my blog yar

  • ۰
  • ۰

افرادی که از هوش بالاتری (به ویژه هوش هیجانی) برخوردار هستند، خویشتن‌دارتر از دیگران هستند، انگیزه رشد و پیشرفت بیشتری نسبت به دیگران دارند، کنترل بهتری روی رفتارها، برخوردها و احساسات خود دارند و به دلیل دارا بودن حس همدلی بیشتر و روحیه تیمی بهتر، خصوصا در سازمان‌های خدماتی سودمندتر ظاهر می‌شوند.

اما برای تست هوش این افراد روش‌های مختلفی ابداع و پیشنهاد شده است. روش‌هایی که برخی از آن‌ها صرفا در برگیرنده تعدادی سوال هستند و برخی دیگر، که برای همه ما نیز آشنا هستند، در تعدادی تصویر خلاصه شده‌اند و چند گزینه.

استفاد از تقویم آنلاین، تقویم کاری برای مدیریت بهتر زمان های جلسات، پروژه ها و… پیشنهاد می شود.

۱) تست هوش تصویری

یکی از معتبرترین و مشهورترین تست هوش‌های تصویری تست هوش ریون (Raven Intelligence Test) است. احتمال این‌که با سوالات این تست هوش یا دست کم سوالاتی از این دست در مصاحبه شغلی خود رو به رو شوید، بسیار بالا است. تعدادی از سوالات این تست هوش فوق‌العاده را بررسی می‌کنیم. برای پاسخ، تنها کافی است تصویر جا مانده را از میان شش گزینه پیشنهادی انتخاب کنید.

 

نمونه سوال یک

کاملا مشخص است که در این تست، تنها کافی است به پترن جا افتاده دقت کنید. اگرچه ممکن است گزینه چهارم کمی گمراه کننده باشد اما نوک شکل خارج از پترن است و رد می‌شود. در نتیجه، گزینه ششم پاسخ صحیح است. (برای شمارش از سمت چپ، بالا شروع کنید)

 

نمونه سوال دو

این تصویر نیز از همان استراتژی تست اول یعنی پترن جا افتاده پیروی می‌کند. در این تست، ممکن است در ابتدای امر کمی به دلیل خطای دید شما را گمراه کند. با این حال، کافی است بیشتر دقت کنید تا گزینه اول را به درستی انتخاب کنید.

 

نمونه سوال سه

این قبیل تست‌ها از یگ الگوریتم خاص پیروی می‌کنند و شما باید بتوانید آن الگوریتم را شناسایی کرده و از روی آن، تصویر جا افتاده را انتخاب کنید. اگر دقت کرده باشید، تصویر دوم در الگوریتم سمت چپ، کسر یک لوزی از تصویر بالایی است. پس در سمت راست نیز کافی است لوزی را کسر کنید تا به گزینه پنجم برسید.

 

نمونه سوال چهار

درست مثل تست بالا، در این تست تصویری ریون نیز در ردیف‌های سوم تنها یک پره به سمت چپ اشکال بالایی اضافه شده است. با این اوصاف، پاسخ صحیح گزینه ششم (تصویر با پنج پره کامل) خواهد بود.

 

نمونه سوال پنج

این تست برعکس تست‌های قبل است. در حقیقت در این تست تصویری ریون، تصویر سوم چه در ردیف و چه در ستون، حذف تصویر دوم از تصویر اول است. پس پاسخ نهایی گزینه سوم خواهد بود.

 

منبع:
https://blog.yar.cloud/%d8%b3%d9%88%d8%a7%d9%84%d8%a7%d8%aa-%d9%87%d9%88%d8%b4-%d9%85%d8%b5%d8%a7%d8%ad%d8%a8%d9%87-%d8%b4%d8%ba%d9%84%db%8c/

  • ۰۱/۰۴/۱۰
  • roza estar

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی