرید.

 

شبکه‌های اجتماعی شرکت را زیر و رو کنید

برای این‌که بدانید در حین مصاحبه لحن گفتار خود را چگونه نگه دارید، حتما کانال‌های مختلف شرکت را بررسی کنید. از اکانت‌ اینستاگرام گرفته تا اکانت لینکدین را ببینید. آیا پست‌های ارسال شده رسمی هستند؟ آیا تیم پاسخگوی کامنت‌های منفی است؟ آیا تعداد مخاطبان مرتبا در حال رشد است؟ آیا پست‌هایی برای مناسبت‌ها در نظر گرفته می‌شود؟‌

حتی می‌توانید پروفایل کارکنان مهم شرکت را بررسی کنید، دیدن هشتگ‌های مرتبط هم خالی از لطف نیست. اطلاعات موجود در شبکه‌های اجتماعی شناخت شما از فرهنگ غالب بر شرکت موردنظر را بهبود خواهد داد.

 

در مورد رقبای شرکت و استراتژی‌های‌شان تحقیق کنید

شما به عنوان یک فردی که از بیرون به شرکت نگاه می‌کنید، ساده‌تر از هر کسی دیگر داخل شرکت می‌توانید مشکلات را ببینید. رقبای اصلی شرکت مورد نظرتان را پیدا کنید. الکسا می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند. همه‌ی اطلاعاتی برای شرکت جمع‌آوری کرده بودید، برای رقیب آن نیز بررسی کنید. تفاوت‌ها را با هم مقایسه کنید، به نظر می‌رسد که اطلاعات فوق‌العاده‌ای به دست‌ آورید.

به یاد داشته باشید که هر چه اطلاعات شما قوی‌تر و واقعی‌تر باشد، به مصاحبه‌کننده نشان می‌دهد که اشتیاق بیشتری به این شغل دارید و یک گزینه‌ی فوق‌العاده برای انتخاب هستید.

 

منبع:

https://blog.yar.cloud/%da%86%d8%b7%d9%88%d8%b1-%d9%82%d8%a8%d9%84-%d8%a7%d8%b2-%d9%85%d8%b5%d8%a7%d8%ad%d8%a8%d9%87-%d8%b4%d8%ba%d9%84%db%8c-%d8%a7%d8%b7%d9%84%d8%a7%d8%b9%d8%a7%d8%aa-%da%a9%d8%a7%d9%81%db%8c-%d8%b1-2/

  • roza estar
  • ۰
  • ۰

هیچ کسب و کاری در دنیا وجود ندارد که تاسیس شده باشد و حداقل یکی از اهداف آن فروش و کسب سود و درآمد نبوده باشد. حتی کسب و کار هایی که برای ارائه خدمات بشر دوستانه شکل گرفته اند نیز در نهایت قرار است که از طریق فعالیت های خود درآمدی به دست بیاورند، چرا که اگر فروش و درآمد برای یک کسب و کار وجود نداشته باشد، خود کسب و کار هم وجود نخواهد داشت و این غیر قابل انکار است.

شاید اتمام یک پروسه ی فروش موفقیت آمیز بهترین حس برای صاحب یک کسب و کار یا یک متخصص فروش باشد، یعنی حسی مانند یک پیروزی بزرگ، حس بر طرف کردن خواسته یا نیاز یک انسان و اینکه توانسته اید به طریقی به آنها کمک کنید. اما فرایند فروش چطور اتفاق میفتد؟ چه میشود که ما می توانیم محصول یا خدماتی را به مشتری بفروشیم؟ در این مقاله با ما همراه باشید تا جواب این سوالات را پیدا کنیم.

برای تبدیل تاریخ می توانید از سیستم های آنلاین تقویم برای تبدیل تاریخ امروز به میلادی و... استفاده کنید.

 

 

فروش چطور انجام می شود؟

پیش از این درباره نرم افزار های فروش و اینکه چطور می تواند به فرایند فروش ما کمک کند پرداختیم. اما بیایید درباره خود فروش صحبت کنیم. فرایند فروش اساسا شامل 5 مرحله است:

  1. مکالمه اولیه
  2. مکالمه فروش
  3. شنیدن مشکلات
  4. بستن قرارداد
  5. تحویل محصول یا خدمات

این 5 قدم، مراحل اصلی فروش هستند و هر اتفاقی که در طی فروش بیفتد در قالب این مراحل است که هر کدام از آنها دارای توضیحات مخصوص به خود می باشند:

 

1- مکالمات اولیه

هدف اصلی در این مرحله این است که روشی پیدا کنیم تا با شخص مورد نظر خود ارتباط برقرار کنیم. نکته ی مهمی که باید به آن توجه داشته باشید، این است که سعی کنید حس یک «فروشنده» را به فرد منتقل نکنید، و این حس را به او بدهید که شما «دوست» او هستید، و می خواهید با ارائه یک پیشنهاد مفید، مشکلی را از او برطرف کنید.

این مرحله نیز همانند اولین قدم برای پیدا کردن یک دوست است. هدف این است که با فرد پیش رو یک ارتباط گرم، مثبت و خالصانه برقرار کنید. به یاد داشته باشید که نباید تظاهر کنید چون مشتریان انسان های باهوشی هستند! به کارتان و فرد رو به رو علاقه نشان دهید و به دنبال راه هایی باشید که ارزش مشتری و کار خود را افزایش بدهید.

همچنین اگر بتوانید سوال هایی بپرسید که فکر می کنید می تواند اطلاعاتی کلی درباره فرد به شما بدهد (در صورتی که او مشکلی با پاسخ دادن نداشته باشد) می تواند تا حد زیادی به شما کمک کند.

اکثر افراد از اینکه درباره خودشان صحبت کنند لذت می برند پس سعی کنید تمرکز و محوریت مکالمه را بر روی شخص مقابل قرار دهید. سعی کنید اولین برخورد و اولین مکالمه را تبدیل به یک تجربه ی لذت بخش کنید.

سیستم فروش آنلاین

2- مکالمه فروش

این مکالمه، مکالمه ی گسترده تری است و در آن می توانید نیاز های فرد را مورد بررسی قرار دهید. این مکالمه که مرحله دوم است می تواند به دو شکل شروع شود.

یا مکالمه ی اولیه شما آنقدر عمیق می شود که در نهایت به مشکلات و نیاز های شخص ختم می شود و این مکالمه را شروع می کند؛ و یا اینکه در یک قرار ملاقات مجدد که در آن وقت بیشتری برای صحبت کردن وجود دارد می توانید یکدیگر را بهتر بشناسید. دقیقا مانند ایجاد یک رابطه دوستانه، اینطور نیست؟

در این مرحله کار اصلی شما در خصوص فروش آغاز می شود. کار خود را با کسب اطلاعات درباره شرایط فعلی فرد شروع کنید. ببینید او چه مشکلاتی دارد که شما می توانید آنها را به بهترین شکل حل کنید. پس از آن، سعی کنید از زمان استفاده کنید و به این بپردازید که چرا او مشکل مورد نظر خود را برطرف نمی کند.

در نهایت، نوبت به این می رسد که از آنها بپرسید اگر این مشکل حل شود زندگی شخصی یا کاری آنها چه تغییری می کند و چقدر بهتر می شود؟

آخرین بخش از مکالمه ی فروش ارائه ی یک راهکار اختصاصی و مناسب برای فرد مورد نظر است. اما توجه داشته باشید که نباید سریع به سراغ این مرحله بروید. سعی کنید زمان بیشتری را بر روی مرحله ی دلایل عدم برطرف کردن و تاثیر برطرف شدن مشکل آنها صرف کنید تا اشتیاق آنها به شنیدن راه حل شما بیشتر شود. این راه حل می تواند به صورت یک پیشنهاد یا نقل قول باشد.

 

3- مدیریت انتقادات و مشکلات

از افراد بخواهید غر بزنند! درسته، از انتقادات استقبال کنید. ایرادات و انتقاداتی که افراد می کنند نشان دهنده ی عدم قاطعیت و شفافیت است. این انتقادات و مشکلات را دنبال کنید تا بفهمید که شخص چه اطلاعات اضافه ای نیاز دارد تا تصمیم خود را برای خریدن، نهایی کند.

به یاد داشته باشید شما تلاش نمی کنید که به آنها «بفروشید»، بلکه سعی می کنید خرید کردن را برای آنها آسان تر کنید. هیچکس از اینکه به او چیزی بفروشند خوشش نمی آید و در عین حال، همه عاشق خرید کردن هستند.

 

4- بستن قرارداد

اگر شما در مرحله ی مکالمه ی فروش به خوبی عمل کنید، و پس از آن با احترام و صبوری به پرسش ها و انتقادات آنها پاسخ بدهید، در زمان مناسب پروسه ی فروش و قرارداد به صورت خود به خود بسته خواهد شد.

اگر مجبور باشید برای فروختن به طرف مقابل به او اصرار کنید، نشان دهنده این است که یا کار خود را به خوبی انجام نداده اید، و یا در نشان دادن ارزشی که محصول، خدمات یا کار شما دارد به خوبی عمل نکرده اید.

در نهایت، وقتی که پرسه ی فروش بسته شد، مطمئن شوید که به تمام قول و قرار های خود پایبند هستید و به حرف خود عمل می کنید. در کل مطمئن شوید که مشتری کاملا از خرید خود راضی است، و راضی باقی می ماند.

یکی از کار های مفیدی که می تواند به شما کمک کند، این است که پرسه ی فروش را به صورت شفاف و واضح در ذهن نگه دارید تا بدین ترتیب بتوانید تمامی مراحل فروش را با اعتماد به نفس، به صورت کامل پیش ببرید.

 

تنها نیستید!

نکته ی مهم این است که پیش بردن تمامی این کار ها به تنهایی می تواند کار ترسناکی به نظر برسد، اما باید به یاد داشته باشید که شما در این راه تنها نیستید. در ادامه می خواهم شما رو به یک دستیار جادویی معرفی کنم!

 

 

نرم افزار فروش آنلاین

امروزه تکنولوژی توانسته است هر کاری را برای ما حداقل چند مرحله آسان تر کند. تکنولوژی CRM یا Customer Relationship Management که به معنای مدیریت ارتباط با مشتری است، می تواند یک دستیار هوشمند و عالی برای متخصصان فروش باشد.

 

فروش آنلاین و فروشنده بهتر

این نرم افزار با ادغام ویژگی های نرم افزار فروش و نرم افزار های مدیریتی می تواند امکاناتی را در اختیار ما قرار بدهد که پیش بردن فرایند های فروش را برای ما تا حد زیادی آسان تر و لذت بخش تر کند. برخی از این امکانات را موارد زیر شامل می شوند:

 

1- دسترسی آسان به اطلاعات

تا به حال برای شما هم پیش آمده که اطلاعات مخصوص به یک مشتری را با اطلاعات مشتری دیگر اشتباه بگیرید؟ مثلا به یک مشتری زنگ بزنید و بگویید «سلام آقای عباسی» و بعد بفهمید که اشتباها با فرد دیگری تماس گرفته اید؟
نمی توان گفت این اشتباه صد در صد تقصیر شماست. فروشندگان و متخصصان فروش آنقدر با حجم زیادی از اطلاعات سر و کار دارند که گاها مدیریت کردن آنها یک کابوس است! و اینجاست که سیستم فروش به کمک شما می آید.

با استفاده از این نرم افزار، شما می توانید تمامی اطلاعات مهم و غیر مهم افراد را به صورت دسته بندی شما در دست داشته باشید. این اطلاعات شامل شماره تماس، تاریخچه ی خرید، اطلاعات مربوط به آخرین تماس نظیر مشکلات و موضوع صحبت ها می شود.

 

2- کاهش وظایف افراد

این سیستم تیم فروش را با کاهش و حتی حذف برخی از کار ها، از انجام کار های تکراری که وقت زیادی می گیرند نجات می دهد. این سیستم جزئیات مربوط به محصول و قیمت ها را ذخیره می کند، انجام فعالیت های مهم را به شما یادآوری می کند و در تمام مراحل قیف فروش اعضای تیم را همراهی می کند.

 

3- مدیریت حرفه ای زمان و برنامه ریزی

نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری به اعضای تیم فروش کمک می کند تا برنامه ریزی کار های روزانه ی خود را بهبود ببخشند تا مطمئن شوند که توجه لازم به مشتریان داده می شود، و تماس های ضروری سر وقت انجام می شوند.
در حقیقت، این سیستم به تیم فروش کمک می کند تا بیشتر با مشتریان در ارتباط باشند، که این امر در نهایت منجر به بستن قرار داد های بیش تر و افزایش فروش می شود.

 

4- گزارش دهی

از دیگر مزایای یک سیستم فروش خوب گزارش دهی به بهترین شکل است. به شما این امکان را می دهد تا گزارش های هفتگی و ماهانه ی خود را به بهترین شکل در اختیار بخش مدیریت کسب و کار قرار دهید. انجام این فرایند کاملا اتوماتیک و برنامه ریزی شده است، و تنها چند کلیک ساده لازم است تا مدیریت را در جریان آخرین امور کاری مربوط به فروش قرار دهید.

 

 

منبع:

https://blog.yar.cloud/%da%86%d8%b7%d9%88%d8%b1-%d9%81%d8%b1%d9%88%d8%b4%d9%86%d8%af%d9%87-%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c-%d8%a8%d8%a7%d8%b4%db%8c%d9%85/

  • roza estar
  • ۰
  • ۰

اگر آخرین باری که رزومه نوشته اید برای 5-6 سال پیش بوده، شاید کمی برایتان عجیب باشد ولی دیگر مجاز نیستید در رزومه کاری از اهداف شغلی خود در رزومه حرفی بزنید. در یک رزومه استاندارد دیگر بخشی با عنوان اهداف شغلی وجود ندارد.

 

اما چرا نباید از اهداف و انگیزه های شغلی خود در رزومه چیزی بنویسیم؟

شما وقت خیلی کمی برای جلب نظر مدیر آینده تان دارید؛ بر اساس تحقیقات انجام گرفته، فرصت شما حداکثر 8 ثانیه است. قطعاً شما نمی خواهید ذره ای از این زمان طلایی را برای نوشتن چیزهایی که آن ها می دانند، هدر دهید.

رزومه کاری به هیچ وجه جای توضیحات اضافه نیست. شما باید خیلی سریع بروید سر اصل مطلب و آن چیزی که چشم کارفرما به دنبالش است را بدون توضیح اضافی به او ارایه دهید.

اصلاً طولانی بودن یا نبودن رزومه تان ملاک نیست، بلکه کیفیت محتوای رزومه برای کارفرما مهم است. اگر با نوشتن اطلاعات کم ارزش و غیر مرتبط، بین بخش های مهم و ارزشمند رزومه فاصله بیاندازید، قطعاً فایل رزومه تان از لیست متقاضیان کار شرکت حذف خواهد شد.

به جای نوشتن اهداف شغلی می توانید از راه حل های جایگزین زیر استفاده کنید:

رزومه نوشتن

پروفایل یا متن برند ساز

یک پروفایل حرفه ای یا یک متن برندساز شخصی که در فرم رزومه ساز ما با عنوان «توصیف خلاصه» نام گذاری شده است، پیشنهاد بسیاری ار متخصصین کاریابی و منابع انسانی به عنوان جایگزین مناسب بخش اهداف شغلی، بخش توصیف خلاصه است.

این پاراگراف که خلاصه ای از مهم ترین مهارتها، سوابق کاری و دستاوردهای شما است، اگر حرفه ای نوشته شود، سکوی پرتاب شما خواهد بود. نوشتن بخش خلاصه رزومه یا همان توصیف خلاصه خیلی هم دشوار نیست؛ در صفحه نمونه رزومه سایت، برای تمامی نمونه رزومه های تکمیل شده، بخش توصیف خلاصه فراهم شده است؛ می توانید با مشاهده این نمونه رزومه های کاری آماده، یک توصیف خلاصه برای رزومه کاری خود بنویسید.

 

مزایای بخش خلاصه رزومه

این مقدمه رزومه، به طور همزمان دو هدف را دنبال می کند:

خیلی سریع و در همان ابتدای رزومه یک دید خوب از وضعیت شما به کارفرما می دهد.
برخی سایت های کاریابی از نرم افزارهای ATS (سیستم پیگیری متقاضی) استفاده می کنند و میزان استفاده از کلمات کلیدی هر شغل، در انتخاب رزومه تان توسط این نرم افزارها تاثیر زیادی دارد.

 

از کلمات کلیدی استفاده کنید.

انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای رزومه، به انتخاب شدن رزومه تان توسط مدیران منابع انسانی و همین طور نرم افزارهای پیگیری متقاضی (ATS) کمک خواهد کرد. به هیچ وجه منظور از کلمات کلیدی عبارات کلیشه ای و شعارگونه ای نیست که رزومه تان را مستقیم به سمت سطل کاغذ باطله شرکت هدایت می کند. کلمات کلیدی برای هر فرصت شغلی متفاوت است و باید برای هر شغلی که اپلای می کنید، باید رزومه را متناسب با آن شغل ویرایش کنید. اما چگونه اینکار را انجام دهیم؟

 

چگونه کلمات کلیدی را انتخاب کنیم؟

بهترین راه برای انتخاب کلمات کلیدی، آگهی استخدام هستند. عنوان شغلی، مهارت ها ونیازمندی هایی که برای هر شغل در آگهی آمده است را یک دور بخوانید و یک لیست کامل از عباراتی که در آگهی ها آمده است تهیه کنید و در رزومه نویسی از این لیست استفاده کنید.

 

رزومه ای صادقانه بنویسید.

این که شما به بهترین شکل و در کمال اعتماد بنفس، مهارت ها، گذشته حرفه ای و دستاوردهای کاری خود را ارایه دهید، بسیار عالی است؛ اما به هیچ وجه در رزومه حرف خلاف واقع ننویسید. نوشتن هر مهارت و توانایی در رزومه راحت است، اما این خیلی بد است که در روز مصاحبه کاری نتوانید از ادعای خود دفاع کنید، یا حتی بعد از استخدام نتوانید از عهده ی آن کار برآیید و مجبور به ترک آن کار شوید.

 

چه مواردی را در رزومه نباید بنویسیم؟

اگر ملزم به نوشتن اهداف شغلی در رزومه هستید.

اگر به هر دلیل خواستید از فرمت دلخواه خود استفاده کنید و در رزومه تان یک بخش اهداف شغلی قرار بدهید، مطمئن شوید که این قسمت را به درستی نوشته اید و به هیچ وجه در این قسمت خیال پردازی نکنید و خیلی واقعی و منطقی از برنامه های کاری خود صحبت کنید. در بخش اهداف شغلی موارد زیر را حتماً رعایت نمایید:

  • اهداف را تغییر دهید. اهداف شغلی تان باید کاملاً مرتبط با فرصت شغلی که انتخاب کرده اید، باشد. پس حتماً برنامه ها و هدف های خود را غربال کنید و تنها آن مواردی که مرتبط با فرصت شغلی مذکور است را در رزومه تان بنویسید.
    حتماً در بخش اهداف شغلی رزومه تان، از کلمات کلیدی آن شغل استفاده کنید. در بخش بالا نحوه نوشتن کلمات کلیدی در رزومه و دلایل استفاده از آن را به تفصیل توضیح دادیم.

 

  • این بخش اهداف رزومه، باید کارفرما را قانع کند که شما یک گزینه مناسب برای استخدام در شرکت او هستید.
    به جای آنکه درباره انتظارات خود از شغل آینده تان حرف بزنید، درباره ایده های نو و کاربردی پیشنهادی خود صحبت کنید و آنها را برای کارفرما به طور خلاصه توضیح دهید.

 

کلام آخر

نوشتن هر بخش از رزومه کاری باید حساب شده باشد. بخش اهداف شغلی هم از این مسئله مستثنی نیست. هر بخشی که می خواهید در رزومه بنویسید، به این نکته فکر کنید که تنها 8 ثانیه وقت دارید تا کارفرما و مدیر شرکت را قانع کنید. به هیچ وجه زمانی که به شما داده شده را ازدست ندهید؛ مخصوصا در بخش آغازین رزومه که از اهمیت و ارزش بیشتری برای جلب نظر کارفرما برخوردار است. اگر شروع رزومه حرفه ای باشد، کارفرما ترغیب به خواندن ادامه رزومه می شود؛ اما اگر ابتدای رزومه حرفه ای نباشد، کارفرما به راحتی رزومه شما را قبل از خواندن آن، کنار خواهد گذاشت.

 

منبع:

https://blog.yar.cloud/%da%86%d8%b1%d8%a7-%d9%86%d8%a8%d8%a7%db%8c%d8%af-%d8%af%d8%b1-%d8%b1%d8%b2%d9%88%d9%85%d9%87-%da%a9%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d8%a7%d9%87%d8%af%d8%a7%d9%81-%d8%b4%d8%ba%d9%84%db%8c-%d8%b1%d8%a7-%d9%86%d9%88/

  • roza estar
  • ۰
  • ۰

پیدا کردن کار همیشه با سختی و نا امیدی همراه است، اما شاید هیچ چیز آزاردهنده تر از ماندن در مرحله مصاحبه اولیه نباشد.
فرقی نمی کند که در همان گام اول یعنی جلب نظر کارفرما مشکل دارید یا اینکه در مراحل نهایی گزینش و بستن قرارداد دچار مشکل می شوید و از آگهی استخدام باز می مانید؛ در هر مرحله ای که هستید نباید برای رسیدن به هدف خود کوتاهی کنید.

یکی از چالش برانگیز ترین مراحل استخدام رسیدن به مرحله دوم مصاحبه کاری است؛ ممکن است حتی در مصاحبه اول خیلی خوب عمل کرده باشید ولی بازهم به مصاحبه دوم دعوت نشوید!

در این مقاله می خواهیم با یکدیگر دلایل نرسیدن افراد به مرحله دوم مصاحبه های کاری شرکت ها را بررسی کنیم.

نکته: درست است که گیر کردن در یک مرحله می تواند خیلی کلافه کننده باشد، اما خبر خوب این است که زمانی که همواره در یک نقطه از مسیر کاریابی دچار مشکل می شوید، معلوم می شود که یک مشکل به خصوص وجود دارد و خیلی راحت می توان آن را شناسایی و حل کرد.
دلایلی که به مصاحبه کاری دوم دعوت نمی شوید.(دلایلی که مربوط به شما نمی شود!)

قبل از اینکه هر فکر منفی به ذهن تان برسد و بخواهید سریع خودتان را مقصر بدانید، باید بدانید که گاهی در مسیر کاریابی اتفاقاتی میافتد که از دست شما خارج هستند و نرسیدن شما هیچ ربطی به لیاقت و توانایی تان ندارد.
پس اگر یکی دو مصاحبه رفته اید ولی خبری از شرکت ها نشده است و با شما برای مصاحبه کاری دوم تماس نگرفته اند، اصلاً فکر نکنید که مشکل از شما است!
 

 

نیازمندی کارفرما تغییر کرده است!

همیشه نیازهای شرکت ها در حال تغییر است؛ مثلاً بودجه شان را محدود کرده اند. پول هایشان را در بخش دیگری می خواهند هزینه کنند.
یا اینکه این پست را به تیم دیگری واگذار کرده اند و این تیم نیز در جای دیگری مستقر شده اند. گاهی این اتفاقات در وسط مراحل گزینش شما رخ می دهد. در واقع شما در این شرایط برای کاری اقدام کرده اید، که دیگر وجود ندارد و ممکن است در این شرایط شرکت به شما اطلاع دهد و محترمانه از شما عذر خواهی کند یا اینکه نیازی نبیند که شما را در جریان لغو فرآیند جذب نیرو بگذارد!

مصاحبه کاری

ممکن است همرنگ آن سازمان نباشید!

وقتی حرف استخدام به میان می آید هماهنگی با فرهنگ سازمان و همرنگ بودن با جماعتی که در آن شرکت کار می کنند، به اندازه مهارت (بلکه بیشتر از آن) اهمیت پیدا خواهد کرد.

مثلاً فرض کنیم شما یک نیروی بسیار نخبه و ماهر با توانایی بالا هستید و در مصاحبه نیز از سایرین امتیاز فنی و علمی بالاتری آورده باشید؛ اما شما فردی با ظاهری ساده باشید و از نظر روابط اجتماعی یک شخص کاملاً مقید و سالم باشید؛ اما آن مجموعه کاری زیاد به حفظ سلامت روابط کارکنان خود اهمیتی ندهد و بالعکس نیروهایی با ظاهر و پوشش غیر متعارف بخواهد!

در این شرایط به احتمال زیاد شما به مصاحبه کاری دوم دعوت نخواهید شد، حتی اگر وارد چنین مجموعه ای هم شوید، قطعاً کارایی شما کاهش خواهد یافت و از کار کردن در چنین مجموعه ای لذت نخواهید برد!

یا اینکه فرض کنیم شما فردی اجتماعی باشید و خیلی علاقه دارید که به صورت تیمی کار کنید و در جمع های حرفه ای حضور داشته باشید.
شاید مسئول استخدام به طور مخفیانه شخص دیگری را در ذهن خود داشته باشد.

شاید باور این مسئله خیلی سخت باشد ولی این یک حقیقت تلخ است: گاهی مسئول استخدام می خواهد شخص خاصی را استخدام کند اما قبل از آن برخی از متقاضیان را برای مصاحبه دعوت می کند و تمامی این افراد را رد می کند؛ زمانی که همه رقبا کنار رفتند، سپس به مدیریت ارشد مجموعه که به شدت نیازمند یک نیرو برای این پست است، نیروی مورد نظر خود را پیشنهاد می دهد.

البته حالت مثبتی هم وجود دارد که مدیر استخدام درون مجموعه نیروی قابلی را شناسایی کرده باشد و بخواهد او را ارتقای شغلی دهد و این پست را به او واگذار کند. در این وضعیت اگر شما بهترین نیروی کار این شهر هم باشید، باز به مصاحبه کاری دوم دعوت نخواهید شد.

 

دلایلی که به مصاحبه کاری دوم دعوت نمی شوید.(دلایلی که مربوط به شما می شود!)

 

مصاحبه کاری را خراب کردید.

مثلاً کارفرما را با اسم اشتباه صدا زدید. چیز زیادی راجع به آن شرکت نمی دانستید و این خیلی واضح بوده است. شما نتوانستید توضیح دهید که چرا این کار را می خواستید و همین طور به سوالات رایجی که رد مصاحبه کاری پرسیده می شود، جواب مناسبی ندادید.

 

شما داستان درستی را تعریف نکرده اید.

شما قبل از اینکه پای خود را داخل اتاق مصاحبه بگذارید، باید مقدمات کار را فراهم کرده باشید و باید یک سناریو در ذهن خود چیده باشید؛ سناریویی که نشان می دهد توانایی ها و قابلیت های شما با این شغل کاملاً منطبق و هماهنگ است.
بهترین کمک برای اینکار مطالعه توضیحاتی که در آگهی استخدامی آمده است.

البته اصلاً منظور این نیست که همین طوری به مصاحبه کاری بروید و منتظر فرصت مناسب باشید که شروع کنید به تعریف داستان زندگی شغلی خود!
شما باید در هر بخش از مصاحبه کاری خود و با توجه به سوالاتی که تیم مصاحبه کننده از شما می پرسد، یک داستان و خاطره متناسب با همان موضوع مطرح کنید. انسان ها به داستان شنیدن علاقه دارند. پس شما نیز می توانید از این ترفند استفاده کنید و در مواقع داستان هایی درباره مواقعی که اتفاقی مشابه با سوال کارفرما رخ داده است را تعریف کنید و بگویید که چگونه آن مشکل و چالش را پست سر گذاشته اید و یا اینکه دستاوردهایتان در آن موقعیت ها چه بوده است.

 

شما مسیر درستی را طی نکرده اید.

خیلی مهم است که از همان ابتدای ارسال رزومه کاری تا انتها، تمامی کارهایی که از شما خواسته شده است را به درستی انجام دهید.
به عنوان مثال فرمت رزومه ارسالی از جمله این موارد است، یا اگر از شما گواهینامه و مدرک خاصی خواستند، آن ها را حتماً به همان صورت که از شما خواسته شده است، ارسال کنید.

 

خیلی پیگیر هستید.

همین که پس از مصاحبه یک پیام تشکر برای مدیر منابع انسانی ارسال کنید و یک هفته پس از مصاحبه پیگیر کار خود شوید کفایت می کند. اینکه علاقه و انگیزه خود برای کار در آن مجموعه را نشان دهید، خیلی خوب است؛ اما اینکه هر روز بخواهید این مسئله را پیگیری کنید می تواند ذهنیت بدی برای مدیر استخدام آن شرکت ایجاد کند.

پس وقتی پیگیری های معمول را انجام دادید ولی باز هم خبری از شرکت نشد و تماسی هم گرفته نشد، اجازه بدهید که این مسئله خودش پیش رود؛ چرا که در برخی شرکت ها بحث گزینش و انتخاب نیروها چندین هفته طول می کشد.

 

شبکه های اجتماعی شما خیلی عمومی است.

برخی افراد هستند که کوچکترین مسایل زندگی شخصی خودشان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک میگذارند؛ اما جالب است بدانید که 57 درصد از شرکت ها به علت پیدا کردن مواردی که در فضای مجازی و سطح وب از شما پیدا می کنند، از استخدام شما منصرف می شوند.

پس اگر گمان می کنید مواردی در شبکه های اجتماعی شما وجود دارد که دوست ندارید مدیر آینده تان آن ها را ببیند، یا اینکه گمان می کنید آن موارد بتوانند تاثیر منفی بر روی نظر کارفرما بگذارند، حتماً آن ها را حذف کنید و هر مطلبی را نیز در صفحات شخصی خود به اشتراک نگذارید.

 

منبع:

https://blog.yar.cloud/%da%86%d8%b1%d8%a7-%d8%a8%d9%87-%d9%85%d8%b5%d8%a7%d8%ad%d8%a8%d9%87-%da%a9%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d8%af%d9%88%d9%85-%d8%af%d8%b9%d9%88%d8%aa-%d9%86%d9%85%db%8c-%d8%b4%d9%88%db%8c%d9%85%d8%9f/

  • roza estar