my blog yar

۸ مطلب در فروردين ۱۴۰۲ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

عید سعید فطر از بزرگ ترین و مهم ترین اعیاد اسلامی است. عید فطر اولین روز ماه شوال است که با رؤیت هلال ماه شوال در پایان روز 29 ماه رمضان و یا گذشت 30 روز از اول ماه رمضان، ثابت می شود. در این روز، روزه گرفتن حرام و پرداخت زکات فطره بر مسلمانان واجب است. در کشورهای اسلامی و در ایران عید فطر تعطیل است

عید سعید فطر سال 1402 چه تاریخی است؟

در تقویم سال 1402 روزهای شنبه 2 اردیبهشت [1 شوال 1444] و یک شنبه 3 اردیبهشت [2 شوال 1444] مصادف با عید سعید فطر می باشد. 

تاریخ شمسی، میلادی و قمری عید فطر 1402 

برای تبدیل تاریخ از تقویم یار استفاده کنید.

تاریخ عید فطر 1402 به شمسی، میلادی و قمری عبارتند از:

 تاریخ دقیق عید فطر 1402 در تقویم شمسی 

تاریخ دقیق عید فطر 1402 در تقویم شمسی مصادف است با شنبه، 2 اردیبهشت 1402،  2/ 2 / 1402

تاریخ دقیق عید فطر در تقویم میلادی 

تاریخ دقیق عید فطر در تقویم میلادی مصادف است با Saturday, April 22, 2023 ، 2023-04-22

تاریخ دقیق عید فطر در تقویم قمری 

تاریخ دقیق عید فطر در تقویم قمری مصادف است با السبت، 1 شوال 1444 ، 1444/10/01

 

 

منبع:
https://www.eghtesadnews.com/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%B1-%D8%B1%D8%B3%D8%A7%D9%86%D9%87-%D9%87%D8%A7-61/567325-%D8%AA%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%AE-%D8%AF%D9%82%DB%8C%D9%82-%D8%B9%DB%8C%D8%AF-%D9%81%D8%B7%D8%B1-%D8%B3%D8%A7%D9%84-%DA%86%D9%87-%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D8%AA

  • roza estar
  • ۰
  • ۰

در این مقاله درباره ملزومات اداری گفت و گو می کنیم. اول از واژه ملزومات شروع کنیم، ملزومات را می توان جاهای زیادی به کار برد اما در حیطه نیاز امروز ما، ملزومات اداری یعنی تجهیزات و وسایل مورد نیاز برای یک دفتر کار، یا یک اداره و سازمان. ملزومات و تجهیزات اداری بازه بزرگی دارد و ما امروز در حیطه ملزومات تحریری و ملزومات بایگانی اداری را معرفی می کنیم.

تجهیزات اداری جدا از نیاز ضروری بودن اش برای ایجاد یک دفتر کار، موجب جلوه بخشیدن به دفتر کار هم می شود و انتخاب درست و صحیح ملزومات می تواند در کاریزمای فضای دفتر شما نقش اساسی داشته باشد. در ادامه لیست تجهیزات تحریری، نوشتاری و بایگانی یک دفتر کار را می بینیم و در آخر باقی ملزومات مورد نیاز یک اداره را می بینیم.

= زونکن و کلاسور

= کاغذ، کاور کاغذ و گیره کاغذ

= انواع نوشت افزارها

= دستگاه منگنه

= دستگاه پانچ

= کامپیوتر ( رایانه )

= دستگاه فتوکپی

= انواع کمدهای اداری برای نگهداری زونکن ها و تجهیزات اداری و بایگانی.

= انواع میز و صندلی اداری

= چاپگر ( پرینتر ) و اسکنر

= دستگاه فاکس (به جای استفاده از دستگاه های قدیمی ارسال فکس از طریق اینترنت را امتحان کنید)

انواع تلفن های اداری

 

 

 

منبع:
https://timis.ir/blog/%D9%85%D9%84%D8%B2%D9%88%D9%85%D8%A7%D8%AA-%D8%A7%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%DA%86%D9%87-%DA%86%DB%8C%D8%B2%D9%87%D8%A7%DB%8C%DB%8C/

  • roza estar
  • ۰
  • ۰

گاهی اوقات، اصطلاح بازاریابی (یا مارکتینگ) چنان به شکل عمومی مورد اشاره قرار می‌گیرد که فروش را هم شامل می‌شود. اما اگر بخواهیم دقیق تر باشیم، بهتر است فروش (Selling) را جدا از بازاریابی (Marketing) در نظر بگیریم. در کتاب‌های بازاریابی هم، معمولاً اگر اشاره‌ی مختصری به فروش می‌شود، بیشتر بحثِ سیستم فروش است و نه فروشندگی . بازاریابی ، مشتری های بالقوه (lead) و مشتری های احتمالی (prospect ) را به سمت شرکت شما و همچنین خدمات یا محصولات مورد نظر جذب میکند. از طرفی دیگر ، فروش مستقیما با مشتری های احتمالی در تعامل است تا آنها را متوجه ارزش های شرکت کند به طوری که در نهایت مشتری احتمالی به مشتری واقعی تبدیل شود.

به نظر ساده می آید ، درسته ؟

با وجود اینکه عملکرد این دو کسب و کار متفاوت از یکدیگر است ، اما هر دو هدف مشترکی را دنبال می کنند : جذب مشتری های احتمالی و تبدیل آنها به مشتری های واقعی که در نهایت منجر به ایجاد درآمد میشود. گزارش وضعیت ورودی سال 2018 نشان میدهد سازمان هایی که بین بازاریابی و فروش خود توافق نامه سطح خدمات ( SLA ) داشته اند ، سه برابر بیشتر از افرادی که این توافقنامه را ندارند امکان موفق شدنشان وجود دارد ، اما در نهایت تعجب تنها 26 درصد از شرکت ها از توافق نامه سطح خدمات رسمی برخوردار هستند . استفاده از نرم افزار فروش نیز برای تسریع کارها توصیه می شود.

بنابراین ، این واحدهای تجاری چه می کنند و آیا می توانند با هم کار کنند؟

بهتر است در ابتدا تفاوت میان بازاریابی و فروش را بررسی کنیم و یاد بگیریم چگونه این دو را همتراز کنیم.

بازاریابی و فروش دو کارکرد تجاری در یک سازمان هستند – هر دو آنها در ایجاد مشتری های احتمالی ( لید ) و تبدیل آنها به درآمد موثر هستند. در صورتی که ، فروش به تمام فعالیت هایی که منجر به فروش کالا یا خدمات میشود اطلاق می شود و بازاریابی فرایند جلب علاقه افراد نسبت به کالا و خدمات فروخته شده است.

فروش چیست ؟

فروش یک اصطلاح استفاده شده برای بیان فعالیت هایی است که در نهایت به فروش کالا یا خدمات ختم شده است. فروشنده ها وظیفه مدیریت روابط بین مشتری های بالقوه و ارائه راه کار برای مشتری های احتمالی که نهایتا منجر به فروش می شوند را دارند. یعنی فروشنده ها باید بتوانند ارتباط میان این دو را مدیریت کنند.

 

بازاریابی چیست ؟

بازاریابی شامل کلیه فعالیت هایی است که به ایجاد علاقه در تجارت و کسب و کار شما کمک می کند. بازاریاب ها از تحقیق و تحلیل بازار برای فهمیدن علایق متشریان استفاده می کنند. شرکت های بازاریابی وظیفه ایجاد همایش هایی در راستای نحوه جذب مردم به یک محصول ، خدمات و یا برند تجاری را دارند.

موارد گفته شده تنها چند تفاوت کلی میان بازاریابی و فروش است. به طور مثال ، بازاریابی بر روی گروه های بزرگتر مردمی تمرکز دارد ، در حالی که فروش گروههای مردمی کوچکتر یا زیرمجموعه های عمومی را هدف قرار می دهد. اما تفاوت عملکرد این دو تجارت در چیست ؟

 

 

منبع:
https://blog.yar.cloud/%d8%aa%d8%b9%d8%b1%db%8c%d9%81-%d9%85%d8%af%db%8c%d8%b1%db%8c%d8%aa-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8%a7%d8%a8%db%8c-%d9%88-%d9%81%d8%b1%d9%88%d8%b4-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa-%d8%9f/

  • roza estar
  • ۰
  • ۰

شب قدر، یکی از زمان‌های مهمی است که در قرآن بسیار مورد تأکید قرار گرفته و مقام و جایگاه والایی برای آن گفته شده است. در سوره قدر، علت اهمیت و جایگاه ویژه این شب، نزول قرآن و ‌نزول فرشتگان، بیان شده است.

قرآن این شب را سر تا سر مملوّ از سلامت معرفی کرده است. همچنین در این شب، سرنوشت انسان‌ها تعیین می‌شود. به جهت تعیین سرنوشت انسان‌ها در این شب و وجود خیرات و برکات فراوانی که بی‌ارتباط با نزول فرشتگان و روح نیست، احیای این شب و بیدار ماندن و انجام عبادات مورد سفارش قرار گرفته است. برای مشاهده تبدیل تقویم شمسی به میلادی به سایت یار مراجعه کنید.

نقل شده است: «پیامبر گرامی اسلام(ص) شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان، خانواده خود را از خواب بیدار می‌کرد و بر صورت کسانی که خواب بودند آب می‌پاشاند». در احوال حضرت فاطمه زهرا(س) نیز نقل شده است: «ایشان نمی‌گذاشت کسی در این شب بخوابد. او به همین مقصود، به خانواده خود غذای کم می‌داد و از روز قبل آن، خود را برای آن شب آماده می‌کرد و می‌فرمود: محروم و بی‌بهره کسی است که از خیر و برکت این شب محروم بماند».


با توجه به آیات قرآن و روایاتی که درباره شب قدر وارد شده، چنین به دست می‌آید که نزول فرشتگان و روح، در شب قدر هر سال اتفاق می‌افتد. در این شب، امور مربوط به یک سال آینده، توسط فرشتگان در زمان پیامبر بر خود ایشان و بعد او بر جانشینان بر حقش که حضرت علی(ع) و یازده فرزند معصوم او است نازل شده و اکنون نیز بر امام زمان(ع) نازل می‌شود.


بنابراین، شهادت امام علی(ع) در یکی از شب‌های قدر، علت احیای این شب نیست، هر چند که وقوع این حادثه در شب قدر، بر اهمیت این شب افزوده است.
شهید مطهری درباره علت به شهادت رساندن امام علی(ع) در شب‌های قدر می‌گوید: «ابن ملجم یکى از آن نه نفر زُهّاد و خشکه مقدس‌هاست که می‌روند در مکه و آن پیمان معروف را می‌بندند و می‌گویند همه فتنه‌ها در دنیاى اسلام معلول سه نفر است: على، معاویه و عمرو عاص.

ابن ملجم نامزد می‌شود که بیاید على(ع) را بکشد. قرارشان کِى است؟ شب نوزدهم ماه رمضان. چرا این شب را قرار گذاشته بودند؟ نادانى را ببین! اینها شب نوزدهم ماه رمضان را قرار گذاشتند، گفتند چون این عمل ما یک عبادت بزرگ است، آن‌را در شب قدر انجام بدهیم که ثوابش بیشتر باشد».

 

منبع:
https://www.islamquest.net/fa/archive/az21844

  • roza estar
  • ۰
  • ۰

برای اداره یک کسب و کار موفق، قبل از هر چیز باید افراد مناسب را استخدام کرد. با این‌حال، برای اینکه آن کارمندان بتوانند وظایف خود را به طور موثر انجام دهند، به ابزار، لوازم و تجهیزات اداری مناسب مانند ماشین‌های اداری نیاز دارند. در این مطلب فالنیک قصد داریم کاربرد، انواع، مشکلات و همچنین برندهای تولید کننده انواع ماشین‌های اداری را معرفی کنیم. اگر می‌خواهید درباره انواع ماشین های اداری اطلاعات بیشتری بدانید تا بتوانید دستگاه مناسب را انتخاب کنید، تا انتهای این متن با معرفی لییست ماشین‌ها اداری با ما همراه باشید.

 

لیست ماشین‌های اداری

در ادامه لیست ماشین‌های اداری جهت آشنایی بیشتر شما گردآوری شده است:

پرینتر

اولین و شاید مهم‌ترین گزینه در معرفی انواع ماشین اداری، پرینتر است. پرینترها را می‌توان در ادارات، شرکت‌ها و حتی برای مصارف شخصی در بسیاری از خانه‌ها دید. پرینترها در دو مدل تک رنگ(سیاه و سفید) و رنگی موجود هستند. این محصول را می‌توان بر اساس کاربرد و نوع استفاده خریداری کرد. یکی از انواع این محصولات، جوهرافشان است که شاید خرید آن مقرون‌به‌صرفه باشد، اما باید بیشتر از آن‌ها نگهداری کنید.

پلاتر

پلاترها نیز مانند پرینترها برای چاپ اسناد و تصاویر استفاده می‌شوند؛ با این تفاوت که پلاترها برای چاپ تصاویر، نقشه‌ها و اسناد در سایزهای بزرگ‌تر از  a3، مثلا برای بنرها، تبلیغات و … کاربرد دارند. اگر با توجه به نیازتان پلاتر مناسب را انتخاب کنید؛ تا سال‌های زیادی می‌توانید بدون هیچ مشکلی از آن‌ها استفاده کنید. مهمترین و اصلی‌ترین کاربرد پلاترها در چاپخانه‌ها، آتلیه‌ها و شرکت‌های نقشه کشی است.

پلاترها هم از نظر نوع جوهر، برند، اندازه و حتی کاربر به دسته‌های مختلفی مثل پلاتر قلمی، پلاتر جوهر افشان، پلاتر حرارتی، پلاتر 90 سانت، پلاتر 110 سانت و … تقسیم می‌شوند.

دستگاه کپی

دستگاه کپی یکی از انواع ماشین‌های اداری لازم در دانشگاه، ادارات و موسسه‌ها است که برای کپی گرفتن از اسناد و مدارک استفاده می‌شود. برخی از دستگاه‌های کپی فقط تک کاربره هستند و فقط برای کپی گرفتن استفاده می‌شوند ولی برخی دیگر کاربردهای متعددی دارند.

پلاترها هم مانند لیست ماشین های اداری دیگر انواع مختلفی دارند که از جمله آنها می‌توان به کپی رنگی، سیاه و سفید، ایستاده، رومیزی، دیجیتال، آنالوگ و … اشاره کرد.

دستگاه فکس

یکی از مهم‌ترین تجهیزات واحدهای اداری، دبیرخانه، بازرگانی، دستگاه فکس است. از طریق این دستگاه می‌توان نامه‌های اداری را با خطوط تلفن برای شرکت‌های مختلف ارسال کرد. البته امروزه فکس آنلاین جای دستگاه فکس سنتی را گرفته است.

بسته به نوع استفاده خود می‌توانید بهترین نوع دستگاه فکس را خریداری کنید. به‌عنوان مثال: اگر استفاده شما از دستگاه فکس کم است، پیشنهاد می‌کنیم نوع حرارتی آن را بخرید؛ چرا که این فکس‌ها اغلب سرعت کمی دارند. در زمان انتخاب این دستگاه به کیفیت چاپ، قیمت، مقدار حافظه و بسیاری از موارد دیگر دقت داشته باشید. دستگاه فکس‌هایی که حافظه بیشتری داشته باشند، گران‌تر هستند و می‌توانند حتی تا ۵۰۰ صفحه را در حافظه خود نگه دارند؛ اما مدلهایی که قیمت کمتری دارند حداکثر تا ۲۵ صفحه را در حافظه خود نگه می‌دارد. علاوه بر فکس حرارتی، فکس‌های کاربنی و لیزری نیز در بازار وجود دارند. می‌توانید با توجه به نوع استفاده خود، بهترین و مناسب‌ترین مدل فکس را انتخاب کنید.

 

 

منبع:
https://falnic.com/blog/office-equipment-list.html

  • roza estar
  • ۰
  • ۰

شما می توانید مدرک pdf ی را امضا کنید و آن را از روی موبایل، تبلت و یا هر کامپیوتر دیگری به کسی ایمیل کنید. اما برخی از سازمان ها هنوز مدارک را از طریق ایمیل نمی پذیرند و شما نیاز دارید که به جای آن، مدارک را فکس کنید.نه خیر، شما نمی توانید از اتصال گوشی تلفن هوشمند خود به عنوان ماشین فکس و یا مودم شماره گیری استفاده کنید. شما نیاز دارید که از نرم افزار و یا خدمات شخص ثالثی که برای شما فکس را انجام می دهد، استفاده کنید. درست مانند زمانی که فکس ها را از روی کامپیوتر می فرستیم.

 

به طور کلی استفاده از پلیکیشن هایی که در ادامه معرفی می شود هزینه بر بوده و باید نسخه اورجینال را خریداری کنید .البته سایت های ایرانی این اپلیکیشن ها را کرک کرده اند و از نسخه رایگان هم می توانید کمک بگیرید .

 

شما نمی توانید برنامه ایی پیدا کنید که به شما اجازه دهد تعداد نامحدودی فکس را به صورت رایگان ارسال کنید. اگر بخواهید از هر کدام از (اپلیکیشن)فکس هایی که در این جا معرفی می شود، استفاده کنید، باید هزینه بپردازید تا بتوانید به صورت منظم از این برنامه استفاده کنید. برخی از برنامه ها ممکن است به شما اجازه دهند که فقط چند صفحه را به صورت رایگان بفرستید اما فقط در همین حد.

البته با استفاده از فکس آنلاین یار می توانید به راحتی از طریق اینترنت فکس خود را ارسال نمایید.

 

گوشی هوشمند شما نمی تواند به صورت مودم شماره گیری عمل کند، بنابراین شما به سرور خدماتی وابسته هستید به همین دلیل این کار برای شما هزینه بر است.گزینه ی دیگر این است که برای استفاده از ماشین های فکس در فروشگاه هزینه پرداخت کنید یا اینکه ماشین فکس خود را خریداری کنید و آن را به خط تلفن خود وصل کنید. اگر شما نیاز دارید که فقط تعداد کمی فکس را ارسال کنید، هر دوی این گزینه ها ممکن است که به صورت چشم گیری برای شما گران تر تمام شود.

 

این روش همچنین به شما اجازه می دهد که شما همه چیز را به صورت کامل به صورت الکترونیکی انجام دهید. شما می توانید در گوشی خود مدارک PDFرا امضا کنید آن ها را تکمیل کنید و سپس آن را فکس کنید و یا می توانید از دوربین موبایل خود استفاده کنید برای اینکه مدرک کاغذی عکس بگیرید و آن را فکس کنید.


منبع:
https://www.beytoote.com/computer/mobile/send-faxes2-mobilephone.html

  • roza estar
  • ۰
  • ۰

پایگاه convince & convert معتقد است ما باید 2 تقویم برای تولید محتوا داشته باشیم:

  1. تقویم سردبیری یا تقویم استراتژی (Editorial Calendar)
  2. تقویم محتوا یا تقویم اجرایی (Content Calendar)

گاهی به اشتباه، این دو مفهوم به جای یکدیگر به کار می روند، اما باید دقت داشته باشیم که هر یک از آن ها کاربرد متفاوتی دارد و یک برنامه جامع محتوایی، به هر دو نوع تقویم نیازمند است.

  • تقویم سردبیری یا Editorial Calendar (همانطور که از اسم آن هم مشخص است)، از فضای انتشارات سنتی وارد حوزه بازاریابی محتوایی شده است. در تقویم سردبیری، چهارچوب های موضوعی سطح بالا و موضوعات مهم و اصلی برای مدت «یک سال» برنامه ریزی می شود. می توان گفت در واقع تقویم سردبیری محصول و ثمره استراتژی محتوا و اولین گام برای اجرای آن است.

برای تدوین تقویم محتوا میتوانید از ابزارهایی مثل تقویم آنلاین یار کمک بگیرید.

  • تقویم محتوا یا Content Calendar سطح اجرایی تر و عملیاتی تری را در بر می گیرد. جزییات بیشتری از برنامه بازاریابی محتوایی باید در تقویم محتوا ثبت شود. در حالی که تقویم سردبیری، به مسائل استراتژیک تری می پردازد. یعنی اگر تقویم سردبیری را «برنامه ریزی استراتژیک محتوای یک کسب و کار» بدانیم، تقویم محتوا به معنای «برنامه ریزی عمیاتی» خواهد بود. در تقویم محتوا مشخص می کنیم که «چه محتوایی»، «توسط چه کسی»، «در چه بازه زمانی»، «برای چه موضوعی» تولید شود و «در چه زمانی»، «در کدام رسانه» منتشر شود. بازه های زمانی در تقویم محتوا لازم نیست مثل تقویم سردبیری، یک ساله باشد. بلکه به دلیل جزیی تر بودن برنامه در تقویم محتوا، بازه های زمانی هم باید کوتاه تر باشد. تقویم محتوا را می توان برای بازه های یک ماهه یا یک هفته ای تنظیم کرد.

 

منبع:
https://shahremohtava.com/landing/content-calendar

  • roza estar
  • ۰
  • ۰

تاریخ امروز به شمسی:

۰۷ فروردین ۱۴۰۲

۱۴۰۲/۰۱/۰۷

 


تاریخ امروز به قمری:

۰۴ رمضان ۱۴۴۴

۱۴۴۴/۰۹/۰۴

 


تاریخ امروز به میلادی:

Monday, 27 March 2023

2023-03-27

برج فلکی :
حَمَل

 

امروز چندشنبه است ؟

امروز دوشنبه است

 

برای تبدیل شمسی به میلادی به تقویم یار مراجعه کنید.

رویدادهای تاریخی امروز:

تولد فرانس هالس نقاش معروف هلندی فرانس هالس، نقاش هلندی در 27 مارس 1584 میلادی، در شهر آنورس در بلژیک امروزی به دنیا آمد و بیشتر عمر خود را در هارلم هلند گذرانید. استعداد بارز وی در چهره‌نگاری بود و در دست...

صدور بیانیه دبیر کل سازمان ملل متحد در محکوم کردن کاربرد سلاح‌های شیمیایی با گذشت زمان و استفاده گسترده عراق از سلاح‌های شیمیایی و عدم واکنش جدی شورای امنیت در سال‌های بعد، خاوْیِر پِرِزدکوئیار دبیر کل وقت سازمان ملل به ابتکار خود، بیانیه&zw...

تولد هانْسْ هولبایْنْ نقاش برجسته آلمانی هانس هولباین، نقاش آلمانی در 27 مارس 1497 میلادی در اوکسبورگ آلمان به دنیا آمد. وی در خانواده‌ای نقاش رشد نمود و از دانش و کارگاه پدرش که از اساتید مورد احترام بود، به...

تولد عالم برجسته ملاعلی علیاری آیت الله حاج ملاعلی علیاری تبریزی از علمای برجسته‌ی ایرانی در تبریز به دنیا آمد. وی در فقه، حدیث، شعر و ادب، مهارت بسیار داشت و در حکمت، ریاضى و نجوم نیز استادی توانا به شم...

درگذشت افضل الدین خونجی حکیم نامی ابوعبدالله افضل الدین طبیب خونجی از حکیمان نامدار قرن هفتم هجری در سال 590 ق در خونج از نواحی خلخال متولد شد و در آن جا، تحصیل خود را آغاز کرد. وى از مشاهیر پزشکان و فیلسوفان شی...

درگذشت حسین کاظم زاده ایرانشهر نویسنده معاصر ایرانی حسین کاظم زاده ایرانشهر تبریزی در سال 1262 شمسی در تبریز به دنیا آمد و تحصیلات ابتدایی را در زادگاهش فراگرفت. او مدتی به قفقاز رفت و سپس برای ادامه تحصیل، راهی استانبول شد. کاظم...

 

منبع:

https://www.delgarm.com/today-date.a170948

  • roza estar