my blog yar

  • ۰
  • ۰

در بخش اطلاعات پایه رزومه کاری باید، اطلاعات شخصی اعم از نام، عنوان شغلی، تاریخ تولد، وضعیت خدمت (برای آقایان)، وضعیت تاهل و همین طور محل سکونت نوشته شود. در ضمن برای کارهایی مثل فروش و بازاریابی که ظاهر افراد در استخدام آن ها تاثیرگذار است، بهتر از رزومه عکس دار استفاده کنید و یک عکس شیک و رسمی در رزومه کاری خود قرار دهید.
در قدم بعدی باید اطلاعات تماس خود را در فرم رزومه ساز آنلاین وارد کنید تا مدیری که رزومه کاری شما را می خواند و آن را می پسندد، بتواند به راحتی شما را پیدا کرده و از شما برای حضور در جلسه ی مصاحبه کاری به شرکتش دعوت کند. دقت داشته باشید که تمامی اجزا رزومه باید نشان دهنده ی حرفه ای بودن شما باشند.
به عنوان مثال گفتیم که از یک عکس باکیفیت و حرفه ای مانند عکسی که در نمونه رزومه بالا مشاهده می کنید، استفاده نمایید. در بخش اطلاعات تماس نیز باید این قانون را رعایت کنید و از نوشتن آدرس ایمیل غیر حرفه ای به شدت پرهیز کنید. در لیست زیر می توانید نمونه ایمیل های حرفه ای و غیر حرفه ای برای رزومه نویسی را مشاهده نمایید.

برای تبدیل تاریخ استفاده از تقویم آنلاین پیشنهاد می شود.

 

✘ آدرس ایمیل غیر حرفه ای

marjeting7222@gmail.com
trader20@gmail.com
saleking@gmail.com
manager.007@gmail.com

 

 آدرس ایمیل حرفه ای

a.beyranvand@gmail.com
Ali.B.1983@gmail.com
A.B@gmail.com
ali.beyranvand@gmail.com

در قدم آخر نوشتن اطلاعات پایه بهتر است آدرس شبکه های اجتماعی حرفه ای خود مانند آدرس پروفایل لینکدین تان را در اختیار کارفرما قرار دهید تا بتواند اطلاعات بیشتری از شما به دست آورده و شما را بهتر بشناسد. چرا که رزومه یک صفحه ای یا دو صفحه ای فضایی برای نوشتن اطلاعات جزیی ندارد و این که کارفرما کم تر از 10 ثانیه برای رزومه شما وقت می گذارد و شما فرصت زیادی برای ارائه توانایی های خود ندارید. اما می توانید با قرار دادن لینک شبکه های اجتماعی خود به او این امکان را بدهید تا اگر رزومه شما را پسندید، بتواند درباره شما اطلاعات بیشتری را به دست آورد.

رزومه

سوابق تحصیلی رزومه بازرگانی و فروش

سوابق تحصیلی رزومه نیز باید مثل سایر بخش های رزومه کاری مختصر و مفید نوشته شود. به عنوان مثال اگر مدرک دکتری دارید نوشتن مدرک دکتری و کارشناسی ارشد کفایت می کند و نیازی نیست سابقه تحصیلی دوره کارشناسی خود را در رزومه بنویسید. یا این اگر مدرک دانشگاهی دارید یا دانشجو هستید، مدرک دیپلم خود را در رزومه نیاورید. نکته ی آخر این که ترتیب را در نوشتن سوابق تحصیلی رعایت کنید و همیشه از بالاترین مدرک خود شروع به نوشتن کنید.

 

سوابق شغلی رزومه مدیر بازرگانی و فروش

در بخش سوابق شغلی نیز باید قانون اختصار رزومه کاری رعایت شود. یعنی تنها 3 مورد از مهم ترین سوابق شغلی خود را در رزومه بنویسید. قرار نیست ما در رزومه خود، تاریخچه ی زندگی مان را بنویسیم و هر آن چه بر در سال های گذشته کاری گذشته است را در رزومه مان بنویسیم. ما باید مرتبط ترین و مهم ترین اطلاعات خود را در رزومه بنویسیم تا کارفرما و مدیری که می خواهد رزومه را بخواهد در یک نگاه بتواند تجربیات و توانایی ها ی شما را بررسی کند.

در ضمن در نوشتن سوابق شغلی ترتیب را رعایت کنید. برای نوشتن بخش سوابق شغلی فرم رزومه حتما ترتیب زمانی معموس یا در اصطلاح ترتیب زمانی کرونولوجیکال را رعایت کنید. یعنی از 3 شغلی که برای نوشتن در رزومه انتخاب کرده اید از آخرین و جدیدترین آن ها شروع به نوشتن در فرم رزومه ساز آنلاین کنید.

تذکر: رزومه ساز آنلاین هیچ محدودیت فضایی و زمانی برای کاربران قرار نداده است. یعنی شما می توانید بدون هیچ محدودیتی اطلاعات خود را، به هر میزان که هست در فرم رزومه ساز ثبت کنید(اگر در طول این مقاله درباره کوتاه نوشتن رزومه صحبت می کنیم برای این است که مطئن شویم حتماً مدیران و کارفرمایان مهم ترین اطلاعات کاری ما را می خوانند و بتوانیم احتمال پذیرفته شدن رزومه مان را بالا ببریم).
در ضمن می توانید در هر زمان که به رزومه خود نیاز پیدا کردید یا قصد ویرایش و تغییر آن را داشتید می توانید با نام کاربری و رمز عبور خود مجدد وارد فرم رزومه ساز آنلاین شوید و رزومه خود را ویرایش و فایل PDF آن را خیلی فوری و رایگان دانلود کنید.

منبع:
https://blog.yar.cloud/%d9%86%d8%ad%d9%88%d9%87-%d9%86%d9%88%d8%b4%d8%aa%d9%86-%d8%b1%d8%b2%d9%88%d9%85%d9%87-%d9%85%d8%af%db%8c%d8%b1-%d9%81%d8%b1%d9%88%d8%b4-%d9%88-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%b1%da%af%d8%a7%d9%86%db%8c-%d8%a8/

  • ۰۱/۰۱/۲۸
  • roza estar

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی