my blog yar

  • ۰
  • ۰

آیا تا‌به‌حال قصد نصب نرم‌افزاری به‌خصوص را در رایانه‌ی خود داشته‌اید که به دلیل ضعف منابع سخت‌افزاری سیستم (مثلا کمبود RAM یا پردازنده) از نصب آن منصرف شده باشید؟

در چنین شرایطی اولین راه‌حلی که به ذهن اکثر افراد می‌رسد ارتقای سخت‌افزاری رایانه است، اما دست نگه دارید، امروزه به لطف وجود فناوری رایانش ابری (Cloud Computing) دیگر مجبور نیستیم برای ارتقای سخت‌افزار کامپیوترهای خود درگیر پرداخت هزینه‌های گزاف شویم! نرم افزار دبیرخانه یار یکی از کاربردهای رایانش ابری می باشد.

رایانش ابری (پردازش ابری) چیست؟

رایانش ابری به زبان ساده یعنی ارائه‌ی در لحظه‌ی منابع پردازشی و ذخیره‌سازی از طریق اینترنت، در ازای دریافت مبلغی مشخص، مثالی که در ابتدای مقاله زدیم را به‌یاد بیاورید، شما می‌توانید هنگام کمبود منابع سیستم، به‌جای ارتقای رایانه‌ی شخصی خود، با مبلغی مشخص یک فضای ابری تهیه کرده و پردازش‌های مورد نیازتان را به کمک آن و از راه دور انجام دهید.

مطمئنا در صورتی که نیاز دائمی به چنین قدرت پردازشی نداشته باشید، به‌کارگیری سرویس‌های ارائه‌ی دهنده‌ی خدمات پردازش ابری، برای شما بسیار کارآمد و مقرون به‌صرفه خواهد بود و احتیاجی به پرداخت هزینه‌ی ارتقای سخت‌افزار کامپیوتر شخصی‌تان را نخواهید داشت.

 

داستان رایانش‌های ابری از کجا آغاز شد؟

سال‌ها پیش که هنوز کامپیوترهای خانگی به‌وجود نیامده بودند، رایانه‌هایی به‌نام مین‌فریم (MainFrame) وجود داشت، هرچند این کامپیوترها بسیار بزرگ و جاگیر بودند، اما شرکت‌های مختلف مجبور بودند برای انجام محاسبات خود، برای چند ساعت آن‌ها را اجاره کرده و پردازش‌های مورد نیازشان را انجام دهند، تا اینکه در اواسط دهه‌ی 90 میلادی و با اختراع کامپیوترهای خانگی این روند تغییر یافت.

مین‌فریم‌ها را می‌توان پدربزرگ فناوری رایانش ابری دانست، شرکت‌های بزرگ مانند گوگل، آمازون یا مایکروسافت رایانه‌های بسیار قدرتمندی در اختیار داشتند که در اکثر مواقع تنها 10٪ از قدرت پردازشی آن‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفت و تقریبا همیشه بلا استفاده بودند.

بنابراین این شرکت‌ها تصمیم گرفتند در ازای دریافت مبلغی این قدرت پردازشی را در اختیار مراکزی قرار دهند که واقعا به چنین قدرتی نیاز دارند، بدین ترتیب اولین مراکز ارائه دهنده‌ی خدمات رایانش ابری توسط آمازون، مایکروسافت و گوگل به صورت کاربردی ارائه شدند.

 

 

منبع:
https://www.hamyarit.com/blog/cloud-computing/#:~:text=%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D9%86%D8%B4%20%D8%A7%D8%A8%D8%B1%DB%8C%20%D8%A8%D9%87%20%D8%B2%D8%A8%D8%A7%D9%86%20%D8%B3%D8%A7%D8%AF%D9%87,%D8%A8%D9%87%20%DA%A9%D9%85%DA%A9%20%D8%A2%D9%86%20%D9%88%20%D8%A7%D8%B2

  • ۰۱/۱۰/۱۸
  • roza estar

نرم افزار دبیرخانه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی