my blog yar

  • ۰
  • ۰

محاسن ارتباطات نوشتاری یا مکاتبات:

  •  سندیت
  •  قابلیت حفظ و نگهداری
  •  رایج بودن
  •  تلقی نوشته به عنوان زبان رسمی جامعه

استفاده از نرم افزار های دبیرخانه آنلاین  و… برای بالا بردن راندمان سازمان ها پیشنهاد می شود.

در هر ارتباطی پنج رکن اساسی نقش دارد؛

  1. پیام دهنده
  2.  وسیله ارتباط
  3.  اصل پیام
  4.  پیام گیرنده
  5.  آثار یا بازخورد

بخشی از آن مدیریت اسناد است که شامل :

  • مراحل گردش . بایگانی مکاتبات و در نهایت امحاء اوراق غیر ضروری می باشد .
  •  مدیریت اسناد : عبارت است از تهیه و تنظیم و اجرای برنامه ی لازم برای تسهیل و تسریع، دردست یافتن به مکاتبات و اسناد مورد نیاز از مرحله ایجاد تا امحاء اوراق زاید .
  •  نیروی انسانی: شامل مدیریت و کارکنان سازمان.
  •  وسایل و ابزار کار : تجهیزات مورد نیاز در سازمان جهت انجام امور ، ابزارعمومی ، ابزار اختصاصی
  • روش های انجام کار : روشهایی که بر اساس آن نیرو های انسانی سازمان وظایف خود را انجام می دهند
  • وظیفه ستادی:وظیفه ای که به منظور پشتیبانی از واحد اجرایی سازمان صورت می پذیرد .
  •  وظیفه اجرایی: وظیفه ای که مستقیما در ارتباط با اهداف سازمان صورت می پذیرد .

منبع:

https://blog.yar.cloud/%d9%85%d9%83%d8%a7%d8%aa%d8%a8%d8%a7%d8%aa-%d8%a7%d8%af%d8%a7%d8%b1%d9%8a-%d8%9f/

  • ۰۰/۰۹/۱۵
  • roza estar

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی