my blog yar

۱۴ مطلب در دی ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

دبیرخانه واحد سازمانی مشخصی است که اداره امور دفتری سازمان را بر اساس روش‌های تدوین شده و معین عهده دار گردیده و گردش مکاتبات و مراسلات اداری را انجام می‌دهد و مراقبت و نظارت بر حسن جریان گردش نامه‌های وارده و صادره را در داخل و خارج سازمان تقبل می‌نماید.

دبیرخانه و دفاتر مدیریتها به عنوان واحدهای مسئول امور دفتری انجام وظیفه می نمایند و در واقع مرکز کنترل و هماهنگ کننده سیستم اموردفتری و گردش نامه های اداری می باشد.

نامه های اداری چیست؟

یک وسیله مکتوب اداری است که در اجرای وظایف اداری تهیه و یا دریافت می شود. از ارکان نامه های اداری می توان به شماره، تاریخ و امضاء اشاره کرد. نامه های اداری که فاقد سه مشخصه فوق باشد در دفاتر و دبیر خانه ها ثبت نمی شود و برای اصلاح بازگشت داده می شود.

یادداشت اداری چیست؟

برای هدایت و راهنمایی و تسریع در امور و وظایف اداری از طرف سطوح سازمانی نوشته و صادر می شود و می تواند فاقد شماره باشد و دارای تاریخ و امضاء می باشد.

انواع نامه های اداری از نظر علوم اداری:

1- وارده

شخصی

اداری

محرمانه

2- صادره

محرمانه

خیلی محرمانه

سری

کلی سری

انواع نامه های اداری از نظر امور دفتری :

دسته نامه های بازگشتی یا عطفی،پیرو وابتدا به ساکن تقسیم می شود.

عوامل سازماندهی مدیریت امور دفتری:

کارکنان با تجربه وآموزش دیده.

تعیین نوع نظام و سیستم مدیریت امور دفتری

تعیین خرده سیستمها و روشهای کاری

تعیین مکان مناسب با نوع دبیر خانه

تعیین ابزار و وسایل مناسب با نوع دبیر خانه

تعیین و تهیه دستورالعملها و راهنما های لازمه

تعیین دفاتر وفرمهای کنترل کننده مشخص و معین

عناوین شغلی دبیر خانه ها در نظام متمرکز امور دفتری

رئیس دفتر یا رئیس دبیر خانه

معاون یا دستیار رئیس دفتر یا دبیر خانه

مسئول ثبت نامه ها یا دفاتر ثبت وصدور نامه ها

مسئول جمع آوری و توزیع نامه ها

تفکیک نامه ها در مدیریت امور دفتری:

عادی

بازکردنی

قابل کنترل

اجتماعی، صبور و خوش برخورد.

رازدار

منظم

از دانش لازم برخوردار باشد

علاقه به کار محوله داشته

از حداقل تحصیلات مناسب و مدرک تحصیلی که بر اساس قوانین استخدامی تعیین شده برخوردار باشد.

علاقه به آموختن فنون و اطلاعات جدید و بکارگیری آن.

وظایف اساسی دبیرخانه در سازمان ها به شرح زیر است:

دریافت، کنترل نامه‌های وارده از نظر وجود امضا، ارتباط نامه با سازمان دریافت کننده و صحت تعداد پیوست‌ها (در صورت داشتن پیوست یا ضمایم).

ارایه نامه به مقام یامسئول واحد اقدام کننده یا واحد مربوطه، جهت تعیین محل و نوع اقدام که در اصطلاح اداری (ارجاع) گفته می‌شود.

پس از تعیین محل اقدام، نامه‌ها به متصدی ثبت نامه (اندیکاتور یا کامپیوتر) جهت تعیین شماره و تاریخ وارده به سازمان داده می شود.

ثبت در اندکس دبیرخانه (در سیستم های رایانه ای نیاز به ثبت در این دفتر نمی باشد).

ثبت در دفتر ارسال و مراسلات و تحویل به واحد یا شخص اقدام کننده نامه وارده

در مورد نامه‌های صادره نیز همین مراحل یعنی دریافت، ثبت و توزیع طی می‌شود.

علاوه بر وظایف فوق، یکسری وظایف نیز به عهده دبیرخانه است که به پاره ای از آن‌ها اشاره می‌شود:

تایپ نامه و مقایسه آن با پیش نویس

توزیع اطلاعیه‌ها و بخش نامه‌ها بین واحدهای ذیربط و مربوطه.

تهیه برنامه ماشین‌نویس‌ها و تقسیم صحیح کار بین آنها.

تهیه پیش نویس‌های ساده اداری مانند اعلام وصول نشریات.

انجام امور چاپ و تکثیر

انواع سیستم‌های گردش مکاتبات اداری:

در سیستم متمرکز دبیرخانه:

مرحل اول کار، نامه‌های وارده:

کنترل نامه

دریافت نامه

ثبت در دفتر اندیکاتور یاکامپیوتر

ثبت در دفتر اندکس

ارجاع به مدیر

توزیع (بین اقدام کنندگان)

مرحله دوم، نامه‌های صادره:

تهیه نامه

ثبت در اندیکاتور یا رایانه

ارسال (پست - فاکس - تلفنگرام)

سیستم متمرکز:

کلیه عملیات مربوط به دریافت، ثبت و توزیع مکاتبات در واحدی از سازمان به نام دبیرخانه و یا دفتر انجام می‌شود. استفاده از نرم افزار دبیرخانه برای تسریع بخشیدن به کارهای اداری توصیه می شود.

موارد استفاده از روش متمرکز بقرار ذیل است:

تعداد مکاتبات سازمان محدود باشد.

سازمان و واحدهای درون آن فاقد مراجعه کننده بوده و یا تعداد آنان محدود باشد.

تعداد نیروی انسانی و بودجه و وسایل و ابزار و امکانات سازمان محدود باشد.

کلیه واحدهای سازمان در یک جا (معمولا در یک ساختمان) استقرار داشته باشد.

اختیارات مسئولان واحدهای سازمان ها در مورد امضای مکاتبات محدود باشد.

تصمیم مدیریت و یا مدیران سازمان در انتخاب این روش به عنوان یک روش مطلوب در طرح تشکیلاتی سازمان.

سازمان محدود بوده و از گستردگی زیاد برخوردار نباشد.

سیستم نیمه متمرکز:

انجام عملیات مربوط به دریافت و توزیع مکاتبات سازمان به صورت متمرکز، در واحدی بنام دبیرخانه مرکزی انجام می‌گیرد و هر یک از واحدهای سازمان به طور مستقل عمل ثبت نامه‌های وارده و صادر شده را انجام می‌دهند.

سیستم غیرمتمرکز:

کلیه علیمات مربوط به دریافت و ثبت و توزیع مکاتبات، به طور مستقل و جداگانه در هر یک از واحدهای سازمان انجام می‌شود.

موارد استفاده از روش غیرمتمرکز:

تعداد مکاتبات سازمان زیاد باشد.

سازمان دارای مراجعه کنندگان بسیار زیاد باشد.

تعداد نیروی انسانی و بودجه و وسایل و امکانات سازمان کافی باشد.

واحدهای سازمان پراکنده و یا در چند ساختمان قرار گرفته باشد.

اختیارات مسئولان واحدهای سازمانی در مورد امضای مکاتبات زیاد و گسترده باشد.

سازمان گسترده بوده و دارای واحدهای سازمانی متعدد نیروی انسانی زیاد باشد.

واحدهای سازمان عمدتا کارها و وظایف بسیار تخصصی انجام می دهند.

تصمیم مدیریت و یامدیران سازمان در انتخاب این روش به منظور تسریع امور گردش مکاتبات در طرح تشکیلاتی سازمان.

مراحل دریافت، ارجاع و تقسیم کار بین کارکنان تحت سرپرستی

مسئول دبیرخانه سازمان علاوه بر کنترل کلیه نامه‌های وارده، صادره، داخلی، امور تایپ و سایر وظایف محوله، باید بر امور ارجاع نامه‌ها به واحد یا افراد اقدام کننده نامه‌های نظارت داشته باشد.

مطالعه دقیق متن نامه‌های وارده (به استثنای نامه‌های محرمانه) و اطلاع از واحد و یا شخص اقدام کننده آن.

ثبت نامه‌ها در دفتر اندیکاتور و ممهور کردن با مهر اندیکاتور در قسمت پایین نامه و ثبت مشخصات، شماره، تاریخ و محل ارجاع در محل‌های تعیین شده برای مهر.

یادآوری: در بعضی از سازمان‌ها قبل از ثبت نامه در اندیکاتور مدیران علاقه‌مندند که خود محل ارجاع و اقدام کننده را تعیین کنند و سپس نامه در دفتر اندیکاتور شماره گذاری شود.

ثبت محل ارجاع نامه در ستون تعیین شده دفتر اندیکاتور

ثبت نامه‌ها در فرم ارسال مراسلات و تحویل آن به اقدام کننده و در صورت لزوم دریافت رسید.

مدیران پس از دریافت نامه‌های مربوط به واحد تحت نظر خود باید اقدامات زیر را انجام دهند:

مطالعه دقیق نامه‌های وارده و کنترل آن از نظر شماره، تاریخ، امضا و ارتباط آن با واحد مربوطه.

تشخیص و دستور اقدام ( با صحت و قاطع) به کارشناس و یا فردی که مسئولیت این کار را بر عهده دارد.

کنترل نامه‌های ارجاع شده در مورد اقدام مناسب و تهیه پاسخ مناسب و لازم.

تحویل پرونده‌ها به مقامات مافوق:

مسئول بایگانی وظایف زیر را در ارتباط با کنترل و تحویل پرونده‌ها به مقامات مافوق و یا واحدهای اقدام کننده بر عهده دارد:

دریافت فرم درخواست پرونده از متقاضی با امضای مجاز

در فرم درخواست پرونده باید موضوع پرونده، شماره و کد آن، مدت مورد نیاز، تاریخ درخواست و تاریخ عودت مشخص شود.

پس از دریافت تقاضا، مسئول بایگانی موظف است پرونده مورد نظر را تحویل متقاضی داده و فرم درخواست را تا عودت پرونده نزد خود نگهداری کند.

مسئول بایگانی باید در محل پرونده ارسالی (قفسه بایگانی) کارت جایگزین را قرار دهد تا در صورت مراجعه بعدی از محل ارسال آن اطلاع حاصل کند.

یادآوری: در مورد پرونده‌هایی که ارزش مالی، حقوقی و یا پرسنلی دارد توصیه می‌شود که برگ‌های پرونده، برگ شماری شده و تحویل اقدام کننده شود.

ارسال نامه‌های تایپ شده به نامه رسان و ارجاع به قسمت‌های مربوطه :

مسئول تایپ یا مسئول دبیرخانه پس از دستور تایپ نامه‌ها باید اقدامات لازم را انجام دهد:

1- کنترل دقیق نامه‌های تایپ شده از نظر صحت تایپ

2- ثبت نامه‌ها در فرم و یا دفاتر رسید

3- تحویل نامه‌ها و پیوست‌های مربوطه به نامه رسان با قید تاریخ ارایه.

4- تحویل نامه‌ها توسط نامه رسان به واحد و یا شخص اقدام کننده و یا منشی مدیر واحد با ذکر تاریخ دریافت.

کنترل نامه‌ها از نظر تایپ:

با توجه به اهمیت تایپ نامه‌ها در مکاتبات اداری، کلیه نامه‌های تایپ شده طبق دستور العمل‌های صادره باید توسط (مسوول واحد تایپ، متصدی کنترل نامه‌های تایپی یا مسوول دبیرخانه) مجددا از دیدگاه‌های دیگری مورد توجه و دقت قرار گیرد:

کسب اطمینان از مطابقت متن نامه یا پیش نویس تهیه شده

کسب اطمینان از نظر صحت لغات و جملات تایپ شده

کسب اطمینان از نظر فرم استاندار تایپ نامه

کسب اطمینان از نظر صحت تایپ شماره و تاریخ نامه‌ها مطابق با پیش نویس

کسب اطمینان از تایپ نام گیرندگان رونوشت (در صورت وجود رونوشت)

ثبت علایم اختصاری مشخصات تایپ کننده نامه

کنترل دفتر اندیکاتور:

کلیه نامه‌ها اعم از وارده و صادره باید در دفتر اندیکاتور (یا کامپیوتر) ثبت شده و به آنها شماره و تاریخ اختصاص یابد. بنابراین نامه‌ای که در دفتر اندیکاتور ثبت نشده، ارزش اداری نخواهد داشت.

به هر یک از نامه‌ها یک شماره اختصاص داده می‌شود.

اطلاعات کاملی از نامه‌ها باید در دفتر اندیکاتور ثبت شود.

لاک گرفتن و یا تراشیدن مطالب نامه در دفتر اندیکاتور مجاز نبوده و غیرقانونی است.

شماره گذاری نامه‌ها در آغاز سال بوده و در پایان هر سال باید با تاریخ و شماره جدید آغاز شود.

 

منبع:
http://www.dabirkhaneh.ir/Page-119-1
 

  • roza estar
  • ۰
  • ۰

فاکتور چیست ؟ در واقع فاکتور سند یا برگه ای تجاری است که فرد فروشنده با توجه به خریدی که انجام شده به خریدار صادر می کند. 

معنی فاکتور در لغت ، سررسید و صورت حساب است.

فاکتور ها اطلاعات مهمی را درباره خرید صورت گرفته به خواننده منتقل می کنند ، این اطلاعات از قبیل نوع کالا ، قیمت کالا ، تاریخ خرید ، مشخصات فروشنده و همچنین خریدار می باشد.

به غیر از این مقادیر گفته شده ، فاکتور آنلاین می توانند شامل تمامی توضیحات اضافه درباره خرید و فروش صورت گرفته باشد.

توضیجات اضافه در فاکتور می توانند به این صورت باشند که برای مثال وجه به چه صورتی پرداخته شده است و یا اینکه در چند مرحله انجام گرفته است.

یا به صورت مثال اگر فروشنده برای کالای فروخته شده گارانتی ای را در نظر دارد می تواند آن را مذکور کند.

فاکتور ها انواعی دارند که در قسمت پایین به تعریف و بررسی انواع فاکتور می پردازیم.

انواع فاکتور

فاکتور ها با توجه به کاربردشان در صنعت خرید و فروش دسته بندی و انواع مختلفی نیز دارند که در ادامه به آن می پردازیم.

بررسی فاکتور فروش و فاکتور رسمی

۱- فاکتور رسمی و غیر رسمی

فاکتور رسمی چیست ؟

در این نوع دسته بندی فاکتور ها به انواع فاکتور رسمی و غیر رسمی تقسیم بندی می شوند.

فاکتور های رسمی معمولا در مشاغلی استفاده می شود که باید یک نسخه از فاکتور در اختیار اداره امور مالیات قرار گرفته شود ، این مشاغل مجبور هستند تا به محاسبه مالیات ارزش بر افزوده برای مشتریان بپردازند.

جریمه فاکتور غیر رسمی

در صورت عدم ارائه این فاکتور های رسمی در این مشاغل ، مجبور به پرداخت جریمه ای هستند.

نوع دیگری از فاکتور است که در ادامه با هم می خوانیم :

فاکتور غیر رسمی چیست ؟

در این مشاغل فاکتور ها فقط به درخواست مشتری آماده می شود،مالیات آن ها به صورت علی الراس محاسبه می شود و اجباری به ارائه فاکتور رسمی به اداره ای مالیاتی نیستند.

این فاکتور ها معمولا در مشاغل مورد استفاده قرار می گیرد مانند مغازه های خرید و فروش و سوپر مارکت ها و …

فاکتور فروش چیست

فاکتور فروش در واقع همان سندی است که بین فروشنده و خریدار رد و بدل می شود.

این فاکتور ها معمولا جز دسته فاکتور های غیر رسمی هستند.

فاکتور فروش برای خریدار ، فاکتور خرید نام می گیرد و برای فروشنده فاکتور فروش.

 

منبع:
https://tehran-print.com/%D9%81%D8%A7%DA%A9%D8%AA%D9%88%D8%B1-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA/

  • roza estar
  • ۰
  • ۰

1- مفاهیم و کلیات سرویس کاتالوگ

 

1-1- مقدمه

در راستای تحقق دولت الکترونیک، بسیاری از سازمان‌ها و دستگاه‌ها نیازمند راهکاری هستند که بتوانند یک درگاه الکترونیکی یکپارچه را در اختیار مخاطبان و کاربران سازمانی قرار دهند.

هدف از استقرار این درگاه یا وب‌افزار، ارائه درگاهی مستقل به مخاطبین سازمان،‌ جهت معرفی، تشریح، تجمیع و مدیریت بهینه خدمات الکترونیکی است که توسط آن سازمان به عنوان خدمت (سرویس) ارائه می‌گردد. مخاطبین وب‌افزار می‌توانند برون‌سازمانی و درون‌سازمانی باشند. بر اساس تجارب برتر بین‌المللی و با توجه به مستندات کتابخانه زیربنایی فناوری اطلاعات (ITIL)، این درگاه می‌تواند به سرویس کاتالوگ تعبیر ‌گردد.

سرویس به معنای یک خدمت فناوری اطلاعات است که برای مشتریان ایجاد ارزش می‌کند و نیروی انسانی، فرایندها و فناوری را به منظور ارائه خروجی یا نتیجه به کاربر نهایی ترکیب می‌کند. در این مقاله به تشریح مفاهیم اولیه سرویس کاتالوگ پرداخته شده است.

 

1-2- تعریف سرویس کاتالوگ

بر اساس تعریف کتابخانه زیربنایی فناوری اطلاعات (ITIL)، سرویس کاتالوگ یک پایگاه داده یا سند ساختارمند است که حاوی اطلاعاتی در خصوص کلیه خدمات فعال IT، از جمله خدمات آماده برای استقرار است. سرویس کاتالوگ بخشی از سبد خدمات است و حاوی اطلاعاتی در مورد دو نوع خدمت IT است: خدمات روبه مشتری که برای کسب و کار قابل مشاهده است و خدمات پشتیبانی که به منظور ارائه خدمات رو به مشتری، مورد نیاز دستگاه سرویس‌دهنده است.

یکی از مهم‌ترین توصیه‌های ITIL ایجاد و مدیریت سرویس کاتالوگ است. سرویس کاتالوگ منبع اصلی اطلاعات در خصوص خدماتی است که توسط سازمان سرویس‌دهنده ارائه می‌گردد.

در نگارش دوم ITIL، سرویس کاتالوگ تنها به عنوان خروجی مدیریت سطح خدمات (SLM) و به صورت مختصر مورد اشاره قرار گرفته، در حالی که در نگارش سوم، سرویس کاتالوگ اهمیت ویژه‌ای دارد. در نگارش سوم، سرویس کاتالوگ به عنوان سنگ بنای چرخه عمر مدیریت سرویس شناخته شده است.

نسخه سوم ITIL که در سال 2007 در اختیار عموم قرار گرفت، دارای پنج محور کلیدی است که در قالب پنج جلد منتشر شده است: استراتژی خدمت (Service Strategy)، طراحی خدمت (Service Design)، انتقال خدمت (Service Transition)، عملیات خدمت (Service Operation) و بهبود مداوم خدمت (Continual Service Improvement) سرویس کاتالوگ یکی از نقاط تمرکز طراحی خدمت محسوب می‌شود.

در برخی متون، سرویس کاتالوگ فناوری اطلاعات به زبان ساده و به صورت ذیل تعریف می‌گردد: سرویس کاتالوگ IT شامل اطلاعات کامل در رابطه با کلیه خدماتی است که در حال حاضر به کاربران نهایی ارائه می‌گردند. این اطلاعات حداقل شامل موارد زیر است و به فراخور سازمان سرویس‌دهنده می‌تواند مواردی دیگری را نیز در برگیرد:

  • معرفی خدمت
  • اهداف ارائه آن
  • نحوه ارائه خدمت
  • مدت زمان مورد نیاز جهت دسترسی به آن خدمت
  • میزان هزینه‌ای که باید برای استفاده از آن خدمت پرداخت (در مواردی که دریافت سرویس مشمول پرداخت هزینه است)

استفاده از سیستم نرم افزار دبیرخانه، بایگانی آنلاین و… برای افزایش راندمان سازمان ها پیشنهاد می شود.

 

1-3- رابطه سرویس کاتالوگ و سبد سرویس ‌

اگرچه ممکن است سبد سرویس و سرویس کاتالوگ مفاهیم مشابهی به نظر برسند، اما سرویس کاتالوگ بخشی از سبد سرویس‌ است و تنها شامل خدمات فعال و یا خدمات آماده برای استقرار است. سبد سرویس شامل مجموعه‌ی کاملی از خدماتی است که توسط سرویس دهنده مدیریت می‌شود و شامل سه طبقه‌بندی است:

  • خدمات آتی : خدمات پیشنهادی یا در مرحله توسعه
  • سرویس کاتالوگ: سرویس‌های موجود و یا در شرف بهره‌برداری
  • خدمات کنار گذاشته شده

 

1-4- ابعاد و اجزای سرویس کاتالوگ

همانطور که پیشتر اشاره شد، سرویس کاتالوگ اطلاعاتی را در مورد تمامی خدمات IT موجود، منتشر می‌کند. سرویس کاتالوگ حداقل دارای دو بعد کسب و کار و فنی است.

در بُعد کسب و کار، موضوعات از دید مشتری تبیین می‌گردند و در بُعد فنی، موضوعات از جنبه‌های فنی از قبیل پیکربندی سرویس تهیه شده‌اند. به عبارت دیگر، بر اساس نوع خدمت گیرنده، سرویس کاتالوگ می‌تواند ابعاد مختلفی داشته باشد. اگر خدمت گیرنده کاربر نهایی باشد، بُعد سرویس کاتالوگ،IT-to-consumer (provider-to-consumer) نامیده شده و سرویس مربوطه، سرویس کسب و کار یا رو به مشتری خوانده می‌شود.

اگر خدمت گیرنده، خود یک خدمت دهنده نیز باشد، بعد سرویس کاتالوگ IT-to-IT provider-to-provider)) نامیده شده و سرویس‌های مربوطه سرویس فنی یا پشتیبانی خواهند بود.

باید توجه داشت که تنها یک سرویس کاتالوگ برای سازمان وجود دارد و سرویس کاتالوگ فنی و کسب وکار فقط به منزله‌ی ابعاد مختلف آن کاتالوگ هستند. در بُعد سرویس کاتالوگ مشخص می‌شود که برای هر گروه از سرویس‌گیرندگان چه سرویس‌هایی قابل مشاهده و دسترسی است.

واژه “فنی” در سرویس کاتالوگ فنی، به سرویس‌های درون کاتالوگ اشاره ندارد بلکه به افرادی اشاره دارد که از آن استفاده می‌کنند، یعنی کارکنان فنی در سازمان ارائه‌ کننده خدمت. ابعاد مختلف، ویژگی‌های مختلفی از یک سرویس را مشاهده می‌کنند.

 

1-5- کاربران (مخاطبان) سرویس‌ها

یک بخش حیاتی برای ایجاد سرویس کاتالوگ، تعریف کاربران (مخاطبان/مشتریان) است که قادرند اطلاعات خاص سرویس کاتالوگ را بر اساس نقش خود مشاهده کنند.

تقریباً غیرممکن است که تمامی سرویس‌ها در کاتالوگ سازمان بتواند برای همه افراد، چه درون سازمان و چه کاربران نهایی، در دسترس باشد، از طرفی برای کاربران نهایی نیز بهتر است که لیست سرویس‌ها را مشاهده کنند که برای آن‌ها قابل ارائه است. بنابراین یک راهکار استوار باید بتواند به صورت خودکار سرویس‌های مرتبط را بر اساس نقش فرد سرویس گیرنده، فیلتر کرده و نمایش دهد.

همانگونه که پیش‌تر اشاره شد، در بُعد سرویس کاتالوگ مشخص می‌شود که برای هر گروه از سرویس‌گیرندگان چه سرویس‌هایی قابل مشاهده و دسترسی است. کاربران سازمان می‌توانند کاربران نهایی، نیروهای درون‌سازمانی، واحد IT سازمان، سازمان‌های بالادستی، سازمان‌های همجوار و … باشند.

 

 

منبع:
https://blog.yar.cloud/%d8%b1%d8%a7%d9%87%da%a9%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%aa%d8%ad%d9%82%d9%82-%d8%af%d9%88%d9%84%d8%aa-%d8%a7%d9%84%da%a9%d8%aa%d8%b1%d9%88%d9%86%db%8c%da%a9/

  • roza estar
  • ۰
  • ۰

سیستم دبیرخانه آنلاین نرم افزاریست توانا برای مدیریت امور دبیرخانه سازمان ها و شرکت های مختلف با قابلیت های بسیار، امنیت بالا و کاربری آسان با مزیت بررسی کارتابل، در واقع سیستم اتوماسیون اداری شکل تکامل یافته سیستم دبیرخانه است که برای جایگزین شدن روش دستی ثبت و شماره‌دهی مکاتبات شامل انواع نامه‌های اداری به کار می‌رفت و با دید مکانیزه کردن مکاتبات سازمانی شامل گردش فرم‌ها، نامه‌ها و به طور کلی مکاتبات اداری داخل و خارج یک سازمان طراحی شده است.

سیستم اتوماسیون اداری یک سیستم اطلاعاتی مبتنی بر کامپیو‌تر است که وظیفه جمع‌آوری، ذخیره و توزیع مستندات، پیام‌های الکترونیک و سایر فرم‌های ارتباطات اداری را بین افراد، گروه‌های کاری و سازمان‌ها بر عهده دارد. در واقع سیستم اتوماسیون اداری شکل تکامل یافته سیستم دبیرخانه است که برای جایگزین شدن روش دستی ثبت و شماره‌دهی مکاتبات شامل انواع نامه‌های اداری به کار می‌رفت و با دید مکانیزه کردن مکاتبات سازمانی شامل گردش فرم‌ها، نامه‌ها و به طور کلی مکاتبات اداری داخل و خارج یک سازمان طراحی شده است.
سیستم دبیرخانه نرم افزاریست توانا برای مدیریت امور دبیرخانه سازمان ها و شرکت های مختلف با قابلیت های بسیار، امنیت بالا و کاربری آسان با مزیت بررسی کارتابل.

مکاتبات در دبیرخانه سیستم اتوماسیون  

این سیستم، وظیفه مدیریت دبیرخانه شامل ثبت و گردش تمامی مکاتبات سازمان را بصورت یکپارچه با ایمیلهای سازمانی بر عهده دارد. وجود موتور قوی گردش کار، امکان تعریف گردش کار های خاص سازمان ها را برای اسناد مختلف امکانپذیر می سازد. امکان تعریف نامه های مرتبط ، اسناد مرتبط با نامه ، دبیرخانه های متعدد، تبادل مکاتبات بین سازمانی با استانداردECE ، یکپارچگی کامل بین نامه ها و ایمیل های سازمان و همچنین فرآیندهای ارسال نامه ها و توزیع نامه ها بخشی از امکانات این زیرسیستم می باشد.

در این سیستم ثبت و گردش کلیه مکاتبات سازمان بصورت الکترونیکی و بی نیاز از جا به جایی فیزیکی نامه انجام می شود، تصویر اصل نامه ها و یا هر گونه سند دیگری در این سیستم به روش الکترونیکی آرشیو می شود. سیستم دبیرخانه بدون کاغذ یگانه با برچیدن روشهای سنتی و سرعت بخشیدن به امور اداری باعث افزایش ضریب اطمینان و دقت، در جهت جلوگیری از اتلاف وقت و پراکندگی اسناد و همچنین ثبت و نگهداری بهینه اطلاعات موجب حرکت به سوی استاندارد های نوین فن آوری جهان در این رابطه گردیده است.
در کنار تمامی قابلیت هایی که یک نرم افزار دبیرخانه باید داشته باشد از ویژگیهای در خور توجه سیستم اتوماسیون قابلیت تعریف قالب نامه ها و قابلیت خواندن اطلاعات مورد نیاز نامه از دیگر نرم افزار ها یا بانکهای اطلاعاتی می باشد.

 

 

منبع:
https://pafcoerp.com/-%D8%A7%D8%AA%D9%88%D9%85%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D9%88%D9%86-%D8%A7%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C-/articleid/254/%D8%AF%D8%A8%DB%8C%D8%B1%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%A7%D8%AA%D9%88%D9%85%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D9%88%D9%86-%D8%A7%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C

  • roza estar
  • ۰
  • ۰

آیا تا‌به‌حال قصد نصب نرم‌افزاری به‌خصوص را در رایانه‌ی خود داشته‌اید که به دلیل ضعف منابع سخت‌افزاری سیستم (مثلا کمبود RAM یا پردازنده) از نصب آن منصرف شده باشید؟

در چنین شرایطی اولین راه‌حلی که به ذهن اکثر افراد می‌رسد ارتقای سخت‌افزاری رایانه است، اما دست نگه دارید، امروزه به لطف وجود فناوری رایانش ابری (Cloud Computing) دیگر مجبور نیستیم برای ارتقای سخت‌افزار کامپیوترهای خود درگیر پرداخت هزینه‌های گزاف شویم! نرم افزار دبیرخانه یار یکی از کاربردهای رایانش ابری می باشد.

رایانش ابری (پردازش ابری) چیست؟

رایانش ابری به زبان ساده یعنی ارائه‌ی در لحظه‌ی منابع پردازشی و ذخیره‌سازی از طریق اینترنت، در ازای دریافت مبلغی مشخص، مثالی که در ابتدای مقاله زدیم را به‌یاد بیاورید، شما می‌توانید هنگام کمبود منابع سیستم، به‌جای ارتقای رایانه‌ی شخصی خود، با مبلغی مشخص یک فضای ابری تهیه کرده و پردازش‌های مورد نیازتان را به کمک آن و از راه دور انجام دهید.

مطمئنا در صورتی که نیاز دائمی به چنین قدرت پردازشی نداشته باشید، به‌کارگیری سرویس‌های ارائه‌ی دهنده‌ی خدمات پردازش ابری، برای شما بسیار کارآمد و مقرون به‌صرفه خواهد بود و احتیاجی به پرداخت هزینه‌ی ارتقای سخت‌افزار کامپیوتر شخصی‌تان را نخواهید داشت.

 

داستان رایانش‌های ابری از کجا آغاز شد؟

سال‌ها پیش که هنوز کامپیوترهای خانگی به‌وجود نیامده بودند، رایانه‌هایی به‌نام مین‌فریم (MainFrame) وجود داشت، هرچند این کامپیوترها بسیار بزرگ و جاگیر بودند، اما شرکت‌های مختلف مجبور بودند برای انجام محاسبات خود، برای چند ساعت آن‌ها را اجاره کرده و پردازش‌های مورد نیازشان را انجام دهند، تا اینکه در اواسط دهه‌ی 90 میلادی و با اختراع کامپیوترهای خانگی این روند تغییر یافت.

مین‌فریم‌ها را می‌توان پدربزرگ فناوری رایانش ابری دانست، شرکت‌های بزرگ مانند گوگل، آمازون یا مایکروسافت رایانه‌های بسیار قدرتمندی در اختیار داشتند که در اکثر مواقع تنها 10٪ از قدرت پردازشی آن‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفت و تقریبا همیشه بلا استفاده بودند.

بنابراین این شرکت‌ها تصمیم گرفتند در ازای دریافت مبلغی این قدرت پردازشی را در اختیار مراکزی قرار دهند که واقعا به چنین قدرتی نیاز دارند، بدین ترتیب اولین مراکز ارائه دهنده‌ی خدمات رایانش ابری توسط آمازون، مایکروسافت و گوگل به صورت کاربردی ارائه شدند.

 

 

منبع:
https://www.hamyarit.com/blog/cloud-computing/#:~:text=%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D9%86%D8%B4%20%D8%A7%D8%A8%D8%B1%DB%8C%20%D8%A8%D9%87%20%D8%B2%D8%A8%D8%A7%D9%86%20%D8%B3%D8%A7%D8%AF%D9%87,%D8%A8%D9%87%20%DA%A9%D9%85%DA%A9%20%D8%A2%D9%86%20%D9%88%20%D8%A7%D8%B2

  • roza estar
  • ۰
  • ۰

یکی از کلماتی که امروزه در دنیای کسب و کار زیاد شنیده می شود، بازاریابی و مدیریت بازاریابی و فروش است . اگر شما تعریف درستی از بازاریابی و فروش بدانید ، خیلی راحت تر می توانید تیم بازاریابی و فروش خود را انتخاب کنید و درآمد شرکت خود را به صورت چشمگیری افزایش دهید زیرا بسیاری از مدیران به غلط فکر میکنند بازاریابی و فروش آنلاین یکی هستند و هر دو یک وظیفه ای به عهده دارند.

به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم در این مقاله ابتدا به تعریف « مدیریت » بازاریابی بپردازیم و از دیدگاه بزرگان این عرضه بازاریابی را بررسی کنیم. زیرا همانطور که میدانید ، مدیریت بازاریابی فعالیت ها و عملکردهایی که در توزیع کالاها و خدمات درگیری دارند را تسهیل می کند . در ادامه استراتژی های متفاوت بازاریابی و فروش را به صورت مجزا بررسی کنیم.

به همان اندازه که در تاریخچه بازاریابی، شاهد تغییر و تحول بوده و هستیم، تعریف مدیریت بازاریابی هم، پیوسته دچار تحول و دگرگونی شده است. این تعریف با توجه به انواع بازاریابی متغیر است و به قول کاتلر: بازاریابی را می توان یک روزه یاد گرفت ، اما تسلط بر آن یک عمر زمان می خواهد.

 

تعریف مدیریت بازاریابی و فروش از نقطه نظر « فیلیپ کاتلر » :

مدیریت بازاریابی و سیستم فروش تحت وب شامل آنالیز ، فرایند برنامه ریزی ، پیاده سازی برنامه توزیع محصولات و کنترل برنامه هایی است که برای ایجاد مبادلات مورد نظر با بازارهای مورد هدف طراحی شده اند تا دستیابی به اهداف سازمانی که همان جلب رضایت مشتری است را امکان پذیر سازند.

این امر به شدت به طراحی سازمانهای ارائه دهنده بر اساس نیازها و خواسته های بازار هدف و استفاده از قیمت گذاری های مؤثر متکی است . به بیانی دیگر ، مدیریت بازاریابی فرآیندی است که بصورت کار تیمی باید اجرا شود و یکی از لازمه های موفقیت سازمان ها در دنیای کسب و کار است.

مدیریت بازاریابی بدلیل افزایش رقابت و نیازی که برای پیشرفت روش هایی در جهت کاهش ضرر و افزایش سود وجود دارد ، اهمیت زیادی پیدا کرده است، به طوری که امروزه مدیریت بازاریابی مهم ترین عملکرد در شرکت های بازرگانی و تجاری محسوب می شود.

مدیریت بازاریابی یک نظم و انظباط کاری است که بر روی برنامه های کاربردی انواع روش های بازاریابی و مدیریت منابع و فعالیت های بازرگانی یک شرکت تمرکز دارد.

 

تعریف مدیریت بازاریابی و فروش از نقطه نظر « پیتر دراکر »:

هدف بازاریابی شناخت و درک مشتری است تا محصول و خدمات مورد نظر کاملا با انتظارات آنها مطابقت داشته باشد و به خوبی به فروش برسد .

وقتی شما مشتریان خود را بشناسید ، و مطمئن باشید که برند شما به راحتی برای مشتریان قابل پذیرش است ، در آن صورت عشق متقابلی از بازاریابی دریافت می کنید و در آن موفق می شوید. به همین دلیل است که مدیریت بازاریابی در هر زمینه ای بسیار حائز اهمیت است.

بازاریابی عمدتا تحت عنوان « هنر فروش محصولات » شناخته شده است. اما پیتر تراکر معتقد است که هدف بازاریابی رساندن میزان فروش به بالاترین حد ممکن است.

به طور ایده آل ، بازاریابی و مارکتینگ باید بر مشتری که آماده خرید است اثرگذار باشد. نرم افزار فروش نیز در این زمینه مهم است.

در مدیریت بازاریابی و فروش ، بحث چرخه عمر محصول نیز مطرح است و اینکه این محصول تا چه زمانی می تواند در بازار بماند و به فروش ادامه بدهد. در نتیجه باید در طراحی قیف فروش در بازاریابی عمر محصول و نوع آن را نیز در نظر گرفت.

از این رو خواهید فهمید که چرا بسیاری از سازمان های رسانه ای و آژانس های خلاق در سراسر جهان ظاهر شدند . این به این دلیل است که امروزه با افزایش کسب و کار و رقابت ، تبلیغات در اولویت تمایز یک برند از رقبای خود قرار گرفته اند . از این رو اهمیت بازاریابی رو به افزایش است.

 

 

منبع:
https://blog.yar.cloud/%d8%aa%d8%b9%d8%b1%db%8c%d9%81-%d9%85%d8%af%db%8c%d8%b1%db%8c%d8%aa-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8%a7%d8%a8%db%8c-%d9%88-%d9%81%d8%b1%d9%88%d8%b4-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa-%d8%9f/

  • roza estar
  • ۰
  • ۰

سیستم اتوماسیون اداری، نوعی سیستم اطلاعاتی مبتنی بر کامپیو‌تر است که وظیفه جمع‌آوری، ذخیره مستندات، پیام‌های الکترونیک و سایر فرم‌های ارتباط اداری را بین افراد، گروه‌های کاری و سازمان‌ها بر عهده دارد.

در پاسخ دیگر به سوال اتوماسیون اداری چیست، می‌توان گفت: به متصل کردن اطلاعات کامپیوترهای موجود در یک سازمان به کمک شبکه و با استفاده از یک برنامه نرم افزاری مشترک، به منظور انتقال اطلاعات، آمارها، نامه‌ها و مکاتبات و…، به صورت کاملا یکپارچه و آسان، فرآیند اتوماسیون اداری می‌گویند.

تاریخ اتوماسیون اداری جدید از زمانی آغاز شد که دستگاه‌های نوشتن (تایپ) و کپی جایگزین فعالیت‌هایی شدند که با دست انجام می‌گرفت. این روزها این سیستم تنها به ماشینی کردن فعالیت‌های دستی محدود نیست، بلکه با کمک آن می‌توان اطلاعات را به شکل الکترونیکی ردوبدل کرد.

در سال‌های ۱۹۸۰ میلادی استفاده از اتوماسیون اداری کم‌کم ظهور کرد و به‌عنوان گزینه‌ای کاربردی اما اختیاری مورد بهره‌برداری بعضی شرکت‌ها و ادارات قرار گرفت. اما در سال‌های ۱۹۹۰ این ابزار جدید به یکی از اولویت‌های کار اداری بدل شد. بعد از ورود به هزاره‌ی اخیر نیز این اولویت به الزام در انجام کسب‌وکار تغییر پیدا کرده است.

ظهور رایانه‌های شخصی در اتوماسیون اداری انقلابی ایجاد کرده است و امروز سیستم‌های عملیاتی معروف و تعاملی با کاربران تکمیل و تکمیل‌تر شده‌ و به بخش‌های مختلف کسب‌وکار نیز نفوذ کرده‌اند. به‌طوری‌ که در هر کسب‌وکاری حداقل از یک رایانه‌ی تجاری در فعالیت‌های روزانه‌ی خود بهره می‌گیرند. دلایل داشتن اتوماسیون اداری بسیار می‌باشد که در ادامه به معرفی و کاربرد آن می‌پردازیم.

حتی کوچک‌ترین شرکت‌ها نیز از فناوری‌های رایانه‌ای برای ثبت اطلاعات مالی، دارایی‌ها، پرداخت‌ها (حقوق، دستمزد و…) و سایر اطلاعات کسب‌وکار خود بهره می‌برند. نرم افزار دبیرخانه یار یک اتوماسیون ابری است.

 

انواع اتوماسیون اداری چیست؟

اتوماسیون صنعتی و اتوماسیون اداری، عبارت‌هایی هستند که بارها شنیده ایم. اتوماسیون صنعتی، به بهره گیری از سیستم‌های مکانیکی و الکترونیکی و کامپیوتری در خط تولید گفته می‌شود.

در اتوماسیون صنعتی، هدف اصلی کاهش نیاز به دخالت انسان در کارها است. اتوماسیون اداری یا خودکار سازی اداری که در زبان انگلیسی به آن Office automation گفته می‌شود عبارت است از ایجاد ارتباط بهینه و تسهیل شده بین بخش‌های مختلف یک سازمان و حتی خارج از سازمان.

 

منبع:
https://webcomco.com/%D8%A7%D8%AA%D9%88%D9%85%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D9%88%D9%86-%D8%A7%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D8%B2%D8%A8%D8%A7%D9%86-%D8%B3%D8%A7%D8%AF%D9%87/

  • roza estar
  • ۰
  • ۰

سیستم اتوماسیون اداری آنلاین، یک نرم‌افزار جامع می‌باشد که با استفاده از آن سازمان‌ها می‌توانند به راحتی محدودیت‌های سخت‌افزاری و زمانی را حذف کنند و با استفاده از سیستم‌های اتوماسیون اداری آنلاین بدون محدودیت زمانی و خارج از ساعات اداری مکاتبات را بررسی و به انجام کارها بپردازند.

 

طبق بررسی‌های میدانی انجام شده در شرکت‌ها، حکایت از آن دارد سیستم‌های اداری تحت وب با توجه به استانداردهای هر سازمان جهت ارائه به موقع پاسخ به طرفین قراردادهای تجاری و غیرتجاری، جهت تسهیل امور مدیریت و مکاتبات موجب پیشرفت و افزایش قابل توجه راندمان شرکت‌ها شده است.

 

زیرا با استفاده از این سیستم شما بدون داشتن محدودیت زمانی و مکانی می‌توانید به راحتی به پرتال اداری خود دسترسی داشته باشید و از مزایای اتوماسیون اداری که در اختیار شما قرار داده شده است، نهایت استفاده را داشته باشید. نرم افزار دبیرخانه ساده یار از جمله سیستم های اتوماسیون است

 

در اتوماسیون‌های اداری آنلاین، دسترسی تام مدیران ارشد و مدیرعامل شرکت به تمامی اطلاعات، همچنین نظارت کامل بر عملکرد مجموعه خود از جمله ویژگی‌های این نرم‌افزار جامع می‌باشد. با استفاده از این نرم‌افزارها متوجه می‌شوید که  تمامی نیازهای اداری مجموعه‌ها را به ساده‌ترین شکل ممکن و همچنین با دیدی متفاوت بررسی شده است.

 

منبع:
https://www.isna.ir/news/1401101307916/%D9%86%D8%B1%D9%85-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%A7%D8%AA%D9%88%D9%85%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D9%88%D9%86-%D8%A7%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%A2%D9%86%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%86-%D8%B1%D8%A7%DB%8C%DA%AF%D8%A7%D9%86

  • roza estar
  • ۰
  • ۰

تاریخ امروز شمسی، امروز چندمه

تقویم امروز چندمه و چند شنبه است ؟ تاریخ امروز دوشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۱ شمسی ، 2 ژانویه (January) 2023 میلادی ، ۹ جمادی الثانی ۱۴۴۴ قمری

برای دیدن تاریخ روز به تقویم آنلاین یار مراجعه کنید.

  • roza estar
  • ۰
  • ۰

از زمانی که جهان به سمت صنعتی شدن و مدرنیته پیشرفته و مجموعه‌های صنعتی و تولیدی برای تامین نیروی کار موظف به رعایت حقوق کارکنان شدند، شیوه‌های قرارداد بین کارگر و کارفرما شکل دیگری به خود گرفته است. با شکل‌گیری سندیکاهای کارگری و وضع قوانین حمایتی تا حدودی شرایط استخدام و مدیریت منابع انسانی شکل قانونی و مدون به خود گرفته است. در واقع استخدام به قرارداد کار کتبی یا شفاهی گفته می‎شود که طی آن کارمند و کارفرما موظف به ارائه خدمات و دستمزد خواهند بود و شخص مورد نظر برای انجام اموری که شرح وظایف آن ارائه می‌شود به کار گماشته خواهد شد. سود حاصل از کار کارمند به کارفرما تعلق می‌گیرد و در مقابل کارفرما تعهد می‌کند که به کارمند دستمزد پرداخت کند.


مفهوم استخدام چیست؟


همانطور که گفته شد، استخدام به معنای به کار گرفته شدن در اموری است که متضمن ارائه خدمات باشد و در مقابل کارفرما نیز تعهد کند که بابت این کار دستمزد ارائه کند. بحثی که در زمینه انواع به کارگیری نیروی کار وجود دارد به شیوه اداره کشور بازمی‌گردد. تفکری که بر اقتصاد کشورها حاکم است ممکن است دولت را از چرخه استخدام خارج کند یا استخدام دولتی را به شدت محدود کند. در این شرایط شرکت‌های خصوصی هستند که تعیین کننده شیوه کار خواهند بود اما نهادهای قانون‌گذار مدرن نیز همواره به دنبال راهی بوده‌اند تا سلطه کارفرما‌های تخصصی بر کارگر کاهش یابد تا بتوانند حقوق و مزایا و امنیت شغلی کارگر را به شرایط انسانی نزدیک کنند. در صورتی که کارفرما دولت باشد، امنیت شغلی و دستمزد بالاتر خواهد بود و دولت موظف به تامین نیرو و تامین دستمزد است. در این شرایط امنیت شغلی افزایش خواهد داشت.

 

آگهی استخدام چیست؟


این روزها شرکت‌ها و کارفرمایان برای تامین نیروی مناسب موقعیت‌های شغلی خود دست به انتشار آگهی استخدام می‌زنند. در این آگهی‌ها علاوه بر شرح موقعیت شغلی و تخصص و زمینه مورد نیاز برای کار، مواردی مانند مدرک تحصیلی و سابقه کار نیز قید می‌شود تا افرادی که به دنبال کار مورد نظرشان هستند با دانستن اطلاعات کلی بتوانند تصمیم بگیرند که این آگهی مناسبشان خواهد بود یا خیر. زمانی که آگهی استخدام منتشر می‌شود اولین گزینه‌ای که باید نگاه کنید این است که ایا مدرک و سابقه کار مورد نیاز برای این موقعیت را دارید یا خیر. در صورتی که دستتان برای انتخاب باز بود از نظر تایم کاری و دستمزد بررسی کنید و سپس توجه کنید که موقعیت مکانی محل کار مناسب شما باشد. در صورتی که تا حدودی موقعیت شغلی ارائه شده را مناسب حال خود دانستید سعی کنید رزومه خود را برای این موقعیت شغلی تنظیم کنید و در زمان مناسب ارسال کنید تا در صورت قبولی برای مصاحبه کاری به شما اطلاع داده شود. برای یاداوری و فراموش نکردن زمان مصاحبه خود میتوانید آنها را در یک تقویم آنلاین یادداشت بفرمایید.


انواع استخدام


به کار گیری نیرو به شیوه‌های متفاوت انجام می‎‌شود. یکی از شیوه‌های به کارگیری نیرو, استخدام رسمی است. این استخدام در مورد موقعیت‌های شغلی ثابت در مشاغل مربوط به حاکمیت است. در این شیوه ، شخص به صورت رسمی و با قراردادی شخص وارد مجموعه کاری می‌شود و در سمت خود به صورت دائم باقی می‌ماند تا زمانی که شرایط کار مهیا باشد. استخدام رسمی از امنیت شغلی بالایی برخوردار است. کارفرما هر زمان که بخواهد و به هر دلیل امکان کاهش نیروی انسانی را نخواهد داشت. در زمینه بیمه نیز، افرادی که رسمی هستند بیمه خواهند بود و از مزایای آن نیز بهره مند میشود. شیوه دوم استخدام پیمانی است.

 

این قراردادها متضمن کار در مدت زمان مشخصی است. مدت زمانی که ممکن است دائمی نباشد. بنابراین لزومی بر استمرار حضور افراد در سمت‌هایی که به صورت قرارداد پیمانی در آن مشغول به کار هستند نخواهد بود. به یاد داشته باشید که در این شیوه قرارداد البته قوانین کار مانند استخدام رسمی شامل حال فرد خواهد بود و بیمه نیز وجود خواهد داشت. نوع سرم را با نام استخدام قراردادی می‌شناسند. این شیوه به کار گیری نیرو شرایط مناسبی را برای کارجو ایجاد نمی‎‌کند. چهارچوب‌های قرارداد مشخص نیست. در استخدام پیمانی راه‌کارهایی برای ثابت ماندن موقعیت شغلی و امنیت شغلی پیش بینی شده اما در استخدام قراردادی در بسیاری از موارد کارهای لازم برای ثابت نگه داشتن شغل، الزام برای داشتن بیمه و امنیت شغلی وجود نخواهد داشت.

 

مراحل استخدام چیست


شما پیش از آنکه وارد فضای کار و استخدام شوید باید به خوبی با قوانین کار و بیمه و حقوق خود و کارفرما آشنا باشید. پس از آنکه موقعیت شغلی مناسب با وضعیت تحصیلی و تجربی و شرایط کلی شما وجود داشت نیاز دارید که رزومه اختصاصی برای در اختیار گرفتن شغل مورد نظر را به کارفرما ارسال کنید. در برخی مواقع با توضیحات به صورت شفاهی نیز برای مصاحبه دعوت خواهید شد. اغلب فرم‌های استخدام ارائه می‌شود و فرم پر می‌کنید تا برای مصاحبه حضوری دعوت شوید. در مصاحبه حضوری در صورتی که نظر کارفرما جلب شود شما به عنوان نیروی کار مجموعه به کار گرفته خواهید شد. اغلب قراردادهای اولیه به صورت آزمایشی است و در صورتی که کارفرما از کار شما راضی باشد قرارداد را تمدید یا دائمی خواهد کرد. برای شروع به کار دستمزدی توافق خواهد شد و شرایط بیمه نیز در قرارداد اولیه ذکر می‌شود و شما مشغول به کار می‌شوید.

 

منبع:
https://blog.yar.cloud/%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%ae%d8%af%d8%a7%d9%85-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa%d8%9f%e3%80%90%d9%85%d9%81%d9%87%d9%88%d9%85-%d8%a7%d9%86%d9%88%d8%a7%d8%b9-%d8%aa%d8%b9%d8%b1%db%8c%d9%81-%d9%88-%d9%85%d8%b1/

  • roza estar