my blog yar

  • ۰
  • ۰

شاید علم آمار مورد استفاده زیادی قرار نگیرد اما در تحقیقات تئوریک و آکادمیک نرم افزار حسابداری تسلط کامل به مفاهیم و اصول علم آمار و راه های استفاده از آنها ضروری می باشد.

عمده تحقیقات انجام شده در مقاطع تحصیلی بالا و نتیجه گیری های مربوط به آن، بدون استفاده از آمار غیر ممکن میباشد و ممکن است منجر به نتیجه گیری نا درست شود.

حسابداری

آمار در حسابرسی:

آشنایی با آمار یک مزیت ویژه محسوب می شود که در بررسی های تحلیلی که در حسابرسی انجام می شود، تسلط و استفاده از آن نمود بسیار زیادی دارد.

 برای  تبدیل شمسی به میلادی می توانید از تقویم آنلاین استفاده کنید.

 

استفاده از آمار در حسابداری مدیریت:

استفاده از آمار دامنه وسیعی در زمینه حسابداری تحت وب مدیریت دارد مثلا در برآورد اقلام بهای تمام شده، نیاز به آشنایی با علم آمار احساس می شود. همچنین در تعیین بهترین مبنا برای تعیین مبنای جذب سربار با استفاده از همبستگی و رگرسیون، می توان بهترین مبنای جذب سربار را مشخص نمود.

 

روش های آماری:

پر کاربرد ترین روش های آماری مورد استفاده حسابداران به شرح زیر می باشند:

 

رگرسیون:

استفاده از روش رگرسیون برای حسابداران بسیار مرسوم می باشد. هر جا که رابطه بین دو یا چند متغیر از لحاظ علم اقتصاد محتمل باشد، حسابداران از روش های آماری برای بررسی میزان همبستگی متغیر ها و شدت آن ها استفاده می کنند.

به عنوان مثال رابطه اقتصادی میان هزینه برای تبلیغات و میزان فروش توسط حسابداران امری اثبات شده است اما میزان رابطه میان این دو متغیر باید توسط رگرسیون محاسبه شود و با استفاده از معادله خط رگرسیون پیش بینی های فروش های آتی صورت گیرد.

نکته 1: حسابداران از ضریب R2 استفاده های فراوان می کنند.

نکته 2: بهای تمام شده هر کالا به معنای کلیه مخارجی است که برای تولید یک کالا در یک واحد تولیدی انجام می شود.

معادله مشهور رگرسیون خطی که مورد استفاده حسابداران می باشد به صورت زیر است:

Y = a X + b

که:

  • Y جمع هزینه ها
  • a هزینه متغیر هر واحد
  • X تعداد واحد تولید شده
  • b هزینه های ثابت

منبع:

https://blog.yar.cloud/%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%a8%d8%b1%d8%af-%d8%a2%d9%85%d8%a7%d8%b1-%d8%af%d8%b1-%d8%ad%d8%b3%d8%a7%d8%a8%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c/

  • ۰۰/۰۸/۲۴
  • roza estar

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی