my blog yar

۸ مطلب در تیر ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

یک سوال انحرافی، سوالی است که در ظاهر به نظر می‌رسد باید یک جواب (بله) یا (خیر) ساده داشته باشد. اما در حقیقت پیچیدگی‌هایی‌ دارد که یافتن پاسخ ساده را برای آن، غیرممکن می‌کند. سوالی که در این‌جا مطرح می‌کنم، نمونه یک سوال انحرافی است: «آیا رایانش ابری، راهکار مناسبی برای نرم افزار ERP شرکت من می‌باشد؟»

همان‌گونه که به خاطر دارید، رایانش ابری یعنی یک تامین‌‌کننده خارج از سازمان، میزبان برنامه نرم‌افزاری روی سرورهای خود است. (که به آن نرم‌افزار به‌عنوان خدمت یا SaaS نیز می‌گویند). در واقع، SaaS مخفف عبارت Software as a Service نوعی مدل ارائه نرم‌افزار است که در آن، نرم‌افزار و اطلاعات مربوط به آن به‌صورت کاملا یکپارچه بر بستر ابر مستقر شده و تحت‌وب می‌باشد.

عوامل ریسکی انتخاب خود را بیابید

علت انحرافی بودن سوال بالا، این است که پاسخ مشخصی در ارتباط با راهکار ERP شما ندارد. در این سوال، همه چیز به اندازه، فرهنگ و میزان تحمل کسب‌وکار شما در برابر مخاطرات، ارتباط پیدا می‌کند. این موارد نامحسوس نقش مهمی ایفا می‌کنند زیرا از نگاه مالی، یک تصمیم آزمون و خطا نیست. ممکن است شما با راهکار ERP ابری، در هزینه صرفه‌جویی کنید، اما احتمالا برای تاثیرگذاری چشمگیر بر میزان درآمد سازمان شما، کافی نخواهد بود. از نظر استراتژیک، اگر اوضاع بد پیش برود، مثلا اگر فروشنده ERP ابری شما نابود شود، ممکن است به دلیل مشاجره، ارتباط خود را با شما را قطع کند. بدین ترتیب، شما دیگر نمی‌توانید به اطلاعات کسب‌وکار خود دسترسی داشته باشید و در نتیجه، فاجعه به بار می‌آید.

 

در حوزه سازمانی نرم افزار های دیگری نیز کاربرد دارند؛ مانند نرم افزار دبیرخانه ،اتوماسیون آنلاین و… که بسیار در بالابردن راندمان کاری موثر هستند.

 

آیا به همان اندازه بزرگی و کوچکی، آسان هم هست؟

حال این سوال پیش می‌آید که چه کسی ممکن است این خطر را در مورد ERP ابری به‌ وجود آورد؟ قطعا شرکت‌های کوچک یا استارتاپ‌ها در صورت دارا نبودن زیرساخت‌های فناوری اطلاعات، خطرآفرین هستند. این شرکت‌ها با به‌کارگیری یک نرم افزار ابری ERP، از هزینه‌های هنگفت و پیش‌روی سرمایه خود جلوگیری کنند. استقرار نرم افزار ERP ابری معمولا در زمان کمتری نسبت به سیستم‌های دیگر انجام می‌شود. رشد این راهکارها قابل اندازه‌گیری و هزینه‌های ماهانه آن قابل پیش‌بینی است، بنابراین مدیریت بهتر جریان نقدینگی صورت می‌گیرد. همچنین، رایانش ابری مزیت دسترسی در هر زمان و هر مکان را ارائه می‌دهد و این یعنی برای دسترسی به ERP با تنها دسترسی به اینترنت دیگر نیازی به فایروال وتنظیمات شبکه و زیرساخت‌های ارتباطی ندارید.

شرکت‌های بزرگ و موروثی، احتمالا خطرات ضعیف‌تری برای استفاده از ERP دارند. برای آن‌ها، هزینه‌های IT به‌عنوان درصدی از درآمد، برای تبدیل رایانش ابری به یک پیروزی مالی قانع‌کننده، در مقابل هزینه‌های اولیه زیرساخت‌های سخت‌افزاری موجود و نرم‌افزار خریداری شده، کافی نیست، زیرا این هزینه‌ها بار مالی سنگینی برای آن‌ها داشته‌اند. همچنین شرکت‌های بزرگ نسبت به الزامات حسابرسی در مورد امنیت، بازیابی اشتباهات و یکپارچگی داده حساس هستند. با برون‌سپاری مسئولیت، تثبیت کنترل در این حوزه‌ها سخت‌تر می‌شود. به‌طورکلی، شرکت‌های بزرگ‌تر هنگام کنترل، احساس راحتی بیشتری می‌کنند.

جدایی کوچک و بزرگ به‌هیچ‌وجه به معنای جدایی سیاه و سفید نیست. شما می‌توانید شرکت‌های بزرگی را پیدا کنید که به سمت ERP ابری حرکت کرده‌اند و همچنین می‌توانید شرکت‌های کوچکی را پیدا کنید که تصمیم دارند موارد داخلی خود را حفظ کنند. مرحله بی‌تفاوتی در تصمیم‌گیری زمانی به وقوع می‌پیوندد که پس‌انداز در هزینه‌ها با سطح اعتماد شما به ارائه‌کننده خدمات، به تعادل می‌رسد.

با گذشت زمان، ممکن است که قوانین انگشت شست برای انتخاب یک راه‌حل ERP ابری واضح‌تر شود. به شما توصیه می‌شود ریسک های شرکت خودرا شناسایی و به آن توجه کنید.

 

منبع: وبلاگ یار

https://blog.yar.cloud/%d8%a2%db%8c%d8%a7-erp-%d8%a7%d8%a8%d8%b1%db%8c-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%da%a9%d8%b3%d8%a8%e2%80%8c%d9%88%da%a9%d8%a7%d8%b1-%d8%b4%d9%85%d8%a7-%d9%85%d9%86%d8%a7%d8%b3%d8%a8-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%9f/

 

 

  • roza estar
  • ۰
  • ۰

از گذشته تاکنون مدارک و اسناد در شرکت ها، سازمان ها و کسب و کارهای کوچک و بزرگ در جایی آرشیو شده و نگهداری می شود. اسناد و مستنداتی که بیشتر در گذشته از آنها استفاده می شده است و سازمان ها و شرکت ها این اسناد و مستندات را به عنوان تاریخچه نگهداری می کنند. البته مستندات برای برخی شرکت ها بار حقوقی و برای اغلب سازمان ها اسناد اهمیت فرهنگی و تاریخی دارد.

 

آرشیو اسناد و مدارک

همانطور که همه می دانند هر چقدر کسب و کاری بزرگتر باشد، دارای اسناد و مدارک بیشتری است از این رو هر مجموعه و سازمانی روشی را برای بایگانی اسناد و مدارک خود انتخاب می کند. برخی کماکان سنتی عمل می کنند و بسته به میزان مستندات خود مکان و فضایی را برای آرشیو و یا همان بایگانی اسناد و مدارک کاغذی خود اختصاص می دهند و معمولا هم اسناد و مدارک در زونکن هایی که در  قفسه ها و کمدها جای گرفته است، نگهداری می شود.

روش های سنتی آرشیو و بایگانی اسناد و مدارک

روش های سنتی دارای ریسک بالایی است، چرا که ممکن است در بین  اسناد و مدارک مستندات محرمانه ای باشد که مدیر مربوطه سازمان و شرکت نخواهد همه کارکنان به آن دسترسی داشته باشند و یا به دست رقیبان شرکت و سازمان بیفتد. از سوی دیگر نگهداری اسناد به صورت سنتی نه تنها کاغذ زیادی مصرف می شود و محیط زیست را به خطر می اندازد، بلکه  فضای زیادی را  به خود اختصاص می دهد بنابراین در عصر فناوری دیگر روش آرشیو و بایگانی سنتی مقرون به صرفه نیست، چراکه می توان به روش الکترونیکی اسناد و مدارک را ذخیره کرد. در کنار این موارد ریسک بالای از دست رفتن مدارک آرشیو شده با رطوبت، آتش و … را نیز در نظر بگیرید.

 

بایگانی مدارک و کاهش هزینه ها

از سال ۲۰۱۱ ابزارهای نرم افزاری برای بایگانی مدارک افزایش یافته و  این کار فرصت زیادی برای کاهش هزینه ها در بخش ارشیو سازمان ها ایجاد کرده است. نرم افزار آنلاین آرشیو اسناد و مدارک به شیوه الکترونیکی و مکانیزه یکی از موثرترین روش های مدیریت اسناد است، چرا که می توان با دقت بالا آنها را بررسی کرد. امکان جستجو مدارک در بین انبوهی از مدارک به راحتی و آسانی وجود دارد. از سوی دیگر بسیار ارزان تر است هم کاغذ کمی مصرف می شود و هم اینکه نیازی نیست فضای زیادی را به آرشیو اسناد و مدارک اختصاص داده شود. ضمن اینکه می توان اسناد و مدارک را در داخل یا خارج از محل شرکت و سازمان به صورت الکترونیکی نگهداری کرد. مهمتر اینکه کارکنان از هر نقطه ای که در شرکت و سازمان و یا بیرون از آن قرار دارند به  راحتی به مدارک و اسناد مورد نیاز دسترسی پیدا کنند.

 

آرشیو و بایگانی الکترونیکی مدارک

با روش بایگانی الکترونیکی دیگر مدیران ترسی از به سرقت رفتن اسناد و مدارک نخواهند داشت چون هم این سیستم دارای امنیت بالایی است و هم اینکه دارای طبقه بندی است و می توان تعیین کرد که چه کسانی به اسناد و مدارک محرمانه دسترسی پیدا کنند حتی می توان یک پوشه یا یک پرونده را به افرادی که می خواهیم بصورت الکترونیک و برای مدت محدود قرض دهیم.

 

نگهداری اسناد

سازمان ها و شرکت ها نه تنها می توانند از نرم افزار آرشیو اسناد برای بایگانی کردن به عنوان یک ابزار استفاده کنند، بلکه می توانند از این نرم افزار برای ذخیره اسناد کاغذی و دیگر رسانه ها نیز  استفاده کنند. به عبارتی سازمان ها می توانند اسناد کاغذی را اسکن کرده و دیجیتالی کنند. یعنی اقلام غیردیجیتالی را به اقلام دیجیتالی و یا فرم الکترونیکی تبدیل کنند این کار به کاهش فضای فیزیکی مورد نیاز برای نگهداری اسناد می انجامد.

 

مزیت های آرشیو الکترونیکی اسناد

همانطور که گفته شد ذخیره کردن اسناد به صورت الکترونیکی دارای مزیت های زیادی است و یکی از مزیت های آن بحث امنیت اسناد است، چرا که سازمان ها و شرکت ها می خواهند از اسناد خود محافظت کنند. با این روش الکترونیکی می توان به راحتی به محتوای بایگانی دسترسی داشت و جستجو کرد. کارکنان هم می توانند اسناد را سریع پیدا کرده و آنها را به اشتراک گذاشته و تایید کنند. دیجیتالی کردن اسناد با اسکن کردن هم انجام می شود این کار با سرعت و دقت بالا صورت می گیرد. اسناد مانند خون در رگ های کسب و کار است و به هر دلیلی مانند آتش سوزی مدارک می تواند از بین برود، بنابراین روش آرشیو اسناد محیطی ایمن برای مدارک می باشد. این روش صرفه جویی در مکان و پول و آرامش مدیران را به ارمغان می آورد. بازیابی اطلاعات را آسان و به امور جاری سرعت می بخشد. از این رو اگر می خواهید به اسناد و مدارک خود سر و سامان بدهید از نرم افزار آرشیو اسناد آی کن استفاده کنید.

 

منبع:

https://ican.ir/%d8%a8%d8%a7%db%8c%da%af%d8%a7%d9%86%db%8c-%d8%a7%d8%b3%d9%86%d8%a7%d8%af-%d8%a2%d8%b1%d8%b4%db%8c%d9%88-%d8%a7%d9%84%da%a9%d8%aa%d8%b1%d9%88%d9%86%db%8c%da%a9%db%8c/

  • roza estar
  • ۰
  • ۰

 

تصمیم گیری چیست و به چه معناست؟ همانطور که می دانید انسان با قوه ی اختیار آفریده شده است و نسبت به سایر موجودات این برتری را دارد که برای زندگی خود تصمیم بگیرد.

زندگی ما حتی در ابعاد روزمره نیز پر از انتخاب و تصمیم گیری های مختلف است. از تصمیم گیری های کوچک گرفته مانند خوردن ناهار و پوشیدن لباس های مختلف تا انتخاب شریک زندگی و شیوه ی تربیت فرزندان. البته بهره مندی از توانایی اختیار و تصمیم گیری درست لزوما به معنی انتخاب های درست و تصمیم های مناسب نیست.

برای همه ی ما پیش آمده که تصمیم هایی در طول زندگی گرفته ایم که بعد از دیدن نتیجه پشیمان شده ایم. این قابلیت نیز مانند قابلیت های دیگر انسان ظرفیت رشد و آموزش دیدن را دارد.

 

تصمیم گیری

 مراحل تصمیم گیری درست و مناسب

 

1- به اعتماد به نفس بیش از اندازه ی خود آگاه باشید. اعتماد به نفس بیش از حد می تواند شما را منحرف کند. معملا شما با داشتن اعتماد به نفس بیش از اندازه قضاوت هایی راجع به خودتان و مسئولیت هایتان می کنید که بنا بر واقعیت نیستند و ممکن است شما را به دردسر بیندازند.

 

2- مدیریت زمان داشته باشید. در یک بازه ی زمانی خاص عملکرد هایتان را ارزیابی کنید و تحلیلی درست راجع به خودتان ارائه دهید.

 

3- ریسک های احتمالی را درنظر بگیرید. شناخت درست از خودتان باعث می شود که بهتر تصمیم بگیرید. برای مثال اگر عادت دارید که هرروز با سرعت بالا به محل کار خود بروید، درنظر بگیرید که ایمنی خود را به خطر می اندازید و جریمه شدن را به جان می خرید.

 

امروزه برای مدیریت بهتر زمان و کا ها نرم افزار های کاربردی تولید شده اند مانند مدیریت کار آنلاین و ... که به افزایش راندمان کمک به سزایی می کنند.

 

 

مهارت تصمیم گیری را چگونه فرا میگیریم؟

تصمیم گیری ها راجع به بعد های مختلف زندگی شما کاملا وابسته به تجربیات شما و درونیاتتان است. درست است که به هر حال کلیت هایی برای انتخاب های درست وجود دارد اما با علم بر آنها نیز شما تصمیمی کاملا بر مبنای افکار خود می گیرید. مهارت تصمیم گیری مهارتی است که در اثر تجربیات شخص شما رشد می کند به شرط آنکه به هر تصمیمی به چشم یک تجربه نگاه کنید؛ سعی کنید تحلیل درستی از آن داشته باشید و برای شما ایجاد یک آگاهی کند.

هر تصمیمی خوب یا بد درسی درون خود دارد که باعث می شود شما با توجه به آن رشد کنید و خودتان را بهتر بشناسید.

 

 

معنی تصمیم و یک موضوع تاثیرگذار در آن

معنی تصمیم می شود اراده کردن، مصمم بودن، آهنگ انجام کاری کردن. در واقع تصمیم گرفتن یک پروسه و مسیر است که مهم ترین دستاورد آن یادگیری و گرفتن درس است. در این مسیر یک موضوع مهم همدلی کردن با خودتان است. وقتی با یک انتخاب دشوار روبرو شدید ، از خود بپرسید ، "به دوستی که این مشکل را داشت چه می توانم بگویم؟" خودتان را سرزنش نکنید و هدف هر تجربه را از یاد نبرید.

 

منبع: وبلاگ یار

https://blog.yar.cloud/%d9%85%d9%82%d8%a7%d9%84%d8%a7%d8%aa-%d8%aa%d9%88%d8%b3%d8%b9%d9%87-%d9%81%d8%b1%d8%af%db%8c/%d8%b3%d8%a8%da%a9-%d8%b2%d9%86%d8%af%da%af%db%8c/%d8%aa%d8%b5%d9%85%db%8c%d9%85-%da%af%db%8c%d8%b1%db%8c/

 

  • roza estar
  • ۰
  • ۰

گاهی پیش می‌آید که در رزومه کاری خود مجبور شوید تجربه کار با شرکتی را بیاورید که حتی برای‌تان یادآوری آن نیز ناخوشآیند است، اما در مصاحبه شغلی برای استخدام کامل درباره‌ی آن سابقه، سوالاتی خواهد شد که باید خود را برای پاسخ‌های هوشمندانه آماده سازید.

– اگر شغل خود را از دست داده‌اید در مصاحبه شغلی چه می‌گویید؟ – اگر از بدشانسی، یک کارفرمای واقعا بدی داشتید، آیا اجازه می‌دهید رزومه شغلی شما را خراب کند؟ – اگر بنا به دلایلی مجبور شدید از کارتان استعفا دهید در مصاحبه شغلی چگونه آن را مطرح می‌کنید؟

جویندگان کار نگران سوالاتی سخت و چالش برانگیزی هستند که مصاحبه کنندگان در طی مصاحبه از آن‌ها میپرسند، مخصوصا اگر از کار اخراج شده باشند. به یاد داشته باشید وقتی که برای مصاحبه فراخوانده شده‌اید پس این مهارت‌های شما است که نظر مصاحبه‌گر را جلب کرده است و اهمیت این‌که به چه دلیل از شرکت قبلی در آمده‌اید برای مصاحبه‌گر از توانایی‌های شما کمتر بوده و او می‌خواهد توضیحات قابل قبول و کافی شما را بشنود.

اگر از مهارت‌ها، استعداد، تحصیلات و توانایی‌های خوبی برخوردارید تا در شرکتی بزرگ کار کنید مصاحبه گر حتما شانسی دوباره به شما خواهد داد تا با آن‌ها همکاری کنید.

برای نوشتن رزومه خوب می توانید از نرم افزار های رزومه ساز آنلاین و برای دریافت آگهی استخدام نیز  از این نرم افزار ها استفاده کنید.

می‌توانید برای پاسخ به سوال‌هایی که درباره سابقه ناخوشآیند قبلی داشته‌اید از راهنمایی های زیر کمک بگیرید و مطمئن باشید که این توانایی‌های شماست که در نهایت به موفقیت‌تان در مصاحبه شغلی می‌انجامد

 

۱) ذهن خود را آرام کنید و این را بدانید که تغییر می‌تواند در شغل نیز رخ دهد و همه تغییرات موفقیت به دنبال ندارد. گاهی از دست دادن شغل می‌تواند به شخص انگیزه دهد. به دنبال کار جدید بودن می‌تواند یک حرکت باشد. خودتان را از افکار مزاحم در مورد شغل قبلی رها کنید و بر خود مسلط باشید.

 

۲) خود را برای جواب دادن به سوالات سختی که در مورد شغل قبلی می‌شود، آماده کنید. مصاحبه شغلی بعد از از دست دادن شغل به هر دلیلی (اخراج، ترک، تعدیل نیرو و انحلال شرکت) آمادگی بیشتری را نسبت به زمانی که هنوز سر کار هستید، می‌طلبد. تمام چیزهایی را که میخواهید بگویید یادداشت کنید. نوشتن کمک می کند مطالب را به بهترین وجه به یاد آورید و چیز بدی نگویید. همیشه صادق باشید. صداقت همیشه برنده است.

 

۳) جلوی آینه و یا جلوی یک دوست صمیمی پاسخ های خود را تمرین کنید از دوست تان بخواهید که نه به عنوان یک دوست دلسوز، بلکه به عنوان یک مصاحبه‌گر سختگیر که از گذشته شما اطلاعی ندارد به مسئله نگاه کند و روی پاسخ‌های شما فکر کند تا از دید او به نکاتی که ممکن است تا کنون متوجه آن نبوده‌اید پی ببرید.

 

۴) موقع رفتن به طرف مکان مصاحبه، پیش همه مودب و موقر باشید، حتی با اولین شخصی که شما را به دفتر مصاحبه راهنمایی می‌کند، مهربان باشید.

 

۵) از زبان بدن برای نشان دادن اعتماد به نفس‌تان استفاده کنید. هنگام پاسخ دادن به سوالات مشکل به چشمان مصاحبه‌گر نگاه کنید. تن صدای خود را پایین نیاورید، من و من نکنید و در صندلی جابه‌جا نشوید. سرتان را پایین نیندازید چون این علائم نشان می‌دهد که شما از این سوال ناراحت هستید.

 

۶) اشتباهات خود را بپذیرید و نتیجه و درسی را که از آن آموخته‌اید را طوری بازگو کنید که حاصل گفته‌های شما، تجربه بدی به شمار نرود و مصاحبه‌گر بداند که توانسته‌اید از عهده تجربه بد بر بیایید.

 

۷) در خلال صحبت میتوانید مسیر را عوض کرده بر تواناییها و مهارتهای خود تاکید کنید و توضیح دهید که اگر استخدام شوید چه کمکی می‌توانید به شرکت کنید.

 

۸) فرض کنید مصاحبه‌گر بگوید اگر کارفرمای قبلی شما اینجا بود و از او درباره شما سوال میکردیم چه میگفت، شما چه توضیحی باید بدهید؟ اگر تمرین کرده باشید و منتظر چنین سوالی بودید برای اینکه نشان دهید که مثل ربات پاسخ نمی‌دهید دو سه ثانیه مکث کنید و سپس پاسخ دهید.

 

اگر خودتان از شغل قبلی استعفا داده‌اید و دلیل آن خود کارفرما نبوده است می‌توانید بگویید «شاید بخواهم دوباره به سر کار برگردم» ولی اگر کارفرمای خوبی نداشتید و به همین دلیل استعفا داده‌اید از نقاط قوت خود استفاده کنید و اگر کاری یا طرحی برتر از دیگر همکاران خود برای آن شرکت انجام داده‌اید، آن را به رخ بکشید ولی جمله خود را با “من” شروع نکنید. یا از سوم شخص جمع( ایشان) استفاده کنید و یا با به کار بردن عناوینی مثل «آقا» مودب بودن خود را نشان دهید. مثلا اگر در قسمت فروش بودید و بیشتر از همکاران در جلب مشتری موفق بودید، می‌توانید بگویید «آقای فلانی حتما در مورد توانایی جلب مشتری من می گفت».

 

اگر کارفرمای بدی داشتید جلوی مصاحبه‌گر او را تخریب نکنید. این کار نشان می‌دهد که هنوز عصبانی و خشمگین هستید و یا هم تیمی خوبی نبودید. در هر صورت مثبت بمانید و حرفه ای عمل کنید. اجازه ندهید مصاحبه‌گر فکر کند که شاید روزی این حرف‌های بد را پشت سر او بزنید. در عوض میتوانید از امتیازات خود بگویید و توضیح دهید که محل قبلی نتوانسته اند از مهارت‌های شما بهترین استفاده را کنند. برای این کار حسابی تمرین کنید که موقع مصاحبه بتوانید آرامش خود را حفظ کنید.

جواب کوتاه و کاملی بدهید، توضیح زیاد، شما را به گذشته بازگردانده و ممکن است حرفی از دهان شما خارج شود که نباید گفته شود و یا آن‌ها را تمرین نکرده‌اید. اگر مصاحبه‌گر جزئیات بیشتری خواست، اجازه دهید خودش سوال بپرسد قبل از این‌که شما پاسخ دهید.

چون هدف از مصاحبه شغلی کمک به مصاحبه‌گر است که شما را بهتر بشناسد و تشخیص دهد که برای پست اعلام شده مناسب هستید یا نه، می‌توانید توجه او را از شغل قبلی منحرف کرده و صحبت را به علاقه شما به شغل و شرکت کنونی متمرکز کنید. به طور مثال، اگر نیمی از دلایل شما از ترک کار، ارزش ندادن کارفرمای شما به کار تیمی بوده است به مصاحبه‌گر بگویید که چقدر برای شما مهم است که یک شرکت بر محیط همکاری و هماهنگی تیمی تمرکز کند.

 

منبع: وبلاگ یار

https://blog.yar.cloud/%d8%a2%db%8c%d8%a7-%d8%b3%d8%a7%d8%a8%d9%82%d9%87-%da%a9%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d8%ae%d9%88%d8%a8%db%8c-%d9%86%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8%af%d8%9f/

  • roza estar
  • ۰
  • ۰

اتوماسیون اداری چیست؟

تعاریف متعددی از سیستم‌های اتوماسیون اداری ارائه شده است. برخی از این تعاریف به شرح زیر است:

اتوماسیون اداری یا Office Automation عبارت است از متصل کردن اطلاعات کامپیوترهای موجود در یک سازمان به کمک شبکه و با استفاده از یک برنامه نرم افزاری مشترک، تا انتقال اطلاعات، آمار ها، نامه ها و مکاتبات و نیز دستورالعمل ها به صورت کاملا یکپارچه و آسان انجام پذیرد.
سیستم اتوماسیون اداری یک سیستم اطلاعاتی مبتنی بر کامپیو‌تر است که وظیفه جمع‌آوری، ذخیره و توزیع مستندات، پیام‌های الکترونیک و سایر فرم‌های ارتباطات اداری را بین افراد، گروه‌های کاری و سازمان‌ها بر عهده دارد. بخش‌هایی از این سیستم‌ها عموما شامل نرم‌افزارهای پردازش کلمه، تصویر برداری مستندات، تقویم و غیره است.
در ویکی پدیای انگلیسی در تعریف واژه office automation آمده است: «نرم افزارهای متنوعی که برای ایجاد، جمع آوری، ذخیره و تغییر اطلاعات اداری مورد نیاز برای انجام کارهای اصلی سازمان به صورت الکترونیکی مورد استفاده قرار می‌گیرند. ذخیره سازی داده‌های خام، انتقال الکترونیک و مدیریت اطلاعات کسب و کار الکترونیک، فعالیت‌های اصلی یک نرم افزار اتوماسیون اداری را تشکیل می‌دهند. اتوماسیون اداری به خودکار سازی و بهینه سازی رویه‌های جاری سازمان‌ها کمک می‌کند.
عبارت اتوماسیون اداری در خارج از ایران به تمامی ابزار‌ها و روش‌هایی که برای فعالیت‌های دفتری به کار برده می‌شود اطلاق می‌شود که امکان پردازش داده‌های نوشتاری، دیداری و شنیداری را با استفاده از کامپیو‌تر امکانپذیر می‌سازند. اتوماسیون اداری به منظور فراهم آوردن ابزاهایی جهت ساده سازی، بهبود و خودکارسازی فعالیت‌های سازمان از جمله مدیریت داده‌های اداری، هماهنگی جلسات و غیره بوجود آمده است. امروزه سیستم‌های اتوماسیون اداری محدود به نگهداری تصویر نوشته‌های دستی نیستند بلکه امکاناتی نظیر تبادل اطلاعات، مدیریت مستندات اداری، کنترل داده‌های عددی، برنامه‌ریزی جلسات و مدیریت برنامه‌های کاری را نیز پوشش می‌دهند.
بطور کلی آنچه از آن به عنوان اتوماسیون اداری یاد می‌شود، شکل تکامل یافته سیستم دبیرخانه است که برای جایگزین شدن روش دستی ثبت و شماره‌دهی مکاتبات شامل انواع نامه‌های اداری به کار می‌رفت. امروزه سیستم‌های نرم‌افزاری اتوماسیون اداری در ایران با دید مکانیزه کردن مکاتبات سازمانی شامل گردش فرم‌ها، نامه‌ها و به طور کلی مکاتبات اداری داخل و خارج یک سازمان طراحی شده است که در سازمان‌هایی مانند سازمان‌های دولتی و خدماتی، بخش مهمی از کار عملیات سازمان محسوب می‌شود.

بسیاری از تکنولوژی های جدید بر پایه این جمله بوجود آمده اند “انسان فکر کند، ماشین کار کند”. ذهن انسان و برهمین اساس خود انسان از انجام کارهای جدید و یا فکر کردن بر روی راهکارهای جدید لذت می برد و از انجام کارهای تکراری گریزان است. امروزه تکنولوژی برای حل این مشکل به کمک انسان آمده است، اما از طرف دیگر با وجود گذشت سالها از پیاده سازی انواع سیستمهای مکانیزه مالی و صنعتی در سازمانها و موسسات اقتصادی کشورمان، امور اداری و دفتری و گردش اسناد مالی اغلب این موسسات به طریقه سنتی انجام می گیرد. سرعت پایین، افزایش بوروکراسی، وابسته شدن سیستم به افراد و نیز عدم هماهنگی این روش با سیستمهای مکانیزه به ویژه سیستم اتوماسیون اداری سبب افزایش قابل ملاحظه خطاهای انسانی و کاهش بهره وری در سازمانها شده است.

وظایف و کاربردهای اتوماسیون اداری یا خودکارسازی اداری

به‌طورکلی اتوماسیون اداری ۳ وظیفه‌ی عمده برعهده دارد: ذخیره‌ی اطلاعات، تبادل داده‌ها و مدیریت داده‌ها، که در هریک از این حیطه‌ها از نرم‌افزارها و سخت‌افزارهایی برای پیشبرد اهداف و عملیات استفاده می‌شود.

 

ذخیره‌ی اطلاعات

اولین حیطه‌ی کاری اتوماسیون اداری به ذخیره‌ی اطلاعات بازمی‌گردد. ذخیره‌ی اطلاعات معمولا مربوط به اموری چون ثبت فُرم‌ها و مستندات گوناگون اداری است. کاربرد داده‌ها شامل دریافت و ویرایش فایل‌ها، تصاویر یا داده‌های صفحه‌گسترده است. بسته‌های نرم‌افزاری تحت دسکتاپ و پردازش متن، داده‌های متنی و گرافیکی خام را بررسی و پردازش می‌کنند و نرم‌افزارهای صفحه‌گسترده نیز کار با داده‌های عددی را ساده‌تر می‌کنند. برنامه‌های تصویری نیز ویرایش تصاویر را ممکن می‌سازند.

نرم‌افزارها و برنامه‌های پردازش متن امور مرتبط با متون و نوشتار را ساده‌تر می‌کنند. این نرم‌افزارها رایج‌ترین و ساده‌ترین ابزار از ابزارهای اتوماسیون اداری هستند و امکان دخل‌وتصرف در داده‌هایی که معمولا از طریق صفحه‌کلید به سیستم وارد می‌شود را برعهده دارند و خدمات بی‌نظیری در زمینه‌ی نوع تایپ، ویرایش و چاپ مدارک و مستندات ارائه می‌دهند.

یکی از امکانات بسیار عالی این نرم‌افزارها الگوهایی است که امکان انتخاب اندازه، فونت، سبک پاراگراف‌نویسی، پاورقی‌ها، عنوان‌گذاری و … را در اختیار کاربر می‌گذارد. پس در هر بار استفاده‌ی مجدد از یک فایل تایپ‌شده لزومی به تنظیم دوباره‌ی موارد ذکرشده نیست. با وجود نرم‌افزارهای جدید نشر رومیزی، به‌سادگی می‌توان نوشته‌ را با عکس‌ها، تصاویر، نمودارها، جلوه‌های گرافیکی و … ترکیب کرد.

نرم‌افزارهای پردازش تصاویر و سیستم‌ها از دیگر مظاهر اتوماسیون اداری ابری جدید هستند. نمونه‌ای از این اطلاعات تصویری شامل اطلاعات بصری، عکس‌ها و سایر اطلاعات گرافیکی مانند نمودارها و جدول‌هاست. این تصاویر به فایل‌های دیجیتالی تبدیل می‌شوند و شیوه‌ی ویرایش آنها با فایل‌های متنی متفاوت است. در نرم‌افزارهای پردازش داده‌ها و نشر رومیزی به هر واژه یا نویسه‌ای (کاراکتر) جداگانه نگاه می‌شود اما در سیستم پردازش تصویر، تمام تصویر به‌عنوان یک واحد کلی مورد پردازش و بررسی قرار می‌گیرد.

یکی از کاربردهای گسترده‌ی برنامه‌های پردازش تصاویر در ارائه‌ها و سخنرانی‌های اداری و شرکت‌هاست. به کمک نرم‌افزارهای چندرسانه‌ای می‌توان از ترکیب ابزارهای ارائه مانند تصویر، ویدئو، متن و … استفاده کرد. برنامه‌های صفحه‌گسترده نیز به شما اجازه دست‌کاری و دخل‌و‌تصرف در داده‌های عددی را می‌دهند. از نمونه‌های اولیه این نرم‌افزارها می‌توان به «ویسیکالک»(Visicalc) و «لوتوس۱۲۳» اشاره کرد. این نرم‌افزارها فعالیت‌های رایج اداری در زمینه‌ی ثبت و پیگیری امور را به‌خوبی برعهده می‌گرفتند.

یکی از ویژه‌ترین کاربردهایی که نرم‌افزارهای صفحه‌گسترده در اختیار کاربران می‌گذارند، امکان استفاده متغیرها در حالت پیش‌فاکتور است. پیش‌فاکتور کردن داده‌ها باعث می‌شود کاربر توانایی تغییر متغیرها و اعمال محاسبات مجدد مبتنی بر متغیرهای جدید را به‌دست بیاورد. بسیاری از کسب‌وکارها از نرم‌افزارهای صفحه‌گسترده برای مدیریت امور مالی، طرح‌های مالی و حسابداری کمک می‌گیرند.

 

تبادل داده‌ها

تبادل داده‌ها نیز به‌اندازه‌ی مؤلفه‌ی دیگر اتوماسیون اداری یعنی ذخیره‌سازی داده‌ها حائز اهمیت است. انتقال الکترونیکی، تبادل اطلاعات میان کاربران مختلف را امکان‌پذیر می‌کند. پُست الکترونیکی، پست صوتی و … نمونه‌هایی از ابزارهای انتقال الکترونیکی هستند. سیستم‌هایی که اجازه‌ی انتقال به‌هنگام یا فوری اطلاعات را می‌دهند (مثلا امکان برقراری مکالمات آنلاین ویدئویی و…) در دسته‌ی سیستم‌های به‌اشتراک‌گذاری الکترونیکی قرار می‌گیرند.

این سیستم‌ها نمایان‌گر طبیعت مشارکتی سیستم‌های اتوماسیون اداری هستند. سیستم‌های اداری‌ای که توانایی به‌‌اشتراک‌گذاری اطلاعات میان چندین کاربر را فراهم می‌کنند، با عنوان گروه‌افزار نیز شناخته می‌شوند. یکی از انواع گروه‌افزارها، سیستمی برای برگزاری جلسات گروهی الکترونیکی است. این سیستم به افراد در نقاط مختلف جغرافیایی امکان برقراری تماس به‌هنگام و هم‌زمان را می‌دهد.

شرکت‌کنندگان در این جلسات می‌توانند تنها به‌اندازه‌ی یک اتاق در اداره از هم دور باشند یا کیلومترها فاصله داشته باشند. سیستم‌های الکترونیکی از راه دور، معمولا از یک خط تلفن برای انتقال داده استفاده می‌کنند، درحالی‌که ردوبدل کردن متداوم اطلاعات معمولا به یک شبکه‌ی محلی رایانه‌ای (بدون خطوط تلفنی خارجی) نیاز دارد.

اثربخشی کاربردی این سیستم‌های اشتراک‌گذاری اطلاعات عنصری بوده است در جهت رشد مخابرات به‌عنوان گزینه‌ای در دسترس کاربران. به کمک این سیستم‌ها افراد می‌توانند از خانه ارتباط خود را با اداره حفظ و پیگیری کنند. سیستم‌ها و نرم‌افزارهای انتقال الکترونیکی امکان انتقال اطلاعات از اداره را مقدور می‌سازند. پست الکترونیکی از ذخیره و حافظه‌ی مبتنی بر رایانه و مجموعه‌ای از پروتکل‌های ارتباطات شبکه‌ای متداول از کاربری به کاربر دیگر استفاده می‌کند.

بیشتر این سیستم‌ها به کاربران اجازه می‌دهند تا پیام الکترونیکی خود را به بیش از یک گیرنده بفرستند. هرچند این روش در ظاهر شبیه استفاده از کاربن برای تکثیر نامه‌ها برای بیش از یک گیرنده است اما در واقع امنیت، خودکار بودن و امکان مدیریت آن با وجود گزینه‌هایی چون ساخت پرونده‌های الکترونیک یا یادداشت‌ها، میان این نمونه و همتای قدیمی‌اش تمایز ایجاد می‌کند.

پست صوتی نیز کاربردهای مشابهی ایجاد می‌کند که البته دستیابی به آن از طریق تلفن مقدور است و نه رایانه. سایر ماشین‌ها و ابزراهای سنتی نیز در حال گسترش ظرفیت‌های خود برای تبادل داده‌ها هستند. برای مثال دستگاه‌های تکثیر دیجیتالی کاربردهای چندگانه‌ای یافته‌اند. (تکثیر، چاپ، ارسال دورنما و عکس‌برداری) و سایر ابزارهای بی‌سیم نیز امکان انتقال یا دسترسی به اطلاعات را فورا و از هر نقطه‌ای ممکن می‌سازند. فقط کافی است تلفن همراه هوشمند و خطوط اینترنتی را در اختیار داشته باشید.

 

منبع: وبلاگ یار  

https://blog.yar.cloud/%d8%a2%d9%86%da%86%d9%87-%d8%a8%d8%a7%db%8c%d8%af-%d8%af%d8%b1-%d9%85%d9%88%d8%b1%d8%af-%d8%ae%d9%88%d8%af%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%b3%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d8%a7%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c-%db%8c%d8%a7-%d8%a7/

  • roza estar
  • ۰
  • ۰

ازآنجایی که نگارش نامه های اداری در ادارات وسازمانها ازاهمیت بسزایی برخوردار می باشد لذا در این قسمت جهت اطلاع ،مطالبی به اختصار درخصوص نامه نگاری اداری می آوریم :

همچنین در ابتدا لازم است اشاره کنیم به نرم افزار های سازمانی در حوزه امور اداری مانند نرم افزار اتوماسیون اداری، نرم افزار دبیرخانه ، بایگانی آنلاین و… که به افزایش راندمان کاری کمک شایانی می کنند.

۱- تعریف نامه اداری

هر نوشته ای که حاوی یک یا چند موضوع اداری بوده و به عنوان وسیله ارتباط در داخل و خارج سازمان مورد استفاده قرار گیرد.

 

2- مشخصات نامه اداری

ویژگیها و مشخصاتی که نامه های اداری را از سایر نامه ها متمایز می سازد عبارتند از : شماره – تاریخ- عنوان واحد گیرنده- عنوان واحد فرستنده- موضوع- نام و عنوان امضاء کننده نامه- امضای نامه بوسیله شخص صلاحیت دار- تهیه و نگارش نامه روی کاغذهای اداری – رعایت ضوابط نامه نگاری.

 

3- یادداشت اداری

برای سرعت بخشیدن به جریان برخی از کارها از یادداشت اداری استفاده می شود. یادداشت اداری از تمامی ویژگیهای نامه اداری برخوردار نمی باشد. اما چون در برخی از موارد به عنوان سند و مدرک می تواند ملاک عمل قرار گیرد، باید به وسیله مقام صلاحیت دار امضاء شود و برای انجام یافتن امور اداری یا مالی در دفتر اندیکاتور ثبت گردد.

 

4- اجزای نامه های اداری

هر نامه اداری از پنج جزء مذکور در ذیل تشکیل میشود:

الف- سرلوحه.

ب – عناوین گیرنده و فرستنده و موضوع.

ج- متن نامه.

د- مشخصات امضاء کننده.

هـ – گیرندگان رونوشت.

 

4.1 سرلوحه

به آن قسمت از نامه اطلاق می گردد که معمولاً در بالای کاغذهای اداری چاپ شده است. در وزارتخانه ها و موسسات دولتی آرم جمهوری اسلامی ایران، نام وزارتخانه، نام موسسه یا سازمان، شماره، تاریخ، و پیوست می باشد، برخی از سازمانهای وابسته به دولت، آرم اختصاصی خود را در بالای نامه چاپ می کند.

 

4.2 عنوان های گیرنده، فرستنده و موضوع نامه

عنوان گیرنده نامه : منظور از گیرنده یا مخاطب نامه عبارت از شخص، مقام سازمانی، سازمان یا واحد سازمانی که نامه به آن خطاب می شود.

عنوان گیرنده نامه با کلمه «به» مشخص می شود.

عنوان فرستنده نامه: منظور از فرستنده نامه عبارت از شخص یا مقام سازمانی، سازمان یا واحد سازمانی که نامه از طرف او نوشته می شود. بیان کننده عنوان فرستنده نامه کلمه «از» می باشد.

موضوع نامه : منظور از موضوع نامه عبارت کوتاه و گویایی است که مبین محتوای نامه باشد موضوع نامه با کلمه «موضوع» مشخص می گردد.

_تلخیص موضوع نامه و ذکر آن در بالای نامه صادره ضروری است و انجام این امر باید از طرف تهیه کننده پیش نویس صورت پذیرد. زیرا نامبرده بهتر از سایر مقامات اداری که در جریان مطالعه نامه قرار می گیرند صلاحیت خلاصه نمودن موضوع را دارد.

تعیین خلاصه مطالب مندرج در نامه و ذکر آن در بالای نامه موجبات سهولت و سرعت گردش و مکاتبات را فراهم می سازد و برای متصدیان ثبت و کنترل و سایر پرسنلی که نامه را از نظر کلی ملاحظه نموده و یا مورد بررسی و اقدام قرار می دهند مفید و ضروری است.

 

4.3 متن نامه

متن نامه مطالب و شرحی است که در ارتباط با موضوع نامه نوشته می شود و در حقیقت هدف نامه است و چیزی است که انگیزه تهیه نامه می باشد و ممکن است کوتاه و در یک یا چند سطر باشد و یا در یک یا چند صفحه تهیه و تنظیم گردد.

 

4.4  مشخصات امضاء کننده

مسئولیت نهایی هر نامه با یک فرد یا مقام سازمانی است که نامه بوسیله وی امضاء می شود. در این جا منظور از مشخصات امضاء کننده، مشخصات اداری و فردی شخصی است که نامه را امضاء می کند.

 

4.5 گیرندگان رونوشت

منظور از گیرندگان رونوشت، واحدهای سازمانی یا اشخاصی هستند که می باید رونوشت نامه به عنوان آنان صادر گردد و غیر از گیرنده اصلی است. گیرندگان رونوشت معمولاً با عبارت «رونوشت به» مشخص می گردد.

 

منبع: وبلاگ یار

https://blog.yar.cloud/%d8%a2%d8%b4%d9%86%d8%a7%db%8c%db%8c-%d8%a8%d8%a7%d9%86%d8%ad%d9%88%d9%87-%d9%85%da%a9%d8%a7%d8%aa%d8%a8%d8%a7%d8%aa-%d8%a7%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c/

 

  • roza estar
  • ۰
  • ۰

استخدام شدن فوری شرکت های بزرگ

آزمون سنجش هوش در فرآیند استخدام فوری چیست و چرا شرکت ها از این آزمون های استخدامی برای گزینش و شناسایی افراد مستعد و باهوش جهت استخدام فوری و سریع آن ها در شرکت استفاده می کنند.

برخی از شرکت ها برای پر کردن پست های خالی شرکت نیاز به افرادی مستعد و توانمند دارند، اما آیا صرفاً با استفاده از آزمون های استخدامی فنی می توان فرد مناسب برای استخدام فوری را انتخاب کرد؟

آیا فردی که از آزمون های فنی و تخصصی شرکت موفق بیرون بیاید قابلیت حل مسائل خارج از چارچوب و جدید را دارد و آیا می تواند با راه حل های خود شرکت را از بن بست این نوع مشکلات خارج کند یا خیر؟

به همین دلیل است که آزمون های استخدامی فنی و تکنیکی کافی نبوده و برای شناسایی و استخدام فوری چنین نیروهای ویژه و با استعدادی نیاز به آزمون های استخدامی خاص و تست های ارزیابی استعداد و هوش است.

اولین قدم در استخدام نوشتن رزومه خوب است. در این زمینه نرم افزار هایی تولید شده اند که بسیار کاربردی و مفید هستند مانند نرم افزارساخت رزومه رایگان که به صورت آنلاین و تحت وب در دسترس می باشد.

 

چرا شرکت ها برای استخدام از تست هوش استفاده می کنند؟

آزمون های سنجش هوش که با عنوان آزمون های پیش از استخدام یا آزمون های غربالگری افراد متقاضی استخدام فوری نیز شناخته می شوند، ابزاری برای کمک به کارفرمایان و استخدام کننده ها جهت شناسایی افراد مناسب برای استخدام و به کارگیری در جایگاه های شغلی خاص شرکت هستند.
این تست های استخدام و گزینش افراد متقاضی استخدام، باعث پیش بینی عملکرد و قابلیت اطمینان افراد متقاضی استخدام در محل کار خواهد شد و بر این اساس افرادی که این آزمون های استخدامی را با موفقیت پشت سر بگذارند باید در محیط کار از سایر افراد استخدام شده در شرکت، عملکرد و کارایی بالاتری داشته باشند. تست ارزیابی استعدادها بر اساس مطالعات موردی استخدام و ابقاء کارکنان و همین طور تجزیه و تحلیل داده ها واطلاعات کارکنان شرکت ها است. نتایج این آزمون های استخدام فوری به کارفرما نشان می دهد که فرد آزمون دهنده چه میزان به معیارها و مشخصات مورد نظر شرکت برا ی استخدام نزدیک است.

 

چه شرکت هایی از این آزمون استخدامی استفاده می کنند؟

آزمون های هوش و استخدامی خاص به عنوان ابزاری آنلاین برای غربالگری و گزینش افراد متقاضی کار در شرکت استفاده می شوند و این که چه افرادی شایستگی انتخاب و دعوت برای مصاحبه کاری شرکت جهت استخدام را دارند. عمده ی این آزمون های ارزیابی هوش و آزمون های گزینشی به صورت آنلاین برگزار می شوند و گاهی اوقات ممکن است که شرکت ها تمایلی به برگزاری این آزمون های سنجش هوش جهت استخدام فوری را به صورت آنلاین نداشته باشند و آن ها را در خود شرکت و با استفاده از یک سیستم کامپیوتری انجام دهند. امروزه شرکت های بزرگی هم چون Macy’s, PetSmart, Bloomingdales, Sears, Express Scripts, Walmart, Burger King, Neiman Marcus, and Luxottica Retail Group از این آزمون های ارزیابی قبل از استخدام استفاده می کنند.
این نوع از آزمون ها و تست های خاص معمولاً در درون سیستم های ردیابی متقاضیان کار قرار می گیرند. در ضمن سایت های کاریابی و رزومه ساز هم چون CVbuilder.me ، indeed.com ، careerbuilder.com تمامی این آزمون ها را به صورت آنلاین برگزار نموده و کارفرمایان و استخدام کننده ها می توانند در کمترین زمان و با مشاهده نتایج آزمون افراد متقاضی استخدام فوری، مناسب ترین فرد برای شرکت خود را انتخاب کرده و با او مصاحبه کاری جهت استخدام در شرکت انجام دهند.

 

منبع: وبلاگ یار

https://blog.yar.cloud/%d8%a2%d8%b2%d9%85%d9%88%d9%86-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%ae%d8%af%d8%a7%d9%85%db%8c-%d8%b4%d8%b1%da%a9%d8%aa-%d9%87%d8%a7-%d9%88-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%ae%d8%af%d8%a7%d9%85-%d8%a7%d9%81/

  •  
  • roza estar
  • ۰
  • ۰

نرم افزار حقوق و دستمزد

محاسبه حقوق و دستمزد، یکی از امور اداری و مالی همه سازمان هاست. بسیاری از سازمان ها، حقوق کارکنان خود را بر اساس فرمول مشخصی مانند حقوق اداره کار پرداخت می کنند. برخی دیگر فرمول خود را برای محاسبه این حقوق دارند. درهر صورت نیاز به ابزاری که بتواند این امور را با دقت و کیفیت بالایی انجام دهد در همه سازمان ها احساس می شود. از این رو بسیاری از سازمان ها برای محاسبه حقوق و دستمزد و صدور فیش حقوقی کارکنان خود از نرم افزارها و سیستم هایی استفاده می کنند.
سیستم هایی که بتواند به صورت اتوماتیک و خودکار به محاسبه حقوق کارکنان بپردازد. این محاسبه می تواند بر اساس حقوق اداره کار باشد. یا شامل محاسبه حقوق بازنشستگان شود، و یا می تواند مسائل مربوط به ارائه و صدور فیش حقوقی کارکنان را در بر گیرد.
نرم افزار حقوق و دستمزد در راستای مدیریت منابع انسانی، به گونه ای طراحی شده است که بتواند از طریق تعریف دسترسی، امکان دسترسی کاربران به مسائل مالی و دستمزد خود را ایجاد نماید.
با این نرم افزار با توجه به اطلاعات حضور و غیاب و اطلاعات مربوط به کارگزینی، حقوق و دستمزد کارکنان بر اساس قوانین مشخصی مانند قانون حقوق وزارت کار مشخص می شود. در ادامه فیش حقوقی کارکنان صادر و امکان دسترسی به آن فراهم می شود.
بدین ترتیب کارکنان می توانند به فیش حقوقی خود دسترسی داشته باشند. همچنین بخشی نیز به حقوق بازنشستگان اختصاص دارد.

 

بهترین نرم افزار حقوق و دستمزد


بهترین نرم افزار حقوق و دستمزد به عنوان یکی از زیر مجموعه های سیستم نرم افزاری، امکان محاسبه حقوق و دستمزد کارکنان را بر اساس قوانین مشخص مانند حقوق وزارت کار یا حقوق بازنشستگان فراهم می کند. صدور فیش حقوقی کارکنان از دیگر کارکردهای این نرم افزار است. این نرم افزار دارای امکانات و ویژگی هایی است که در ذیل به آن ها اشاره شده است.

 

امکانات و ویژگی های بهترین نرم افزار حقوق و دستمزد


امکانات بهترین نرم افزار حقوق و دستمزد شامل موارد زیر است:
• امکان ارائه فیش حقوقی شخصی کارکنان
• امکان دریافت اطلاعات مرتبط با محاسبه حقوق پایه و سایر عوامل مرتبط از نرم افزار های سازمانی مرتبط مانند نرم افزار پرسنلی، نرم افزار حضور و غیاب، و نرم افزار مسیر شغلی و ارتقا
• امکان محاسبه حقوق بازنشستگان
• امکان محاسبه حقوق بر اساس حقوق اداره کار
• ارسال کلیه اطلاعات مربوط به حقوق و دستمزد به بهترین نرم افزار حسابداری
• ارائه گزارش های مختلف مربوط به مالیات بر حقوق کارکنان
• ارائه گزارش به بخش های مختلف سازمان بر اساس نیاز
• امکان دسترسی به فیش حقوقی در بخش حقوق بازنشستگان
• امکان استفاده از نسخه دمو و آزمایشی نرم افزار حقوق و دستمزد برای سازمان ها به مدت زمان مشخص
از ویژگی های بهترین نرم افزار حقوق و دستمزد می توان به ارائه خدمات آن بر بستر ابری اشاره کرد.
این مساله باعث کاهش هزینه ها در استفاده از نرم افزار حقوق و دستمزد می شود. زیرا نیازی به هزینه های جانبی برای نصب، نگه داری، به روز رسانی و ارتقا نخواهد داشت.
همچنین امکان برقراری ارتباط بین بهترین نرم افزار حقوق و دستمزد با دیگر نرم افزارهای زیر مجموعه این سیستم وجود دارد. مخصوصا بین این نرم افزارو نرم افزارهای مالی و حسابداری می تواند ارتباط برقرار شود.

 

سیستم های مرتبط با بهترین نرم افزار حقوق و دستمزد


بهترین سیستم حسابداری

امکان اتصال این نرم افزار به بهترین سیستم حسابداری وجود دارد. به این ترتیب حقوق محاسبه شده بر اساس حقوق اداره کار می تواند به سیستم حسابداری مرتبط شود.

سیستم مرخصی

سیستم مرخصی از دیگر نرم افزارهایی است که در محاسبه حقوق و دستمزد نقش دارد. بنابراین می توان بین این دو نرم افزار ارتباط برقرار کرد و از داده های سیستم مرخصی برای محاسبه در آن نرم افزار استفاده کرد.

حضور و غیاب

از دیگر عواملی که در محاسبه حقوق و دستمزد کارکنان تاثیر دارد، حضور و غیاب آنهاست. بر اساس قانون حقوق وزارت کار و نیز میزان حضور و غیاب آن ها نرم افزار می تواند حقوق کارکنان را محاسبه نماید.

 

منبع: وبلاگ یار

https://blog.yar.cloud/%d9%85%d9%82%d8%a7%d9%84%d8%a7%d8%aa-%d8%aa%d9%88%d8%b3%d8%b9%d9%87-%d8%b3%d8%a7%d8%b2%d9%85%d8%a7%d9%86%db%8c/%d9%85%d8%a7%d9%84%db%8c/%d9%86%d8%b1%d9%85-%d8%a7%d9%81%d8%b2%d8%a7%d8%b1-%d8%ad%d9%82%d9%88%d9%82-%d9%88-%d8%af%d8%b3%d8%aa%d9%85%d8%b2%d8%af/
 

  • roza estar