my blog yar

  • ۰
  • ۰

به فردی اطلاق می شود که سوابق مالی شرکت را حفظ و نگه داری می کند و به بررسی آنها می پردازد. این افراد، در سازمان ها و شرکت ها و انواع کسب و کار ها به فعالیت مشغول می باشند.

 

وظایف حسابدار ها:

هر حسابدار با توجه به شغلی که دارد، وظایفی به او محول می شود که برخی از این وظایف مشترک می باشند و درک عمومی از مباحث حسابداری برای همه حسابدار ها یکسان می باشد.

 

تعریف حسابداری:

حسابداری یک زبان مشترک بین حسابدار ها می باشد که به آن پروتکل می گویند. زمانی که پای یک کسب و کار در میان باشد، درآمد ها و هزینه هایی نیز وجود دارند که برای آنها محاسبات ضروری می باشد که این محاسبات در قالب حسابداری برای شرکت انجام می گیرد. حسابداری زبان کسب و کار ها می باشد و در هر لحظه می تواند بیان گر وضعیت مالی و سلامتی آن کسب و کار باشد.

نکته: به بیان ساده تر می توان گفت که حسابداری، زبان تجارت می باشد.

در واقع در حسابداری رایگان، لیست دقیقی از داده های مالی تهیه می شود و به تجزیه و تحلیل آنها پرداخته می شود و در نهایت یک خروجی مناسب از تمامی فعالیت های شرکت، گزارش می گردد. مراقب باشید که این گزارش باعث می شود که مدیران آن مجموعه و سرمایه گذاران، بتوانند تصمیمات درستی در خصوص آینده کسب و کار خود بگیرند.

استفاده از نرم افزار اتوماسیون اداری، نرم افزار دبیرخانه ساده و… برای افزایش راندمان سازمان ها پیشنهاد می شود.

 

وظیفه اصلی حسابدار:

به طور خلاصه، وظیفه اصلی هر حسابدار، شامل سه مرحله زیر می باشد که باید آنها را به درستی انجام دهد:

  • ثبت اسناد حسابداری
  • تهیه گزارش
  • ارائه گزارش های مالی

نکته: حسابدار ها معمولا داده های خام را در دفاتر و نرم افزار های حسابداری ثبت می کنند و به آنها نظم می دهند.

 

منبع:

https://blog.yar.cloud/%d8%ad%d8%b3%d8%a7%d8%a8%d8%af%d8%a7%d8%b1-%d9%88-%d8%ad%d8%b3%d8%a7%d8%a8%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c/

  • ۰۰/۱۰/۲۲
  • roza estar

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی