رسانههای اجتماعی در طی سالهای گذشته به یکی از مهمترین ابزارهای مورد استفاده مردم تبدیل شدهاند، از همین رو، بازاریابان نیز سعی دارند تا از مزایای آنها به صورت کامل بهرهمند شوند. امروزه اکثر قریب به اتفاق برندها کانالی در شبکههای اجتماعی دارند و از طریق آن با مخاطبان خود ارتباط برقرار میکنند.
در ادامه لیستی از سوالات از مدیران شبکههای اجتماعی آورده شده است:
- آیا درکی از اصول اساسی بازاریابی دارید؟
- مهارتهای نوشتاری خود را چگونه ارزیابی میکنید؟
- در کدامیک از کانالهای رسانههای اجتماعی تخصص بیشتری دارید؟
- آیا راجع به پرسونای مخاطبان و نحوه شناخت مخاطبان اطلاعاتی دارید؟
- تجربهی تولید چه نوع محتوایی را در رسانههای اجتماعی داشتهاید؟
- آیا تاکنون وظیفهی اجرای یک کمپین رسانههای اجتماعی، از ایده تا اندازهگیری را بر عهده داشتهاید؟ و اگر چنین بوده است، چه نتایجی کسب کردهاید؟
- آیا تا به حال کامیونیتی آنلاینی را مدیریت کردهاید؟
- آیا پستهای رسانههای اجتماعی ما را بررسی کردهاید؟ آیا توصیهای برای بهتر کردن آنها دارید؟
- در مورد زمانهایی بگویید که در مدیریت رسانههای اجتماعی یک برند با بحران مواجه شدهاید، در این شرایط چه عکسالعملی نشان دادید؟
- کدامیک از معیارها را برای سنجش موفقیت در رسانههای اجتماعی مهمتر تصور میکنید؟
- برای پیشرفت حرفهای کدامیک از منابع خبری و وبلاگها را مطالعه میکنید تا در صدر روندها و تغییرات رسانههای اجتماعی قرار بگیرید؟
- آیا تاکنون مسابقهای در شبکههای اجتماعی اجرا کردهاید؟ چه تجربه و نتایجی به دست آوردید؟
- رسانهی اجتماعی مورد علاقهی شما برای استفاده شخصی کدام است؟
- به نظر شما، کدام یک از برندها به بهترین شکل از رسانههای اجتماعی خود استفاده میکنند؟
- آیا تاکنون تقویم محتوایی برای مدیریت محتوای رسانههای اجتماعی ایجاد کردهاید؟
- به نظر شما، رسانههای اجتماعی چه تاثیراتی بر نتایج تجاری برندها دارند؟
برای تبدیل تاریخ شمسی به میلادی php می توانید از تقویم آنلاین استفاده کنید.
سوالات مصاحبه شغلی بازاریاب محتوا یا استراتژیست محتوا
استراتژیست محتوا کسی است که بتواند فرآیند برنامهریزی برای تولید، توزیع و مدیریت محتوا را به بهترین وجه و بر اساس اهداف سازمان انجام دهد.
- استراتژی محتوا را چگونه تعریف میکنید؟
- به نظر شما چه چیزی محتوای عالی را از محتوای با کیفیت متوسط جدا میکند؟
- روند خود را برای تولید ایدههای محتوایی جدید توصیف کنید؟
- دانش شما در مورد بهینهسازی موتورهای جستجو در چه حدی است؟
- قبلا با کدام صنایع و مشاغل کار کردهاید؟
- در تولید کدام نوع از محتوا بیشترین تجربه را دارید؟ (وبسایت، پست وبلاگی، ویدیو، رسانههای اجتماعی و … )
- برنامهریزی استراتژیک را ترجیح میدهید یا اجرای آن برنامه؟
- دربارهی آخرین کتابی که خواندهاید، صحبت کنید.
- آیا علاوه بر کار و منبع درآمدیتان، روی پروژهی جانبی دیگری نیز فعالیت میکنید؟
- آیا تفاوت بین صدای برند و لحن برند را میدانید؟
- اثربخشی محتواهای خود را چگونه میسنجید؟
- آیا اطلاعاتی راجع به یوایکس (UX) یا تجربه کاربری دارید؟
منبع:
- ۰۰/۰۸/۰۷