my blog yar

  • ۰
  • ۰

گوگل روند مصاحبه‌های استخدامی خود را در فضای آنلاین به اشتراک می‌گذارد و معتقد است این آزادی اطلاعات نه تنها مشکلی برای‌شان ایجاد نمی‌کند، بلکه باعث پیشرفت آن‌ها نیز می‌شود، چرا که باعث می‌شود بهترین گزینه‌ها برای استخدام با هم به رقابت بپردازند.

روند مصاحبه با یک مصاحبه تلفن شروع می‌شود و در صورت قبولی، فرد به مصاحبه‌های داخلی دعوت می‌شود. مصاحبه تلفنی چندان فنی نیست ولی در مصاحبه‌های حضوری بعدی، این موضوع در نظر گرفته می‌شود.

سوالاتی که در مصاحبه تلفنی گوگل مطرح می‌شود، بسته به عنوان شغلی که قصد استخدام در آن را دارید، متفاوت است.

مصاحبه تلفنی حدود ۳۰ تا ۴۵ دقیقه طول می‌کشد و حتی ممکن است، گوگل برای مصاحبه تلفنی دوم نیز اقدام کند.

      برای یافتن تاریخ فردا و تبدیل تقویم شمسی به میلادی می توانید ازتقویم فارسی استفاده کنید.

مصاحبه‌کنندگان گوگل چند نفر هستند؟

شاید فکر کنید که مصاحبه‌های گروهی فقط در شرکت‌های سنتی رواج دارد، اما گوگل نیز دقیقا از همین روش استفاده می‌کند. مصاحبه‌ کنندگان گوگل معمولا ۴ نفر هستند و مهارت‌های فرد را از زوایای گوناگون بررسی می‌کنند.

سال‌های قبل گوگل به این نتیجه رسیده بود که هر چه تعداد مصاحبه‌کنندگان بیشتر باشد، افراد بهتری را جذب خواهند کرد، اما بعد از پژوهش‌های مختلف ۴ نفر مصاحبه‌کننده به عنوان مناسب‌ترین تعداد انتخاب شد.

این ۴ نفر سوالات مختلفی را از مصاحبه‌شوندگان می‌پرسند که در ادامه تعدادی از این سوالات را مشاهده می‌کنید. طبیعتا باگذشت زمان، سوالات مصاحبه‌های استخدامی گوگل هم تغییر پیدا می‌کند، اما همین که با این سوالات آشنا شوید، دیدتان نسبت به مهارت‌هایی که باید کسب کنید تا یک شغل متفاوت را تجربه کنید، بهبود خواهد یافت.

 

سوالات مصاحبه استخدامی گوگل

 

۱) کدام‌یک از محصولات گوگل را بیشتر از سایر محصولاتش می‌پسندید و چطور می‌توانید آن را بهبود ببخشید؟
این سوال یکی از سوالات مصاحبه استخدام گوگل در سال ۲۰۱۶ از شخصی بود که می‌خواست در سمت مدیر محصول استخدام شود. مصاحبه‌کنندگان می‌خواهند بدانند که آیا فرد انگیزه کافی برای استخدام در این شرکت را دارد؟ آیا واقعا با علاقه و بعد از شناخت کامل محصولات این شرکت برای استخدام اقدام کرده است یا نه؟

 

۲) درباره‌ی گوگل چه می‌دانید؟

این سوال نیز دقیقا هدفی مشابه با سوال اول دارد و در پی اینست که میزان شناخت فرد از شرکت گوگل را بسنجد.

 

۳) به نظر شما چند توپ تنیس می‌تواند در یک هواپیما جا بگیرد؟

 

۴) چند توپ گلف را می‌توان داخل یک اتوبوس مدرسه تعبیه کرد؟

هدف از پرسیدن چنین سوالاتی این نیست که شما پاسخ دقیق آن را پیدا کنید. بلکه آن‌ها می‌خواهند رویکرد شما برای این مشکل را بسنجند. بنابراین آن‌چه که مهم است، پاسخ دقیق نیست، شما می‌توانید ابعاد اتوبوس و توپ گلف را به صورت فرضی در نظر بگیرید و از آن‌ها برای محاسبه بهره بگیرید.

 

۵) از شما خواسته می‌شود که مطمئن شوید دوست‌تان باب (Bob) شماره تلفن صحیح شما را دارد. اما نباید به صورت مستقیم از باب بپرسید. شما باید این سوال را روی یک برگه کاغذ یادداشت کنید و از طریق یکی از دوستان‌تان به باب برسانید. این دوست‌تان نباید شماره تلفن را ببیند، بنابراین روی کاغذ چه چیزی می‌نویسید؟

این سوال برای آزمایش خلاقیت و قدرت تفکر شماست و یک جواب ساده اینست که از باب بخواهید با شما تماس بگیرد. اگر او تماس گرفت، مطمئن می‌شوید که شماره صحیح شما را دارد.

 

۶) اگر خیلی دوست داشته باشید که سگ یا گربه‌تان را به سر کار بیاورید، اما یکی از اعضای تیم‌تان به آن حساسیت داشته باشد، چه کار می‌کنید؟

هدف از این سوال، میزان درک شما از کار تیمی و نحوه رفتار شما با دیگر همکاران‌تان است.

 

۷) اگر امکان تبلیغات در یوتیوب حذف شود، چگونه می‌توان از آن سود کسب کرد؟

این سوال با هدف سنجش توانایی ذهنی فرد در ایده‌پردازی طراحی شده است.

 

۸) تصور کنید که یک سرویس تحویل مواد غذایی دارید که به صورت ۲۴ ساعته کار می‌کنید. به نظر شما، برای راه‌اندازی این سرویس به چند کامیون احتیاج خواهید داشت؟

 

۹) اگر از شما خواسته تمام پنجره‌های موجود در یک شهر هم‌چون سیاتل را بشویید، چقدر هزینه دریافت می‌کنید؟

شاید در وهله اول بخواهید که تعداد پنجره‌های موجود در شهر سیاتل را حدس بزنید، اما با قیمت دادن برای هر پنجره می‌توانید مسئله را ساده‌تر کنید. در واقع آن‌ها می‌خواهند ببینند که آیا شما می‌توانید راه‌حل‌های ساده‌ای برای مسائل پیچیده پیدا کنید؟

 

منبع:

https://blog.yar.cloud/%d9%85%d8%b5%d8%a7%d8%ad%d8%a8%d9%87-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%ae%d8%af%d8%a7%d9%85%db%8c-%da%af%d9%88%da%af%d9%84-%d8%b4%d9%85%d8%a7-%d8%a8%d9%87-%d8%a7%db%8c%d9%86-%d8%b3%d9%88%d8%a7%d9%84%d8%a7%d8%aa/

  • ۰۰/۰۹/۰۸
  • roza estar

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی