my blog yar

۱۰ مطلب در تیر ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

کارکنان حسابداری قادر هستند با آشکار کردن مشکل ها و تحلیل اطلاعات و حساب ها فرایندهای مالی را سامان ببخشند. به لحاظ صفات شخصیتی، نظم و انضباط، صبر، دقت و توجه کافی، برخورداری از دانش کاربردی مخصوص و همچنین بینایی قوی در این عمل تاثیر می‌گذارند. به همین جهت، مدیریت و دقت به سلامت جسم و روان کارکنان حائز اهمیت است.

برای کارکنان حسابداری، از نظر بهداشت یا ایمنی مشکل جدی وجود ندارد. بر اساس قوانین، محیط کار باید سالم و کارکنان به رعایت بهداشت موظف می‌باشند و می‌بایست از لوازم (میز، صندلی، …) مناسب و استاندارد استفاده شود.

در این نوشتار قصد داریم به ترسیم روش های حسابداری ابری مدیریت مرتبط با مسائل ایمنی و سلامت بپردازیم و در آخر به بحث درباره‌ استفاده از شیوه های مخصوص حسابداری مدیریت نیز خواهیم پرداخت.

 

استفاده از نرم افزار دبیرخانه یار برای سازمان ها و شرکت ها پیشنهاد می شود.

حسابداری مدیریت و چگونگی انجام فرایند های آن:

حسابداری تحت وب مدیریت با جمع آوری داده های مرتبط و وارسی هزینه ها، عملکردها و منفعت حاصل از عمل مخصوص، تصمیم گیری های گرفته شده توسط سازمان ها را حمایت می‌کند. این بخش، محاسبات صورت گرفته بر طبق هزینه تسلط کار و دیگر اقدامات رایج در بردارنده‌ هزینه هر ضرر (صدمه) یا هزینه تمامی تصادف ها می‌باشد.

داده های مالی برای جهت دادن مرتبط با ایمن بودن تصمیم گیری لازم است. همگام با تمرکز و توجه به مسائل پولی، حسابداری مدیریت ملزم است روی اطلاعات غیر پولی، مثل توسعه ایمنی، ارتباط کارمندان و امنیت راهبردی تمرکز کند.

در طی سرمایه گذاری های مرتبط با ایمنی و امنیت، هزینه های مالی سرمایه گذاری ها غالبا به شیوه مناسب شناخته می‌شوند، ولی کسب ارزش مالی سود، جهت انجام محاسبه سخت می‌باشد. به همین جهت، لازم است شیوه های تخمین هزینه ها، به ویژه مزیت های غیرپولی و ارزش به وجود آمده حاصل از پیشگیری از اتفاقات موجود در نظر گرفته شود. همگام با احتساب هزینه سرمایه گذاری ایمن، سود برندگی از پیشرفت، بهبود سود برندگی و چگونگی و ماهیت نیت ایمنی، می‌بایست به شیوه‌ای مناسب بررسی شود.

مسائل مرتبط با تصمیم گیری ایمن و این که به چه صورت این موضوع برای بهبود روش های فعلی می‌تواند به کار برده شود:

شیوه های مرتبط شامل شیوه کارت برآورد متوازن، نوبت بازپرداخت، رابطه سود و هزینه و بهای ساده بازگشت است. تمامی این ها استفاده از احتساب هزینه ها و مزیت های امنیت را نشان می‌دهند. اگر مشکلات مربوط به ناتوانی در بررسی، اطمینان، تحلیل مقدار منافع و هزینه ها استنباط شده باشند، درباره ارزشمند بودن زندگی انسان ها در ارزیابی هزینه سود، گفت وگو صورت خواهد گرفت.

مدیریت تصمیم گیری به وسیله عامل های گوناگون دیگری جز حسابداری آنلاین ارزان مدیریت رهنمود می شود. در این مورد احساسات و وجدان پاک، یک عامل به حرکت درآورنده قوی به شمار می‌رود و ممکن است عوامل احساسی نقش پررنگ تری از هر نوع محاسبه و حساب و کتاب داشته باشند.

منبع:

https://blog.yar.cloud/%d8%af%db%8c%d8%af%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%ad%d8%b3%d8%a7%d8%a8%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d9%85%d8%af%db%8c%d8%b1%db%8c%d8%aa-%d8%af%d8%b1-%d8%ae%d8%b5%d9%88%d8%b5-%d8%a7%db%8c%d9%85%d9%86%db%8c-%d9%88/

  • roza estar
  • ۰
  • ۰

گزارش حسابرسی

گزارش حسابرسی، یک نظر رسمی ‌و کارشناسی شده توسط یک حسابرس خارجی یا داخلی است که در رابطه با کیفیت و صحت صورت های مالی ارائه شده توسط شرکت، ارائه می شود.

 

گزارش حسابرسی:

این گزارش، منبع اصلی برای ایجاد ارتباط بین حسابرس و کاربران صورت های مالی است. از کاربران مورد نظر می توان به اشخاص زیر اشاره کرد.

  • سهامداران
  • وام دهندگان
  • اعتبار دهندگان
  • سایر سرمایه گذاران بالقوه شرکت

بر اساس ماده ۲۷۲ ق.م.م شرکت هایی که دارای شرایط مندرج در این ماده و آئین نامه آن هستند ملزم به ارائه صورت های مالی حسابرسی شده توسط سازمان حسابرسی یا موسسات حسابرسی عضو جامعه حسابداران رسمی ایران همراه با اظهارنامه مالیاتی و یا حداکثر ظرف مدت سه ‌ماه پس از مهلت انقضای ارائه اظهارنامه می باشند.
در صورت عدم ارائه گزارش حسابرسی مالی در موعد مقرر، علاوه بر تعلق جریمه ای معادل 20 درصد مالیات متعلق، درآمد مشمول مالیات آنها طبق مقررات از طریق رسیدگی تعیین خواهد شد.

استفاده از نرم افزار دبیرخانه یار برای سازمان ها و شرکت ها پیشنهاد می شود.

حسابرسی:

به فرآیند بررسی حساب های سازمان توسط افراد خبره، حسابرسی می گویند که توان تولید اطلاعات قضاوتی مفید را دارد. همچنین برخی از صاحب نظران، حسابرسی را یک فرآیند بررسی دقیق اطلاعات اقتصادی و اسناد مالی برای کشف تقلب و اشتباه می دانند.

هر حسابرسی موظف است که کار حسابداران سازمان را بررسی کرده و نتیجه آن را به سهامداران، بانک ها و هیئت مدیره گزارش نماید.

 

انواع حسابرس:

در یک تقسیم بندی کلی، حسابرسان به دو گروه زیر تقسیم می شوند.

 

حسابرسان داخلی:

حسابرس های داخلی، در واقع جز پرسنل موسسه یا سازمان مربوطه، محسوب می شوند و رابط بین هیئت مدیره و شرکت هستند.

این حسابرس ها گزارشات و اسناد مالی مربوطه را در دوره های هفتگی، ماهانه و یا حتی سالانه به مدیر عامل و هیئت مدیره تحویل می دهند و بررسی عملیات مالی داخلی شرکت را بر عهده دارند.

 

حسابرسان مستقل:

حسابرسان خارجی که اصطلاحا به آنها حسابرسان مستقل گفته می شود، اشخاص و یا موسساتی هستند که در زمینه حسابرسی فعالیت می کنند.

آنها بر اساس قرارداد هایی که موسسه با بنگاه های اقتصادی دارد، عملیات حسابداری تحت وب و مالی را با توجه به استاندارد های نرم افزار حسابداری و اصول حسابداری رایگان انجام می دهند و سپس نتیجه را به صاحبان سهام و سایر استفاده کنندگان تسلیم می کنند.

نکته: حسابرسان مستقل رابط میان صاحبان شرکت و هیئت مدیره هستند.

 

منبع:

https://blog.yar.cloud/%da%af%d8%b2%d8%a7%d8%b1%d8%b4-%d8%ad%d8%b3%d8%a7%d8%a8%d8%b1%d8%b3%db%8c/

  • roza estar
  • ۰
  • ۰

یکی از چالش‌های مدیران ارشد هر واحد تجاری، شناسایی بهای تمام شده کالاها یا خدمات ارائه شده توسط آن واحد است. به نحوی که بتواند او را در تصمیم‌گیری‌های استراتژیک سازمان یاری دهد.از نظر جایگاه سازمانی، این وظیفه به عهده واحدی از امور مالی سازمان به نام «حسابداری مدیریت(صنعتی)» است. حال این سوال مطرح است که این واحد چگونه می‌تواند وظیفه خود را در این خصوص به بهترین شکل ممکن انجام دهد. موفقیت این واحد به دو بخش وابسته است. بخش اول به دانش فنی و مهارت‌های تجربی در این زمینه مرتبط است چون محاسبه بهای تمام‌شده نیازمند شناسایی دقیق دوایر تولیدی و خدماتی ، محصولات و … است.
بخش دوم به قابلیت های نرم‌افزاری مربوط می‌شود. چون اغلب محاسبات بهای تمام‌شده نیازمند کنترل اطلاعات ورودی و تهیه اطلاعات در سطح جزئیات است که با انجام محاسبات دستی یا حتی اکسل امکان‌پذیر نیست.
بسیاری از شرکت‌هایی که به صورت دستی محاسبات بهای تمام شده را انجام می‌دهند به دلیل پیچیدگی‌های کار تا آنجا که امکان داشته باشد مجبور به ساده‌سازی اطلاعات هستند. در این مقاله قصد داریم تا از جنبه‌های مختلف به قابلیت‌هایی که لازم است یک نرم افزار بهای تمام شده به عنوان یک ابزار مناسب برای کار واحد حسابداری صنعتی داشته باشد، بپردازیم.

استفاده از اتوماسیون اداری، نرم افزار بایگانی و… برای سازمان ها پیشنهاد می شود.

ویژگی های نرم افزار ها

ویژگی‌های یک نرم‌افزار بهای تمام شده برای سطوح متفاوت سازمان

این ویژگی‌ها سطوح متفاوتی از مدیریت سازمان را در بر می گیرد. به طور کلی می توان آنها را در سه سطح مدیریت ارشد ، مدیران میانی و کارشناس تقسیم بندی کرد:

برای تبدیل تاریخ میلادی به شمسی می توانید از تقویم آنلاین یار استفاده کنید.

 

ویژگی های مورد نیاز مدیران ارشد

۱- از آنجا که محاسبه بهای تمام شده با ابعاد و حجم فعالیت‌های عملیاتی شرکت ارتباط مستقیم دارد، از نظر پیاده سازی مستلزم صرف زمان و هزینه است. بنابراین متناسب بودن هزینه استقرار نرم افزار با موارد ذکر شده یکی از موضوعات اساسی مدیریت ارشد واحد های تجاری است.

۲- واحدهای تجاری در بیشتر موارد پویا هستند و بنا بر برنامه های توسعه سازمانی، تغییر نیاز مشتریان، بروزرسانی تکنولوژی و سایر عوامل داخلی و خارجی عملیات تولید کالا یا ارائه خدمت خود را بهبود می‌دهند. بنابراین نرم افزار باید قابلیت اعمال تغییرات و متناسب‌سازی در برابر توسعه سازمان را داشته باشد.

۳- یکی از نیازهای اساسی برای هر واحد تجاری تصمیم‌گیری در مورد بهای فروش کالاها و خدمات بوده و پیش نیاز آن در اختیار داشتن بهای تمام شده دقیق و قابل اتکا به همراه جزییات محاسبه است. البته صرفاً محاسبه یک نرخ به عنوان بهای تمام شده کافی نیست چرا که امروزه در بسیاری از صنایع فروش بر اساس یک قرارداد یا سفارش اتفاق می‌افتد و در آن اجزای مختلفی در قیمت پیشنهادی موثر هستند.

۴- قابلیت اندازه‌گیری و پیش‌بینی ظرفیت بهینه برای فعالیت‌ها یکی از ایده‌آل ترین نیازهای مدیران ارشد در ارتباط با بهای تمام شده است که امروزه با بکارگیری تکنیک‌های جدید محاسبه بهای تمام شده نظیر هزینه‌یابی برمبنای فعالیت یا هزینه‌یابی هدف و امثال آنها امکان پذیر شده است. ولی رسیدن به این خواسته مستلزم انجام پیش نیازهای زیادی در فرآیندها و سازمان کار واحدهای تجاری است.

۵- دستیابی به اطلاعات کلیدی و به روز در هر نقطه مکانی یکی دیگر از نیازمندی های مدیران ارشد است. بنابراین نرم افزار باید بتواند بستری فراهم سازد تا دستیابی به این امر امکان‌پذیر شود.

 

ویژگی های مورد نیاز مدیران میانی

۱- یکی از مهم‌ترین وظایف مدیران میانی کنترل فرآیندها و اطمینان از صحت انجام آنهاست. بنابراین نرم افزار باید ابزارهای کنترلی در اختیار آنها قرار دهد تا بتوانند اشتباهات بوجودآمده را تصحیح کنند.

۲- نظارت بر فرآیندها یکی دیگر از اهداف این گروه از مدیران است. آنها ترجیح می دهند تا فرآیندهای سازمان بوسیله نرم افزار بصورت کلان قابل مشاهده باشد. برای نمونه مواردی مانند درخت‌واره ساخت محصولات، نحوه مصرف مواد بین آنها یا تسهیم هزینه ها از سطح شرکت تا سطح واحد محصول.

۳- سطوح دسترسی به اطلاعات یکی دیگر از چالش‌های مدیران میانی درخصوص بهای تمام شده است. این نیاز باعث می‌شود تا بسیاری از نرم‌افزارها به طور محدود توسط یک یا چند کارشناس مشخص استفاده شوند و فرایند محاسبه بهای تمام شده با کندی انجام شود. با ایجاد سطوح دسترسی مناسب، اطلاعات مورد نیاز توسط افراد بیشتری جمع آوری و تهیه خواهند شد و سرعت محاسبه نیز افزایش پیدا خواهد کرد. این ویژگی همچنین امکان مشاهده اطلاعات مربوط به آن کاربر را نیز فراهم می‌کند.

 

منبع:

https://blog.yar.cloud/%db%8c%da%a9-%d9%86%d8%b1%d9%85-%d8%a7%d9%81%d8%b2%d8%a7%d8%b1-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d9%85%d8%ad%d8%a7%d8%b3%d8%a8%d9%87-%d8%a8%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%aa%d9%85%d8%a7%d9%85-%d8%b4%d8%af%d9%87/

  • roza estar
  • ۰
  • ۰

دبیرخانه چیست؟

دبیرخانه آنلابن یکی از مهمترین و کاربردی ترین واحد های موجود در هر سازمان می باشد که وظیفه ثبت ، ارسال و دریافت نامه ها را بر اساس روش های معین و تدوین شده بر عهده دارد.

در واقع دبیرخانه ها مسئول گردش نامه ها در هر سازمان هستند.

 

نامه اداری چیست؟

در واقع نامه اداری نوشته ای است که وظیفه انتقال پیام مشخصی را بر عهده دارد که هر نامه دارای سه مشخصه شماره،تاریخ و امضاء می باشد که در صورت نبود هر کدام از مشخصه ها نامه مرود بشماره رفته و به اصطلاح بازگشت داده می شود.

 

یادداشت اداری چیست؟

یادداشت ها در واقع نوشته هایی است که در بین سطوح مختلف یک سازمان مبادله می شود و می تواند فاقد شماره باشد.

 

انواع نامه های اداری از نظر علوم اداری:

۱- وارده

  • شخصی
  • اداری
  • محرمانه

استفاد از تقویم آنلاین، تقویم کاری برای مدیریت بهتر زمان های جلسات، پروژه ها و… پیشنهاد می شود.

۲- صادره

  • محرمانه
  • خیلی محرمانه
  • سری
  • کلی سری

 

منبع

https://blog.yar.cloud/%d9%88%d8%b8%d8%a7%db%8c%d9%81-%d8%af%d8%a8%db%8c%d8%b1%d8%ae%d8%a7%d9%86%d9%87-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa%d8%9f/

  • roza estar
  • ۰
  • ۰

افرادی که از هوش بالاتری (به ویژه هوش هیجانی) برخوردار هستند، خویشتن‌دارتر از دیگران هستند، انگیزه رشد و پیشرفت بیشتری نسبت به دیگران دارند، کنترل بهتری روی رفتارها، برخوردها و احساسات خود دارند و به دلیل دارا بودن حس همدلی بیشتر و روحیه تیمی بهتر، خصوصا در سازمان‌های خدماتی سودمندتر ظاهر می‌شوند.

اما برای تست هوش این افراد روش‌های مختلفی ابداع و پیشنهاد شده است. روش‌هایی که برخی از آن‌ها صرفا در برگیرنده تعدادی سوال هستند و برخی دیگر، که برای همه ما نیز آشنا هستند، در تعدادی تصویر خلاصه شده‌اند و چند گزینه.

استفاد از تقویم آنلاین، تقویم کاری برای مدیریت بهتر زمان های جلسات، پروژه ها و… پیشنهاد می شود.

۱) تست هوش تصویری

یکی از معتبرترین و مشهورترین تست هوش‌های تصویری تست هوش ریون (Raven Intelligence Test) است. احتمال این‌که با سوالات این تست هوش یا دست کم سوالاتی از این دست در مصاحبه شغلی خود رو به رو شوید، بسیار بالا است. تعدادی از سوالات این تست هوش فوق‌العاده را بررسی می‌کنیم. برای پاسخ، تنها کافی است تصویر جا مانده را از میان شش گزینه پیشنهادی انتخاب کنید.

 

نمونه سوال یک

کاملا مشخص است که در این تست، تنها کافی است به پترن جا افتاده دقت کنید. اگرچه ممکن است گزینه چهارم کمی گمراه کننده باشد اما نوک شکل خارج از پترن است و رد می‌شود. در نتیجه، گزینه ششم پاسخ صحیح است. (برای شمارش از سمت چپ، بالا شروع کنید)

 

نمونه سوال دو

این تصویر نیز از همان استراتژی تست اول یعنی پترن جا افتاده پیروی می‌کند. در این تست، ممکن است در ابتدای امر کمی به دلیل خطای دید شما را گمراه کند. با این حال، کافی است بیشتر دقت کنید تا گزینه اول را به درستی انتخاب کنید.

 

نمونه سوال سه

این قبیل تست‌ها از یگ الگوریتم خاص پیروی می‌کنند و شما باید بتوانید آن الگوریتم را شناسایی کرده و از روی آن، تصویر جا افتاده را انتخاب کنید. اگر دقت کرده باشید، تصویر دوم در الگوریتم سمت چپ، کسر یک لوزی از تصویر بالایی است. پس در سمت راست نیز کافی است لوزی را کسر کنید تا به گزینه پنجم برسید.

 

نمونه سوال چهار

درست مثل تست بالا، در این تست تصویری ریون نیز در ردیف‌های سوم تنها یک پره به سمت چپ اشکال بالایی اضافه شده است. با این اوصاف، پاسخ صحیح گزینه ششم (تصویر با پنج پره کامل) خواهد بود.

 

نمونه سوال پنج

این تست برعکس تست‌های قبل است. در حقیقت در این تست تصویری ریون، تصویر سوم چه در ردیف و چه در ستون، حذف تصویر دوم از تصویر اول است. پس پاسخ نهایی گزینه سوم خواهد بود.

 

منبع:
https://blog.yar.cloud/%d8%b3%d9%88%d8%a7%d9%84%d8%a7%d8%aa-%d9%87%d9%88%d8%b4-%d9%85%d8%b5%d8%a7%d8%ad%d8%a8%d9%87-%d8%b4%d8%ba%d9%84%db%8c/

  • roza estar
  • ۰
  • ۰

هوش (Intelligence) یک فرایند ذهنی است که منطق، یادگیری، مهارت‌های حل مساله، زبان، دانش فردی و غیره را در بر می‌گیرد. عوامل فیزیولوژیکی، وراثت، محیط و فاکتورهای بسیاری از این دست، باعث شده‌اند تا هر یک از ما، به شکل و میزان متفاوتی از این نعمت بهره برده باشیم.

اگرچه موفقیت افراد در زمینه‌های مختلف غیر از هوش به فاکتورهای فراوان دیگری نیز بستگی دارد و صرفا نمی‌توان چنین نتیجه‌گیری کرد که داشتن ضریب هوشی یا IQ بالا متضمن موفقیت افراد نیز باشد، اما حقیقت تاثیر ضریب هوشی روی خلاقیت و موفقیت‌های هنری، ورزشی، تحصیلی و صد البته شغلی را نیز نمی‌توان انکار کرد.

دقیقا به همین دلیل است که در بسیاری از آزمون‌های استخدامی یا مصاحبه‌های شغلی، از طرح سوالات هوش نیز بهره می‌برند. اگر یک مصاحبه شغلی داغ در پیش رو دارید و در به در به دنبال راه‌کاری برای غلبه بر این سوالات عجیب و غریب می‌گردید، با این مقاله همراه ما باشید.

استفاد از تقویم آنلاین، تقویم کاری برای مدیریت بهتر زمان های جلسات، پروژه ها و… پیشنهاد می شود.

 

لزوم طرح سوالات هوش در مصاحبه شغلی

توانایی فهم مسایل و قدرت حل آن‌ها از یک سو، که به ضریب هوشی یا همان هوش شناختی (intellectual intelligence) افراد برمی‌گردد و تمییز و تحلیل هیجانات، برقراری ارتباط بهتر و شناخت و توسعه قابلیت‌های فردی از سوی دیگر، که به هوش هیجانی (emotional intelligence) افراد برمی‌گردد، از جمله فاکتورهای مهم و تاثیرگذار در موفقیت‌های تحصیلی و شغلی است.

علیرغم این‌که وجود صرفا یکی از این دو نوع هوش قادر نخواهد بود مسیر خلاقیت و موفقیت را برای شما هموار کند، اما هم‌دستی توامان آن‌ها در زندگی شما، فرصت‌های بی‌نظیری را از آن‌تان خواهد ساخت. لزوم طرح سوالات هوش (چه در حیطه هوش شناختی و چه در حیطه هوش هیجانی) در مصاحبه‌های شغلی نیز دقیقا به همین موضوع بر می‌گردد.

این‌که وقتی فرد متقاصی یک شغل، از ضریب هوشی و هوش هیجانی بالایی برخوردار است، شانس بیشتری برای رشد دارد و می‌تواند در سایه تفکر، دانش، تجزیه و تحلیل و خلاقیت خود، فرد مفیدتری برای محیط و سازمان باشد.

 

منبع:

https://blog.yar.cloud/%d8%b3%d9%88%d8%a7%d9%84%d8%a7%d8%aa-%d9%87%d9%88%d8%b4-%d9%85%d8%b5%d8%a7%d8%ad%d8%a8%d9%87-%d8%b4%d8%ba%d9%84%db%8c/

  • roza estar
  • ۰
  • ۰

تجاری سازی بهترین ایده های استارتاپی چیست؟

به فرآیند تبدیل یک ایده به محصول یا خدمات جدید (یا محصول قبلی با تغییرات اندک) در بازار، تجاری سازی ایده می گویند. در پاره ای موارد افراد تجاری سازی ایده را با تولید یا فروش اشتباه می گیرند اما فرآیند تجاری سازی ایده دارای روند خاصی می باشد که باید مرحله به مرحله محقق شود و هر مرحله پیش نیاز مرحله بعدی می باشد.

 تجاری سازی ایده

ده سوال اساسی برای تجاری سازی بهترین ایده های استارتاپی

۱) من بهترین ایده های استارتاپی و یک ایده انقلابی دارم. چگونه می توانم آن را دنبال کنم؟
۲) چه رقبای بالقوه و بالفطره ای برای ایده من وجود دارد؟
۳) آیا برای تجاری سازی ایده ام به یک شریک نیاز دارم؟
۴) آیا باید ایده ی خود را ثبت کنم؟
۵) چگونه از تحقیقات امید بخش تا پیشرفت جدی حرکت می کنم؟
۶) دولت و یا سرمایه گذاران دیگر ممکن است فرآیند تجاری سازی بهترین ایده های استارتاپی من را پشتیبانی کنند، اما چگونه می توانم تعیین کنم که کدام برنامه را برای آنان ارسال کنم، با کدام جنبه های ایده ام می توانم توجه آنان را جلب نمایم؟
۷) فرایند صدور پروپزال تجاری سازی ایده چگونه رقابتی است؟ چگونه برنامه های ارسالی ایده ها را بررسی می کنند و تصمیم می گیرند ؟
۸) برای پیگیری امور تجاری سازی ایده دقیقا چه کاری انجام دهم که فرآیند رو به جلو حرکت کند؟
۹) چگونه می توانم بهترین ایده های استارتاپی خود را تجاری سازی کنم؟
۱۰) شما موفق به تجاری سازی ایده تان شده اید. مرحله بعد آن چیست؟
اگر زمانی که ایده خاصی را در سر می پروارانید بتوانید به این ده سوال اساسی پاسخ مناسبی بدهید، می توان گفت که ایده شما قابلیت تجاری سازی دارد و حالا باید به فکر یک سرمایه گذاری مناسب و یک شروع پر انرژی باشید.

ایده

ایجاد ساختار برای تجاری سازی ایده

برای تجاری کردن ایده و بررسی اینکه آیا یک ایده قابلیت تجاری شدن دارد یا خیر در مرحله اول باید بیزنس مدلی برای این ایده طراجی شود. این بیزنس مدل شامل اهداف، آینده ایده و در واقع چشم اندازی کلی از اجرای ایده می باشد. در مرحله بعدی باید به طراحی یک بیزنس پلن بپردازیم. بیزنس پلن به بیان راهکار ها و برنامه هایی برای اجرایی شدن ایده می پردازد. این پلن به بررسی مسیر رسیدن به تمام مواردی که در بیزنس مدل بیان شده است، می پردازد. در واقع صفر تا صد تجاری سازی ایده اعتبار سنجی ایده، پیش شتابدهی، ساخت تیم و… در بیزنس پلن ترسیم می شود و مسیر پیش رو اجرا شدن ایده تا به سرانجام رسیدن و موفقیت آن در این پلن بیان می شود.

منبع:

https://peidaiesh.com/startup/%d8%aa%d8%ac%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d8%b3%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d8%a7%db%8c%d8%af%d9%87-%da%86%da%af%d9%88%d9%86%d9%87-%d9%85%d8%ad%d9%82%d9%82-%d9%85%db%8c-%d8%b4%d9%88%d8%af%d8%9f/

  • roza estar
  • ۰
  • ۰

تعاریف ایرانی و بین المللی استارتاپ

تعریف استارتاپ ها در ایران در برخلاف تعریف بین المللی فقط شامل استارتاپ هایی می شود که بر پایه ایده های خلاقانه و نوآورانه  به صورت تکرار پذیر و مقیاس پذیر با زیر ساخت های فناوری اطلاعات باشد.  طبق تعاریف بین المللی استارتاپ ها را می توانند در حوزه های مختلفی فعالیت داشته باشند و محدودیتی ندارند و حل مشکل و مسئله مد نظر قرار می گیرد. البته امروزه در ایران نیز شتابدهنده هایی هستند که با حمایت از استارتاپ ها در حوزه های مختلف این مسیر را پیش گرفته اند و راه را برای راه اندازی استارتاپ ها در حوزه ها مختلف مانند تعابیر بین المللی باز کرده اند. در ادامه ما به تعریف انواع استارتاپ ها به تعبیر سیلیکون ولی خواهیم پرداخت.

انواع استارتاپ ها

انواع استارتاپ ها

استیو بلان، جانباز سیلیکون ولی انواع استارتاپ را به شش گروه تقسیم و به تعابیر زیر در اختیار مردم قرار دارند:

 

 

 

۱- انواع استارتاپ های شیوه زندگی

در ساحل کالیفرنیا که در من در آن جا زندگی می کنم، ما کارآفرینانی را می بینیم که انواع استارتاپ هایی را درباره سبک های زندگی مختلف راه اندازی می کنند. به طور مثال ما خوانندگان و یا غواصان داریم که دارای یک کسب و کار کوچک برای خودشان از انواع استارتاپ ها می باشند. این کسب وکار که به بهبود شیوه زندگی افراد کمک می کند، می تواند از یک فروشگاه کوچک وسایل غواصی و موج سواری تا تدریس غواصی و … متغیر و متنوع باشد. درآمدی که از این گروه از انواع استارتاپ ها بدست می آیند بسیار لذت بخش هستند، زیرا افراد همزمان با اینکه پول دریافت می کنند از تفریح و هنر خودشان هم بهره مند شده و لذت می برند و می توانند تجربیات جدیدی کسب کنند.

 

۲- انواع استارتاپ های کوچک فامیلی

یکی دیگر از انواع استارتاپ ها، کسب و کارهای کوچک خانوادگی می باشد که معمولا توسط خود آن ها نیز اجرا می شود. به این صورت که آن ها کارمندان را از بین افراد خانواده یا آشنایان انتخاب می کنند و در اکثر مواقع این نوع استارتاپ ها به سختی و بعد از یک مدت طولانی به سود دهی می رسند. در واقع در این سبک از انواع استارتاپ ها، صاحبان ایده می خواهند که کسب و کار خودشان را به اشتراک بگذارند و افراد خانواده را تغذیه کنند اما به ندرت دیده می شود که نماینده کارآفرین (که از اعضای خانواده نیز می باشد) همانند نماینده کارآفرین در سایر سبک ها از انواع استارتاپ ها بتواند یک شرکت را حمایت کند. معمولا شرکت های آنها مشاغل محلی را ایجاد می کنند.

 

۳- انواع استارتاپ های مقیاس پذیر

در این سبک، از انواع استارتاپ های مقیاس پذیر مشابه و نزدیک به هم تمایل دارند که با یک دیگر هم گروه بشوند و هماهنگ فعالیت کنند. این سبک از کسب و کارها درصد کمی از انواع استارتاپ ها را تشکیل می دهند، اما به دلیل بازدهی زیادی که دارند، سرمایه گذاران ترجیح می دهند ریسک بالای سرمایه گذاری را بپذیرند و سهمی دریافت کنند، بنابراین دراکثر مواقع سرمایه شروع فعالیت ها خیلی زود فراهم می شود. همچنین این سبک از انواع استارتاپ ها خیلی سریع رشد می کنند و جهانی می شوند.

 

۴- انواع استارتاپ های تلنگری

این گروه شامل انواع استارتاپ هایی می باشد که خیلی سریع وارد فاز طراحی و اجرا شده و به سرعت به فروش می رسند. در واقع می توان گفت که هدف کارآفرینان این سبک از انواع استارتاپ ها، ساخت یک میلیارد دلار جهت کسب و کار نیست، بلکه بعد از مدتی به یک شرکت بزرگ با قیمت ۵ تا ۵۰ میلیون دلار فروخته می شود.

منبع:

https://peidaiesh.com/startup/%d8%a2%db%8c%d8%a7-%d8%a7%d9%86%d9%88%d8%a7%d8%b9-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%a7%d9%be-%d9%87%d8%a7-%d8%b1%d8%a7-%d9%85%db%8c-%d8%b4%d9%86%d8%a7%d8%b3%db%8c%d8%af%d8%9f/

  • roza estar
  • ۰
  • ۰

چه عواملی باعث انحلال شرکت یا شکست استارتاپ ها می شود؟

مسلما افراد برای راه اندازی یک استارت آپ یا شرکت لحظات مختلفی را تجربه می کنند. از پیدا کردن سرمایه گذار مناسب، استقرار شرکت، پیدا کردن مشتریان، مدیریت فرهنگ شرکت، انتخاب و تشکیل هیئت مدیره از افراد شایسته و توانمند و … از جمله مهم ترین ویژگی های استارت آپ ها می باشد و نبود هر کدام از آن ها می تواند عاملی برای انحلال شرکت یا شکست استارتاپ باشد.
تمام کسب وکار ها در مسیر رشدشان با این لحظات بسیار سخت و بی ثبات رو به رو می شوند، به گونه ای که انگار بر روی یک ترن هوایی دائما در فراز و نشیب هستند.
جیمز نقره در کتاب “مقیاس فناوری استارت آپ”ویژگی های استارت آپ های موفق را تعریف می کند که ما در اینجا به توضیح چند مورد از آن ها می پردازیم، بدیهی است عدم رعایت هر کدام از آنها می تواند عامل شکست استارتاپ یا انحلال شرکت شما باشد:

 

 

۱- سعی کنید از محدودیت های خود آگاهی داشته باشید.

بنیان گذاران و سایر افراد کلیدی، گاهی می توانند عامل مهمی در رشد و گسترش استارت آپ باشند، اما گاهی افرادی که برای مرحله خاصی مناسب هستند و ممکن است برای آینده آن موقعیت شغلی مناسب نباشند
در موارد زیادی می بینیم که استارت آپ ها، افراد با تجربه و با رزومه های پر زرق و برق به ارمغان می آورند، اما در نهایت می بینیم آن افراد با توجه به ویژگی های شرکت یا استارت آپ مورد نظر ما خیلی اثربخش نبوده اند! بلکه استارت آپ ما زمینه آموزش و رشد آنان را فراهم آورده است و متاسفانه همین افراد موجب انحلال شرکت می شوند.
همه افراد تمایل دارند کسانی را استخدام کنند که از همان ابتدا رهبران با تجربه و خبره ای هستند اما بهتر است واقع بین باشیم! استخدام افراد خبره با حقوق های دریافتی بسیار پایین برای یک استارت آپ نو پا امکان پذیر نیست. بنابراین بهتر است افرادی را انتخاب کنیم که علارغم تجربه کاری کم، پتانسیل بسیار بالایی برای رشد و پیشرفت خود و سازمان شان دارند.

 

منبع:

https://peidaiesh.com/startup/%d9%85%d9%87%d9%85%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%af%d9%84%d8%a7%db%8c%d9%84-%d8%b4%da%a9%d8%b3%d8%aa-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%a7%d9%be-%d9%87%d8%a7/

  • roza estar
  • ۰
  • ۰

دبیرخانه چیست؟

دبیرخانه آنلابن یکی از مهمترین و کاربردی ترین واحد های موجود در هر سازمان می باشد که وظیفه ثبت ، ارسال و دریافت نامه ها را بر اساس روش های معین و تدوین شده بر عهده دارد.

در واقع دبیرخانه ها مسئول گردش نامه ها در هر سازمان هستند.

 

نامه اداری چیست؟

در واقع نامه اداری نوشته ای است که وظیفه انتقال پیام مشخصی را بر عهده دارد که هر نامه دارای سه مشخصه شماره،تاریخ و امضاء می باشد که در صورت نبود هر کدام از مشخصه ها نامه مرود بشماره رفته و به اصطلاح بازگشت داده می شود.

 

یادداشت اداری چیست؟

یادداشت ها در واقع نوشته هایی است که در بین سطوح مختلف یک سازمان مبادله می شود و می تواند فاقد شماره باشد.

 

انواع نامه های اداری از نظر علوم اداری:

۱- وارده

  • شخصی
  • اداری
  • محرمانه

 

۲- صادره

  • محرمانه
  • خیلی محرمانه
  • سری
  • کلی سری

 شما می توانید برای بالابردن راندمان امور شرکت و سازمان خود از نرم افزار های سازمانی مثل نرم افزار فروش استفاده کنید.

انواع نامه های اداری از نظر امور دفتری :

 

دسته نامه های بازگشتی یا عطفی،پیرو وابتدا به ساکن تقسیم می شود.

 

عوامل سازماندهی مدیریت امور دفتری:

  • کارکنان با تجربه وآموزش دیده.
  • تعیین نوع نظام و سیستم مدیریت امور دفتری
  • تعیین خرده سیستمها و روشهای کاری
  • تعیین مکان مناسب با نوع دبیر خانه
  • تعیین ابزار و وسایل مناسب با نوع دبیر خانه
  • تعیین و تهیه دستورالعملها و راهنما های لازمه
  • تعیین دفاتر وفرمهای کنترل کننده مشخص و معین

منبع:

https://blog.yar.cloud/%d9%88%d8%b8%d8%a7%db%8c%d9%81-%d8%af%d8%a8%db%8c%d8%b1%d8%ae%d8%a7%d9%86%d9%87-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa%d8%9f/

  • roza estar