my blog yar

  • ۰
  • ۰

در برخی کشورها هم چون فرانسه، دانمارک و ایتالیا درخواست کار بدون آگهی استخدام از طرف آن شرکت انجام می شود و خیلی از کارجویان اروپایی بدون این که از وضعیت استخدامی شرکت ها مطلع باشند برای تعداد زیادی از آن ها فرم رزومه و نامه درخواست کار ارسال می کنند.

اما در انگلستان این روش صرفاً زمانی جواب می دهد که شما فردی را در آن شرکت بشناسید و درخواست کار خود را از طریق او مطرح کنید یا این که در حوزه ای کار کنید که موقعیت های شغلی آن حرفه و صنعت (مثل روزنامه نگاری، انتشارات و غیره) به ندرت آگهی می شوند. در غیر این صورت برای استخدام در کشور انگلستان تنها باید برای شرکت هایی که آگهی استخدام ثبت کرده اند رزومه و نامه درخواست کار ارسال کنید.

 

تفاوت سبک رزومه نویسی برای مهاجرت به انگلستان و سایر کشور های اروپایی

در رزومه نویسی برای استخدام در اروپا به این نکته دقت کنید که کارفرمای اروپایی از لاف زدن و اغراق در رزومه بدش می آید. پس اگر می خواهید برای کشور هایی مثل آلمان و فرانسه و غیره اقدام کنید اصلاً در رزومه خود فخرفروشی و اغراق نکنید. اما در نقطه مقابل در رزومه نویسی برای کشورهای امریکا و انگلستان شما می توانید با مهارت ها و توانایی هایتان خود نمایی کنید و برای توصیف آن ها در رزومه از صفات عالی استفاده کنید.

به عنوان مثال می توانید این طور بنویسید: «مهارت های نوشتاری عالی» یا «مهارت تحلیلی فوق العاده» «مهارت های برجسته در زمینه روابط عمومی». یکی از دلایلی که رزومه حذف می شود و هیچ جوابی از شرکت ها دریافت نمی کنید انتخاب سبک و لحن نوشتاری اشتباه و نامناسب برای آن کشور و فرهنگ است.
در ضمن برای کاریابی موفق و استخدام فوری و آسان در کشورهای اروپایی و همین طور انگلستان بهتر است از قالب رزومه ای رسمی استفاده کنید و قالب های خلاقانه و خاص را برای رزومه خود انتخاب نکنید. تنها در صورتی مجاز به استفاده از قالب های خلاقانه و غیر رسمی هستید که حوزه کاری تان هنر، طراحی و گرافیک باشد. در واقع رزومه افراد هنرمند حکم یک نمونه کار را دارد که در آن خلاقیت و ذوق و قریحه خود را به کارفرمای اروپایی نشان می دهند. پس اگر حوزه کاری شما جزو مشاغل هنری و خلاقانه نیست، رزومه خود را ساده، رسمی، واقعی و حرفه ای بنویسید.

استفاده از ارسال فکس اینترنتی و... برای افزایش راندمان کاری سازمان ها پیشنهاد می شود.

تعداد صفحات رزومه ی مهاجرت کاری برای اروپا

اگر برای کار در انگلستان رزومه کاری می نویسید بهترین حالت رزومه ی 2 صفحه ای است. در برخی کشور ها همچون فرانسه رزومه ی طولانی تر نیز مرسوم است و می توانید رزومه خود را بدون هیچ نگرانی تا 3 صفحه بنویسید. در کشورهایی هم چون یونان شما مجاز به استفاده از رزومه های 3 تا 5 صفحه ای هستید.
البته در کل هر چه رزومه ی خود را مختصر تر بنویسید برای شما بهتر است. چرا که مدیر استخدام تمامی صفحات و اطلاعات رزومه ی شما را با دقت نخواهد خواند و نگاهی اجمالی به رزومه شما می اندازد. به همین خاطر ممکن اطلاعات مهم رزومه که نقش بیشتری در استخدام شما دارند در بین سایر اطلاعات رزومه گم شوند و از دید او پنهان بمانند و شانس استخدام شما کم شود. بهتر است رزومه خود را تک صفحه ای بنویسید تا امکان خواندن تمامی اطلاعات رزومه تان را بالا تر ببرید و تنها مهم ترین، مرتبط ترین و جذاب ترین اطلاعات (برای کارفرما) را در این یک صفحه بنویسید.

 

منبع:
https://blog.yar.cloud/%da%86%da%af%d9%88%d9%86%d9%87-%d8%b1%d8%b2%d9%88%d9%85%d9%87-%d8%a7%d8%b1%d9%88%d9%be%d8%a7%db%8c%db%8c-%d8%a8%d9%86%d9%88%db%8c%d8%b3%db%8c%d9%85%d8%9f/

  • ۰۰/۱۲/۱۸
  • roza estar

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی