my blog yar

  • ۰
  • ۰

تنوع حسابرسی

حسابرسی صورت های مالی : حسابرسی بدون هیچ قید و شرطی حسابرسی مالی است .

حسابرسی رعایتی : منظور از حسابرسی رعایت این است که اندازه ای تعیین شود برای رعایت قوانین مربوطه ،سیاست های لازم ،احکام مشخص ، پیمان های لازم و نیز کنترل داخلی . این میزان رعایت توسط شرکتی که در حال بررسی است اجرا می شود.

حسابرسی عملیاتی : بررسی عملیات شرکت یا بخش خاصی از آن در رابطه با هدف های مشخص شده .

حسابرسان مستقل : حسابرسانی که از شرکت مورد بازرسی ، مستقل هستند . این حسابرسان ، خدمات خود را به صورت قراردادی انجام می دهند . حسابرسی صورت های مالی ، بخش اعظم فعالیت ایشان را در بر می گیرد .

استفاده از نرم افزار دبیرخانه برای افزایش راندمان کاری سازمان ها پیشنهاد می شود.

 

حسابرسان داخلی : حسابرسان داخلی ، کارمندان سازمان هستند اما به صورت واحدی جداگانه در جهت حسابرسی و ارزیابی عملیات سازمان ، در خود سازمان تشکیل می شوند و از دوایری که مورد رسیدگی قرار می گیرد مستقل هستند به همین دلیل ، گزارش خود را به صورت مستقیم به هیئت مدیره ارائه می دهند.

منبع:

https://blog.yar.cloud/%d8%a7%d9%87%d9%85%db%8c%d8%aa-%d8%ac%d8%a7%db%8c%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%ad%d8%b3%d8%a7%d8%a8%d8%b1%d8%b3%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d8%b4%d8%b1%da%a9%d8%aa-%d9%87%d8%a7/

  • ۰۱/۰۲/۳۱
  • roza estar

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی