my blog yar

  • ۰
  • ۰

توانایی فهم مسایل و قدرت حل آن‌ها از یک سو، که به ضریب هوشی یا همان هوش شناختی (intellectual intelligence) افراد برمی‌گردد و تمییز و تحلیل هیجانات، برقراری ارتباط بهتر و شناخت و توسعه قابلیت‌های فردی از سوی دیگر، که به هوش هیجانی (emotional intelligence) افراد برمی‌گردد، از جمله فاکتورهای مهم و تاثیرگذار در موفقیت‌های تحصیلی و شغلی است.

علیرغم این‌که وجود صرفا یکی از این دو نوع هوش قادر نخواهد بود مسیر خلاقیت و موفقیت را برای شما هموار کند، اما هم‌دستی توامان آن‌ها در زندگی شما، فرصت‌های بی‌نظیری را از آن‌تان خواهد ساخت. لزوم طرح سوالات هوش (چه در حیطه هوش شناختی و چه در حیطه هوش هیجانی) در مصاحبه‌های شغلی نیز دقیقا به همین موضوع بر می‌گردد.

این‌که وقتی فرد متقاصی یک شغل، از ضریب هوشی و هوش هیجانی بالایی برخوردار است، شانس بیشتری برای رشد دارد و می‌تواند در سایه تفکر، دانش، تجزیه و تحلیل و خلاقیت خود، فرد مفیدتری برای محیط و سازمان باشد.

استفاد از تقویم آنلاین برای مدیریت بهتر زمان های جلسات، پروژه ها و… پیشنهاد می شود.

مصاحبه شغلی

پاسخ سوالات هوش مصاحبه شغلی

افرادی که از هوش بالاتری (به ویژه هوش هیجانی) برخوردار هستند، خویشتن‌دارتر از دیگران هستند، انگیزه رشد و پیشرفت بیشتری نسبت به دیگران دارند، کنترل بهتری روی رفتارها، برخوردها و احساسات خود دارند و به دلیل دارا بودن حس همدلی بیشتر و روحیه تیمی بهتر، خصوصا در سازمان‌های خدماتی سودمندتر ظاهر می‌شوند.

اما برای تست هوش این افراد روش‌های مختلفی ابداع و پیشنهاد شده است. روش‌هایی که برخی از آن‌ها صرفا در برگیرنده تعدادی سوال هستند و برخی دیگر، که برای همه ما نیز آشنا هستند، در تعدادی تصویر خلاصه شده‌اند و چند گزینه.

 

۱) تست هوش تصویری

یکی از معتبرترین و مشهورترین تست هوش‌های تصویری تست هوش ریون (Raven Intelligence Test) است. احتمال این‌که با سوالات این تست هوش یا دست کم سوالاتی از این دست در مصاحبه شغلی خود رو به رو شوید، بسیار بالا است. تعدادی از سوالات این تست هوش فوق‌العاده را بررسی می‌کنیم. برای پاسخ، تنها کافی است تصویر جا مانده را از میان شش گزینه پیشنهادی انتخاب کنید.

 

نمونه سوال یک

کاملا مشخص است که در این تست، تنها کافی است به پترن جا افتاده دقت کنید. اگرچه ممکن است گزینه چهارم کمی گمراه کننده باشد اما نوک شکل خارج از پترن است و رد می‌شود. در نتیجه، گزینه ششم پاسخ صحیح است. (برای شمارش از سمت چپ، بالا شروع کنید)

 

مبنع:

https://blog.yar.cloud/%d8%b3%d9%88%d8%a7%d9%84%d8%a7%d8%aa-%d9%87%d9%88%d8%b4-%d9%85%d8%b5%d8%a7%d8%ad%d8%a8%d9%87-%d8%b4%d8%ba%d9%84%db%8c/

  • ۰۱/۰۳/۱۶
  • roza estar

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی