my blog yar

  • ۰
  • ۰

در حوزه حسابداری ارزان و حسابرسی، توسعه فناوری اطلاعات تاثیر زیادی داشته و با روند کامپیوتری شدن سازمان ها، اشخاص و مدیران نگران صحت داده ها و اطلاعات سازمان خود هستند که بر این اساس اخذ تصمیم درست مهم می باشد.

ران وبر (Ron Weber)، در کتاب «حسابرسی سیستمهای اطلاعاتی»، اظهار دارد که حسابدار و حسابرس باید در کسب و کار مورد نظر از مشتری برتر باشد. این موضوع به این دلیل است که متاسفانه در روند توسعه فناوری، حسابداران و حسابرسان به کندی ارتقا یافته اند و راه های زیادی برای سند سازی و مدارک ساختگی به وجود آمده است که باعث فریب حسابداران و حسابرس ها می گردند که این موضوع جای بحث بسیاری دارد.

استفاده از نرم افزار فکس و نرم افزار دبیرخانه برای سازمان ها و افزایش راندمان کاری آن ها پیشنهاد می شود.

حسابداری

مدیریت استراتژیک در فناوری حسابداری:

عصر دیجیتال که به انقلاب صنعتی چهارم معروف می باشد سیستم های اطلاعاتی، ارتباطی، کسب و کار، هوش مصنوعی و رایانش ابری را در بر دارد که با صنعت و حسابداری آنلاین ارتباط تنگاتنگی برقرار کرده اند که یادگیری آنها نیاز هر حسابدار می باشد.

در واقع تکنولوژی های جدید این امکان را فراهم کرده اند که اطلاعاتی را که تا کنون قابل پردازش نبود، مورد تجزیه و تحلیل قرار داد و بر اساس آنها استاندارد های برنامه حسابداری جدیدی را تهیه و تدوین نمود زیرا صورت های مالی به تنهایی نمی توانند این نیاز را رفع نمایند.

برای این کار نیاز به استراتژی می باشد که عامل اصلی موفقیت در کسب و کار ها به شمار می رود. در این خصوص اگر یک سازمان هدف پیشرو بودن در رقابت های جهانی را داشته باشد، بایستی به سمت مدیریت استراتژیک برود و ابعاد مختلف کسب و کار خود را تحت کنترل در آورد.

یکی از این ابعاد مهم، بازار مالی کسب و کار می باشد که تامین مالی از داخل یا بورس و… نیاز به یک استراتژی قوی در بازار مصرف کنندگان و تولید کنندگان دارد.

 

پایان رابطه خطی عمل و فکر:

تکنیک حسابداری مدیریت این گونه بنا شده است که اول هدف تعیین می گردد و سپس استراتژی رسیدن به هدف مشخص می گردد و پس از آن اقدام به اجرا می کنند. اما در تکنولوژی جدید این گام ها بدون فاصله پیش می روند و تکنولوژی باعث کاهش فاصله بیم عمل و تئوری می گردد.

تکنولوژی های جدید در تمامی ابعاد سازمان ها تاثیر دارند و کمک زیادی به جهانی شدن کسب و کار می کنند که در تحقیقات اخیر مشخص شده است که در حال حاضر 150 کشور تاکید زیادی بر آموزش دیجیتال نرم افزار حسابداری رایگان دارند که ایران نیز باید وارد این عرصه گردد.

منبع:

https://blog.yar.cloud/%d9%81%d9%86%d8%a7%d9%88%d8%b1%db%8c-%d8%a7%d8%b7%d9%84%d8%a7%d8%b9%d8%a7%d8%aa-%d8%af%d8%b1-%d8%ad%d8%b3%d8%a7%d8%a8%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c/

  • ۰۰/۱۲/۱۹
  • roza estar

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی