my blog yar

  • ۰
  • ۰

هوش (Intelligence) یک فرایند ذهنی است که منطق، یادگیری، مهارت‌های حل مساله، زبان، دانش فردی و غیره را در بر می‌گیرد. عوامل فیزیولوژیکی، وراثت، محیط و فاکتورهای بسیاری از این دست، باعث شده‌اند تا هر یک از ما، به شکل و میزان متفاوتی از این نعمت بهره برده باشیم.

اگرچه موفقیت افراد در زمینه‌های مختلف غیر از هوش به فاکتورهای فراوان دیگری نیز بستگی دارد و صرفا نمی‌توان چنین نتیجه‌گیری کرد که داشتن ضریب هوشی یا IQ بالا متضمن موفقیت افراد نیز باشد، اما حقیقت تاثیر ضریب هوشی روی خلاقیت و موفقیت‌های هنری، ورزشی، تحصیلی و صد البته شغلی را نیز نمی‌توان انکار کرد.

دقیقا به همین دلیل است که در بسیاری از آزمون‌های استخدامی یا مصاحبه‌های شغلی، از طرح سوالات هوش نیز بهره می‌برند. اگر یک مصاحبه شغلی داغ در پیش رو دارید و در به در به دنبال راه‌کاری برای غلبه بر این سوالات عجیب و غریب می‌گردید، با این مقاله همراه ما باشید.

استفاد از تقویم آنلاین، تقویم کاری برای مدیریت بهتر زمان های جلسات، پروژه ها و… پیشنهاد می شود.

 

لزوم طرح سوالات هوش در مصاحبه شغلی

توانایی فهم مسایل و قدرت حل آن‌ها از یک سو، که به ضریب هوشی یا همان هوش شناختی (intellectual intelligence) افراد برمی‌گردد و تمییز و تحلیل هیجانات، برقراری ارتباط بهتر و شناخت و توسعه قابلیت‌های فردی از سوی دیگر، که به هوش هیجانی (emotional intelligence) افراد برمی‌گردد، از جمله فاکتورهای مهم و تاثیرگذار در موفقیت‌های تحصیلی و شغلی است.

علیرغم این‌که وجود صرفا یکی از این دو نوع هوش قادر نخواهد بود مسیر خلاقیت و موفقیت را برای شما هموار کند، اما هم‌دستی توامان آن‌ها در زندگی شما، فرصت‌های بی‌نظیری را از آن‌تان خواهد ساخت. لزوم طرح سوالات هوش (چه در حیطه هوش شناختی و چه در حیطه هوش هیجانی) در مصاحبه‌های شغلی نیز دقیقا به همین موضوع بر می‌گردد.

این‌که وقتی فرد متقاصی یک شغل، از ضریب هوشی و هوش هیجانی بالایی برخوردار است، شانس بیشتری برای رشد دارد و می‌تواند در سایه تفکر، دانش، تجزیه و تحلیل و خلاقیت خود، فرد مفیدتری برای محیط و سازمان باشد.

 

منبع:

https://blog.yar.cloud/%d8%b3%d9%88%d8%a7%d9%84%d8%a7%d8%aa-%d9%87%d9%88%d8%b4-%d9%85%d8%b5%d8%a7%d8%ad%d8%a8%d9%87-%d8%b4%d8%ba%d9%84%db%8c/

  • ۰۱/۰۴/۱۰
  • roza estar

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی