my blog yar

  • ۰
  • ۰

پس از اتمام مراحل ثبت شرکت، شما دارای شخصیت حقوقی می‌گردید. پس از ثبت شرکت می‌توانید نسبت به اعمال تغییراتی در شرکت خود و اتخاذ تصمیمات لازم در هیئت‌مدیره اقدام نمایید. جهت معتبر بودن تصمیمات متخذه و معتبر بودن تغییرات، لازم است آن‌ها را در قالب یک صورت جلسه به رشته تحریر درآورد. پس از تنظیم صورت جلسه برای ثبت آن باید نسخه ای از آن را به اداره ثبت شرکت‌ها ارائه نمایید.

   برای تبدیل تقویم می توانید از تقویم آنلاین استفاده کنید.

 

 

صورت جلسه چیست

ثبت تغییرات در وهله اول نیازمند تنظیم صورت جلسه است. به موجب ماده ۲۰۰ قانون تجارت، ثبت تغییرات ذیل در شرکت‌ها الزامی است و بدین ترتیب تنظیم صورت جلسه نیز الزامی می‌باشد:

 

الف- تغییر اساسنامه:

شرکت‌ها معمولا برای مدت طولانی تشکیل می‌شوند. از این رو در طول حیاتشان ممکن است با تحولات قانونی یا اقتصادی اجتماعی روبه رو شوند؛ فلذا منطبق شدن با این تغییرات امری اجتناب ناپذیر می‌باشد .تنها راه چاره برای این تطابق ، تغییر اساسنامه شرکت می‌باشد که به وسیله مجمع عمومی فوق‌العاده صورت می‌گیرد. برای ثبت تغییرات و معتبر بودن آن تنظیم صورت جلسه ضروری می‌نماید.

 

ب- تمدید مدت شرکت، زاید بر مدت مقرر:

یکی از مسائلی که در اساسنامه شرکت باید قید گردد مدت شرکت می‌باشد . مدت شرکت در اساسنامه می‌تواند محدود یا نامحدود باشد . در صورت محدود بودن مدت شرکت ، تمدید مهلت شرکت در صلاحیت مجمع عمومی فوق العاده می‌باشد .برای ثبت افزایش مدت شرکت نیاز به تنظیم صورت جلسه و ثبت آن در اداره ثبت شرکت‌ها می‌باشد.

 

ح- انحلال شرکت

حتی در مواردی که انحلال به واسطه‌ی انقضای مدت شرکت صورت گیرد. انحلال شرکت به معنای پایان عمر شرکت است . انحلال شرکت به هر دلیلی صورت گیرد نیازمند تنظیم صورت جلسه و ثبت در اداره ثبت شرکت‌ها می‌باشد .در صورت جلسه‌ی انحلال شرکت، کلیه ی اعضاء می‌بایست آن را امضاء کنند. اگر حتی عضوی از شرکت رضایت به انحلال نداشته باشد انحلال شرکت منتفی می‌گردد .

پبشنهاد می شود شرکت ها و… برای برگزاری جلسات، با توجه به شیوع کرونا از نرم افزار جلسات آنلاین استفاده کنند.

 

منبع:

https://blog.yar.cloud/%d8%b5%d9%88%d8%b1%d8%aa-%d8%ac%d9%84%d8%b3%d9%87-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa/

  • ۰۰/۰۸/۱۲
  • roza estar

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی