my blog yar

۱۳ مطلب در مهر ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

تفاوت نگارش رزومه تحصیلی و رزومه کاری

تفاوت اصلی یک رزومه تحصیلی و کاری در طول رزومه و نحوه نگارش و عمق مطالبی است که در رزومه خود می‌نویسید. در مقالات قبلی راجع به نحوه نوشتن رزومه کاری توضیح دادیم و گفتیم که یک رزومه کاری استاندارد باید کوتاه، مختصر و مفید در یک صفحه یا حداکثر در دو صفحه نوشته شود. اما رزومه‌های تحصیلی معمولاً طولانی‌تر و بیش از 2 صفحه هستند که این مسئله راجع به رزومه کاری، قابل پذیرش نیست. پس زمانی که می‌خواهید وارد بازار کار شوید، باید رزومه خود را بازنویسی کنید. (برای مطالعه تفاوت های بیشتر به این صفحه مراجعه کنید)
رزومه تحصیلی به نسبت رزومه کاری جامع‌تر و مفصل‌تر است و وجوه بیشتری را شامل می‌شود. در رزومه تحصیلی سوابق شغلی شما نیز می‌آید، اما آن رزومه صرفاً سوابق شغلی شما را در مسیر زمانی نشان می‌دهد ولی فرم رزومه کاری باید جذاب باشد تا بتواند مهارت‌های تخصصی و فنی شما را به کارفرما نشان دهد و نظر او را برای استخدام شما جلب کند.

 برای تاریخ دقیق امروز می توانید از تقویم آنلاین  استفاده کنید.

 

هدف از نگارش یک رزومه کاری

هدف اصلی رزومه‌کاری جلب نظر کارفرما و گرفتن وقت مصاحبه کاری برای شما است. اما کارفرما و مدیر استخدام زمان کمی را برای هر فرم رزومه صرف خواهد کرد. پس رزومه کاری شما باید طوری نوشته شود که در کمترین زمان بیش‌ترین اطلاعات از مهارت‌ها و تجربیات فنی شما را به کارفرما و فرد بررسی کننده رزومه انتقال دهد. رزومه کاری خلاصه‌ای از زندگی شغلی شما است و به همین دلیل برای نوشتن رزومه کاری از پرداختن به جزییات پرهیز کنید و به‌طور ساده و روشن، مهم‌ترین و برجسته‌ترین مهارت‌ها، تجربیات شغلی و دستاوردهای خود در شرکت‌های قبلی را در آن بنویسید.

در واقع هدف این برگه بیان تاریخچه‌ی زندگی شما نیست، بلکه دادن اطلاعات ضروری و مهم به کارفرمای احتمالی است تا او بتواند تشخیص دهد که چه فردی برای رزومه شرکت او مناسب‌تر است. پس، از وظایف محوله و کارهای روزانه خود در شرکت‌ها چیزی در رزومه ننویسید و تنها اگر دستاوردی در آن شغل داشته‌اید که منتج به ارزش افزوده (افزایش بهره‌وری و بازدهی کارکنان، کاهش هزینه‌ها یا افزایش درآمد شرکت) شده است آن را بیان کنید و به کارفرما نشان بدهید که شما فرد مفید و ارزش آفرینی برای نمونه رزومه شرکتی او خواهید بود.

رزومه ساز

هدف نوشتن رزومه تحصیلی

رزومه تحصیلی معمولاً برای نشان دادن دانش بالا در مهارت‌های تخصصی و مرتبط با آن صنعت است و معمولاً مناسب افرادی است که سابقه تدریس دانشگاهی و فعالیت‌های تحقیقاتی و دانشگاهی داشته‌اند. در ضمن این نوع از رزومه بر خلاف رزومه کاری، شامل جزییات زیادی از سوابق تدریس، تحقیقات و مقالات و کلیه‌ی فعالیت‌های دانشگاهی فرد است.

به همین دلیل نیز طول آن بیش‌تر از طول استاندارد یک رزومه کاری (1 تا 2 صفحه) است و این رزومه می‌تواند تا جایی که فضا برای نوشتن سوابق شغلی و تحقیقاتی لازم است، ادامه پیدا کند. علی رغم نبود استاندارد و محدودیتی برای طول رزومه، اما معمولاً رزومه‌های کاری بین 1 تا 2 صفحه و رزومه‌های تحصیلی بین 4 تا 5 صفحه نوشته می‌شوند که بهتر است رزومه تحصیلی شما نیز بیش از 5 صفحه نشود.

 

منبع:

https://blog.yar.cloud/%d8%b1%d8%b2%d9%88%d9%85%d9%87-%da%a9%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d9%88-%d8%aa%d9%81%d8%a7%d9%88%d8%aa-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a2%d9%86-%d8%a8%d8%a7-%d8%b1%d8%b2%d9%88%d9%85%d9%87-%d8%aa%d8%ad%d8%b5%db%8c%d9%84/

  • roza estar
  • ۰
  • ۰

در قدم اول سه مورد از مهارت ها و توانایی های شغلی تان را بنویسید. به عنوان مثال اگر تخصص شما بازاریابی و فروش است، ممکن است در زمینه صادرات و واردات، فروش تجهیزات پزشکی، فروش خدمات حرفه ای تخصص داشته باشید؛ این مهارت ها جزو مهارت های سخت شما هستند.
بعد از آن هم در چند کلمه سوابق شغلی را توضیح دهید و پس از آن دستاوردهایتان در طول مدت اشتغال به کار را بنویسید. در نمونه رزومه های موجود در این مقاله می توانید، دو نمونه معرفی خلاصه را مشاهده نمایید.

 برای تبدیل تاریخ امروز به میلادی می توانید از تقویم آنلاین  استفاده کنید.

 

خلاصه رزومه، مهم ترین داستان روزنامه (رزومه) شما است. بعد از آن داستان اول، باید داستان دوم را در رزومه بنویسید. (در بالا توضیح دادیم با توجه به شرایطتان اولویت سایر بخش های رزومه را مشخص کنید)
به طور معمول توصیه می کنیم از فرم رزومه وارونه زمانی استفاده کنید که دستاوردها و سوابق شغلی اخیر شما را که برای کارفرما جذاب تر است، به او ارایه می دهد.

 

منبع:

https://blog.yar.cloud/%d8%b1%d8%b2%d9%88%d9%85%d9%87-%da%a9%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d8%a8%d9%87-%da%86%d9%87-%d8%b5%d9%88%d8%b1%d8%aa-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%9f/

  • roza estar
  • ۰
  • ۰

عملیات بازمهندسی نرم‌‌افزارهای اتوماسیون اداری دیدگاه بر اساس ۳ هدف تغییر رفتار، تغییر معماری و تغییر کد به صورت همزمان آغاز شده است. در این مقاله از ضرورت بازمهندسی نرم‌‌افزارها  خواهیم گفت.

هر نرم‌افزار جدیدی در ابتدای شکل‌گیری بر اساس مفاهیم مهندسی نرم‌افزار در فاز تولید قرار می‌گیرد. در این فاز بر اساس نیازمندی‌های تعریف شده برای نرم‌افزار در فازهای مختلف تحلیل، معماری، طراحی، پیاده‌سازی و تست می‌شود.
بعد از پایان این مراحل نرم‌افزار به فاز توسعه و نگهداری وارد می‌شود. در این فاز بدون تغییر اساسی در مفاهیم یا رفتارهای آن به منظور رفع باگ‌های موجود در آن از نرم‌افزار نگهداری می‌شود.

برای تبدیل تاریخ شمسی به میلادی به اسان اسپرت مراجعه کنید.
در همین مرحله ممکن است بر اساس نیازهای جدید تعریف شده برای نرم‌افزار مجموعه‌ای از تغییرات محدود و کنترل شده که مفاهیم یا رفتارهای اصلی و همچنین معماری سخت‌افزاری و نرم‌افزاری را تغییر نمی‌دهد در نرم‌افزار ایجاد می‌شود.
در فاز توسعه و نگهداری معمولا تغییرات در نرم‌افزار در سطح افزودن قابلیت‌های کوچک به ماژول‌های اصلی برای تصحیح یا تسهیل رفتار آن‌ها خواهد بود. از طرف دیگر مهمترین مساله در این فاز، برطرف کردن انواع باگ‌ها و بهینه‌سازی کارایی نرم‌افزار است.

اتوماسیون آنلاین

چرایی بازمهندسی نرم‌افزارها

نکته بسیار مهم در رابطه با نرم‌افزارها سناریوی عمومی براساس کتاب «مهندسی نرم‌افزار» آقای پرسمن است. در این کتاب آمده‌ است « نرم‌افزاری که برای مدت ۱۰ تا ۱۵ سال در شرکت‌ها استفاده شده است؛ بارها و بارها در طول زمان تغییر کرده، وفق داده شده و گسترش پیدا کرده است.»
این تغییرات در طول حیات نرم‌افزار باعث ناپایداری می‌شود. نرم‌افزار همچنان کار می‌کند؛ اما هر تغییر باعث ایجاد تاثیرات غیر قابل کنترلی در سایر قسمت‌های آن می‌شود و در نهایت نرم‌افزار را غیر قابل نگهداری می‌کند. در این شرایط نیاز است که با بازمهندسی نرم‌افزار حیات دوباره‌ای به او بخشیده شود؛ اما این تنها علت برای بازمهندسی نرم‌افزار نیست.
جدا از تغییرات فرایندهای شرکت‌ها که در طول سال‌ها به وجود می‌آید و نیاز به بروزرسانی نرم‌افزارها به عنوان ابزارهای مورد استفاده در این فرایندها را به وجود می‌آورد، عوامل دیگری نیز باعث بازمهندسی نرم‌افزارها می‌شود.
یکی از اصلی‌ترین این عوامل تغییر و تکمیل علوم نرم‌افزاری و ایجاد تکنولوژی‌های جدید بر اساس این علوم است.
بر این اساس، پلتفرم‌های جدیدی در ساختارهای نرم‌افزاری ایجاد می‌شوند که انجام امور توسط کاربران را راحت‌تر می‌کنند. از این رو نیاز است تا نرم‌افزارها به این تکنولوژی‌های جدید انتقال پیدا کنند؛ به عنوان مثال می‌توان استفاده از نرم‌افزارهای اتوماسیون اداری و نرم‌افزارهای موبایلی و میزان وابستگی افراد به این پلتفرم در مدت زمان ۶ یا ۷ سال پیش را با حال حاضر مقایسه کرد.
ایجاد علوم و تکنولوژی‌های جدید در مدت زمانی که نرم‌افزارها در فاز توسعه و نگهداری هستند برای قابل توسعه نگهداشتن آنها نیاز به بازمهندسی را اجتناب‌ناپذیر می‌کند. یکی دیگر از علت‌های شایع برای بازمهندسی نرم‌افزار نیاز به ریفکتور کدها است.
نرم‌افزارها در طول حیات خود در فاز نگهداشت معمولا توسط افراد مختلف با میزان مهارت‌های متفاوت، توسعه داده می‌شود.
این توسعه مکرر در سال‌های طولانی باعث تغییرات بنیادین در کدهای نرم‌افزار می‌شود که معمولا کدهای اولیه را تبدیل به کدهایی پیچیده و غیر قابل توسعه، می‌کند.
از این رو نیاز است که با بازنگری بر روی منابع کد موجود در نرم‌افزار و ریفکتور کردن آن‌ها توسعه‌پذیری و پشتیبانی‌پذیری نرم‌افزار را به آن برگرداند. در این شرایط هزینه‌های نگهداشت نرم‌افزار برای هر تغییر کوچک از هزینه‌های بازنویسی آن بیشتر می‌شود و نیاز به دوباره نویسی کدهای منبع بدون تغییر رفتار نرم‌افزار را اجتناب‌ناپذیر می‌کند.
بر اساس موارد بیان شده می‌توان گفت که عملیات بازمهندسی در نرم‌افزارها با اهداف زیر صورت می‌گیرد:

  • تغییر رفتار نرم‌افزار به منظور پشتیبانی از فرایندهای تغییریافته در شرکت‌های مشتری
  • تغییر معماری نرم‌افزار به منظور استفاده از علوم و تکنولوژی‌های جدیدتر
  • تغییر کد به منظور توسعه‌پذیری و نگهداشت بهتر نرم‌افزار

 

بازمهندسی نرم‌افزارها ممکن است نتیجه یکی از این علت‌ها و یا ترکیبی از آن‌ها با هم نیز باشد. از این رو با توجه به هدف یا اهداف انتخاب شده عملیات‌های مختلفی برای بازمهندسی صورت می‌گیرد.
در ایران از اولین نسل نرم‌افزارهای سیستم‌های اطلاعاتی بر مبنای وب بیشتر از ۱۵ سال می‌گذرد. در این دوره نرم‌افزارها نه تنها به بلوغ کامل رسیده‌اند؛ بلکه در حال حاضر هیچ شرکتی را نمی‌توان بدون وجود این گونه نرم‌افزارها تصور کرد. در طول این سال‌ها شرکت‌های تولید‌کننده نرم‌افزار سعی کرده‌اند با بازمهندسی‌های محدود در برخی از نرم‌افزارهای خود که بیشتر با اهداف تغییر معماری و تغییر کد بوده‌اند، نیازمندی‌های جدید را پایه‌ریزی کنند.
شرکت ها نیز همواره در این مورد پیشرو بوده اند. نسل پنجم دیدگاه به ویژه در حوزه اتوماسیون اداری با هدف تغییر کد برای پشتیبانی از تمامی مرورگرها، ایجاد نرم‌افزارهای موبایلی با هدف استفاده از تکنولوژی‌های جدیدتر و پروژه زاگرس به منظور تغییر جامع معماری نرم‌افزار دیدگاه مجموعه پروژه‌هایی بوده است که شرکت ها با اهداف بازمهندسی انجام داده و همچنان در حال اجرا و تکمیل آن هستند.
در حال حاضر نیاز به بازمهندسی در تغییر رفتار نرم‌افزارها به ویژه در زمینه نرم‌افزارهای اتوماسیون اداری برای پشتیبانی از فرهنگ‌‌های جدید ایجاد شده در شرکت‌ها به شدت احساس می‌شود. تغییرات شگرفی در طول سال‌های گذشته به ویژه در زمینه مکاتبات اداری و بکارگیری نرم‌افزارهای اتوماسیون اداری شرکت‌ها ایجاد شده که نیاز به باز تعریف برخی از مفاهیم بنیادی سیستم‌های اطلاعاتی را اجتناب ناپذیر کرده است.

 

منبع:

https://blog.yar.cloud/%d8%af%d9%84%d8%a7%db%8c%d9%84-%d9%88-%d8%a7%d9%87%d9%85%db%8c%d8%aa-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d9%85%d9%87%d9%86%d8%af%d8%b3%db%8c-%d9%86%d8%b1%d9%85%e2%80%8c%d8%a7%d9%81%d8%b2%d8%a7%d8%b1%d9%87%d8%a7%db%8c/

  • roza estar
  • ۰
  • ۰

کارتابل هوشمند

نرم افزار دبیرخانه آنلاین و کارتابل هوشمند به سازمان های پراکنده اجازه می دهد که در محیطی کارا و پویا با هم به تبادل اطلاعات بپردازند. با استفاده از  سیستم دبیرخانه رایگان سازمان های ماتریسی می توانند بر اساس نمودار سازمانی و نمودار پروژه ای مکاتبات را انجام دهند و افراد با هم گفتگو نمایند. بعلاوه دفاتر مختلف دبیرخانه سازمان در مکان های جغرافیایی متفاوت می توانند به تبادل نامه و اطلاعات بپردازند.

دبیرخانه

مشخصات سیستم کارتابل هوشمند و  نرم افزار دبیرخانه:

  • ثبت، مدیریت و گزارش گیری از نامه های داخلی، نامه های وارده و نامه های صادره
  • کارتابل هوشمند مدیران پروژه، مدیران بخش
  • امکان بحث و گفتگوی سازمانی
  • ارجاعات نامه بر اساس ارتباطات سازمانی و پروژه ای
  • گردش نامه در سازمان بر اساس چارت پروژه و چارت سازمانی
  • ارتباط افراد سازمان بر اساس رده های سازمانی و پروژه ای
  • صدور نامه بر اساس رده های سازمانی
  • امکان جستجوی جامع نامه ها با رعایت حق دسترسی
  • تعریف مهلت پاسخگویی برای نامه ها و اخطارهای دیرکرد
  • تولید اتوماتیک اسناد Word از روی اطلاعات جمع آوری شده نامه

منبع:

https://blog.yar.cloud/%d8%af%d8%a8%db%8c%d8%b1%d8%ae%d8%a7%d9%86%d9%87-%d8%a7%d9%84%da%a9%d8%aa%d8%b1%d9%88%d9%86%db%8c%da%a9%db%8c/

  • roza estar
  • ۰
  • ۰

دامنه فعالیت اداره امور اسناد وسیع است و بسیاری از امور دفتری و بایگانی آنلاین سازمان را در بر می گیرد و اصول و عملیات و اقدامات مربوط را می توان به شرح زیر خلاصه نمود:

الف-انجام امور دفتری واقدامات مربوط به دریافت و ثبت و توزیع نامه های وارده به سازمان و همچنین کلیه اقدامات مربوط به نامه های صادره از سازمان

ب-مراقبت و کنترل تولید و ایجاد اسناد و اوراق که بانحوه انجام عملیات و خدمات سازمان ارتباط پیدا خواهد کرد

ج-از طریق اداره امور اسناد اوراق و اسناد با ارزش و مهم  که باید برای مدت معین و یا به طور دائم نگه داری شوند.

د-طبقه بندی و تنظیم و انتخاب سیستم بایگانی متناسب با احتیاجات و نوع عملیات سازمان با مدیریت اسناد است.

لازم به ذکر است سازمان های می توانند از سیستم های اتوماسیون آنلاین، دبیرخانه ، تقویم آنلاین و… نیز استفاده کنند.

سیستم بایگانی

ه-محدود کردن مکاتبات اداری به اندازه احتیاج

و-تهیه فرم های چاپی برای تسهیل و تسریع کار و کاهش هزینه

ز-تهیه اطلاعات و امارهای مورد نیاز سازمان در مسائل مربوط به اموردفتری و بایگانی

ح-استفاده از وسایل و ابزار جدید برای سرعت و سهولت کار

ط-ایجاد بایگانی راکد و همکاری با سازمان اسناد ملی برای نگهداری اسناد و مدارک با ارزش و ازبین بردن اوراق زاعد

 

منبع:

https://blog.yar.cloud/%d8%af%d8%a7%d9%85%d9%86%d9%87-%d9%81%d8%b9%d8%a7%d9%84%db%8c%d8%aa-%d8%a7%d8%af%d8%a7%d8%b1%d9%87-%d8%a7%d9%85%d9%88%d8%b1%d8%a7%d8%b3%d9%86%d8%a7%d8%af/

  • roza estar
  • ۰
  • ۰

در فهرست مهارتهای کلیدی، برخی از مهارتهایی که می‌توانند در برنامه توسعه فردی شما جا داشته باشند را فهرست کرده‌ایم.

در اینجا قصد داریم مهارت Planning یا برنامه ریزی را مورد بحث قرار دهیم.

یکی از ویژگی‌های مهارت برنامه ریزی در مقایسه با سایر مهارتهای کلیدی این است که بسیاری از ما بر این باور هستیم که این مهارت را – حداقل در حد تعریف آن – به خوبی می‌شناسیم.

این در حالی است که برنامه ریزی هم مانند بسیاری از مهارت‌های دیگر، دارای جزئیات و ظرافت‌هایی است که ممکن است از چشم ما پنهان بمانند.

در اینجا، توضیحات مختصری در مورد مهارت برنامه ریزی ارائه می‌شود و شما می‌توانید بر اساس آن، در مورد اهمیت و اولویت این مهارت در سبد مهارتهای خود قضاوت کنید.

طبیعتاً پس از مقایسه با سایر مهارتهای کلیدی،‌ می‌توانید بهتر تصمیم بگیرید که آیا قصد دارید در کوتاه مدت، به این مهارت بپردازید یا اولویت‌های مهم‌تری در زندگی شخصی و شغلی شما وجود دارد.

 

شرح مختصر مهارت برنامه ریزی

مهارت برنامه ریزی را به عنوان فکر کردن قبل از عمل کردن تعریف کرده‌اند.

بخشی از مهارت برنامه ریزی، تثبیت یک عادت است. عادت به اینکه به مسیری که پیش رو داریم و به گزینه‌هایی که در راه ما قرار خواهند گرفت فکر کنیم.

به اینکه بکوشیم تا حد امکان، احتمال وقوع نتایج پیش‌بینی نشده را کاهش دهیم.

برای مدیریت درست زمان و امور استفاده از نرم افزار مدیریت کار و تقویم آنلاین پیشنهاد می شود.

تقویم کاری

در چه شرایطی، مهارت برنامه ریزی برای من اهمیت پیدا می‌کند؟

  • اشتغال در هر نوع سمت مدیریتی، نیازمند تسلط بر مهارت برنامه ریزی است. از کلاسیک‌ترین تا مدرن‌ترین منابع مدیریتی، برنامه ریزی را از وظایف اصلی مدیر می‌دانند.
  • اگر در حال تحصیل (چه در فضای فیزیکی و چه فضای دیجیتال مانند متمم) هستید و می‌خواهید تلاش‌های شما دستاوردی بیش از مطالعات پراکنده‌ی تفننی باشد.
  • اگر به کارآفرینی و ایجاد کسب و کار جدید فکر می‌کنید.
  • اگر مهارت کار تیمی برای شما مهم است و یا اینکه کار گروهی بخش مهمی از فعالیت‌های روزانه‌ی شما را تشکیل می‌دهد. برنامه ریزی بهتر و دقیق‌تر، می‌تواند موجب پیشگیری از وقوع بسیاری از تعارض‌ها شود.
  • اگر رهبری یک تیم را بر عهده دارید.
  • اگر کاری که انجام می‌دهید، مستلزم بودجه ریزی است.

 

مهارت برنامه ریزی در چه سطح‌هایی قابل تعریف است؟

  • سطح پایه: اگر برنامه‌ای وجود داشته باشد، می‌توانم خودم را با آن تطبیق دهم و بر اساس آن عمل کنم. معمولاً برای برنامه‌ریزی از دیگران کمک می‌گیرم و بعد آن را محور عملکرد خودم قرار می‌دهم.

 

  • سطح میانی: اگر هدف را برای من مشخص کنند، می‌توانم برای رسیدن به آن هدف برنامه ریزی کنم. اما هدف‌گذاری را معمولاً‌ به دیگران می‌سپارم. هدف‌هایی که خودم انتخاب می‌کنم، یا درست نیستند و یا بعداً مشخص می‌شود که از نظر سختی و آسانی و قابلیت دستیابی، واقع‌گرایانه نبوده‌اند.

 

  • سطح پیشرفته: می‌توانم همه‌ی مراحل برنامه ریزی را از بررسی اهداف، انتخاب هدف مناسب، بررسی سناریو‌ها، انتخاب سناریوی مطلوب، زمان‌بندی و تعیین اقدام‌های ضروری، خودم انجام دهم.

 

  • سطح خبره: می‌توانم به دیگران کمک کنم که برنامه ریزی را بیشتر باور کنند و برای آن ارزش و اهمیت قائل شوند و به صورت عملی، در زندگی به کار بگیرند. اگر کسی در سطح پایه یا میانی باشد، می‌توانم به او کمک کنم تا مهارت برنامه ریزی او به سطح میانی یا پیشرفته ارتقا پیدا کند.

منبع:

https://blog.yar.cloud/%d8%ae%d9%88%d8%af%d8%aa%d8%a7%d9%86-%d8%b1%d8%a7-%d8%a7%d8%b2-%d9%86%d8%b8%d8%b1-%d9%85%db%8c%d8%b2%d8%a7%d9%86-%d9%85%d9%87%d8%a7%d8%b1%d8%aa-%d8%af%d8%b1-%d8%a8%d8%b1%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-%d8%b1/

  • roza estar
  • ۰
  • ۰

در گذشته حسابداران به اندازه گیری اقلام ترازنامه و صورت سود (زیان) می پرداختند تا بتوانند پیش بینی از آینده واحد های تجاری با مطالعه و بررسی اقلام داشته باشند.

حسابداری رفتاری زمانی مورد توجه قرار گرفت که مدیران موسسات و حسابداران حرفه ای به این نتیجه رسیدند که سیستم های حسابداری و گزارش های مالی، نمی توانند تمام اطلاعات مورد نیاز استفاده کنندگان را برای تصمیم گیری، فراهم نمایند.

 

حسابداری رفتاری:

حسابداری رفتاری، به یکی از گرایش های حسابداری گفته می شود که به ارتباط بین رفتار انسان و سیستم های حسابداری می پردازد.

این نوع از حسابداری در واقع بسط و تکمیل نقش سنتی حسابداری می باشد، یعنی به منظور ارائه بهتر ذهنیت اقتصادی شرکت مورد نظر و کاربرد منطقی اصل افشا کامل، درج اطلاعات رفتاری به عنوان مکمل اطلاعات مالی و غیر مالی موجود ضروری هست.

از جمله اطلاعاتی رفتاری که تحت نظر مدیران می باشد می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • سود
  • عملیات
  • توافقات با نیروی انسانی
  • تاثیر پدیده های رفتاری بر موفقیت آینده سازمان

 

قلمرو حسابداری رفتاری:

قلمرو حسابداری رفتاری گسترده است و مواردی را به شرح زیر در بر می گیرد:

  • کاربرد مفاهیم علوم رفتاری در طراحی دستگاه های حسابداری.
  • مطالعه عکس العمل های افراد نسبت به شکل و محتوای گزارش های حسابداری.
  • روش هایی که اطلاعات برای تصمیم گیری پردازش می شود.
  • توسعه فن های گزارشگری برای ابلاغ داده های رفتاری به استفاده کنندگان.
  • توسعه استراتژی های ایجاد انگیزش و تاثیر بر رفتار و روحیه افرادی که در سازمان فعالیت می کنند.

 

کاربرد های حسابداری رفتاری:

مزایای انسانی و اقتصادی شناخت جنبه های رفتاری حسابداری زیاد است. موقعیت های تصمیم گیری زیر بعضی از این مزایا را ترسیم می کند.

  • کمک به بهبود روند مقاومت کارکنان در برابر تغییرات سیستم های حسابداری
  • تاثیر سیستم حسابداری بر رفتار افراد شرکتی سیستم جدید هزینه های استاندارد اتخاذ و از آن در فرآیند بودجه ریزی استفاده نمود.
  • عدم کفایت اطلاعات مندرج در گزارش های داخلی و برون سازمانی حسابداری را نمایان می کند.

 

تثبیت وظیفه ای:

موضوع دیگر مورد مطالعه در حسابداری رفتاری، موضوع تثبیت وظیفه ای است که در روانشناسی، یعنی فرد پس از این که به یک موضوع یا عنوان، معنایی را نسبت دهد، دیگر نمی تواند معنا یا استفاده دیگری برای آن مشخص نماید.

محققان از روی تحقیقات و شواهد پیش بینی کرده اند که اگر نتایج حاصل از روش های مختلف حسابداری، با نام مشابهی خطاب شوند مانند سود و بهای تمام شده اشخاصی که حسابداری را خوب نمی فهمند آمادگی دارند که این حقیقت را که ممکن است روش های متفاوتی برای تهیه نتایج به کار رفته را نادیده بگیرند.

 

القای اطلاعات در حسابداری رفتاری:

رفتار فرد از دو طریق می تواند تحت تاثیر قرار بگیرد.

  • از طریق استفاده از اطلاعات زمانی که به عنوان دریافت کننده اطلاعات است.
  • از طریق القای اطلاعات زمانی که به عنوان ارسال کننده اطلاعات است.

حسابداری تحت وب

نقش اطلاعات حسابداری در تصمیم گیری:

تصمیم گیری به زبان ساده انتخاب یک راه از میان راه های مختلف است. میان نظریه های عمده تصمیم گیری می توان از دو نظریه کلاسیک و رفتاری یاد کرد.

مهم ترین مفروضات نظریه کلاسیک تصمیم گیری به شرح زیر است:

  1. اهداف معین و معلوم است.
  2. کلیه راه حل های ممکن، شناسایی می شوند و مورد بررسی قرار می گیرند.
  3. کلیه نتایج ناشی از هر راه حل مورد توجه قرار می گیرد.
  4. اطلاعات کامل، به طور رایگان در دسترس تصمیم گیرنده قرار دارد.
  5. تصمیم گیرندگان کاملا عقلایی عمل می کنند.

 

مهم ترین مفروضات نظریه رفتاری تصمیم گیری به شرح زیر است:

  1. تصمیمات همواره با یک سری کاستی ها و با درجاتی از عدم درک واقعی طبیعت مساله مورد نظر همراه هستند.
  2. تصمیم گیرندگان هرگز در ایجاد همه راه حل های ممکن برای اخذ تصمیم موفق نخواهند بود.
  3. راه حل ها همواره با کاستی و نقصان ارزیابی می شوند زیرا پیش بینی تمامی نتایج مربوط به هر راه حل، غیر ممکن است.
  4. تصمیم نهایی متوجه انتخاب راه حلی است که بر اساس برخی معیار ها از درجه ای از رضایت بخشی برخوردار است و به حداکثر رسانیده نیست.

 برای تبدیل تاریخ شمسی به میلادی php می توانید از تقویم آنلاین استفاده کنید.

 

ظهور ابعاد رفتاری و روان شناختی در مباحث مالی و سرمایه گذاری:

این موضوع نشان می دهد که تصمیمات سرمایه گذاری تنها تحت تاثیر شاخص های اقتصادی و عقلانیت قرار ندارند بلکه مقوله هایی از قبیل افق سرمایه گذاری، میزان تحمل مخاطره، اعتماد به نفس و اطمینانی که سرمایه گذار به آن گزینه و فرآیند سرمایه گذاری در بازار دارد، وابسته است.

مواردی از این قبیل نیز تاثیر زیادی در رفتار سرمایه گذاران دارد که باعث تغییر در نوع تصمیمات آنها می شود و سبک رفتار سرمایه گذاری آنها را تشکیل می دهد.

پیدایش علوم رفتاری در علم مالی، یک رویکرد جدید در مطالعات بازار های مالی می باشد که به این موضوع می پردازد که بر خلاف مباحث و تئوریی های مالی استاندارد، گرایش های رفتاری و شناختی می توانند بر قیمت های دارایی های مالی دارای تاثیر زیادی باشند.

برخلاف نظریات و رویکرد های شارپ و مارکویتز، مباحث رفتار مالی و سرمایه گذاری، مباحث مربوطه به افراد و طرقی است که گاهی اطلاعات را جمع آوری و استفاده می کنند.

این جنبه از تصمیمات مالی و سرمایه گذاری به دنبال فهم و پیش بینی دخالت و تاثیر تصمیمات روان شناختی در بازار مالی منظم است .

 

تئوری چشم انداز (Prospect theory):

این تئوری مربوط به سرمایه گذاران ریسک گریز هستند و ریسک (EUT) بر طبق تئوری مطلوبیت، مورد انتظار گریزی معادل مقعر بودن ١ تابع مطلوبیت است به این معنی که مطلوبیت نهایی ثروت کاهش می یابد.

اگر چه تئوری مطلوبیت به مدت طولانی یک تئوری جالب و جذاب بوده است، اما این تئوری در پیش بینی سیستماتیک رفتار انسان، حداقل در شرایط نا مطمئن، موفق نبوده است.

به همین دلیل کانمن و تورسکی در سال ١٩٧٩ تئوری چشم انداز را ارائه کردند که نشان می دهد چگونه سرمایه گذاران در برخی مواقع به طور سیستماتیک، تئوری مطلوبیت را نادیده می گیرند.

تئوری چشم انداز در طی سال های دهه ٨٠ توسط دانشمندان دیگری نظیر تالر، شیلر و جانسون تکمیل شده و هم اکنون این تئوری ۴ بخش مهم از ابعاد رفتاری سرمایه گذاران را در بر می گیرد که عبارتند از :

  1. ضرر گریزی (Loss Aversion)
  2. حسابداری ذهنی (Mental Accounting)
  3. کنترل شخصی (Self-Control)
  4. دوری از تاسف و پشیمانی (Regret Aversion)
  5. حسابداری بین المللی

 

تورش های رفتاری (Behavioral Biases):

منظور از تورش، انحراف از تصمیم گیری های درست و بهینه است. از آنجایی که زمان و منابع شناخت محدود هستند، نمی توان داده هایی را که از محیط اخذ می شوند، به صورت بهینه مورد تجزیه و تحلیل قرار داد.

اگر از چنین روش های ابتکاری به طور انگشتی (Rule Of Thumb) مناسب استفاده شود، می توانند موثر واقع شوند، در غیر این صورت تورش های غیر قابل اجتنابی پیش خواهند آمد.

به طور کلی ممکن است اشخاص در فرآیند تفکر و تصمیم گیری دچار خطا شوند. در این قسمت به بررسی سه دسته کلی از منابعی که باعث ایجاد تورش در فرآیند تفکر و تصمیم گیری افراد می شوند پرداخته می شود.

این سه دسته عبارتند از:

  1. روش های ابتکاری
  2. خود فریبی Self-Deception
  3. تعاملات اجتماعی Social Interactions

 

منبع:

https://blog.yar.cloud/%d8%ad%d8%b3%d8%a7%d8%a8%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d8%b1%d9%81%d8%aa%d8%a7%d8%b1%db%8c/

  • roza estar
  • ۰
  • ۰

این ‌مو‌ضوع که اقتصاد جهانی در حال تغییر است، موضوع پر اهمیتی نیست، درحالی که اتوماسیون انبار، سیستمی همیشگی است. دقیقا در همین زمان سال گذشته، به نظر می‌رسد که تقاضای ایالات متحده برای ظرفیت انبار، تا حد زیادی فرو نشست، اما در حال حاظر، در بحبوحه تحولات اقتصادی قابل توجه و راه اندازی مجدد زنجیره تامین، تقاضا بار دیگر افزایش یافته است.
استفاده بهینه از فضای انبار و اطمینان از کارایی، سرعت و سودآوری بیشتر در عملکرد انبار، به طور فزاینده ای به معنای روی آوردن به اتوماسیون است. نکات زیر در مورد اتوماسیون انبار مفید است. در این مقاله، قصد داریم، مفیدترین و سودمندترین فناوری‌های اتوماسیون انبار که امروزه در بازار موجود است، را به شما معرفی کنیم.

 

مزایای اتوماسیون انبار

نرم افزار انبارداری نمایانگر دوره جدیدی از بهره وری بالا و سودآوری در زنجیره تأمین است. برخی از برترین مزایا، به شرح زیر می‌باشد.

 

۱. صرفه جویی در هزینه

براساس آمار اداره کار ایالات متحده، متوسط دستمزد کارگران انبار، ۳.۷ میلیون دلار در سال است‌. این سازمان، شامل هزینه بیمه درمانی، مرخصی استحقاقی و سایر مزایا نمی‌شود.
اتوماسیون کارهای ساده و تکراری، ممکن است صرفه جویی قابل توجهی را فقط در تعدد نیروی کار انجام نمی‌دهد، بلکه از دقت بالاتر، گردش سریعتر و در کل کارایی کارآمد و هماهنگ، نیز حاصل می‌شود.

 

۲. مدل‌های کسب و کاری جدید

همانطور که گفته شد، تقاضای انبار، رو به افزایش است و اتوماسیون انبار می‌تواند به رفع این تقاضا کمک کند. بخشی از این فرصت تحت مدل‌های کسب و کاری جدید مانند انبارهای درخواستی، قرار دارد. نظارت بر انبار و ردیابی موجودی در زمان واقعی به کشف فضای ذخیره نشده انبار کمک می‌کند و سپس ارائه دهندگان را با کسانی که به این فضا نیاز دارند متصل می‌کند.
این مدل، کمی شبیه سایر مدل‌های اقتصادی اشتراکی مانند اجاره اتاق خواب اضافی یا کاناپه شبانه است. این مدل می‌تواند زندگی را برای صاحبان انبار و همچنین شرکت‌هایی که نیاز به دسترسی به امکانات و خدمات انبار دارند و نمی‌خواهند زیرساخت‌های خود را تغییر دهند، بسیار آسان کند.

 

۳. پویایی داده و پیگیری در زمان واقعی

اتوماسیون انبار بسیار حساس است، زیرا استقلال عملکردهای اساسی را در کنار جمع آوری اطلاعات در زمان واقعی برای همان فرایندها فراهم می‌کند. به طور کلی، مستند سازی کارهای تکراری و انجام وظایف سنگین فیزیکی، امری بیهوده است.
لازم به ذکر است، تسمه نقاله‌های هوشمند، ربات‌های همکار، بازوهای رباتیک، کامیون‌های پالت اتوماتیک و سایر دارایی‌ها می‌توانند داده‌های مفید برای تصمیم گیرندگان را جمع آوری کنند. این داده‌ها شامل شرایط تجهیزات، اطلاعات مربوط به بهرهوری عملیاتی و چرخه‌های نگهداری، و همچنین اطلاعات مربوط به هر فرآیند در انبار، مانند زمان چرخه، نرخ نقص و عوامل کند کننده است.

اتوماسیون اداری

فناوری‌های پیشرو در اتوماسیون انبار کدام است؟

امروزه فناوری‌های زیادی برای انبارهای خودکار در دسترس است و بسیاری دیگر در حال توسعه هستند. در سال‌های آینده شاهد توانایی و دسترسی بیشتر این فناوری‌ها و سایر فناوری‌ها خواهیم بود.

 

۱. ابر و پردازش Edge

صنعت ۴.۰ برای دستیابی به نتایج به قابلیت پویایی و همکاری داده‌ها متکی است. سیستم‌های مدرن مدیریت انبار از رایانش ابری و Edge برای به اشتراک گذاشتن داده‌ها بین سهامداران و شرکا، تجزیه و تحلیل اطلاعات جمع آوری شده از تجهیزات و گردش کار به صورت خودکار، تولید سفارش و تولید فاکتور، دستورالعمل‌های انتخاب و ترتیب مجدد موجودی، استفاده می‌کنند.
ابر بیانگر تحرک داده‌ها بین فرآیندها و مدیریت شرکا است. با اصلاح بیشتر این مدل، محاسبات Edge، عملکردهای تحلیلی را به حاشیه شبکه هدایت می‌کند تا شرکت‌های انبارداری بتوانند الزامات پهنای باند خود را به حداقل برسانند.
درنتیجه از انباری برخوردارید که دارای داده‌های مفید است، اما در آنجا بیشتر داده‌ها به طور خودکار پردازش می‌شوند و تا آنجا که ممکن است به منبع نزدیک می‌شوند.

 برای تاریخ میلادی به شمسی  می توانید از تقویم انلاین  استفاده کنید. 

 

۲. ماشین‌های هدایت شونده اتوماتیک

این ماشین‌ها با نام AGV نیز شناخته می‌شوند که ماشین‌های مستقلی هستند و بیشتر اوقات کمی بزرگتر از یک کامیون پالت است – که مواد یا محموله‌ها را از یک ایستگاه کاری به ایستگاه دیگر منتقل می‌کنند. این نوع ماشین‌ها به منظور محدود کردن عبورو مرور در یک مرکز و نگه داشتن کارکنان برای انجام کارهایی با عملکرد بالاتر مانند بسته بندی و حمل و نقل، به جای حمل مواد ایده آل هستند.
متغیرها و شرایط فردی ممکن است از یک مرکز به یک مرکز دیگر متفاوت باشد، اما درک ROI بالقوه برای AGV غیرممکن نیست. پس از یک دوره تعادل دو ساله، تسهیلاتی با ۱۵ اپراتور لیفتراک می‌تواند ۹۰۰۰۰۰ دلار در سال صرفه جویی در هزینه‌های کارگر، علاوه بر مزایای بهره وری و ایمنی داشته باشد.
چشم‌انداز ماشین و فناوری‌های مسیر‌یابی در مدت زمان کوتاهی مسیری طولانی را طی کرده‌اند و باعث شدند که ماشین‌ها و سایر ربات‌های مشترک در کنار کارگران انسانی مستقر شوند.

 

۳. تگ‌های RFID

با توجه به مقرون به‌صرفه‌تر‌شدن تگ‌های RFID در سال‌های اخیر، انبارهای بیشتری، تگ‌ها را به عنوان جایگزینی برای بارکد و شناسه‌های چاپی در نظر گرفته‌اند که مزایای آن می‌تواند قابل توجه باشد. اولین مورد این است که تگ‌های RFID می‌توانند در بسته‌بندی‌ها تعبیه شوند، در نتیجه کمتر در معرض دستکاری، لایه‌لایه‌شدن، سیاه‌شدن یا دیگر انواع آسیب‌ها قرار می‌گیرند که می‌تواند بارکد برچسب را غیرقابل خواندن کند.
با استفاده از تگ‌های RFID برای حمل و نقل، پالت، کارتن‌های حمل و نقل یا حتی دیگر کالاها، کارمندان، نیازی به رسیدگی و اسکن هر قطعه ندارند. در عوض، RFID با عملکرد گسترده به انبارها این امکان را می‌دهد تا هنگام عبور از نوار نقاله، حتی محموله‌های بزرگ را هم‌زمان اسکن کنند، در نتیجه کارآیی و قابل مشاهده‌بودن فهرست موجودی در زمان واقعی را فراهم می‌کند.
با استفاده از تگ‌های RFID ،کنترل خودکار و نگهداری سوابق، می‌توان کنترل نقص و صرفه‌جویی در هزینه را با یک راه حل فراهم کرد. برخی از مطالعات موردی، کاهش ۹۶‌درصدی زمان مورد نیاز برای شمارش چرخه را نشان می‌دهد و برخی دیگر ۹۰‌درصد پیشرفت در زمان دریافت فرآیند را نشان می‌دهد.

 

منبع:

https://blog.yar.cloud/%da%86%d9%87-%d9%86%db%8c%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d8%a8%d9%87-%d8%a7%db%8c%d8%ac%d8%a7%d8%af-%db%8c%da%a9-%d8%a7%d8%aa%d9%88%d9%85%d8%a7%d8%b3%db%8c%d9%88%d9%86-%d8%a7%d9%86%d8%a8%d8%a7%d8%b1-%d8%ae%d9%88/

  • roza estar
  • ۰
  • ۰

اگر دنبال کار می گردید باید خودتان را برای یک رقابت جدی آماده کنید. شروع آن هم با رقابت بین رزومه شما و سایر افراد است. هر روز تعداد زیادی رزومه به دست مدیر گزینش و استخدام هر شرکت و سازمان می رسد و به ناچار آن ها برای صرفه جویی در وقت بسیاری از رزومه ها را در مرحله اول حذف می کنند.

می خواهیم در این مقاله 6 چیزی که باعث حذف رزومه تان می شود را با یکدیگر مرور کنیم.

 

1. نوشتن حقوق دریافتی در شرکت قبلی یا حقوق درخواستی در رزومه کاری

صحبت از حقوق و دستمزد در رزومه می تواند چهره شما را پیش مدیر آن شرکت خراب کند. در قدم اول باید به کارفرما نشان دهید که چه کاری می توانید برای او انجام دهید، تا قانع شود که شما را به شرکتش دعوت کند؛ نه اینکه در رزومه از درخواست ها و توقعات خود صحبت کنید.
در ضمن هر رقمی هم در رزومه بنویسید می تواند به ضرر شما تمام شود. اگر میزان حقوق خود را پایین بنویسید، با این تصور که شما سطح مهارت پایینی دارید حذف خواهید شد.
اگر هم حقوق درخواستی بالا بنویسید، ممکن است با پرداختی های آن شرکت هماهنگ نباشد و دوباره رزومه کاری تان حذف خواهد شد.

 

 برای تبدیل تاریخ شمسی به میلادی می توانید از تقویم انلاین  استفاده کنید.

 

2. توضیح ندادن دستاوردهایتان در شغل های قبلی

این که در شرکت قبلی چه کارهایی بر عهده داشتید ارزش چندانی برای نوشتن در رزومه کاری ندارد. حتماً باید آن ها را با نتایج و خروجی خود همراه کنید. این کار برای جلب نظر مدیر جدیدتان بهتر خواهد بود و در ضمن اثباتی بر مهارت و توانمندی تان در آن کار است.

مثلا فرض کنیم شما یک متخصص بهینه سازی رتبه سایت های اینترنتی (متخصص سئو) هستید. به جای اینکه از کارهای روزمره یک سئو کار حرف بزنید باید از دستاوردهایتان صحبت کنید. وقتی در رزومه از نتایج کسب شده حرف بزنید، ناخودآگاه مهارت های خود را هم به مدیر جدیدتان نشان داده اید.

مثال نادرست:

انجام کارهای مربوط به سئو و بهینه سازی سایت

 

مثال درست:

بهبود رتبه سایت از جایگاه 10 ام به جایگاه 3 ام در کلمات کلیدی و مهم شامل …. از طریق تکنیک های سئو on-page وoff-page و ارایه گزارش های تحلیلی بر اساس نتایج گوگل آنالیتیک و سرچ کنسول گوگل
با همین دو خط معرفی، هم مهارت های خودتان را نشان داده اید، هم با ارایه مستندات آن را اثبات کرده اید و هم نشان داده اید که حضورتان برای شرکت هزینه اضافی ندارد و برای شرکت درآمدزا و سودآور هستید.

نوشتن رزومه استخدامی

3. نوشتن یک ایمیل نامناسب

رزومه به نحوی معرف شخصیت کارجو در حضور خواننده رزومه است. تا زمانی که شرکت متقاضیان را نبیند، تمام قضاوتش راجع به افراد و شخصیت کاری تان از روی رزومه کاری تان خواهد بود. هر چقدر متن رزومه که یک بخش کوچک آن آدرس پست الکترونیکی است، حرفه ای تر باشد هم احتمال حضورتان در مصاحبه شرکت بالاتر خواهد رفت و هم اینکه در وضعیت بهتری با مدیر شرکت ملاقات خواهید داشت.

 

4. نوشتن کارهای متفرقه در رزومه کاری

هر کاری که انجام داده اید را در رزومه قید نکنید. در این زمینه که تصمیم دارید استخدام شوید چه کارهایی انجام داده اید؟ آن ها را در رزومه بنویسید. اگر هم دقیقاً در این زمینه کار نکرده اید، ایرادی ندارد؛ نزدیک ترین شغل های قبلی را جمع کرده و در رزومه کاری بنویسید.

 

5. انتشار اطلاعات شخصی در رزومه

رزومه یک متن خلاصه، از زندگی شغلی شما است. پس زندگی شخصی تان را با رزومه حرفه ای و کاری مخلوط نکنید. البته شاید در کشورهای دیگر نوشتن علایق و سرگرمی ها در رزومه کاری مرسوم باشد، اما اینجا مدیر جدیدتان اهمیتی نمی دهد که در اوقات فراغت و زمان هایی که در شرکت نیستید چه کلاس هایی می روید، چه ورزشی انجام می دهید یا چه هنرهایی دارید!

مثال: فکر کنید می خواهید خانه تان را نقاشی کنید. در آن لحظه آیا به این فکر میکنید که این نقاش رانندگی هم بلد است یا نه؟ یا این که به چه ورزشی علاقه مند است یا اهداف شخصی اش در زندگی و کارش چیست؟ شما در آن لحظه فقط توقع دارید که در نقاشی ساختمان خبره و حرفه ای باشد.
داستان استخدام خود شما هم مثل ماجرای بالا است، در رزومه به حاشیه نپردازید؛ به کارفرما نشان دهید که می توانید نیاز او را رفع کنید و با نوشتن مهارت ها و سوابق خود نشان دهید توانایی هایی لازم برای رفع نیاز شرکت را دارید.

 

منبع:

https://blog.yar.cloud/%da%86%d9%87-%d9%85%d9%88%d8%a7%d8%b1%d8%af%db%8c-%d8%b1%d8%a7-%d9%86%d8%a8%d8%a7%db%8c%d8%af-%d8%af%d8%b1-%d8%b1%d8%b2%d9%88%d9%85%d9%87-%da%a9%d8%a7%d8%b1%db%8c-%da%af%d9%86%d8%ac%d8%a7%d9%86%d8%af/

  • roza estar
  • ۰
  • ۰

پیشرفت شغلی در ایران مانند همه‌ی کشورهای جهان نیاز به تخصص، تجربه، تلاش، پشتکار، هدفمندی، وقت شناسی، برنامه ریزی و بسیاری فاکتورهای دیگر دارد که اگر کارکنان یک شرکت یا سازمان و حتی کارآفرینان جوان به آن‌ها دقت کنند مطمئنا می‌توانند پله‌های ترقی را یکی پس از دیگری طی کنند.

پیشرفت کردن یکی از اهداف اصلی افراد در همه‌ی مشاغل است، توقف و درجا زدن در یک موقعیت شغلی بدون دستیابی به پیشرفت‌های جدید یکی از عوامل ناامید کننده در هر شغل ومقامی است. اکثر آدم‌ها تصور می‌کنند کسانی که به پیشرفت شغلی می‌رسند حتما ضریب هوشی بالایی دارند در حالی که عوامل موثر در موفقیت و پیشرفت شغلی بسیار زیاد هستند که اگر ما به آن‌ها توجه کنیم، می‌فهمیم که موفقیت، زیاد هم دست نیافتنی نیست.

 

برای پیشرفت شغلی در ایران چه کنیم؟

برای پیشرفت و موفقیت شغلی در ایران باید قبل از هر چیزی هدف و تعریف مشخصی از پیشرفت و موفقیت داشته باشید. چرا که پیشرفت کردن از دیدگاه همه‌ی افراد یکسان نمی‌باشد به طور مثال شخصی پیشرفت کردن را در رسیدن به ثروت و شخص دیگری پیشرفت را رسیدن به مقامات بالاتر می‌داند.

ممکن است این اهداف بعد از گذشت چند مدت تغییر بکنند و اهداف دیگری جایگزین این اهداف شوند، ولی به هرحال شما باید برای اینکه دچار سردرگمی نشوید حتما برای آینده خودتان اهدافی را در نظر بگیرید و سعی کنید اهداف خود را در دفترچه‌ای یادداشت کنید، اهداف یک‌ساله یا حتی ده ساله خود را بنویسید و حتما بعضی اوقات به دفترچه و یادداشت‌های خود سربزنید.

سرزدن به یادداشت‌های قبلی دو نکته مثبت دارد:

  1.  اگر به اهداف خود رسیده باشید مطمئنا از این موفقیت و پیشرفت بسیار هیجان زده می‌شوید و با انگیزه‌ی بیشتری به شغل خود ادامه می‌دهید.
  2. اگر به هدف خود نرسیده باشید، به دنبال مشکل و علت نرسیدن به هدف خود می‌گردید و می‌توانید با دید بازتری برای آن‌ها راه حل پیدا کنید.

برای پیشرفت شغلی در ایران علاوه براینکه باید مدرک تحصیلی مرتبط با شغل خود را داشته باشید باید مهارت‌های لازم را نیز کسب کنید. افرادی که همیشه به دنبال افزایش مهارت، دانش و تجربیات خود هستند معمولا در محل کار می‌توانند برای حل مشکلات آمادگی داشته باشند و از این رو به عنوان نیرویی خلاق و موثر با هوش و توانایی بالا برای حل مسائل و مشکلات، شناخته شوند.

برای نوشتن روزمه استاندارد  می توانید از نرم افزار رزومه ساز استفاده کنید.

 برای تبدیل تبدیل شمسی به میلادی می توانید از تقویم آنلاین استفاده کنید.

 

۱) تصورتان از کارکردن را تغییر دهید

اکثر افراد در ایران به کارمانند ربات نگاه می‌کنند به عبارت ساده‌تر کار برایشان تعریف شده و باید آن را انجام دهند که این طرز تفکر باعث می‌شود قدرت بزرگی به نام احساسات را فراموش کنند، در حالی که احساسات بیشترین تاثیر را در شغل و بهره‌وری شغلی افراد دارد. این را درنظر بگیرید که هر چه حس خوبی نسبت به شغل، محل کار، همکاران و مدیر خود داشته باشید عملکردتان نیز بهتر می‌شود. ولی وقتی احساس منفی نسبت به شغلتان داشته باشید هیچ پیشرفتی در شغل خود نخواهید داشت.

بهتر است با دید مثبتی به شغل و حرفه‌ی خود نگاه کنید و آن را فعالیتی بدانید که استعداهایتان را شکوفا کرده، تواناییهایتان را برای همه ثابت می‌کند و باعث پیشرفتتان در جامعه می‌شود. هرچه صبح‌ها آرامش بیشتری داشته باشید تمرکز و بازده کاریتان نیز افزایش می‌یابد، تحقیقات نشان داده است که نحوه‌ای که شما روز را آغاز می‌کنید بر بهره‌وری کاریتان و در نتیجه پیشرفت شغلی شما تاثیر چشمگیری دارد.

پیشرفت شغلی

۲) برای پیشرفت شغلی‌تان استفاده از فضای مجازی را محدود کنید

یکی از عواملی که باعث عملکرد ضعیف و رکود کاری بسیاری از کارکنان شده است استفاده‌ی زیاد از گوشی و فضای مجازی در محل کار است. بهترین توصیه برای همه‌ی افراد برای پیشرفت شغلی در ایران این است که روز خود را با خبرهای استرس‌زای دنیای مجازی شروع نکنند.

تحقیقات نشان داده است استفاده از موبایل و دنیای مجازی صبح‌ها بعد از بیدار شدن از خواب علاوه بر ایجاد استرس و اضطراب باعث کاهش ضریب هوشی افراد نیز می‌شود و حتی گاهی باعث اعتیاد آن‌ها به دنیای مجازی می‌شود.

 

۳) شب‌ها برای کارهای فردا لیستی تهیه کنید

اگر بدانید فردا قرار است که چه کارهایی انجام دهید مطمئنا با خیال راحت‌تری به رختخواب می‌روید. داشتن لیستی از کارها باعث می‌شود مسیر مشخصی برای خود ترسیم کنید. داشتن برنامه‌ی روزانه یکی ازعوامل پیشرفت شغلی در ایران است زیرا باعث می‌شود نه تنها دچار سردرگمی در طول روز نشوید بلکه شبی با آرامش و خالی از استرس و اضطراب خواهید داشت.

 

۴) مسیر شغلی‌تان را مشخص کنید

در چند دهه اخیر، مدیریت و برنامه‌ریزی مسیر شغلی یکی از پیشروترین حوزه‌های منابع انسانی بوده است. داشتن مسیر شغلی مانند داشتن هدف مهم و ضروری می‌باشد زیرا مسیر شغلی یک نقشه‌ی نوشته ‌شده است که کمک می‌کند تا هر کارمند روی مهم‌ترین وظیفه‌اش تمرکز کند و مسیر خود را به سمت موفقیت شغلی باز کند. بدون وجود نقشه مشخص، سرگردان خواهید بود و هیچ معیاری برای ارزیابی عملکرد خود نخواهید داشت.

 

۵) زمان‌بندی یکی از راه‌های پیشرفت

اگر زمان‌بندی مناسبی نداشته باشید نم‌یتوانید به همه‌ی کارهای خود برسید، سعی کنید برای کارهای محوله زمان‌بندی داشته باشید و نیازی نیست که همه‌ی کارها را در یک روز انجام دهید. برای رسیدن به پیشرفت و موفقیت شغلی باید بتوانید با مدیریت زمان و با اولویت قرار دادن کارهای مهم بهترین بهره را از روزتان ببرید.

اگر زمان‌بندی برای کارها و پروژه‌های محوله نداشته باشید، همیشه فکر می‌کنید از بقیه‌ی همکاران عقب‌تر هستید و نمی‌توانید کارهایتان را به موقع تحویل دهید و هیچ وقت به پیشرفت و موفقیت نمی‌رسید، ولی با زمان‌بندی دقیق برای کارهای محوله، خواهید دید حتی زمان و وقت آزاد برای مطالعه و دیگر کارها نیز پیدا می‌کنید.

 

منبع:

https://blog.yar.cloud/%da%86%da%af%d9%88%d9%86%d9%87-%d9%85%db%8c%e2%80%8c%d8%aa%d9%88%d8%a7%d9%86%db%8c%d9%85-%d8%af%d8%b1-%d8%a7%db%8c%d8%b1%d8%a7%d9%86-%d8%a8%d9%87-%d9%be%db%8c%d8%b4%d8%b1%d9%81%d8%aa-%d9%88-%d9%85/

  • roza estar