my blog yar

۱۱ مطلب در خرداد ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

این ضمانت نامه یک سند می باشد که به وسیله آن، پرداخت وجه نقد و یا حواله مبلغ مشخص شده ای را از سمت ضامن برای ذینفع مشخص می کند. همین دلیل باعث اهمیت بالای این سند برای بانک می باشد. بانک ها هم برای صادر کردن این ضمانت نامه ها بسیار دقت می کنند و اعتبار مشتری را در نظر می گیرند و بعد اقدام به صادر کردن این ضمانت نامه ها نیز می کنند.

نکته مورد توجه در ضمانت نامه ها این می باشد که، آن ها غیر قابل انتقال می باشند و فقط شخص ذینفع می تواند از متن مندرج شده در آن استفاده کند. بانک ها با صادر کردن ضمانت نامه، تعهد می نمایند که در صورتی که ضمانت خواه به تعهداتش عمل نکرد و از انجام به موقع آن اجتناب کرد، در صورت اعلام ذینفع، مبلغ ذکر شده در ضمانت نامه را به حساب ذینفع واریز کند.

استفاد از تقویم آنلاین برای مدیریت بهتر زمان های جلسات، پروژه ها و… پیشنهاد می شود.

حسابداری ضمانت نامه های بانکی:

حسابداری آنلاین ارزان ضمانت نامه های بانکی برای شرکت های پیمانکاری می باشد و این نوع از حسابداری مورد توجه تمام شرکت های پیمانکاری نیز می باشد. حسابداری این بخش از فعالیت، بسیار مهم است، زیرا کارفرما برای بخش دولتی می باشد و اجرا کننده کار و یا همان پیمانکار، برای بخش خصوصی می باشد. در مواردی هم وجود دارد که کارفرما شخص حقوقی و شرکت خصوصی و یا شخص حقیقی باشد و یا اینکه پیمانکار شخص حقیقی باشد.

یکی از سختی های حسابداری ابری ضمانت نامه های بانکی سیستمی بودن این ضمانت نامه ها توسط بانک می باشد. زیرا با مرجعه به بانک و تقاضای اطلاعات این ضمانت نامه ها، متصدیان بانکی یک سری اطلاعات کلی از سیستم می دهند و اطلاعات جزئی مورد نیاز حسابداران که محاسبه کارمزد، بهره، سپرده بانکی و دیگر موارد مورد نیاز می باشند را نمی دهند، بلکه به صورت کلی ارائه می دهند. حسابداران هم مجبور به ثبت این اطلاعات به صورت کلی می شودند.

با توجه به اینکه، حسابداران باید این اطلاعات را به صورت کلی ثبت کنند، ولی باید به درستی محاسبات در سیستم اطمینان کامل داشته باشند و برای صدور ضمانت نامه کم هزینه ترین روش را به مدیریت شرکت پیمانکاری اعلام کند.

حسابداری شرکت ها

شرایط مطالبه وجه ضمانت نامه بانکی:

فرد ذینفع برای مطالبه ضمانت نامه از طرف بانک ابتدا باید تمام شرایط قید شده در ضمانت نامه را رعایت کند و تمام مدارک مورد نیاز آین ضمانت نامه را تهیه کند و آن را به بانک تسلیم کند.

فرد ذینفع و ضامن در این ضمانت نامه باید توجه داشته باشند که، ضامن این سند در برابر گم شدن، اشتباه موجود در اسناد و مدارک و تاخیر در تحویل دادن آن به بانک هیچ گونه مسئولیتی ندارد و اینکه اگر ذینفع این ضمانت نامه تقاضای مطالبه وجه ضمانت نامه را دارد باید تا قبل از رسیدن تاریخ سررسید ضمانت نامه، تقاضای خودش را به بانک اعلام کند، زیرا اگر بعد از تاریخ ضمانت نامه این تقاضا را داشته باشد، ضامن می تواند در برابر تقاضای او مخالفت کند و از انجام آن خودداری کند.

در واقع این ضمانت نامه ها، همان تعهدات قید شده می باشند که در زمان عقد قرار داد امضاء می شود. هر زمان که کارفرما بر اساس موارد قید شده در ضمانت نامه، درخواست کند، بانک بدون قید و شرط مبلغ ذکر شده را برای کارفرما واریز می کند. این واریز زمانی انجام می شود که فرد متعهد، به تعهداتش تا سررسید تاریخ قرار داد بنا به هر دلیلی عمل نکرده باشد.

 

منبع:

https://blog.yar.cloud/%d8%ad%d8%b3%d8%a7%d8%a8%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d8%b6%d9%85%d8%a7%d9%86%d8%aa-%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a8%d8%a7%d9%86%da%a9%db%8c/

  • roza estar
  • ۰
  • ۰

بخش خصوصی در کشور بسیار مهم و گسترده شده است و به همین دلیل باعث شده که این بخش در بسیاری از پروژه های دولتی فعالیت داشته باشد و دولت انواع پیمانکاری های بزرگ را به دلیل انجام کار به بهترین شکل ممکن و کمترین هزینه به این بخش واگذار کند.

این گسترش کاری باعث شده است، که حسابداری تحت وب پیمانکاری هم بسیار مورد توجه قرار گیرد و مهمترین قسمت این حسابداری، ضمانت نامه هایی می باشد که پیمانکار برای شروع کار و به درستی انجام دادن آن کار به کارفرما می دهد.

این قسمت از شرایط کاری مورد توجه بانک ها نیز قرار گرفته است، زیرا بانک ها با صادر کردن انواع ضمانت نامه های بانکی، سود به دست می آوردند و مبادلات اقتصادی را راحت تر و بهتر انجام می دهند و در نتیجه باعث رشد اقتصادی بهتر برای کشور می شوند. بنا بر همین دلایل، صادر کردن این ضمانت نامه ها مورد توجه بسیاری از بانک ها می باشد.

به عنوان مثال در گذشته پاکیزگی و نظافت شهر را خود شهرداری به عهده داشت، ولی امروزه با برزگزاری مناقصه هایی مربوط به واگذاری، این مسئولیت را به شرکتهای پیمانکاری واگذار می کند و به همان نسبت هم حسابداری ضمانت نامه های بانکی برای شرکتهای پیمانکاری با موضوع ضمانت نامه شرکت در مناقصه بسیار مهم می باشد.

استفاد از تقویم آنلاین برای مدیریت بهتر زمان های جلسات، پروژه ها و… پیشنهاد می شود.

ضمانت نامه بانکی چیست:

این ضمانت نامه یک سند می باشد که به وسیله آن، پرداخت وجه نقد و یا حواله مبلغ مشخص شده ای را از سمت ضامن برای ذینفع مشخص می کند. همین دلیل باعث اهمیت بالای این سند برای بانک می باشد. بانک ها هم برای صادر کردن این ضمانت نامه ها بسیار دقت می کنند و اعتبار مشتری را در نظر می گیرند و بعد اقدام به صادر کردن این ضمانت نامه ها نیز می کنند.

نکته مورد توجه در ضمانت نامه ها این می باشد که، آن ها غیر قابل انتقال می باشند و فقط شخص ذینفع می تواند از متن مندرج شده در آن استفاده کند. بانک ها با صادر کردن ضمانت نامه، تعهد می نمایند که در صورتی که ضمانت خواه به تعهداتش عمل نکرد و از انجام به موقع آن اجتناب کرد، در صورت اعلام ذینفع، مبلغ ذکر شده در ضمانت نامه را به حساب ذینفع واریز کند.

 

حسابداری ضمانت نامه های بانکی:

حسابداری آنلاین ارزان ضمانت نامه های بانکی برای شرکت های پیمانکاری می باشد و این نوع از حسابداری مورد توجه تمام شرکت های پیمانکاری نیز می باشد. حسابداری این بخش از فعالیت، بسیار مهم است، زیرا کارفرما برای بخش دولتی می باشد و اجرا کننده کار و یا همان پیمانکار، برای بخش خصوصی می باشد. در مواردی هم وجود دارد که کارفرما شخص حقوقی و شرکت خصوصی و یا شخص حقیقی باشد و یا اینکه پیمانکار شخص حقیقی باشد.

یکی از سختی های حسابداری ابری ضمانت نامه های بانکی سیستمی بودن این ضمانت نامه ها توسط بانک می باشد. زیرا با مرجعه به بانک و تقاضای اطلاعات این ضمانت نامه ها، متصدیان بانکی یک سری اطلاعات کلی از سیستم می دهند و اطلاعات جزئی مورد نیاز حسابداران که محاسبه کارمزد، بهره، سپرده بانکی و دیگر موارد مورد نیاز می باشند را نمی دهند، بلکه به صورت کلی ارائه می دهند. حسابداران هم مجبور به ثبت این اطلاعات به صورت کلی می شودند.

با توجه به اینکه، حسابداران باید این اطلاعات را به صورت کلی ثبت کنند، ولی باید به درستی محاسبات در سیستم اطمینان کامل داشته باشند و برای صدور ضمانت نامه کم هزینه ترین روش را به مدیریت شرکت پیمانکاری اعلام کند

منبع:

https://blog.yar.cloud/%d8%ad%d8%b3%d8%a7%d8%a8%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d8%b6%d9%85%d8%a7%d9%86%d8%aa-%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a8%d8%a7%d9%86%da%a9%db%8c/

  • roza estar
  • ۰
  • ۰

هرچند شاید بنظر برسد که صرف هزینه یکباره برای خرید محصولی اینچنینی با هدف کاهش هزینه‌ها چندان منطقی بنظر نمی‌رسد. اما بدون شک سازمان‌ها هم در کوتاه مدت از لحاظ سهولت امور و هم در بلند مدت از لحاظ هزینه‌ای متوجه تاثیر شگرف این محصول در شرکت خواهند شد. با خرید نرم افزار اتوماسیون اداری نه تنها در حذف مکاتبات فیزیکی هزینه‌های کاغذ و مشتقات آن را از بین می‌برید؛ بلکه با ارائه قابلیت مدیریت فرآیندها و امور بطور خودکار و مکانیزه در سازمان، هزینه خطاهای انسانی و فرصت از دست رفته را نیز به طرز چشمگیری کاهش می دهید.

 

عوامل موثر بر قیمت خرید اتوماسیون اداری کدامند؟

 

امکانات و حجم تبادلات

اگرچه گران قیمت بودن یک اتوماسیون اداری دال بر امکانات جامع و کامل آن نیست، اما عکس این قضیه قطعا صادق خواهد بود. از امکاناتی که مستقیما بر روی جامع شدن یک سیستم اتوماسیون اداری اثر دارد میتوان به یکپارچگی سیستم در واحدهای عملیاتی گوناگون، امکان مدیریت و پیگیری امور و جلسات و دسترسی آسان، تحت وب و امن این سیستم نام برد. این نکته نباید فراموش شود که سیستمی کاراست که بتواند علاوه بر رفع نیازهای یک سازمان، در بهینه سازی فرآیندهای آن و بهبود کارایی سازمان اثر مستقیم داشته باشد.

 

ماژول ها

سازمان‌ها اشکال و اهداف مختلفی دارند. درست مانند تجویز یک راه حل درمانی، انتخاب امکانات لازم برای هر سازمان نیز نیاز به تخصص و تشخیص صحیح دارد. با توجه به این نکات، یک نرم افزار اتوماسیون اداری برای سازمان نیازمند بخش‌ها و اصطلاحا ماژول‌های مختلفی است که متناسب با نیاز همان سازمان انتخاب شده باشد. هر کدام از این قابلیت ها و امکانات به طور مستقیم بر روی قیمت نرم افزار اتوماسیون اداری تاثیر خواهدد داشت.

اتوماسیون

مهمترین ماژول‌های یک سیستم اتوماسیون اداری می‌توان این موارد را نام برد :

 

سیستم دبیرخانه اتوماسیون اداری :

نرم افزار دبیرخانه از اصلی‌ترین ماژول‌های نرم‌افزار اتوماسیون اداری است. این سیستم درگاه‌های مختلفی را برای دریافت و ارسال خودکار نامه‌ها در سازمان فراهم می‌کند. به کمک این سیستم تمامی نامه‌هایی که از طریق فاکس، پست الکترونیک و امثال آن به سازمان ارسال می‌شوند در سیستم اتوماسیون ثبت و به گردش می‌آیند. امکان پاراف نویسی و ارجاع نامه‌ها در سیستم و جستجوی محتوا و نامه ها از دیگر قابلیت های با اهمیت این سیستم است.

 

کارتابل آفلاین :

احتمال عدم دسترسی به اینترنت برای کاربران نرم افزارهایی که به صورت آنلاین کار می کنند یک دغدغه ذهنی ست. با توجه به این نکته، تعبیه یک سیستم کارتابل آفلاین که به کمک آن بتوان به قسمت های مهم اتوماسیون اداری دسترسی داشت و آن ها را کنترل کرد امری حیاتی بنظر می رسد.

 

مدیریت جلسات و سازماندهی فرآیندها :

یکی دیگر از قابلیت هایی که نرم افزارهای اتوماسیون اداری را قدرتمند می کند و نرم افزار اتوماسیون اداری نیز از آن بهره می برد، امکان تنظیم، ثبت، برگزاری، پیگیریی جلسات و نگهداشت گزارشات و اسناد آن هاست. پیش از این مدیریت این امور بر عهده ی نیروی انسانی بوده و این امر موجب زمان بر شدن و بالاتر بودن احتمال خطای آن می شد.

منبع:

https://blog.yar.cloud/%d9%86%da%a9%d8%a7%d8%aa%db%8c-%d8%af%d8%b1%d8%a8%d8%a7%d8%b1%d9%87-%d9%82%db%8c%d9%85%d8%aa-%d8%ae%d8%b1%db%8c%d8%af-%d9%86%d8%b1%d9%85-%d8%a7%d9%81%d8%b2%d8%a7%d8%b1-%d8%a7%d8%aa%d9%88%d9%85%d8%a7/

  • roza estar
  • ۰
  • ۰

حسابداری تحت وب مدیریت با جمع آوری داده های مرتبط و وارسی هزینه ها، عملکردها و منفعت حاصل از عمل مخصوص، تصمیم گیری های گرفته شده توسط سازمان ها را حمایت می‌کند. این بخش، محاسبات صورت گرفته بر طبق هزینه تسلط کار و دیگر اقدامات رایج در بردارنده‌ هزینه هر ضرر (صدمه) یا هزینه تمامی تصادف ها می‌باشد.

داده های مالی برای جهت دادن مرتبط با ایمن بودن تصمیم گیری لازم است. همگام با تمرکز و توجه به مسائل پولی، حسابداری مدیریت ملزم است روی اطلاعات غیر پولی، مثل توسعه ایمنی، ارتباط کارمندان و امنیت راهبردی تمرکز کند.

در طی سرمایه گذاری های مرتبط با ایمنی و امنیت، هزینه های مالی سرمایه گذاری ها غالبا به شیوه مناسب شناخته می‌شوند، ولی کسب ارزش مالی سود، جهت انجام محاسبه سخت می‌باشد. به همین جهت، لازم است شیوه های تخمین هزینه ها، به ویژه مزیت های غیرپولی و ارزش به وجود آمده حاصل از پیشگیری از اتفاقات موجود در نظر گرفته شود. همگام با احتساب هزینه سرمایه گذاری ایمن، سود برندگی از پیشرفت، بهبود سود برندگی و چگونگی و ماهیت نیت ایمنی، می‌بایست به شیوه‌ای مناسب بررسی شود.

استفاد از تقویم آنلاین برای مدیریت بهتر زمان های جلسات، پروژه ها و… پیشنهاد می شود.

 

مسائل مرتبط با تصمیم گیری ایمن و این که به چه صورت این موضوع برای بهبود روش های فعلی می‌تواند به کار برده شود:

شیوه های مرتبط شامل شیوه کارت برآورد متوازن، نوبت بازپرداخت، رابطه سود و هزینه و بهای ساده بازگشت است. تمامی این ها استفاده از احتساب هزینه ها و مزیت های امنیت را نشان می‌دهند. اگر مشکلات مربوط به ناتوانی در بررسی، اطمینان، تحلیل مقدار منافع و هزینه ها استنباط شده باشند، درباره ارزشمند بودن زندگی انسان ها در ارزیابی هزینه سود، گفت وگو صورت خواهد گرفت.

مدیریت تصمیم گیری به وسیله عامل های گوناگون دیگری جز حسابداری آنلاین ارزان مدیریت رهنمود می شود. در این مورد احساسات و وجدان پاک، یک عامل به حرکت درآورنده قوی به شمار می‌رود و ممکن است عوامل احساسی نقش پررنگ تری از هر نوع محاسبه و حساب و کتاب داشته باشند.

حسابداری شرکت ها

ارزیابی فرصت هایی برای استفاده از شیوه حسابداری مدیریت در فرایند ایمنی کار:

بهترین نرم افزار حسابداری مدیریت یکی از عوامل با اهمیت در مدیریت تصمیم گیری می‌باشد و به هنگام سرمایه گذاری برای هر سازمان، سازگاری یا رویکرد ایمنی و ترفند تجاری ارزشی، فراهم می‌کند و هم چنین ما را قادر می سازد به جای چندین هدف که در تضاد با هم هستند، یک هدف اشتراکی را ببینیم.

با استفاده از روش BSC قادر خواهیم بود نظرات خویش را برای اقداماتی جهت کسب تصمیم گیری مناسب، به کار گیریم. معانی و شیوه های تخمین منفعت در سرمایه گذاری های دارای امنیت، موجود می‌باشند ولی می‌بایست از نظر MA گسترش یابند.

 

منیع:

https://blog.yar.cloud/%d8%af%db%8c%d8%af%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%ad%d8%b3%d8%a7%d8%a8%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d9%85%d8%af%db%8c%d8%b1%db%8c%d8%aa-%d8%af%d8%b1-%d8%ae%d8%b5%d9%88%d8%b5-%d8%a7%db%8c%d9%85%d9%86%db%8c-%d9%88/

  • roza estar
  • ۰
  • ۰

توانایی فهم مسایل و قدرت حل آن‌ها از یک سو، که به ضریب هوشی یا همان هوش شناختی (intellectual intelligence) افراد برمی‌گردد و تمییز و تحلیل هیجانات، برقراری ارتباط بهتر و شناخت و توسعه قابلیت‌های فردی از سوی دیگر، که به هوش هیجانی (emotional intelligence) افراد برمی‌گردد، از جمله فاکتورهای مهم و تاثیرگذار در موفقیت‌های تحصیلی و شغلی است.

علیرغم این‌که وجود صرفا یکی از این دو نوع هوش قادر نخواهد بود مسیر خلاقیت و موفقیت را برای شما هموار کند، اما هم‌دستی توامان آن‌ها در زندگی شما، فرصت‌های بی‌نظیری را از آن‌تان خواهد ساخت. لزوم طرح سوالات هوش (چه در حیطه هوش شناختی و چه در حیطه هوش هیجانی) در مصاحبه‌های شغلی نیز دقیقا به همین موضوع بر می‌گردد.

این‌که وقتی فرد متقاصی یک شغل، از ضریب هوشی و هوش هیجانی بالایی برخوردار است، شانس بیشتری برای رشد دارد و می‌تواند در سایه تفکر، دانش، تجزیه و تحلیل و خلاقیت خود، فرد مفیدتری برای محیط و سازمان باشد.

استفاد از تقویم آنلاین برای مدیریت بهتر زمان های جلسات، پروژه ها و… پیشنهاد می شود.

مصاحبه شغلی

پاسخ سوالات هوش مصاحبه شغلی

افرادی که از هوش بالاتری (به ویژه هوش هیجانی) برخوردار هستند، خویشتن‌دارتر از دیگران هستند، انگیزه رشد و پیشرفت بیشتری نسبت به دیگران دارند، کنترل بهتری روی رفتارها، برخوردها و احساسات خود دارند و به دلیل دارا بودن حس همدلی بیشتر و روحیه تیمی بهتر، خصوصا در سازمان‌های خدماتی سودمندتر ظاهر می‌شوند.

اما برای تست هوش این افراد روش‌های مختلفی ابداع و پیشنهاد شده است. روش‌هایی که برخی از آن‌ها صرفا در برگیرنده تعدادی سوال هستند و برخی دیگر، که برای همه ما نیز آشنا هستند، در تعدادی تصویر خلاصه شده‌اند و چند گزینه.

 

۱) تست هوش تصویری

یکی از معتبرترین و مشهورترین تست هوش‌های تصویری تست هوش ریون (Raven Intelligence Test) است. احتمال این‌که با سوالات این تست هوش یا دست کم سوالاتی از این دست در مصاحبه شغلی خود رو به رو شوید، بسیار بالا است. تعدادی از سوالات این تست هوش فوق‌العاده را بررسی می‌کنیم. برای پاسخ، تنها کافی است تصویر جا مانده را از میان شش گزینه پیشنهادی انتخاب کنید.

 

نمونه سوال یک

کاملا مشخص است که در این تست، تنها کافی است به پترن جا افتاده دقت کنید. اگرچه ممکن است گزینه چهارم کمی گمراه کننده باشد اما نوک شکل خارج از پترن است و رد می‌شود. در نتیجه، گزینه ششم پاسخ صحیح است. (برای شمارش از سمت چپ، بالا شروع کنید)

 

مبنع:

https://blog.yar.cloud/%d8%b3%d9%88%d8%a7%d9%84%d8%a7%d8%aa-%d9%87%d9%88%d8%b4-%d9%85%d8%b5%d8%a7%d8%ad%d8%a8%d9%87-%d8%b4%d8%ba%d9%84%db%8c/

  • roza estar
  • ۰
  • ۰

واحد اداری خاصی از یک شرکت یا سازمان که وظیفه ثبت نامه های وارده، ثبت نامه های صادره، بایگانی نامه ها و نظارت بر گردش آن ها را به عهده دارد. در دبیرخانه سنتی کلیه مکاتبات اداری در دفتر اندیکاتور ثبت و ضبط می شود.

قوانین و دستورالعمل های مکاتبات اداری در ایران مشخص و تدوین شده می باشد. مسئول دبیرخانه با تمامی این دستورالعمل ها باید آشنایی داشته باشد و به بهترین نحو ممکن وظایف خود را انجام می دهد. هر یک از بخش هایی که در یک سازمان فعالیت می کنند کارهای مشخص شده ای را بر عهده دارند که باید با دقت آنها را انجام دهند.

به طور کلی اگر بخواهیم این بخش مهم را در یک سازمان تعریف کنیم باید بدانید مسئولیت آن مدیریت و منترل مکاتبات اداری در سازمان ها می باشد. امروزه از آنجایی که بیشتر فعالیت های سازمان ها الکترونیکی شده است، این بخش از سازمان ها هم کارشان بسیار راحت تر شده است و تنها با نصب بهترین نرم افزار دبیرخانه رایگان مناسب می توانند مدیریت و گردش نامه های سازمان را انجام دهند.

 

اهمیت و شرح وظایف دبیرخانه مدرن :

همانطور که بیان نمودیم دبیرخانه یکی از مهمترین و اصلی ترین بخش های یک سازمان می باشد که وظایف مشخص شده ای را بر عهده دارد و باید به خوبی آنها را انجام دهد. امروزه بیشتر سازمان ها این بخش خود را بسیار مدرن تر کرده اند و تنها با یک سیستم دبیرخانه آنلاین می توانند وظایف این بخش را انجام دهند. به طور کلی وظایف اساسی که این بخش بر عهده دارد عبارت می باشد از :

  • تمامی نامه هایی را که ارسال می شود را باید دریافت کند و آنها را از نظر اینکه دارای امضاء، تعداد پیوست و … می باشند مورد بررسی قرار دهد.
  • همچنین باید بدانید این بخش باید نامه های دریافتی را از نظر اینکه با سازمان ها ارتباطی دارد هم بررسی کند و سپس آنها را به بخش های مربوطه بفرستد.
  • هر نامه ای که به دبیرخانه ارائه می شود باید در دفتر اندیکاتور ثبت شود. البته نرم افزار این بخش که ویژگی های بسیاری دارد هر نامه را در سیستم ثبت می کند و تاریخ و شماره وارده آنها هم همراه آنها ذخیره می شود.
  • بعد از اینکه این مراحل انجام شد باید نامه به مسئول و همان واحدی که ارسال شده است ارسال گردد. به این مرحله ارجاع دادن نامه نیز می گویند که در گذشته به صورت دستی و فیزیکی نامه ها را به دفتر و بخش های مربوطه می رساندند، ولی امروزه به وسیله نرم افزار اتوماسیون اداری این وظیفه را انجام می دهند.
  • یکی دیگر از وظایف این بخش ثبت دریافت نامه به گیرنده می باشد که در دفتر ثبت می شود. البته که باید بدانید با به وجود آمدن نرم افزار دبیرخانه و اتوماسیون اداری دیگر حتی نیازی نیست شما دریافت آن را ثبت کنید، چرا که سیستم به صورت خودکار دریافت آن را به وسیله گیرنده ثبت می کند.
  • ارائه رسید دریافت نامه به فرستنده هم یکی دیگر از وظایف مسئول دبیرخانه می باشد.

منبع:

https://blog.yar.cloud/%d8%af%d8%a8%db%8c%d8%b1%d8%ae%d8%a7%d9%86%d9%87-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa%d8%9f-%d9%88%d8%b8%d8%a7%db%8c%d9%81-%d9%85%d8%aa%d8%b5%d8%af%db%8c-%d8%af%d8%a8%db%8c%d8%b1%d8%ae%d8%a7%d9%86%d9%87/

  • roza estar
  • ۰
  • ۰

قابل ذکر است که دانشگاه های زیر 50 در محدوده ها رتبه بندی شدند (یعنی 100- 51) و بنابراین ما مقاله را با بررسی دانشگاه هایی شروع می کنیم که در بین 100 دانشگاه برتر از رتبه 150- 101 ارتقا پیدا کرده اند.

 

دانشگاه هیتوتسو باشی:

دانشگاه هیتوتسو باشی ژاپن، نخستین دانشگاه برتر حسابداری و امور مالی است که رتبه خود را ارتقا داده است که یک دانشگاه تحقیقاتی واقع در توکیو می باشد که مرکز علوم اجتماعی است.

هیتوتسو باشی برنامه آموزشی خود را از دانشکده مدیریت بازرگانی به عنوان “علوم اجتماعی کاربردی از کسب و کار تجاری و بازار ها” توضیح می دهد و برنامه های آن دانش تئوری را در زمینه مدیریت، حسابداری، بازاریابی و امور مالی برایتان فراهم می کند و چشم انداز بین المللی مورد نیاز برای نقش های رهبری در ژاپن و فراتر از آن را ارائه می کند.

 

دانشگاه RMIT:

دانشگاه RMIT (آرمیت) نیز بزرگ ترین دانشگاه استرالیا در بین 100 دانشگاه برتر حسابداری و امور مالی است که پیشرفت های زیادی در امتیازات آن برای شاخص های مختلف مورد استفاده جهت دست یابی به این رتبه بندی ها ایجاد کرده است.

برنامه های حسابداری RMIT بسیار دقیق هستند و با داده های ورودی صنعتی توسعه یافته اند و برای آماده سازی دانشجویان به عنوان نیروی کاری طراحی شده اند.

دوره کارشناسی بازرگانی (حسابداری) RMIT که اکثرا در ساختمان علمی نوآورانه سوانستون تدریس می شود شامل گزینه های پویای جهانی است که به شما کمک می کند تا بعدا در بازار کار، مانند تور های مطالعاتی و برنامه های تبادل اطلاعات دانشجویان، به شکل برجسته تری عمل کنید.

حسابداری شرکت ها

دانشگاه بریستول:

همچنین دانشگاه بریستول آمریکا با امتیازات بهتری برای کارفرمایان و اعتبار علمی، امسال با افزایش رتبه در بین 100 دانشگاه برتر حسابداری و امور مالی قرار گرفته است.

منشا اصلی دانشکده علوم اقتصادی، امور مالی و مدیریت آن به روز های اولیه خود دانشگاه مربوط می شود و هم اکنون بیش 1200 دانشجو در همه سطوح دارد.

در واقع محیط آموزشی پویا و چالش انگیزی را ایجاد می کند که می توان از آنجا با گستره وسیعی از مهارت ها و دانش فارغ التحصیل شد.

 

دانشگاه زوریخ:

دانشگاه زوریخ در سوئیس، آخرین دانشگاه از چهار موسسه ای است که امسال در رتبه بندی حسابداری و امور مالی از رتبه 150- 101 به رتبه 100- 51 ارتقا یافته است.

دانشکده بانکداری و امور مالی (DBF) این دانشگاه تخصص گسترده ای در بانکداری، امور مالی شرکت، اقتصاد مالی و امور مالی کمی دارد و مدرک کارشناسی ارشد آن در بانکداری و امور مالی دیدگاه عمیقی از دنیای بانکداری و بازار های مالی را برای دانشجویان فراهم می کند و از موقعیت دانشگاه در مرکز عمده امور مالی زوریخ بهره می گیرند.

استفاده ازسیستم فروش آنلاین برای مدیریت بهتر داده های بخش فروش سازمان ها پیشنهاد می شود.

دانشگاه ملبورن:

از بین دانشگاه هایی که به عنوان 50 دانشگاه برتر پیشرفت کرده اند دانشگاه ملبورن امسال در زمینه حسابداری تحت وب از رتبه چهاردهم به رتبه دهم رسیده است و با همتای استرالیایی خود، دانشگاه نیو ساوت ولز (UNSW)، مشترکا در جایگاه دهم قرار دارند.

دانشکده حسابداری ملبورن شامل مرکزی برای حسابداری و مشاوره های حسابداری (CAIP) است که متعهد به ایجاد و حفظ مشارکت های بلند مدت با انجمن های حسابداری و تجاری از طریق پروژه های پژوهشی، سخنران مهمان و نشست ها و اقدامات دیگر است.

منبع"

https://blog.yar.cloud/%d8%af%d8%a7%d9%86%d8%b4%da%af%d8%a7%d9%87-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a8%d8%b1%d8%aa%d8%b1-%d8%ad%d8%b3%d8%a7%d8%a8%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d8%af%d9%86%db%8c%d8%a7/

  • roza estar
  • ۰
  • ۰

این ضمانت نامه یک سند می باشد که به وسیله آن، پرداخت وجه نقد و یا حواله مبلغ مشخص شده ای را از سمت ضامن برای ذینفع مشخص می کند. همین دلیل باعث اهمیت بالای این سند برای بانک می باشد. بانک ها هم برای صادر کردن این ضمانت نامه ها بسیار دقت می کنند و اعتبار مشتری را در نظر می گیرند و بعد اقدام به صادر کردن این ضمانت نامه ها نیز می کنند.

نکته مورد توجه در ضمانت نامه ها این می باشد که، آن ها غیر قابل انتقال می باشند و فقط شخص ذینفع می تواند از متن مندرج شده در آن استفاده کند. بانک ها با صادر کردن ضمانت نامه، تعهد می نمایند که در صورتی که ضمانت خواه به تعهداتش عمل نکرد و از انجام به موقع آن اجتناب کرد، در صورت اعلام ذینفع، مبلغ ذکر شده در ضمانت نامه را به حساب ذینفع واریز کند.

برای تقویم تاریخ امروز استفاده از تقویم آنلاین یار پیشنهاد می شود.

حسابداری ضمانت نامه های بانکی:

حسابداری آنلاین ارزان ضمانت نامه های بانکی برای شرکت های پیمانکاری می باشد و این نوع از حسابداری مورد توجه تمام شرکت های پیمانکاری نیز می باشد. حسابداری این بخش از فعالیت، بسیار مهم است، زیرا کارفرما برای بخش دولتی می باشد و اجرا کننده کار و یا همان پیمانکار، برای بخش خصوصی می باشد. در مواردی هم وجود دارد که کارفرما شخص حقوقی و شرکت خصوصی و یا شخص حقیقی باشد و یا اینکه پیمانکار شخص حقیقی باشد.

یکی از سختی های حسابداری ابری ضمانت نامه های بانکی سیستمی بودن این ضمانت نامه ها توسط بانک می باشد. زیرا با مرجعه به بانک و تقاضای اطلاعات این ضمانت نامه ها، متصدیان بانکی یک سری اطلاعات کلی از سیستم می دهند و اطلاعات جزئی مورد نیاز حسابداران که محاسبه کارمزد، بهره، سپرده بانکی و دیگر موارد مورد نیاز می باشند را نمی دهند، بلکه به صورت کلی ارائه می دهند. حسابداران هم مجبور به ثبت این اطلاعات به صورت کلی می شودند.

با توجه به اینکه، حسابداران باید این اطلاعات را به صورت کلی ثبت کنند، ولی باید به درستی محاسبات در سیستم اطمینان کامل داشته باشند و برای صدور ضمانت نامه کم هزینه ترین روش را به مدیریت شرکت پیمانکاری اعلام کند.

حسابداری شرکت ها

شرایط مطالبه وجه ضمانت نامه بانکی:

فرد ذینفع برای مطالبه ضمانت نامه از طرف بانک ابتدا باید تمام شرایط قید شده در ضمانت نامه را رعایت کند و تمام مدارک مورد نیاز آین ضمانت نامه را تهیه کند و آن را به بانک تسلیم کند.

فرد ذینفع و ضامن در این ضمانت نامه باید توجه داشته باشند که، ضامن این سند در برابر گم شدن، اشتباه موجود در اسناد و مدارک و تاخیر در تحویل دادن آن به بانک هیچ گونه مسئولیتی ندارد و اینکه اگر ذینفع این ضمانت نامه تقاضای مطالبه وجه ضمانت نامه را دارد باید تا قبل از رسیدن تاریخ سررسید ضمانت نامه، تقاضای خودش را به بانک اعلام کند، زیرا اگر بعد از تاریخ ضمانت نامه این تقاضا را داشته باشد، ضامن می تواند در برابر تقاضای او مخالفت کند و از انجام آن خودداری کند.

در واقع این ضمانت نامه ها، همان تعهدات قید شده می باشند که در زمان عقد قرار داد امضاء می شود. هر زمان که کارفرما بر اساس موارد قید شده در ضمانت نامه، درخواست کند، بانک بدون قید و شرط مبلغ ذکر شده را برای کارفرما واریز می کند. این واریز زمانی انجام می شود که فرد متعهد، به تعهداتش تا سررسید تاریخ قرار داد بنا به هر دلیلی عمل نکرده باشد.

 

منبع:

https://blog.yar.cloud/%d8%ad%d8%b3%d8%a7%d8%a8%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d8%b6%d9%85%d8%a7%d9%86%d8%aa-%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a8%d8%a7%d9%86%da%a9%db%8c/

  • roza estar
  • ۰
  • ۰
  • کارکنان با تجربه وآموزش دیده.
  • تعیین نوع نظام و سیستم مدیریت امور دفتری
  • تعیین خرده سیستمها و روشهای کاری
  • تعیین مکان مناسب با نوع دبیر خانه
  • تعیین ابزار و وسایل مناسب با نوع دبیر خانه
  • تعیین و تهیه دستورالعملها و راهنما های لازمه
  • تعیین دفاتر وفرمهای کنترل کننده مشخص و معین

 

عناوین شغلی دبیر خانه ها در نظام متمرکز امور دفتری

  • رئیس دفتر یا رئیس دبیر خانه
  • معاون یا دستیار رئیس دفتر یا دبیر خانه
  • مسئول ثبت نامه ها یا دفاتر ثبت وصدور نامه ها
  • مسئول جمع آوری و توزیع نامه ها

 

تفکیک نامه ها در مدیریت امور دفتری:

  • عادی
  • بازکردنی
  • قابل کنترل
    :
  •  
  • دریافت، کنترل نامه‌های وارده از نظر وجود امضا، ارتباط نامه با سازمان دریافت کننده و صحت تعداد پیوست‌ها (در صورت داشتن پیوست یا ضمایم).
  • ارایه نامه به مقام یامسئول واحد اقدام کننده یا واحد مربوطه، جهت تعیین محل و نوع اقدام که در اصطلاح اداری (ارجاع) گفته می‌شود.
  • پس از تعیین محل اقدام، نامه‌ها به متصدی ثبت نامه ( دفتر اندیکاتور یا کامپیوتر) جهت تعیین شماره و تاریخ وارده به سازمان داده می شود.
  • ثبت در اندکس دبیرخانه (در سیستم های رایانه ای نیاز به ثبت در این دفتر نمی باشد).
  • ثبت در دفتر ارسال و مراسلات و تحویل به واحد یا شخص اقدام کننده نامه وارده
  • در مورد نامه‌های صادره نیز همین مراحل یعنی دریافت، ثبت و توزیع طی می‌شود.

 

علاوه بر وظایف فوق، یکسری وظایف نیز به عهده دبیرخانه آنلاین است که به پاره ای از آن‌ها اشاره می‌شود:

  • تایپ نامه و مقایسه آن با پیش نویس
  • توزیع اطلاعیه‌ها و بخش نامه‌ها بین واحدهای ذیربط و مربوطه.
  • تهیه برنامه ماشین‌نویس‌ها و تقسیم صحیح کار بین آنها.
  • تهیه پیش نویس‌های ساده اداری مانند اعلام وصول نشریات.
  • انجام امور چاپ و تکثیر

 

منبع:

https://blog.yar.cloud/%d9%88%d8%b8%d8%a7%db%8c%d9%81-%d8%af%d8%a8%db%8c%d8%b1%d8%ae%d8%a7%d9%86%d9%87-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa%d8%9f/

  • roza estar
  • ۰
  • ۰

دبیرخانه چیست؟

دبیرخانه آنلابن یکی از مهمترین و کاربردی ترین واحد های موجود در هر سازمان می باشد که وظیفه ثبت ، ارسال و دریافت نامه ها را بر اساس روش های معین و تدوین شده بر عهده دارد.

در واقع دبیرخانه ها مسئول گردش نامه ها در هر سازمان هستند.

 

نامه اداری چیست؟

در واقع نامه اداری نوشته ای است که وظیفه انتقال پیام مشخصی را بر عهده دارد که هر نامه دارای سه مشخصه شماره،تاریخ و امضاء می باشد که در صورت نبود هر کدام از مشخصه ها نامه مرود بشماره رفته و به اصطلاح بازگشت داده می شود.

برای طبقه بندی نامه های اداری می توانید از سیستم بایگانی استفاده کنید.

یادداشت اداری چیست؟

یادداشت ها در واقع نوشته هایی است که در بین سطوح مختلف یک سازمان مبادله می شود و می تواند فاقد شماره باشد.

 

انواع نامه های اداری از نظر علوم اداری:

۱- وارده

  • شخصی
  • اداری
  • محرمانه

 

۲- صادره

  • محرمانه
  • خیلی محرمانه
  • سری
  • کلی سری

 

منبع:

https://blog.yar.cloud/%d9%88%d8%b8%d8%a7%db%8c%d9%81-%d8%af%d8%a8%db%8c%d8%b1%d8%ae%d8%a7%d9%86%d9%87-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa%d8%9f/

  • roza estar