my blog yar

۱۲ مطلب در فروردين ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

در بخش سوابق شغلی نیز باید قانون اختصار رزومه کاری رعایت شود. یعنی تنها 3 مورد از مهم ترین سوابق شغلی خود را در رزومه بنویسید. قرار نیست ما در رزومه خود، تاریخچه ی زندگی مان را بنویسیم و هر آن چه بر در سال های گذشته کاری گذشته است را در رزومه مان بنویسیم. ما باید مرتبط ترین و مهم ترین اطلاعات خود را در رزومه بنویسیم تا کارفرما و مدیری که می خواهد رزومه را بخواهد در یک نگاه بتواند تجربیات و توانایی ها ی شما را بررسی کند.

در ضمن در نوشتن سوابق شغلی ترتیب را رعایت کنید. برای نوشتن بخش سوابق شغلی فرم رزومه حتما ترتیب زمانی معموس یا در اصطلاح ترتیب زمانی کرونولوجیکال را رعایت کنید. یعنی از 3 شغلی که برای نوشتن در رزومه انتخاب کرده اید از آخرین و جدیدترین آن ها شروع به نوشتن در فرم رزومه ساز آنلاین کنید.

تذکر: رزومه ساز آنلاین هیچ محدودیت فضایی و زمانی برای کاربران قرار نداده است. یعنی شما می توانید بدون هیچ محدودیتی اطلاعات خود را، به هر میزان که هست در فرم رزومه ساز ثبت کنید(اگر در طول این مقاله درباره کوتاه نوشتن رزومه صحبت می کنیم برای این است که مطئن شویم حتماً مدیران و کارفرمایان مهم ترین اطلاعات کاری ما را می خوانند و بتوانیم احتمال پذیرفته شدن رزومه مان را بالا ببریم).
در ضمن می توانید در هر زمان که به رزومه خود نیاز پیدا کردید یا قصد ویرایش و تغییر آن را داشتید می توانید با نام کاربری و رمز عبور خود مجدد وارد فرم رزومه ساز آنلاین شوید و رزومه خود را ویرایش و فایل PDF آن را خیلی فوری و رایگان دانلود کنید.

 

مهارت ها و گواهینامه های مدیر فروش

در بخش مهارت های رزومه ساز آنلاین باید در قدم اول، مهارت های زبان خود را وارد کنید. اگر با یک زبان غیر از زبان فارسی آشنایی دارید حتماً آن را در این بخش از رزومه کاری خود وارد نمایید. به عنوان مثال اگر به زبان ترکی آذربایجانی یا زبان ترکی استانبولی یا زبان عربی یا ارمنی یا هر زبان دیگری آشنایی یا تسلط دارید حتماً آن ها را داخل رزومه خود بنویسید و این بخش صرفاً مخصوص زبان انگلیسی نیست.

در قدم بعدی مهارت هایی که در زمینه مدیریت فروش و بازرگانی دارید را بنویسید. ممکن است بسیاری از کارها و توانایی ها از دید شما عادی به نظر برسد و به همین دلیل این بخش را خالی بگذارید و نهایتاً یکی دو مورد در این بخش از رزومه کاری خود بنویسید. اما در لیست زیر ما یک سری از مهارت های نرم و سختی که یک مدیر فروش و بازرگان خوب، باید داشته باشد را برای شما لیست کرده ایم.

 

✔ مهارت های سخت

  • واردات و ترخیص کالا
  • خرید و فروش تخصصی
  • مذاکره و ارتباط با مشتری
  • مذاکره و ارتباط با تامین کننده
  • شناخت شرکت های معتبر لوازم ساختمانی
  • امور گمرکی
  • مدیریت

برای تبدیل تاریخ استفاده از تقویم آنلاین پیشنهاد می شود.

 مهارت های نرم

  • توانایی قانع کردن افراد
  • تیم سازی و رهبری
  • قدرت ارائه مطلب
  • مدیریت زمان
  • روابط عمومی
  • قدرت حل مساله
  • وجدان کاری

در قدم آخر باید افتخارات خود را در این بخش از زرومه ساز وارد کنید. دقت داشته باشید که عضویت در انجمن ها و اتاق های بازرگانی، یا شرکت در کلاس یک استاد معروف در زمینه ماکتینگ افتخار حساب نمی شود. اگر به هر نحوی در محیط های کاری قبلی یا در جشنواره یا آزمونی از شما تقدیر به عمل آمده می توانید آن را در این بخش از رزومه خود بنویسید.

منبع:

https://blog.yar.cloud/%d9%86%d8%ad%d9%88%d9%87-%d9%86%d9%88%d8%b4%d8%aa%d9%86-%d8%b1%d8%b2%d9%88%d9%85%d9%87-%d9%85%d8%af%db%8c%d8%b1-%d9%81%d8%b1%d9%88%d8%b4-%d9%88-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%b1%da%af%d8%a7%d9%86%db%8c-%d8%a8/

  • roza estar
  • ۰
  • ۰

در بخش اطلاعات پایه رزومه کاری باید، اطلاعات شخصی اعم از نام، عنوان شغلی، تاریخ تولد، وضعیت خدمت (برای آقایان)، وضعیت تاهل و همین طور محل سکونت نوشته شود. در ضمن برای کارهایی مثل فروش و بازاریابی که ظاهر افراد در استخدام آن ها تاثیرگذار است، بهتر از رزومه عکس دار استفاده کنید و یک عکس شیک و رسمی در رزومه کاری خود قرار دهید.
در قدم بعدی باید اطلاعات تماس خود را در فرم رزومه ساز آنلاین وارد کنید تا مدیری که رزومه کاری شما را می خواند و آن را می پسندد، بتواند به راحتی شما را پیدا کرده و از شما برای حضور در جلسه ی مصاحبه کاری به شرکتش دعوت کند. دقت داشته باشید که تمامی اجزا رزومه باید نشان دهنده ی حرفه ای بودن شما باشند.
به عنوان مثال گفتیم که از یک عکس باکیفیت و حرفه ای مانند عکسی که در نمونه رزومه بالا مشاهده می کنید، استفاده نمایید. در بخش اطلاعات تماس نیز باید این قانون را رعایت کنید و از نوشتن آدرس ایمیل غیر حرفه ای به شدت پرهیز کنید. در لیست زیر می توانید نمونه ایمیل های حرفه ای و غیر حرفه ای برای رزومه نویسی را مشاهده نمایید.

برای تبدیل تاریخ استفاده از تقویم آنلاین پیشنهاد می شود.

 

✘ آدرس ایمیل غیر حرفه ای

marjeting7222@gmail.com
trader20@gmail.com
saleking@gmail.com
manager.007@gmail.com

 

 آدرس ایمیل حرفه ای

a.beyranvand@gmail.com
Ali.B.1983@gmail.com
A.B@gmail.com
ali.beyranvand@gmail.com

در قدم آخر نوشتن اطلاعات پایه بهتر است آدرس شبکه های اجتماعی حرفه ای خود مانند آدرس پروفایل لینکدین تان را در اختیار کارفرما قرار دهید تا بتواند اطلاعات بیشتری از شما به دست آورده و شما را بهتر بشناسد. چرا که رزومه یک صفحه ای یا دو صفحه ای فضایی برای نوشتن اطلاعات جزیی ندارد و این که کارفرما کم تر از 10 ثانیه برای رزومه شما وقت می گذارد و شما فرصت زیادی برای ارائه توانایی های خود ندارید. اما می توانید با قرار دادن لینک شبکه های اجتماعی خود به او این امکان را بدهید تا اگر رزومه شما را پسندید، بتواند درباره شما اطلاعات بیشتری را به دست آورد.

رزومه

سوابق تحصیلی رزومه بازرگانی و فروش

سوابق تحصیلی رزومه نیز باید مثل سایر بخش های رزومه کاری مختصر و مفید نوشته شود. به عنوان مثال اگر مدرک دکتری دارید نوشتن مدرک دکتری و کارشناسی ارشد کفایت می کند و نیازی نیست سابقه تحصیلی دوره کارشناسی خود را در رزومه بنویسید. یا این اگر مدرک دانشگاهی دارید یا دانشجو هستید، مدرک دیپلم خود را در رزومه نیاورید. نکته ی آخر این که ترتیب را در نوشتن سوابق تحصیلی رعایت کنید و همیشه از بالاترین مدرک خود شروع به نوشتن کنید.

 

سوابق شغلی رزومه مدیر بازرگانی و فروش

در بخش سوابق شغلی نیز باید قانون اختصار رزومه کاری رعایت شود. یعنی تنها 3 مورد از مهم ترین سوابق شغلی خود را در رزومه بنویسید. قرار نیست ما در رزومه خود، تاریخچه ی زندگی مان را بنویسیم و هر آن چه بر در سال های گذشته کاری گذشته است را در رزومه مان بنویسیم. ما باید مرتبط ترین و مهم ترین اطلاعات خود را در رزومه بنویسیم تا کارفرما و مدیری که می خواهد رزومه را بخواهد در یک نگاه بتواند تجربیات و توانایی ها ی شما را بررسی کند.

در ضمن در نوشتن سوابق شغلی ترتیب را رعایت کنید. برای نوشتن بخش سوابق شغلی فرم رزومه حتما ترتیب زمانی معموس یا در اصطلاح ترتیب زمانی کرونولوجیکال را رعایت کنید. یعنی از 3 شغلی که برای نوشتن در رزومه انتخاب کرده اید از آخرین و جدیدترین آن ها شروع به نوشتن در فرم رزومه ساز آنلاین کنید.

تذکر: رزومه ساز آنلاین هیچ محدودیت فضایی و زمانی برای کاربران قرار نداده است. یعنی شما می توانید بدون هیچ محدودیتی اطلاعات خود را، به هر میزان که هست در فرم رزومه ساز ثبت کنید(اگر در طول این مقاله درباره کوتاه نوشتن رزومه صحبت می کنیم برای این است که مطئن شویم حتماً مدیران و کارفرمایان مهم ترین اطلاعات کاری ما را می خوانند و بتوانیم احتمال پذیرفته شدن رزومه مان را بالا ببریم).
در ضمن می توانید در هر زمان که به رزومه خود نیاز پیدا کردید یا قصد ویرایش و تغییر آن را داشتید می توانید با نام کاربری و رمز عبور خود مجدد وارد فرم رزومه ساز آنلاین شوید و رزومه خود را ویرایش و فایل PDF آن را خیلی فوری و رایگان دانلود کنید.

منبع:
https://blog.yar.cloud/%d9%86%d8%ad%d9%88%d9%87-%d9%86%d9%88%d8%b4%d8%aa%d9%86-%d8%b1%d8%b2%d9%88%d9%85%d9%87-%d9%85%d8%af%db%8c%d8%b1-%d9%81%d8%b1%d9%88%d8%b4-%d9%88-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%b1%da%af%d8%a7%d9%86%db%8c-%d8%a8/

  • roza estar
  • ۰
  • ۰

هر قدر هم که انسان حرفه ای و خبره ای باشید اگر نتوانید یک رزومه حرفه ای بسازید و مهارت ها و توانایی های خود را به خوبی در آن به نمایش بگذارید، مهارت های شما هیچ کمکی به استخدام شما نخواهد کرد. مدیر منابع انسانی شما را نمی شناسد و تنها ابزار شناخت شما که در اختیار اوست، رزومه کاری شما است. پس اگر می خواهید به عنوان یک مدیر فروش و بازاریاب حرفه ای استخدام شوید باید بتوانید یک نمونه رزومه ی حرفه ای برای خود آماده کنید.

برای تبدیل تاریخ استفاده از تقویم آنلاین پیشنهاد می شود.

نحوه نوشتن رزومه مدیر فروش و بازاریابی

برای ساخت این رزومه در قدم اول باید یک قالب رزومه  کاری جذاب و حرفه ای انتخاب کنیم. در نرم افزار رزومه ساز  می توانید از بیش از 30 قالب آماده رزومه استفاده کنید و رزومه فارسی و انگیسی خود را به طور همزمان و به صورت نامحدود در این رزومه ها ساخته و دریافت کنید.

در قدم بعدی باید بخش های مختلف رزومه را به ترتیب تکمیل کنیم:

 

بخش اطلاعات پایه رزومه مدیر فروش

در بخش اطلاعات پایه رزومه کاری باید، اطلاعات شخصی اعم از نام، عنوان شغلی، تاریخ تولد، وضعیت خدمت (برای آقایان)، وضعیت تاهل و همین طور محل سکونت نوشته شود. در ضمن برای کارهایی مثل فروش و بازاریابی که ظاهر افراد در استخدام آن ها تاثیرگذار است، بهتر از رزومه عکس دار استفاده کنید و یک عکس شیک و رسمی در رزومه کاری خود قرار دهید.
در قدم بعدی باید اطلاعات تماس خود را در فرم رزومه ساز آنلاین وارد کنید تا مدیری که رزومه کاری شما را می خواند و آن را می پسندد، بتواند به راحتی شما را پیدا کرده و از شما برای حضور در جلسه ی مصاحبه کاری به شرکتش دعوت کند. دقت داشته باشید که تمامی اجزا رزومه باید نشان دهنده ی حرفه ای بودن شما باشند.
به عنوان مثال گفتیم که از یک عکس باکیفیت و حرفه ای مانند عکسی که در نمونه رزومه بالا مشاهده می کنید، استفاده نمایید. در بخش اطلاعات تماس نیز باید این قانون را رعایت کنید و از نوشتن آدرس ایمیل غیر حرفه ای به شدت پرهیز کنید. در لیست زیر می توانید نمونه ایمیل های حرفه ای و غیر حرفه ای برای رزومه نویسی را مشاهده نمایید.

 

✘ آدرس ایمیل غیر حرفه ای

marjeting7222@gmail.com
trader20@gmail.com
saleking@gmail.com
manager.007@gmail.com

 

 آدرس ایمیل حرفه ای

a.beyranvand@gmail.com
Ali.B.1983@gmail.com
A.B@gmail.com
ali.beyranvand@gmail.com

در قدم آخر نوشتن اطلاعات پایه بهتر است آدرس شبکه های اجتماعی حرفه ای خود مانند آدرس پروفایل لینکدین تان را در اختیار کارفرما قرار دهید تا بتواند اطلاعات بیشتری از شما به دست آورده و شما را بهتر بشناسد. چرا که رزومه یک صفحه ای یا دو صفحه ای فضایی برای نوشتن اطلاعات جزیی ندارد و این که کارفرما کم تر از 10 ثانیه برای رزومه شما وقت می گذارد و شما فرصت زیادی برای ارائه توانایی های خود ندارید. اما می توانید با قرار دادن لینک شبکه های اجتماعی خود به او این امکان را بدهید تا اگر رزومه شما را پسندید، بتواند درباره شما اطلاعات بیشتری را به دست آورد.

منبع:

https://blog.yar.cloud/%d9%86%d8%ad%d9%88%d9%87-%d9%86%d9%88%d8%b4%d8%aa%d9%86-%d8%b1%d8%b2%d9%88%d9%85%d9%87-%d9%85%d8%af%db%8c%d8%b1-%d9%81%d8%b1%d9%88%d8%b4-%d9%88-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%b1%da%af%d8%a7%d9%86%db%8c-%d8%a8/

  • roza estar
  • ۰
  • ۰

شروع ساخت رزومه

در ادامه مقاله می خواهیم قواعد و نکاتی که در رزومه بالا رعایت شده است را شرح داده و با آموزش عملی و بدون کلی گویی، یک رزومه کاملاً واقعی بسازیم.
هر مدیری که رزومه کاری شما به دستش می رسد، ابتدا یک نگاه کلی به رزومه می اندازد، پس از آن به سراغ بخش های مختلف رزومه خواهد رفت. ما نیز ابتدا نکات کلی این نمونه رزومه کاری را بررسی کرده و پس از آن درباره هر بخش صحبت خواهیم کرد.

برای تبدیل تاریخ استفاده از تقویم آنلاین پیشنهاد می شود.

نکات کلی رزومه کاری

خوب به این رزومه کاری نگاه کنید. مختصر و مفید، ظاهری جذاب و در عین حال رسمی و کاملاً بدون خطای نگارشی و فقط شامل اطلاعات مرتبط با شغل روابط عمومی است.

رزومه نویسی

نکته اول

همانطور که می بینید، علی رغم سابقه کاری بالای این فرد، رزومه ی او خیلی مختصر و مفید است. اما چرا این فرد یک رزومه 3-4 صفحه ای ندارد؟ آیا این رزومه کوتاه او باعث حذفش نمی شود؟
یک مدیر زمانی بین 6 تا 7 ثانیه برای هر رزومه صرف می کند. پس رزومه شما تا حد امکان باید خلاصه و جمع و جور باشد.

 

نکته دوم

برای هر آگهی استخدامی، چیزی در حدود 250 رزومه به شرکت مورد نظر ارسال می شود. اما آیا تمامی رزومه ها خوانده می شوند؟
برای اینکه رزومه تان خوانده شود باید بین این 250 نفر، رزومه تان کاملاً جلب توجه کند، تا مسئول استخدام شرکت، آن را بردارد و بخواند. البته این به معنی ساختن یک رزومه فانتزی و غیر رسمی نیست. رزومه شما در عین جذابیت ظاهری باید کاملاً رسمی باشد؛ پس به هیج وجه از فونت های غیر رسمی، ایموجی، تصویر شخصی غیر رسمی استفاده نکنید.

 

نکته سوم

خیلی برای یک مدیر روابط عمومی بد است که در رزومه خود لحن صحیحی نداشته باشد و در نگارش رزومه اش خطای املایی داشته باشد. حتماً پس از اتمام رزومه آن را بازخوانی کنید تا خطای دستوری و تایپی احتمالی را برطرف کنید.

منبع:

https://blog.yar.cloud/%d9%86%d8%ad%d9%88%d9%87-%d9%86%d9%88%d8%b4%d8%aa%d9%86-%d8%b1%d8%b2%d9%88%d9%85%d9%87-%d9%85%d8%af%db%8c%d8%b1-%d8%b1%d9%88%d8%a7%d8%a8%d8%b7-%d8%b9%d9%85%d9%88%d9%85%db%8c-%d8%a8%d9%87-%d9%87%d9%85/

  • roza estar
  • ۰
  • ۰

در رزومه کاری سوابق کاری مرتبط خود را محدود کنید.

لزومی ندارد تمامی سوابق شغلی مرتبط با کار جدیدتان را بنویسید. اگر 10-15 سال سابقه کاری دارید، نیازی نیست که همه آن ها را در رزومه بنویسید. یک بازه زمانی محدود را تعیین کنید (مثلاً 5 سال گذشته) و تنها سوابق کاری مرتبطی که در این محدوده زمانی قرار دارند را بنویسید.

تذکر: اگر مجبور شدید، به سوابق کاری خیلی دور خود اشاره کنید، حتی المقدور تاریخ شروع و پایان آن کار را ننویسید.

 

اطلاعات اضافی را کنار بگذارید.

مهم ترین ویژگی رزومه کاری، میزان ارتباط رزومه با فرصت شغلی مذکور است. پس اطلاعات متفرقه و سوابق نامربوط به این کار را از رزومه تان حذف کنید و احتمال موفقیت رزومه تان را افزایش دهید.

تذکر: اگر تصمیم به نوشتن سوابق نامرتبط در رزومه کاری خود دارید، حتماً آن ها را جدا کرده و در یک بخش دیگر با عنوان «سوابق شغلی دیگر» یا «سوابق شغلی بیشتر» بنویسید.

رزومه استخدامی

مراقب سال های رزومه باشید.

در بخش درباره من باید در چند خط خودتان را به طور خلاصه و مفید معرفی کنید. یک نمونه از بخش درباره من را در بخش زیر می توانید مشاهده کنید. خیلی مراقب باشید که طول سابقه کاری خود را ننویسید، مثلاً مهندس کامپیوتر با 20 سال سابقه کار!
«مدیر مالی با بیش از 10 سال سابقه کار تخصصی و انجام بیش از 10 پروژه صنعتی و افزایش سود دهی شرکت ها به طور میانگین 5 تا 15 درصد پس از پیاده سازی روند حسابداری صنعتی»
اگر در فرم رزومه اینطور بنویسید کاملاً مشخص می شود که سن شما بالاست! و به احتمال زیاد رزومه کاری تان حذف خواهد شد.

 

برای رزومه هدف مشخص کنید.

وقتی که یک رزومه هدفمند بنویسید، مهارت ها و تجاربی که در آن می نویسید، کاملاً مختص به همان یک فرصت شغلی است. در این حالت شما باید برای هر فصت شغلی رزومه را سفارشی سازی کنید و آن را برای هر آگهی استخدامی و هر فرصت شغلی متفاوت ویرایش کنید.
یکی از خطاهایی که کارجویان مرتکب می شوند، استفاده از یک رزومه برای همه ی فرصت های استخدامی است. شما تا جایی که می توانید برای هر شرکت و هر موقعیت کاری رزومه تان را ویرایش و سفارشی کنید.

برای تبدیل تاریخ استفاده از تقویم آنلاین پیشنهاد می شود.

 

مهارت ها را پر رنگ کنید.

سن بالا و سابقه کار بالای شما، قطعاً کوله باری از مهارت ها و توانایی ها برای شما به بار آورده است. مهارت هایی که خیلی با ارزش هستند را به صورت رنگی بنویسید و نشان دهید که با تکنولوژی های روز، خیلی راحت هستید. اگر نرم افزار و فناوری جدیدی در صنعتتان وجود دارد، حتماً با آن آشنا شوید و این مسئله را در رزومه بیان کنید تا نشان دهید که یک نیروی کار آپدیت هستید و اطلاعات و دانش تان از رده خارج نیست.

منبع:
https://blog.yar.cloud/%d9%86%d8%ad%d9%88%d9%87-%d9%86%d9%88%d8%b4%d8%aa%d9%86-%d8%b1%d8%b2%d9%88%d9%85%d9%87-%da%a9%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d8%af%d9%88%d8%b1%d8%a7%d9%86-%d9%85%db%8c%d8%a7%d9%86%d8%b3%d8%a7%d9%84/

  • roza estar
  • ۰
  • ۰

نرم افزار دبیرخانه از اصلی‌ترین ماژول‌های نرم‌افزار اتوماسیون اداری است. این سیستم درگاه‌های مختلفی را برای دریافت و ارسال خودکار نامه‌ها در سازمان فراهم می‌کند. به کمک این سیستم تمامی نامه‌هایی که از طریق فاکس، پست الکترونیک و امثال آن به سازمان ارسال می‌شوند در سیستم اتوماسیون ثبت و به گردش می‌آیند. امکان پاراف نویسی و ارجاع نامه‌ها در سیستم و جستجوی محتوا و نامه ها از دیگر قابلیت های با اهمیت این سیستم است.

 

کارتابل آفلاین :

احتمال عدم دسترسی به اینترنت برای کاربران نرم افزارهایی که به صورت آنلاین کار می کنند یک دغدغه ذهنی ست. با توجه به این نکته، تعبیه یک سیستم کارتابل آفلاین که به کمک آن بتوان به قسمت های مهم اتوماسیون اداری دسترسی داشت و آن ها را کنترل کرد امری حیاتی بنظر می رسد.

 

مدیریت جلسات و سازماندهی فرآیندها :

یکی دیگر از قابلیت هایی که نرم افزارهای اتوماسیون اداری را قدرتمند می کند و نرم افزار اتوماسیون اداری نیز از آن بهره می برد، امکان تنظیم، ثبت، برگزاری، پیگیریی جلسات و نگهداشت گزارشات و اسناد آن هاست. پیش از این مدیریت این امور بر عهده ی نیروی انسانی بوده و این امر موجب زمان بر شدن و بالاتر بودن احتمال خطای آن می شد.

 

بهره گیری از راهکارهای BPMS :

این سیستم راهکاری برای یکپارچگی و پیوند زدن اشخاص، سیستم های اطلاعاتی، وظایف، کسب و کارها، مشتریان و شرکا با یکدیگر را ارائه می کند. استفاده از این سیستم که یک ابزار واقعی برای طراحی، اجرا و بهبود فرآیندهای کسب و کار است می تواند راه حلی برای بسیاری از دوباره کاری ها در سازمان باشد.

 

پیاده‌سازی و استقرار نرم افزار

طراحی، راه اندازی و بطورکلی پیاده سازی و استقرار سیستم اتوماسیون اداری فرآیندی حساس، اصولی و نیازمند دانش و تجربه کافی در این زمینه است. از دیگر عواملی که بر قیمت خرید نرم افزار اتوماسیون اداری تاثیر مستقیم خواهد گذاشت همین مساله خواهد بود.

منبع:

https://blog.yar.cloud/%d9%86%da%a9%d8%a7%d8%aa%db%8c-%d8%af%d8%b1%d8%a8%d8%a7%d8%b1%d9%87-%d9%82%db%8c%d9%85%d8%aa-%d8%ae%d8%b1%db%8c%d8%af-%d9%86%d8%b1%d9%85-%d8%a7%d9%81%d8%b2%d8%a7%d8%b1-%d8%a7%d8%aa%d9%88%d9%85%d8%a7/

  • roza estar
  • ۰
  • ۰

هرچند شاید بنظر برسد که صرف هزینه یکباره برای خرید محصولی اینچنینی با هدف کاهش هزینه‌ها چندان منطقی بنظر نمی‌رسد. اما بدون شک سازمان‌ها هم در کوتاه مدت از لحاظ سهولت امور و هم در بلند مدت از لحاظ هزینه‌ای متوجه تاثیر شگرف این محصول در شرکت خواهند شد. با خرید نرم افزار اتوماسیون اداری نه تنها در حذف مکاتبات فیزیکی هزینه‌های کاغذ و مشتقات آن را از بین می‌برید؛ بلکه با ارائه قابلیت مدیریت فرآیندها و امور بطور خودکار و مکانیزه در سازمان، هزینه خطاهای انسانی و فرصت از دست رفته را نیز به طرز چشمگیری کاهش می دهید.

 

عوامل موثر بر قیمت خرید اتوماسیون اداری کدامند؟

 

امکانات و حجم تبادلات

اگرچه گران قیمت بودن یک اتوماسیون اداری دال بر امکانات جامع و کامل آن نیست، اما عکس این قضیه قطعا صادق خواهد بود. از امکاناتی که مستقیما بر روی جامع شدن یک سیستم اتوماسیون اداری اثر دارد میتوان به یکپارچگی سیستم در واحدهای عملیاتی گوناگون، امکان مدیریت و پیگیری امور و جلسات و دسترسی آسان، تحت وب و امن این سیستم نام برد. این نکته نباید فراموش شود که سیستمی کاراست که بتواند علاوه بر رفع نیازهای یک سازمان، در بهینه سازی فرآیندهای آن و بهبود کارایی سازمان اثر مستقیم داشته باشد.

 

ماژول ها

سازمان‌ها اشکال و اهداف مختلفی دارند. درست مانند تجویز یک راه حل درمانی، انتخاب امکانات لازم برای هر سازمان نیز نیاز به تخصص و تشخیص صحیح دارد. با توجه به این نکات، یک نرم افزار اتوماسیون اداری برای سازمان نیازمند بخش‌ها و اصطلاحا ماژول‌های مختلفی است که متناسب با نیاز همان سازمان انتخاب شده باشد. هر کدام از این قابلیت ها و امکانات به طور مستقیم بر روی قیمت نرم افزار اتوماسیون اداری تاثیر خواهدد داشت.

اتوماسیون

مهمترین ماژول‌های یک سیستم اتوماسیون اداری می‌توان این موارد را نام برد :

 

سیستم دبیرخانه اتوماسیون اداری :

نرم افزار دبیرخانه از اصلی‌ترین ماژول‌های نرم‌افزار اتوماسیون اداری است. این سیستم درگاه‌های مختلفی را برای دریافت و ارسال خودکار نامه‌ها در سازمان فراهم می‌کند. به کمک این سیستم تمامی نامه‌هایی که از طریق فاکس، پست الکترونیک و امثال آن به سازمان ارسال می‌شوند در سیستم اتوماسیون ثبت و به گردش می‌آیند. امکان پاراف نویسی و ارجاع نامه‌ها در سیستم و جستجوی محتوا و نامه ها از دیگر قابلیت های با اهمیت این سیستم است.

منبع:

https://blog.yar.cloud/%d9%86%da%a9%d8%a7%d8%aa%db%8c-%d8%af%d8%b1%d8%a8%d8%a7%d8%b1%d9%87-%d9%82%db%8c%d9%85%d8%aa-%d8%ae%d8%b1%db%8c%d8%af-%d9%86%d8%b1%d9%85-%d8%a7%d9%81%d8%b2%d8%a7%d8%b1-%d8%a7%d8%aa%d9%88%d9%85%d8%a7/

  • roza estar
  • ۰
  • ۰

نرم افزار اتوماسیون اداری چطور در هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌کند؟

پیش از این بار ها گفتیم که یکی از اهداف نرم افزارهای اتوماسیون اداری بهینه‌سازی از طریق صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌ی سازمان هاست. با این وجود درباره قیمت نرم افزار اتوماسیون اداری و فاکتورهایی که در این قیمت تاثیر گذارند صحبتی نکردیم.

برای شمسی به میلادی استفاده از تقویم آنلاین پیشنهاد می شود.

 

نرم افزار اتوماسیون اداری چطور در هزینه ها صرفه جویی می کند؟

هرچند شاید بنظر برسد که صرف هزینه یکباره برای خرید محصولی اینچنینی با هدف کاهش هزینه‌ها چندان منطقی بنظر نمی‌رسد. اما بدون شک سازمان‌ها هم در کوتاه مدت از لحاظ سهولت امور و هم در بلند مدت از لحاظ هزینه‌ای متوجه تاثیر شگرف این محصول در شرکت خواهند شد. با خرید نرم افزار اتوماسیون اداری نه تنها در حذف مکاتبات فیزیکی هزینه‌های کاغذ و مشتقات آن را از بین می‌برید؛ بلکه با ارائه قابلیت مدیریت فرآیندها و امور بطور خودکار و مکانیزه در سازمان، هزینه خطاهای انسانی و فرصت از دست رفته را نیز به طرز چشمگیری کاهش می دهید.

 

عوامل موثر بر قیمت خرید اتوماسیون اداری کدامند؟

 

امکانات و حجم تبادلات

اگرچه گران قیمت بودن یک اتوماسیون اداری دال بر امکانات جامع و کامل آن نیست، اما عکس این قضیه قطعا صادق خواهد بود. از امکاناتی که مستقیما بر روی جامع شدن یک سیستم اتوماسیون اداری اثر دارد میتوان به یکپارچگی سیستم در واحدهای عملیاتی گوناگون، امکان مدیریت و پیگیری امور و جلسات و دسترسی آسان، تحت وب و امن این سیستم نام برد. این نکته نباید فراموش شود که سیستمی کاراست که بتواند علاوه بر رفع نیازهای یک سازمان، در بهینه سازی فرآیندهای آن و بهبود کارایی سازمان اثر مستقیم داشته باشد.

 

ماژول ها

سازمان‌ها اشکال و اهداف مختلفی دارند. درست مانند تجویز یک راه حل درمانی، انتخاب امکانات لازم برای هر سازمان نیز نیاز به تخصص و تشخیص صحیح دارد. با توجه به این نکات، یک نرم افزار اتوماسیون اداری برای سازمان نیازمند بخش‌ها و اصطلاحا ماژول‌های مختلفی است که متناسب با نیاز همان سازمان انتخاب شده باشد. هر کدام از این قابلیت ها و امکانات به طور مستقیم بر روی قیمت نرم افزار اتوماسیون اداری تاثیر خواهدد داشت.

منبع:

https://blog.yar.cloud/%d9%86%da%a9%d8%a7%d8%aa%db%8c-%d8%af%d8%b1%d8%a8%d8%a7%d8%b1%d9%87-%d9%82%db%8c%d9%85%d8%aa-%d8%ae%d8%b1%db%8c%d8%af-%d9%86%d8%b1%d9%85-%d8%a7%d9%81%d8%b2%d8%a7%d8%b1-%d8%a7%d8%aa%d9%88%d9%85%d8%a7/

  • roza estar
  • ۰
  • ۰

1 -دریافت

2 -ثبت

3 -توزیع نامه ها

نکته: هیچ گونه نوشته ای در اداره، بدون ثبت در دبیرخانه جنبه سند اداری پیدا نمی کند.

استفاده از اتوماسیون اداری و تقویم آنلاین برای سازمان ها و افزایش راندمان کاری آن ها پیشنهاد می شود.

وظایف اساسی دبیرخانه درسازمان به شرح زیر است:

  •  دریافت، کنترل نامه های وارده از نظر وجود امضاء، ارتباط نامه با سازمان دریافت کننده و صحت تعداد پیوست ها (در
    صورت داشتن پیوست یا ضمایم)
  •  ثبت اطالعات نامه در دفتر اندیکاتور یا اتوماسیون اداری و اختصاص تاریخ و شماره وارده به نامه توسط کاربران
    دبیرخانه.
  • ارایه نامه به مقام یا مسئول واحد اقدام کننده یا واحد مربوطه، جهت تعیین محل و نوع اقدام که در اصطالح اداری
    »ارجاع« گفته می شود. ارجاع می تواند به صورت دستی بر روی فیزیک نامه و یا به صورت الکترونیکی در اتوماسیون
    اداری صورت پذیرد.
  •  ثبت شماره نامه و تاریخ در دفتر ارسال مراسالت و تحویل فیزیک مکتوبات به واحد یا شخص اقدام کننده نامه وارده .
    در صورتی که این فرایند الکترونیکی صورت گیرد، فیزیک در محل از قبل تعیین شده نگهداری می گردد.
  •  در مورد نامه های صادره نیز تمامی مراحل دریافت، ثبت و توزیع طی می شود.
  • دریافت و کنترل نامه های صادره از نظر وجود پاراف، تعداد نسخ مورد نیاز، امضاء، صحت تعداد
    پیوست ها )در صورت داشتن پیوست یا ضمایم(. الزم به ذکر است این فرایند می تواند به صورت الکترونیکی در
    اتوماسیون اداری در سازمانها شکل گیرد. به این صورت که پیش نویس الکترونیکی توسط تایپیست یا کارشناسان
    مربوطه تهیه و با گذر از کارتابل هر کارشناس، آن مرحله پاراف محسوب شده تا مرحله نهایی که امضاء نامه می باشد.
  •  ثبت اطالعات نامه در دفتر اندیکاتور یا اتوماسیون اداری و اختصاص تاریخ و شماره وارده به نامه توسط کاربران
    دبیرخانه.
  • ارسال نامه به گیرندگان برون سازمانی که از طریق پست، ایمیل، شبکه دولت، اتوماسیون اداری، فاکس، تحویل ارباب
    رجوع و یا غیره انجام می گیرد.

منبع:

https://blog.yar.cloud/%d8%a2%d8%b4%d9%86%d8%a7%db%8c%db%8c-%d8%a8%d8%a7-%d8%af%d8%a8%db%8c%d8%b1%d8%ae%d8%a7%d9%86%d9%87-%d9%88-%d8%b4%d8%b1%d8%ad-%d9%88%d8%b8%d8%a7%db%8c%d9%81-%d8%a2%d9%86-%d8%a8%d8%ae%d8%b4-%d8%a7/

  • roza estar
  • ۰
  • ۰

1.فرق بین مقرره وقانون چیست؟

مقرره خاص است اما قانون عام مقرره بخاطرتصویب به شورای وزیران میرود اما قانون ازطرف پارلمان تصویب میگردد.

 

2.سلسله مراتب چیست؟

سلسله مراتب عبارت ازاجرای درست اموردریک اداره است که ازبالا به پائین اوامراست وازپائین به بالا اطاعات واجراات است.

 

3.مامورکیست؟

عبارت ازشخصی است که توسط دولت مطابق قانون بطوردایمی برای اجرای یک وظیفه خاص استخدام میشود. ویا بعباره دیگر مامورخدمات ملکی شخصی است که با رعایت احکام این قانون بمنظور ارایه خدمات طوردایمی دراداره دولتی استخدام میگردد.

 

4.موقف های ماموردرجریان وظیفه؟

1- موقف اصلی 2- موقف خدمتی 3- موقف عسکری 4- موقف تحصیل (برای مامور) 5- موقف انفصال موقت

استفاده از دبیرخانه آنلاین برای سازمان ها و افزایش راندمان کاری آن ها پیشنهاد می شود.

 

5.اوصاف یک مامورراشرح دهید؟

1- پا بند به حاضربودن

2- جلوگیری کردن ازغیرحاضری

3- روش وطرزسلوک خوب بامامورین ومراجعین

4- کارکردن باصداقت وایمانداری

5- انجام دادن کارها به سروقت

6- نگهداشتن راز اداره

 

6.اوصاف خوب یک امرچیست؟

قدرت تشخیص،قدرت تطبیق وقدرت ارتباط را داشته باشد.

 

7.شرایط استخدام ماموررابیان دارید؟

1- تکمیل نمودن سن قانونی 18ساله

2- داشتن تابعیت افغانی

3- تکمیل نمودن فورم صحی،تحصیلی وجنائی

 

8.حقون یک مامورکدام است واضع سازید؟

1- معاش باضمایم آن2-تفریح3-تقاعد4-رخصتی های قانونی5-تحصیل وغیره

 

9.رخصتی های قانونی یک ماموررا دریک سال بیان دارید؟

1- 20روزرخصتی مریضی 2- 20روزرخصتی تفریحی3- 10روزرخصتی ضروری

 

10کدام نوع رخصتی درقانون تسریح شده است؟

رخصتی عمومی روزهای جمعه،ایام عید،تفریحی سالانه،مریضی،ازدواج،رخصتی بدون معاش،ورخصتی های فرضیه حج بیت الله شریف.

 

11.ماموردرکدام وقت ازطرف دولت ویاخود شخص میتواند تقاعد نمائید؟

اکمال سن 65سالگی را تکمیل نموده باشد 40سال دوره خدمت نموده باشد ویااینکه ازطرف محکمه به پیش از2 سال محکوم شده باشد تقاعد داده میشود وهرگاه یک ماموربعداز25سال دوره خدمت به خواهش خودش تقاعد داده میشود.

 

منبع:

https://blog.yar.cloud/%d8%aa%d8%b9%d8%b1%db%8c%d9%81-%db%8c%d8%a7-%d8%aa%d9%88%d8%b6%db%8c%d8%ad-%d8%a8%d8%b9%d8%b6%db%8c-%d8%a7%d8%b2-%d8%a7%d8%b5%d8%b7%d9%84%d8%a7%d8%ad%d8%a7%d8%aa-%d8%a7%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c/

  • roza estar