my blog yar

  • ۰
  • ۰

قبل از اینکه شروع به نوشتن رزومه کاری خود کنید، لازم است سه نکته مهم در زمینه نگارش رزومه را بدانید:

      برای مشاهده امروز در تاریخ می توانید از تقویم آنلاین استفاده کنید.

1. خلاصه نویسی

مهم ترین نکته درباره رزومه کاری خلاصه نوشتن آن ها است. اگر نتوانید اطلاعات را به صورت فشرده و خیلی هنرمندانه در یک صفحه به کارفرما ارایه دهید، احتمال حذف شما از لیست گزینه های استخدام بسیار بالا خواهد بود.

فرقی نمی کند برای چه شغلی، چه شرکتی و چه کشوری رزومه کاری می نویسید! رزومه های کاری طولانی خوانده نخواهند شد؛ پس حتی المقدور رزومه تان را در یک صفحه جمع کنید.
اگر سابقه کاری مرتبط زیادی دارید، نیازی نیست اطلاعات شغلی سال های دور خود را در رزومه بنویسید. شما نیز می توانید با تمرکز بر روی با ارزش ترین مهارت ها و سوابق شغلی تان یک رزومه تک صفحه ای حرفه ای بسازید.

 

2. هدفمندی رزومه

این که شما علاوه بر کار سئو، نقاشی و طراح، مربیگری شنا و تدریس زبان هم بلد هستید هیچ مزیتی برای شما به عنوان یک سئو کار نیست.

فرض کنید لوله آب منزل شما ترکیده و دنبال یک تعمیرکار هستید؛ آیا برای شما مهم است که آن تعمیر کار مربی کونگ فو و نوازنده سه تار است؟ یا این که فقط توقع دارید در کار لوله کشی و تعمیرات ماهر باشد؟

خب حالا خودتان را به جای کارفرما بگذارید، او به دنبال رفع نقاط ضعف و جاهای خالی در شرکت است. زمانی که به دنبال استخدام کارشناس سئو است، می خواهد ضعف بازاریابی دیجیتال خود را پوشش دهد و مربی شنا بودن یا نبودن شما هیچ اهمیتی برای او ندارد؛ چون مهارتی که در این مجموعه ارزش افزوده ایجاد خواهد کرد، دانش سئو و دیجیتال مارکتینگ شما است نه توانایی های دیگر شما!

پس قبل از شروع رزومه نویسی حتماً هدف شغلی خود را مشخص کنید و رزومه را برای شغلی مشخص بنویسید و اطلاعات غیر مرتبط و زاید را از این رزومه خود حذف کنید.

رزومه شما معرف شما نزد مدیران شرکت ها است؛ زمانی که رزومه عمومی بنویسید خواننده رزومه گیج خواهد شد که شما کارشناس سئو هستید، یا مربی شنا یا معلم زبان؟ تحت این شرایط برداشت مدیر یا کارفرمایی که رزومه عمومی تان را می خواند این است که شما در هیچ یک از این کارها خبره و ماهر نیستید و رزومه تان را کنار می گذارد!

 

3.خطای املایی

حتماً حتماً پس از تمام شدن متن رزومه، آن را یکی دو بار مرور کنید و غلط های املایی و خطاهای تایپی را اصلاح کنید. داشتن غلط املایی وجهه شما و ذهنیت کارفرما نسبت به شما را خراب می کند.
تا قبل از ملاقات با مدیر شرکت، تنها ابزار معرفی شما رزومه تان است؛ پس هر قدر هم در سئو و دیجیتال مارکتینگ حرفه ای باشید، یک رزومه غیر حرفه ای تمامی توانایی ها و قابلیت هایتان را زیر سوال خواهد برد!

منبع:

https://blog.yar.cloud/%d9%86%d8%ad%d9%88%d9%87-%d9%86%d9%88%d8%b4%d8%aa%d9%86-%d8%b1%d8%b2%d9%88%d9%85%d9%87-%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%b4%d9%86%d8%a7%d8%b3-%d8%b3%d8%a6%d9%88-%d8%a8%d9%87-%d9%87%d9%85%d8%b1%d8%a7%d9%87-%d9%86/

  • ۰۰/۰۹/۲۲
  • roza estar

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی