my blog yar

۹ مطلب در اسفند ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

۱ می توانید تنها با استفاده از کامپیوتر فکس ارسال کنید، اما … می توانید از خدمات زیر نیز استفاده نکنید، مایکروسافت ویندوز نیز شامل نرم افزار فکس و اسکن می شود که امکان ارسال فکس را فراهم می کند. نکته این است که باید کامپیوتر خود را به خط تلفن متصل کنید- بله، این بدان معنی است که به یک مودم فکس دایل آپ نیاز دارید. همچنین به یک خط تلفن ثابت نیاز دارید و باید به افراد خانه بگویید که در زمان ارسال فکس، درست مانند اتصال به اینترنت در قدیم، از تلفن استفاده نکنند. البته، اگر فکس زیادی داشته باشد، باید مبلغ زیادی برای تلفن پرداخت کنید- این امر حتی ممکن است در صورت دریافت مقدار زیادی فکس نیز اتفاق بیافتد. مطمئنا این روند چندان جالب نیست. بنابراین اگر قرار است خیلی زیاد از فکس استفاده کنید، بهتر است یک دستگاه بخرید و به خط تلفن ثابت خود وصل کنید. اما به احتمال زیاد به جز در مواقعی که در سازمانی کار داشته باشید که هنوز در گذشته گیر کرده است، قرار نیست زیاد از فکس استفاده کنید.

ارسال فکس از طریق اینترنت

2 سند را اسکن کنید یا از فایل دیجیتال موجود آن استفاده کنید کل روند ساده است. اول، باید سند مورد نیاز برای فکس را اسکن کنید، درست مانند وقتی که قرار است سند را از طریق ایمیل ارسال کنید. اگر اسکنر در دسترس نیست، می توانید آن را با گوشی هوشمند خود اسکن کنید. اگر سند به صورت فایل روی کامپیوتر موجود است، تبریک می گویم. لازم نیست چیزی را اسکن کنید. با سند دیجیتالی موجود، می توانید آن را به وسیله ی سرویس های ارسال فکس ارسال کنید.

 

4 کاربر دائمی: RingCentral Fax اگر قرار است دائما فکس بفرستید و یا کارمند شرکتی هستید و می خواهید سرویسی را انتخاب کنید، RingCentral ، که بخشی از آن به سیسکو و AT & T تعلق دارد، احتمالا بهترین انتخاب برای نیازهای شما است، به خصوص که ویژگی های امنیتی زیادی ارائه می دهد و از کاربران متعدد با خطوط فکس جداگانه پشتیبانی می کند. این سرویس تمام ویژگی های مورد تصور شما را داراست، از جمله یکپارچگی با Outlook، Google Drive، Dropbox ، Box و حتی می توانید یک شماره تلفن رایگان بگیرید. این سرویس همچنین دارای ویژگی های امنیتی زیادی است که می تواند برای کسب و کار یا افرادی مناسب باشد که اطلاعات حساسی را ارسال می کنند. البته، اگر تنها می خواهید چند فکس محدود بفرستید، می توانید یکی از طرح های ارزان قیمت آنها را انتخاب کنید که قیمت گذاری آن از کمتر ۷ دلار در هر ماه شروع می شود و پس از یک یا دو ماه لغو می شود.

 

۵ کاربر موقت اگر لازم است تنها چند فکس ارسال کنید، توصیه می کنیم از MyFax استفاده کنید، که امکان ارسال ۱۰ صفحه رایگان بدون نیاز به پرداخت مبلغی را فراهم می کند. به نظر تعداد زیادی نمی آید، اما مطمئنا بیشتر از تعداد صفحاتی است که اغلب افراد در هر ماه باید فکس بفرستند. اگر لازم است صفحات بیشتری در هر ماه بفرستید، می توانید از یکی دیگر از طرح های آن استفاده کنید.

 

۶ دریافت فکس اگر میخواهید فکس دریافت کنید، باید در یکی از سرویس های پولی ثبت نام کنید. این سرویس باید یک شماره ی خاص برای ارسال فکس به شما اختصاص دهد و این کار هزینه دارد. RingCentral، MyFax، و بسیاری از دیگر سایت های ارائه دهنده ی خدمات فکس در صورت پرداخت مبلغی این کار را برای شما انجام می دهند. خوشبختانه، حداقل می توانید برای مدت محدودی از خدمات رایگان بهره مند شوید. برای مثال RingCentral30 روز خدمات رایگان دریافت فکس به شما ارائه می دهد. سرویس های فکس بسیار زیادی برای استفاده وجود دارند اما اگر قرار است تنها گاهی فکس بفرستید، می تواتید با استفاده از سرویس های بالا این کار را رایگان انجام دهید. در مورد دریافت فکس مجبور هستید یک حساب کاربری آزمایشی ایجاد کنید و البته هر گاه بخواهید می توانید حساب خود را ببندید.

 

منبع:
https://blog.yar.cloud/%d8%a7%d8%b5%d9%88%d9%84-%d9%85%d8%af%db%8c%d8%b1%db%8c%d8%aa-%d8%ae%d8%b1%db%8c%d8%af-%d9%88-%d8%aa%d8%af%d8%a7%d8%b1%da%a9%d8%a7%d8%aa-%d8%af%d8%b1-%d8%b3%d8%a7%d8%b2%d9%85%d8%a7%d9%86/

  • roza estar
  • ۰
  • ۰

How to Add Persian Calendar to Google Calendar in Android

Google Calendar به کاربران امکان می دهد تا علاوه بر مشاهده تاریخ، رویدادهای و یادآوری هایی را ایجاد و مشاهده کنید. شما می توانید سایر کاربران را به رویدادها دعوت کنید و تقویم های ویژه از جمله تولدها را فعال یا غیر فعال کنید. با این وجود در حالت عادی امکان مشاهده تقویم گوگل شمسی وجود ندارد. در ادامه ما نحوه فارسی سازی تقویم گوگل را به شما آموزش خواهیم داد.

آموزش اضافه کردن تقویم شمسی به تقویم میلادی گوشی : دانلود Google Calendar

اولین کاری که باید برای تبدیل تاریخ تقویم اندروید انجام دهید این است که برنامه Google Calendar که بهترین تقویم شمسی اندروید است را نصب کنید. برای انجام این کار به سایت گوگل مراجعه کنید تا به صفحه زیر هدایت شوید. اگر از گوشی اندروید استفاده می کنید روی گوگل پلی استور کلیک کنید. برنامه را نصب و اجرا کنید و بقیه مراحل زیر را دنبال کنید.

اضافه کردن اکانت برای تبدیل تقویم میلادی به شمسی در اندروید

هنگام راه اندازی گوشی از شما خواسته می شود که یک حساب کاربری را اضافه کنید. شما می توانید از این اکانت برای Google Calendar استفاده کنید و یا اینکه یک حساب کاربری دیگر را ایجاد کنید.

برای ایجاد اکانت می توانید وارد تنظیمات گوشی خود شوید.

 

 

منبع:
https://anzalweb.ir/1401/08/08/%D8%AA%D9%82%D9%88%DB%8C%D9%85-%D9%85%DB%8C%D9%84%D8%A7%D8%AF%DB%8C-%D8%B4%D9%85%D8%B3%DB%8C-%D8%AA%D9%82%D9%88%DB%8C%D9%85-%DA%AF%D9%88%DA%AF%D9%84-%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%B1%D9%88%DB%8C%D8%AF/

  • roza estar
  • ۰
  • ۰

تقویم فارسی روزشمار سال ۱۴۰۲ منتشر شده و تا این لحظه، تقویم رسمی کشور است. فهرست کامل تعطیلی‌های سال ۱۴۰۲ را در ادامه ببینید.

جدول تعطیلات رسمی ۱۴۰۲

در جدول زیر تعطیلات رسمی با ذکر مناسبت و روز و تاریخ آن آمده است:

فروردین

سه شنبه: ۱ فروردین جشن نوروز

چهارشنبه: ۲ فروردین عید نوروز

پنج‌شنبه: ۳ فروردین عید نوروز

جمعه: ۴ فروردین عید نوروز

شنبه: ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی ایران

یکشنبه: ۱۳ فروردین جشن سیزده به در

چهارشنبه: ۲۳ فروردین شهادت حضرت علی علیه السلام

اردیبهشت

شنبه: ۲ اردیبهشت عید فطر  

یکشنبه: ۳ اردیبهشت تعطیل به مناسبت عید فطر  

سه شنبه: ۲۶ اردیبهشت شهادت امام جعفر صادق علیه السلام  

خرداد

یکشنبه: ۱۴ خرداد رحلت حضرت امام خمینی

دوشنبه: ۱۵ خرداد قیام ۱۵ خرداد

تیر

پنج‌شنبه: ۸ تیر عید سعید قربان  

جمعه: ۱۶ تیر عید سعید غدیر خم  

مرداد

پنج‌شنبه: ۵ مرداد تاسوعای حسینی  

جمعه: ۶ مرداد عاشورای حسینی  

شهریور

چهارشنبه: ۱۵ شهریور اربعین حسینی  

پنج‌شنبه: ۲۳ شهریور رحلت رسول اکرم؛ شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام  

شنبه: ۲۵ شهریور شهادت امام رضا علیه السلام  

مهر

یکشنبه: ۲ مهر شهادت امام حسن عسکری علیه السلام  

سه شنبه: ۱۱ مهر میلاد رسول اکرم و امام جعفر صادق علیه السلام و روز اخلاق و مهرورزی  

آبان

تعطیلات رسمی ندارد

آذر

یکشنبه: ۲۶ آذر شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها  

دی

تعطیلات رسمی ندارد

بهمن

پنج‌شنبه: ۵ بهمن ولادت امام علی علیه السلام و روز پدر  

پنج‌شنبه: ۱۹ بهمن مبعث حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله  

یکشنبه: ۲۲ بهمن پیروزی انقلاب اسلامی و سقوط نظام شاهنشاهی

اسفند

یکشنبه: ۶ اسفند ولادت حضرت قائم عجل الله تعالی فرجه و جشن نیمه شعبان  

سه شنبه: ۲۹ اسفند روز ملی شدن صنعت نفت ایران

 

 

منبع:
https://www.eghtesadnews.com/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%B1-%D8%B1%D8%B3%D8%A7%D9%86%D9%87-%D9%87%D8%A7-61/556960-%D8%AA%D9%82%D9%88%DB%8C%D9%85-%D8%B3%D8%A7%D9%84-%D9%81%D9%87%D8%B1%D8%B3%D8%AA-%DA%A9%D8%A7%D9%85%D9%84-%D8%AA%D8%B9%D8%B7%DB%8C%D9%84%DB%8C-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D9%84-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF

  • roza estar
  • ۰
  • ۰

دفتر اندیکاتور، دفتری است که کلیه اطلاعات نامه های وارده، صادره و داخلی سازمانها در آن ثبت میشود. از این دفتر به منظور مراجعه بعدی به سوابق و مکاتبات سازمانها و یا واحدهای سازمانها با یکدیگر، استفاده میشود و به آن دفتر ثبت نیز گفته میشود. میتوانید با استفاده از نرم افزار دبیرخانه ساده  این دفاتر را اتوماسیون سازی کنید.

دفتر اندکس (دفتر راهنمای دبیرخانه)

درصورتی که حجم نامه های وارده یک سازمان یا مؤسسه به اندازه ای باشد که امکان پیگیری و دسترسی به موضوع نامه و یا تاریخ و محل ارجاع آن، به وسیله دفتر اندیکاتور به سرعت امکانپذیر نباشد و هنگام مراجعه صاحبان نامه ها (ارباب رجوع)، زمان زیادی برای پیدا کردن نامه آنها و پاسخ اقدام هایی که روی نامه آنها انجام شده است صرف میشد، راه حلی اندیشیده شد که از تأخیر در راهنمایی مراجعان جلوگیری شود. لذا در این گونه موارد مسئولین دبیرخانه می بایست، از روی اجبار نامه های وارده را علاوه بر ثبت در دفتر اندیکاتور، در دفتر دیگری به نام دفتر اندکس نیز ثبت و شماره گذاری میکردند. به دفتر اندکس، دفتر راهنمای نامه های وارده یا دفتر راهنمای دبیرخانه نیز گفته می شود. به طور کلی دفتر اندکس نشان دهنده ورود و یا عدم ورود هر یک از نامه های وارده شماره دار به مؤسسه و یا سازمان گیرنده نامه میباشد.

 

منبع:
https://payvast.com/%D8%AF%D8%A8%DB%8C%D8%B1%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%87-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D9%88-%D8%AF%D8%B1-%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D8%A7%D8%B1-%D8%B3%D9%86%D8%AA%DB%8C-%D8%A7%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%DA%86%DA%AF/

  • roza estar
  • ۰
  • ۰

روز درختکاری بهانه‌ای شد تا در قالب مقاله‌ای طرح دولت الکترونیک در کاهش مصرف کاغذ را بررسی کنیم. مطمئنا صف‌های طولانی بانک برای پرداخت قبوض آب ، برق و گاز را بخاطر دارید. اطراف عوارضی‌ها در جاده‌ها که از کاغذ سفید پوشیده شده بود. دفترچه‌های کنکور که با تیراژهای بالا هرساله چاپ میگردید و تنها برای همان سال کاربرد داشت. بلیط‌های اتوبوس که در کسری از ثانیه به زباله تبدیل میشد و بسیاری از موارد مشابه.امروزه بدلیل استفاده از فناوری اطلاعات و دیجیتالی شدن دنیای پیرامونمان دیگر کمتر شاهد مواردی از این قبیل می‌باشیم.

سازمانهای دولتی با پیاده‌سازی روش‌های دیجیتالی به میزان بسیاری در مصرف کاغذ صرفه‌جویی کرده‌اند. از این میان میتوان به تأسیس و راه‌اندازی دفاتر پیشخوان دولت ، دفاتر پلیس +۱۰، تشکیل بانک ملی اطلاعات، توسعه بانکداری الکترونیک ، پرداخت الکترونیکی عوارض و کرایه اتوبوس، ارائه اظهارنامه الکترونیکی و ارائه خدمات غیرحضوری بانک‌ها به مشتریان اشاره کرد. اما هنوز از مجموع ۱۴۰۰ خدمت شناسایی شده دولت، تنها ۳۵۰ تا ۵۵۰ خدمت بصورت الکترونیکی درآمده است.

با نگاهی گذرا به اطرافمان پی میبریم که هنوز اقدامات بسیاری وجود دارد که میتواند در جهت حفظ محیط زیست انجام گیرد. هر ۴ سال حجم عظیمی از کاغذ جهت انتخابات ریاست جمهوری ، شورای شهر ، مجلس خبرگان و شورای اسلامی و تبلیغات آنها استفاده میشود. فرمهای ثبت نام استفاده شده در اداره‌ها خصوصا بانکها که با یکپارچه‌سازی سازمانها و یک استعلام گیری ساده و استفاده از امضای الکترونیکی حذف خواهد شد. هرساله در نمایشگاه کتاب تراکت ها و تبلیغات عرضه شده بیشتر از کتابهای خریداری شده میباشد! قبوض آب، برق، گاز و تلفن که ماهیانه چاپ و منتشر میگردد و بسیاری دیگر از این دست موارد که حذف آنها سبب صرفه‌جویی در کاغذ می‌شود.

از هر درخت چند برگ کاغذ تولید میشود؟

مرکز ConservaTree برای آگاه‌سازی مردم از خطرات بوجود آمده برای محیط زیست که ناشی از قطع درختان برای تولید کاغذ است؛ تحقیقی را انجام داده است. طی این بررسی به جهت استانداردسازی معیارها یک گروه هزارتایی از درختان انتخاب گردید و اندازه استاندارد برای یک درخت، ارتفاعی معادل ۱۲٫۲ متر و قطر بین ۱٫۸ تا ۲٫۴ متر درنظر گرفته شد.

باتوجه به اینکه بخش زیادی از بدنه درخت را آب تشکیل می‌دهد از چهار تن چوب می‌توان یک تن کاغذ تولید کرد. طبق استانداردهای مذکور، از ۲۴ درخت ، ۴ تن چوب بدست می‌آید. بطور میانگین هر درخت می‌تواند ۱۶٫۶۷ بند کاغذ با اندازه A4 تولید کند که معادل ۸۳۳۳ برگه کاغذ خواهد شد.

بر این اساس، اگر قرار باشه یک ماهنامه با تیراژ بالا به چاپ برسد باید برای هر شماره آن ۱۵ درخت را قطع کرد. یا برای ۴۵ میلیون تعرفه رای ، ۳۰۰ تن کاغذ نیاز خواهیم داشت که باید حدود ۷۲۰۰ اصله درخت با مشخصات بالا را قطع کنیم تا انتخابات ریاست جمهوری برگزار شود.

نیاز کاغذ در کشور ما سالانه حدود ۳۷۰ هزار تن است که تنها ۱۰۰ هزار تن آن در داخل از کشور تولید میشود و ۲۷۰ هزار تن آن توسط واردات تامین میگردد.

 

طرح دولت الکترونیک جهت صرفه‌جویی در کاغذ

سازمانها و نهادهای دولتی بدلیل نامه نگاری های بسیار و کاغذبازی های متعدد همواره یکی از پرمصرف ترین حوزه های مصرف کاغذ بشمار میروند. اما دولت طی سالهای اخیر با طرح دولت الکترونیک راهی برای نجات درختان پیدا کرده است. سامانه الکترونیکی دبیرخانه و گردش مکاتبات ، از تبدیل حجم عظیمی از کاغذ به زباله جلوگیری کرده است. اتوماسیون اداری یکی از پرکاربردترین سیستم های اطلاعاتی در سازمانهای دولتی ایران است که بوروکراسی اداری را بسیار کاهش داده است.

افزایش خدمات الکترونیکی در سازمانهای دولتی علاوه بر کاهش استفاده از کاغذ و حفظ محیط زیست موجب افزایش رضایت ارباب رجوع ، سهولت در انجام امور اداری ، افزایش راندمان کاری و صرفه‌جویی در زمان میشود.

 

 

منبع:

https://blog.yar.cloud/%d8%ad%d9%81%d8%b8-%d9%85%d8%ad%db%8c%d8%b7-%d8%b2%db%8c%d8%b3%d8%aa-%d8%af%d8%b1-%d8%b3%d8%a7%db%8c%d9%87-%d8%af%d9%88%d9%84%d8%aa-%d8%a7%d9%84%da%a9%d8%aa%d8%b1%d9%88%d9%86%db%8c%da%a9/

  • roza estar
  • ۰
  • ۰

امروزه سیستم های اداری، سیستم های جهانی هستند که وظیفه اصلی آنها ایجاد ارتباط و بهبود ارتباطات است. ارتباطات از لحاظ اطلاعات تجاری از اهمیت بسزایی برخوردار است و رمز بقای سازمانها و تداوم فعالیتهای آنها مجهز شدن این سازمانها به ابزارهای رقابتی عصر اطلاعات ارتباطات؛ یعنی سیستم های اطلاعاتی و فناوری اطلاعات است. در این میان از دهه 1960 که جنبه های بیشتری از کاربرد و فعالیتهای اداری و بازرگانی روبه گسترش گذاشت، وجود یک سیستم یکپارچه اداری مناسب که حجم عظیم اطلاعات، مکاتبات را دربرگیرد به وضوح احساس شد. این مقاله ضمن بررسی سیستم های اتوماسیون اداری ازجهات مختلف به بیان اهمیت اطلاعات و اهمیت سیستم های اطلاعاتی، تکامل انواع سیستم های اطلاعاتی و تکامل سیستم های اتوماسیون اداری و مزایا و معایب اتوماسیون اداری و ارگونومیک و تفاوت انواع سیستم های اطلاعاتی با سیستم اتوماسیون اداری ابری پرداخته است.

استفاده از نرم افزار دبیرخانه آنلاین، سیستم بایگانی و… پیشنهاد می شود.

 

اهمیت اطلاعات و سیستم های اطلاعاتی

اطلاعات یکی از منابع باارزش واصلی مدیران یک سازمان است. همان طور که منابع انسانی، مواداولیه و منابع مالی در روند تولید دارای نقش و ارزش خاصی هستند لکن در عصر اطلاعات و ارتباطات، اطلاعات دارای ارزش ویژه ای هستند. ازطرفی اطلاعات کلید جامعه مردمی است و انتشار و استفاده از آن یک شاخص اجتماعی به شمار می رود. رشد این شاخص به معنای ارتقای ملی خواهدبود. اطلاعات به طور محسوسی بر بینش و رفتار ما اثر می گذارد.
فناوری و ابزارهای الکترونیک و رایانه ای نیز در دهه گذشته پدیده انفجار اطلاعات را موجب شدند و به طور حتم تاثیر مهمی را بر جهت گیری جوامع و اطلاعات موردنیاز آنها خواهند گذاشت. امروزه نه تنها مدیران ارشد و مدیران اجرایی، بلکه تمام اقشار اجتماع چون محققان و دانشوران و تجار ناگزیر از استفاده اطلاعات هستند. کاربران نظام اطلاعات، اطلاعات را چون یک منبع ارزشمند، هم سنگ سرمایه و نیروی کار به کار می برند. از آنجا که اطلاعات مهم و ارزشمند هستند و اساسی برای کل فعالیتهای سازمان محسوب می شوند، لذا بایستی سسیتم هایی را برپا کرد تا بتوانند اطلاعات را تولید و آنها را مدیریت کنند. هدف نهایی چنین سیستم هایی کسب اطمینان از صحت، اعتبار و روایی اطلاعات دردسترس در زمان موردنیاز و به شکل قابل استفاده است. امروزه سیستم های اطلاعاتی نقش اساسی در همه زمینه های فعالیت یک شرکت ایفا می کنند. توجه به شرکتهای موفق نشان می دهد که همگی آنها به سیستم های اطلاعاتی جهت فعالیت روزانه شان مجهزند. چالش حقیقی که شرکتها با آن روبرو هستند، صرفاً به کارگیری سیستم های اطلاعاتی متکی به رایانه نیست، بلکه هدف اساسی استفاده اثربخش سیستم های اطلاعاتی در مدیریت است. سیستم های اطلاعاتی که به عنوان منبعی ارزشمند محسوب می شوند، توانایی مدیران و کارکنان را افزایش داده و امکان تحقق اثربخش اهــــداف سازمان را با بهره وری بالا موجب می گردند.

 

انواع سیستم های اطلاعاتی

در نخستین سالهای اختراع رایانه متخصصان توجه چندانی به نیازهای اطلاعاتی مدیران نداشته و از رایانه ها فقط جهت پــردازش داده ها در امور حسابداری استفاده می شد. در طول این دوره که تا اواسط دهه 60 به طول انجامید بیشترین تاکید بر قدرت محاسباتی و پردازش رایانه بود. درحال حاضر به این نوع کاربرد رایانه پردازش داده ها، گفته می شود و باید توجه داشت که سیستم های پردازش داده مقـــــداری اطلاعات نیز تولید می کنند.
در اوائل دهه 1960 و پس از اختراع انواع رایانه های جدید که با هزینه کمتر اطلاعات بیشتری را پردازش می کردند روشهای جدیدتری برای معرفی تجهیزات جدید ترویج داده شده؛ یعنی سیستم های اطلاعاتی مدیریت. پس از گذشت یک دهه و به دلیل به وجود آمدن نیازهای اطلاعاتی جدید، سیستم اطلاعاتی جدید به نام سیستم پشتیبانی تصمیم گیری یا (DECISION SUPPORT SYSTEM)DSS به وجود آمد. پس از تکمیل سیستم پشتیبانی تصمیم گیری باتوجه به پیشرفتهای حاصله در تجهیزات رایانه ای، موضوع افزایش بهره وری و کارایی دفاتر مدیران و تسهیل ارتباطات بین مدیر و کارکنان ازطریق به کارگیری تجهیزات رایانه ای و الکترونیک مطرح گردید و در سال 1980  نرم افزار اتوماسیون اداری طراحی گردیدند.
اما درواقع اتوماسیون اداری در سال 1964 وقتی که IBM محصول جدید خود، یعنی نوار مغناطیسی/ ماشین تایپ سلک توری (MT/ST) را معرفـــی کرد شروع شد، ماشین تایپی که می توانست به صورت اتوماتیک از روی حروف ضبط شده بر روی نوار مغناطیسی تایپ کند. این عملیات تایپ اتوماتیک خیلی زود به سیستم های کوچک در ریزپردازنده ها تبدیل شد. و تکاملهای بعدی در این زمینه ایجاد شد. و نیاز واقعی به تکامل این بود که طی دهه 1970 کارایی کارخانه ها 90 – 85 درصد افزایش یافت، درحالی که کارایی دفتری تنها 4 درصد افزایش داشت، پس بایستی سیستم هایی به وجـــــود می آمدند که موجب افزایش بهره وری و کارایی دفاتر هم می شدند.

 

 

منبع:
https://blog.yar.cloud/%d8%b3%db%8c%d8%b3%d8%aa%d9%85-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a7%d8%aa%d9%88%d9%85%d8%a7%d8%b3%db%8c%d9%88%d9%86-%d8%a7%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c/

  • roza estar
  • ۰
  • ۰

مذاکره حقوق و دستمزد از آن دست کارهای دشواری است که دیر یا زود باید آن را انجام دهید. فرقی ندارد به دنبال شغل جدید هستید یا قصد دارید در شغل فعلی‌تان ارتقا و ترفیع بگیرید، در هر صورت باید بر سر مبلغ حقوق مذاکره کنید.

تحقیقات نشان می‌دهد تنها ۳۷% از افراد همیشه بر سر حقوق خود مذاکره می‌کنند، این در حالی است که ۱۸% از کارکنان تا به حال مذاکره حقوق را تجربه نکرده‌اند. از طرف دیگر ۴۴% از پاسخ‌گویان به این نظرسنجی اظهار داشته‌اند که تا به حال هیچ‌گاه در جلسات بازخورد شغلی موضوع افزایش حقوق و مذاکره بر سر آن را پیش نکشیده‌اند.

اما دلیل این موضوع دقیقاً چیست؟

بیشتر شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی اظهار داشته‌اند که دلیل اصلی اینکه هیچ وقت مذاکره حقوق و دستمزد را تجربه نکرده‌اند، «ترس» است. درست است که این نوع مذاکره ترسناک است، اما ترسناک‌تر از آن این است که اصلاً این کار را انجام ندهید.

اجازه دهید با یک مثال موضوع را برای شما روشن‌تر کنیم: تحقیقات لیندا بابوک برای کتاب خودش یعنی «زنان نمی‌پرسند» نتایج جالبی به دنبال داشت. این تحقیقات نشان داد که تنها ۷% از زنان شاغل برای اولین حقوق خود مذاکره می‌کنند، این در حالی است که آمار مرتبط با مردان نزدیک به ۵۷% است. نکته جالب اینجاست افرادی که بر سر اولین حقوق خود مذاکره کرده‌اند بیش از ۷% افزایش حقوق داشته‌اند.

البته که این درصد آنچنان چشمگیر هم نیست، اما اگر این درصد افزایش بیش‌تر را از همین امروز تا زمان بازنشستگی در نظر بگیرید، خواهید دید چه رقم بزرگی خواهد شد و چه میزان رفاه بیشتری نصیب شما و خانوادتان خواهد شد.

بنابراین فرقی نمی‌کند که خانم یا آقا هستید، اولین تجربه شغلی‌تان است یا سال‌ها سابقه کار دارید، باید مذاکره حقوق و دستمزد را جدی بگیرید. در این مقاله از وبلاگ ایران تلنت نکات مهم مذاکره حقوق و دستمزد را بررسی خواهیم کرد و شما خواهید دید که برای مذاکره حقوق باید به چه فاکتورها و عواملی بیشتر دقت کنید.

 

ارزش خود را بدانید

برای اینکه بتوانید به خوبی بر سر حقوق خود مذاکره نمایید، مهم است بدانید نرخ رایج برای این جایگاه شغلی در این صنعت و همچنین این محل جغرافیایی چقدر است. اگر بدون آنکه اعداد درست را بدانید وارد مذاکرات شوید، مدیر کارکشته‌ای که مقابل شما می‌نشیند، مدیریت و کنترل جلسه را به دست گرفته و برنده خواهد بود.

اگر اعداد درست را نمی‌دانید، می‌توانید با جستجویی ساده در اینترنت یا پرسش از اطرافیانِ هم‌رشته خود اعداد درست را به دست آورید. همچنین، سامانه حقوق و دستمزد ایران سلری می‌تواند مرجع خوبی برای دانستن میانگین دریافتی حقوق و دستمزد همرده‌هایتان در حوزه کاری شما باشد.

 

برای مذاکره حقوق با مسئولان استخدامی صحبت کنید

اگر در اطراف خود کارفرما یا استخدام‌کننده‌ای سراغ دارید، از او کمک بگیرید. احتمالاً این افراد می‌دانند فردی با تخصص و سابقه شما باید چقدر حقوق داشته باشد. با کمک این افراد خواهید توانست در مذاکرات بعدی، بر سر حقوق حداقل محدوده‌ای نسبتاً دقیق از حقوق خود را در نظر داشته باشید.

ممکن است که طی این گفت‌وگوها به عدد خاصی نرسید، اما حتی اگر یک محدوده قیمتی نیز به دست آورید باز هم می‌توانید بر اساس آن محاسبات خود را انجام دهید.

افکار خود را سازمان‌دهی کنید

برای موفقیت در مذاکرات خود بر سر حقوق لازم است تمام افکار و تحقیقات خود را یکجا و یکپارچه کرده و برای مذاکرات همه آن‌ها را به یاد داشته باشید. تاریخ مصاحبه خود را در یک تقویم فارسی مثل یار یادداشت نماید تا فراموش نکنید.

 

بالای محدوده عددی را مدنظر قرار دهید

اکنون با توجه به اطلاعاتی که کسب کرده‌اید، محدوده حقوق خود را می‌دانید. شاید وسوسه شوید عددی در میانه این محدوده را پیشنهاد داده تا شاید راحت‌تر پذیرفته شوید، اما توصیه ما این است که بالای محدوده را پیشنهاد دهید.

اعلام حقوق درخواستی بالا دو فایده برای شما خواهد داشت:

اولاً ممکن است کارفرما با مبلغ بالای شما موافقت کند و این بهترین اتفاق ممکن برای شماست.
ثانیاً اگر کارفرما با درخواست شما مخالفت کرد و بر سر پایین آوردن حقوق با شما مذاکره کرد، باز هم جای مذاکره برای شما وجود دارد و در نهایت با عددی که خوشایند شماست به توافق خواهید رسید.

 

 

منبع:
https://blog.yar.cloud/%da%86%da%af%d9%88%d9%86%d9%87-%d8%a8%d8%b1-%d8%b3%d8%b1-%d8%ad%d9%82%d9%88%d9%82-%d9%88-%d8%af%d8%b3%d8%aa%d9%85%d8%b2%d8%af-%d9%85%d8%b0%d8%a7%da%a9%d8%b1%d9%87-%da%a9%d9%86%db%8c%d9%85%d8%9f/

  • roza estar
  • ۰
  • ۰

پیش از این بار ها گفتیم که یکی از اهداف نرم افزارهای اتوماسیون اداری  بهینه‌سازی از طریق صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌ی سازمان هاست. با این وجود درباره قیمت نرم افزار اتوماسیون اداری و فاکتورهایی که در این قیمت تاثیر گذارند صحبتی نکردیم.

 

نرم افزار اتوماسیون اداری چطور در هزینه ها صرفه جویی می کند؟

هرچند شاید بنظر برسد که صرف هزینه یکباره برای خرید محصولی اینچنینی با هدف کاهش هزینه‌ها چندان منطقی بنظر نمی‌رسد. اما بدون شک سازمان‌ها هم در کوتاه مدت از لحاظ سهولت امور و هم در بلند مدت از لحاظ هزینه‌ای متوجه تاثیر شگرف این محصول در شرکت خواهند شد. با خرید نرم افزار اتوماسیون اداری نه تنها در حذف مکاتبات فیزیکی هزینه‌های کاغذ و مشتقات آن را از بین می‌برید؛ بلکه با ارائه قابلیت مدیریت فرآیندها و امور بطور خودکار و مکانیزه در سازمان، هزینه خطاهای انسانی و فرصت از دست رفته را نیز به طرز چشمگیری کاهش می دهید.

 

عوامل موثر بر قیمت خرید اتوماسیون اداری کدامند؟

 

امکانات و حجم تبادلات

اگرچه گران قیمت بودن یک اتوماسیون اداری دال بر امکانات جامع و کامل آن نیست، اما عکس این قضیه قطعا صادق خواهد بود. از امکاناتی که مستقیما بر روی جامع شدن یک سیستم اتوماسیون اداری اثر دارد میتوان به یکپارچگی سیستم در واحدهای عملیاتی گوناگون، امکان مدیریت و پیگیری امور و جلسات و دسترسی آسان، تحت وب و امن این سیستم نام برد. این نکته نباید فراموش شود که سیستمی کاراست که بتواند علاوه بر رفع نیازهای یک سازمان، در بهینه سازی فرآیندهای آن و بهبود کارایی سازمان اثر مستقیم داشته باشد.

 

ماژول ها

سازمان‌ها اشکال و اهداف مختلفی دارند. درست مانند تجویز یک راه حل درمانی، انتخاب امکانات لازم برای هر سازمان نیز نیاز به تخصص و تشخیص صحیح دارد. با توجه به این نکات، یک نرم افزار اتوماسیون اداری برای سازمان نیازمند بخش‌ها و اصطلاحا ماژول‌های مختلفی است که متناسب با نیاز همان سازمان انتخاب شده باشد. هر کدام از این قابلیت ها و امکانات به طور مستقیم بر روی قیمت نرم افزار اتوماسیون اداری تاثیر خواهدد داشت.

 

مهمترین ماژول‌های یک سیستم اتوماسیون اداری می‌توان این موارد را نام برد :

 

سیستم دبیرخانه اتوماسیون اداری :

دبیرخانه آنلاین از اصلی‌ترین ماژول‌های نرم‌افزار اتوماسیون اداری است. این سیستم درگاه‌های مختلفی را برای دریافت و ارسال خودکار نامه‌ها در سازمان فراهم می‌کند. به کمک این سیستم تمامی نامه‌هایی که از طریق فاکس، پست الکترونیک و امثال آن به سازمان ارسال می‌شوند در سیستم اتوماسیون ثبت و به گردش می‌آیند. امکان پاراف نویسی و ارجاع نامه‌ها در سیستم و جستجوی محتوا و نامه ها از دیگر قابلیت های با اهمیت این سیستم است.

 

کارتابل آفلاین :

احتمال عدم دسترسی به اینترنت برای کاربران نرم افزارهایی که به صورت آنلاین کار می کنند یک دغدغه ذهنی ست. با توجه به این نکته، تعبیه یک سیستم کارتابل آفلاین که به کمک آن بتوان به قسمت های مهم اتوماسیون اداری دسترسی داشت و آن ها را کنترل کرد امری حیاتی بنظر می رسد.

 

مدیریت جلسات و سازماندهی فرآیندها :

یکی دیگر از قابلیت هایی که نرم افزارهای اتوماسیون اداری را قدرتمند می کند و نرم افزار اتوماسیون اداری نیز از آن بهره می برد، امکان تنظیم، ثبت، برگزاری، پیگیریی جلسات و نگهداشت گزارشات و اسناد آن هاست. پیش از این مدیریت این امور بر عهده ی نیروی انسانی بوده و این امر موجب زمان بر شدن و بالاتر بودن احتمال خطای آن می شد.

 

بهره گیری از راهکارهای BPMS :

این سیستم راهکاری برای یکپارچگی و پیوند زدن اشخاص، سیستم های اطلاعاتی، وظایف، کسب و کارها، مشتریان و شرکا با یکدیگر را ارائه می کند. استفاده از این سیستم که یک ابزار واقعی برای طراحی، اجرا و بهبود فرآیندهای کسب و کار است می تواند راه حلی برای بسیاری از دوباره کاری ها در سازمان باشد.

 

پیاده‌سازی و استقرار نرم افزار

طراحی، راه اندازی و بطورکلی پیاده سازی و استقرار سیستم اتوماسیون اداری فرآیندی حساس، اصولی و نیازمند دانش و تجربه کافی در این زمینه است. از دیگر عواملی که بر قیمت خرید نرم افزار اتوماسیون اداری تاثیر مستقیم خواهد گذاشت همین مساله خواهد بود.

 

تعداد کاربران

عموما قیمت گذاری برای نرم افزار اتوماسیون اداری به تعداد کاربران استفاده کننده از این سیستم نیز بستگی دارد. هر چه تعداد این کاربران بیشتر باشد طبیعتا قیمت نرم افزار اتوماسیون اداری به دلیل نیاز به امکانات و پردازش های بیشتر، افزایش می یابد.

 

آموزش کاربران

اضافه شدن یک سیستم اتوماسیون، تغییری اساسی در سازمان محسوب می‌شود. مطمئنا اولین واکنش هر نیروی کار به تغییرات در سازمان، مقاومت در برابر تغییر است. با علم به اینکه این مقاومت عموما به دلیل نبود آگاهی نسبت به ابزارها و یا تغییرات جدید است، واضح خواهد بود که آموزش کارکنان سازمان و کاربران سیستم‌های جدید می‌تواند تا حد زیادی از این مقاومت در برابر تغییر جلوگیری نماید. درنتیجه در نظر گرفتن آموزش صحیح، کامل و دوره‌ای برای کاربران هر سیستم جدید می‌تواند بر میزان هزینه‌های استقرار سیستم بیافزاید.

 

پشتیبانی و خدمات پس از فروش

برای خریداران هر محصولی، بخصوص محصولات نرم افزاری و محصولاتی که نیازمند دانش تخصصی بیشتری هستند، اصلی‌ترین دغدغه، خدمات پس از فروش و پشتیبانی ست. حضور یک تیم متخصص و حرفه‌ای که بتواند اعتماد و توجه مخاطبان را برانگیزد، با وجود اینکه ممکن است بر هزینه‌های شما بیافزاید اما قطعا موجب آرامش و اطمینان و اعتماد شما به خرید می‌شود. سیستم اتوماسیون اداری نیز از این قاعده مستثنی نیست و نیازمند پشتیبانی تمام وقت و حرفه ای خواهد بود.

قطعا عوامل دیگری نیز در قیمت خرید نرم افزار اتوماسیون اداری تاثیر گذار خواهند بود که ما فعلا به همین موارد اصلی بسنده می کنیم.

 

منبع:
https://blog.yar.cloud/%d9%86%da%a9%d8%a7%d8%aa%db%8c-%d8%af%d8%b1%d8%a8%d8%a7%d8%b1%d9%87-%d9%82%db%8c%d9%85%d8%aa-%d8%ae%d8%b1%db%8c%d8%af-%d9%86%d8%b1%d9%85-%d8%a7%d9%81%d8%b2%d8%a7%d8%b1-%d8%a7%d8%aa%d9%88%d9%85%d8%a7/

  • roza estar
  • ۰
  • ۰

در روزهایی که اقتصاد و اجتماع و فرهنگ و ادب و زبان محاوره یا مکاتبه با دشواریها وناسازگاریهای فراوانی روبرو شده است، هر صاحب فکر و اندیشه ای، به دنبال علت و علل آن بر می‌آید، بدون آنکه بتواند راه حل درستی را بیابد و به کل جامعه ارایه دهد تا شاید بتواند گامی ولو بسیار کوچک و اندک، در این مسیر طولانی و پر از سنگ و سنگلاخ بردارد. در صورتی که ما در هر نقطه و مکانی، در هر مؤسسه و بنگاهی، در هر اداره و نهادی و در هر زمین و ماوایی، آن را به چشم می بینیم. لکن آنقدر در این گستره گسترده گرفتار آمده‌ایم که متوجه آن نمی‌شویم.

نه در جامعه ما، که در بسیاری از جوامع امروز هم، می‌توانیم شاهد و ناظر آن باشیم به گونه ای که در برخی از کشورها، ناملایمات و ناگواریها و دشواریهای برآمده از آن، همه ارکان حکومتی را زیر سئوال برده و در برخی دیگر کمی کمتر!

این دشواریهای قرن تکنولوژی و اینترنت و ماهواره، حتی دامن آمریکا، انگلیس، فرانسه و روسیه را هم دربرگرفته است که نمونه هایی از آن را می توان در حادثه یازدهم سپتامبر امریکا، مساله پردرد سر مهاجرت های غیرقانونی به بریتانیا، یا تیراندازی روز جشن انقلاب کبیر فرانسه به ژاک شیراک مشاهده کرد.

این پدیده، عمری به درازای تاریخ خلقت دارد. چون از روزی که بشر، قدم در غارهای سنگی گذاشت و برای فرار از حوادث آن روزگار، فرار از حملات حیوانات درنده و گوشتخوار، یا رهایی از گرمای تابستان و سرمای زمستان به غارها پناه برد که تا امروز همچنان وجود دارد. گاهی سازنده و کارآمد و زمانی دیگر مخرب و ناسازگار، جریانی که بی هیچ تردید تا فردا و فرداهای بسیار دیگری هم در برابر اقوام و ملت های بیشمار جهان عرض اندام خواهد کرد.

آن سحرگاه شفاف و نورانی که یکی از آدمیان لخت و عور و برهنه اولیه در کوههای سر به فلک کشیده تبت، اولین “سیاه چال کوهی” را دریافت و آن را مامن محکم و استواری برای حفظ و حراست خود و همجنسان و همنوعان خود قرار داد و برای رهایی از شکنجه ها و ترس و وحشت های ناخواسته ولی همیشگی، دوستان و خویشان خویش را گرد آورد و با توجه به بنیه های فیزیکی آنها، هریک را به کاری گماشت و مسئولیت انجام آن را به وی سپرد. بدون آنکه بداند نخستین “پله مدیریت” را بنیان گذاشت. راه ترقی و پیشرفت، راه فکر و اندیشه و تحقیق و سازندگی و راه ابتکار و خلاقیت و آفریدن را در برابر بشر آن روز و قرن های بعد از آن به تصویر کشید.

راهی که اگر با تامل و تحمل و طمأنینه انجام شود، مسلماً نتیجه و ثمره ای پربارتر و نیکوتر ارایه خواهد داد. در صورتی که پرهیز از مطالعه و بررسی، خرابی و ویرانی را به نمایش می گذارد. نقشی که می تواند نه تنها آن خاندان و آن قوم را با مشکلات و معضلات بیشماری درگیر کند که حتی در این روزها که اینترنت و ماهواره هم با همان “مدیریت”های فرهیخته و متبلور ظاهر شده و مردم سایر جهان را به سوی خود کشانده است، باز هم همان جنگ و ستیزها، همان کشت و کشتارهای بی دلیل ناشی از خودخواهی و خود محوری‌ها و تعصب‌های خشک و خالی از منطق، یا قحطی و گرسنگی و ظهور انواع و اقسام بیماریهای شناخته و ناشناخته درمان پذیر و غیرقابل درمان، یا کمبودها و نبودهای وسایل و ابزار زندگی ادامه دارد. ناهمواریها و ناهنجاریهایی که دو روی یک سکه را به تصویر می‌کشند.یک روی آن، علم و دانش، تخصص و کارشناسی، کشف و اختراع را نشان می‌دهد، ولی روی دیگرش بلای جان مردم بینوا و تنگدست و ناتوان شده است. همانهایی که پیوسته از دردها و ناراحتی‌ها می‌نالند و فریادشان به آسمان می‌رود.

آنهایی که به خاطر نبود “مدیریت” در سیلاب های مهیب و کشنده پاراگوئه غرق می‌شوند، یا در اندونزی و مالزی و هند و پاکستان و الجزایر، خویشان و همشهریان خویش را به قتل می رسانند. قتل‌هایی با تیر و تفنگ و مسلسل و بمب، یا اسارت در چنگال تیز تورم و گرانی و بیکاری، از آمریکا تا چین و از روسیه تا آفریقا و آمریکایی جنوبی؟!

مسایلی که باید برای حل آنها به جای خودمحوری، راه و رسم “مدیریت” صحیح و تخصصی را برگزینند.مدیریت کارشناسانه و محققانه با شور و مشورت مشاوران ورزیده و کاردان، مدیران چاره ساز و کارساز، نه آشوبگران و فتنه گران حیله گر و سارقان مسلح یا قاچاقچیان بدسگال و مافیاهای قدرتمند و خونریز و دولتمردان انحصارطلب.

در همینجا، رخصت می خواهم تا پیش از هر چیز از “مدیریت” بگویم، از مدیریت که بودنش، حلاّل تمامی مشکلات است و نبودنش عامل همه ناراحتی‌ها، ناهنجاریها، نارسایی و کمبودها در تمام زمینه‌های سازندگی و پیشرفت. چرا که مدیریت “انواع” مختلف دارد. لکن پیش از هر مسأله‌ای باید بدانیم که “مدیریت” چیست؟ و چه معنایی دارد؟بسیاری از محققان و دانش‌پژوهان “مدیر” را “اداره کننده و هماهنگ کننده” دانسته اند و در فرهنگستان ما نیز او را راهنما، مرشد ، رهبر و اداره‌کننده مجموعه زیر نظرش معنا کرده اند.

لیک آنچه که مورد باور همه کارشناسان و متخصصان فن “مدیریت” است، این است که “مدیر” را به عنوان رهبری کننده، هماهنگ کننده، اداره‌کننده، یا به معنای دیگر – که اخیراً به آنها اضافه شده – “مددکار پرسنل زیرمجموعه” خود اعلام کرده اند.

استفاده از نرم افزار فروش تحت وب برای مدیریت درست امور فروش پیشنهاد می شود.

به گفته ارسطو، مدیر در تمام زمینه های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی و نظایر آن حضور دارد. از یک خانواده چندنفری تا یک کشور یک میلیارد نفری. چرا که در یک خانواده، بزرگ خانواده را در حکم “مدیر یا سرپرست” آن خانواده می دانند. زیرا اوست که می تواند امور خانواده را بین همسر، پسران و دختران خود تقسیم کند و بنابر دانش و تجربیات و استعدادهای آنان، مسئولیت هر کاری را به یکی از آنان واگذار کند تا محیطی به وجود آید که مملو از صمیمیت و سرشار از محبت باشد و دقیقا به همین سبب است که افراد بسیاری از خانواده ها، حتی پسران و دختران خردسال آنها را هم می بینیم که مبادی آداب، اهل فضل و دانش و یا از رفتارهای معقول و منطقی اجتماعی برخوردار هستند. اما در مقابل آنها، خانواده‌های دیگری دیده می‌شوند که 180 درجه با خانواده نخست تفاوت دارند یا به سخن دیگر بین آنها تفاوت از زمین تا آسمان است. چرا که پدر یکی از آن خانواده ها – خاندان نخست – یا به کلام دیگر “مدیر” آن خانواده “مدیریت” داشته و فرزندان خود را به درستی تربیت کرده است. اما در خانواده دیگر متأسفانه “مدیریت” به معنای واقعی کلمه وجود نداشته است تا بتواند آنها را افرادی کاردان و کارکشته و فعال، افرادی مودب و تربیت شده و خوش زبان، افرادی که دست کم بتوانند روی پای خود بایستند، تحویل جامعه بدهد.

خانواده هایی که همواره با یأس و ناامیدی، با جنگ و جدال‌های دایمی، نه فقط با غریبه‌ها و غیرخودی‌ها، که حتی با خودشان هم درگیری دارند. از نوعی “مدیریت ناکارآ” یا می‌توان گفت عدم مدیریت اصولی رنج می‌برند. طبیعی است نبود مدیریت صحیح خانواده‌هایی را پرورش می‌دهد که افراد آن خانواده می‌توانند نقش تخریبی و ناهنجار خود را در جامعه پیاده کنند و فضای بیرون از خانه را دچار ناملایمات سازند.

آن روی تصویر هم، مدیریت های بسیار پرتوان و کارسازی را می بینیم که اجتماعات، ملتها و اقوام یا کشورهای یک میلیارد نفری را اداره می کنند که اگر با کشورهای بسیار کوچکتری بسان کشورهای آمریکای جنوبی یا آفریقایی به محک و مقایسه کشیده شوند، هیچ‌کس در “مدیریت” بسیار خوب آنها، کوچکترین تردیدی به خود راه نمی‌دهد

 

 

منبع:
https://blog.yar.cloud/%d8%ad%d8%b3%d8%a7%d8%a8%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d9%85%d8%af%db%8c%d8%b1%db%8c%d8%aa-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa%d8%9f/

  • roza estar