my blog yar

  • ۰
  • ۰

شاید بارها به تبدیل تاریخ شمسی به میلادی و یا میلادی به شمسی را برای کارهایی همچون تبدیل تاریخ تولد و سن، گذرنامه، تبدیل تاریخ قراردادهای بین المللی و ... نیاز داشته اید.از طرفی باتوجه به اینکه در بسیاری از نقاط دنیا از تقویم میلادی استفاده می شود لذا کشورهایی که از این گاهشمار استفاده نمی کنند لازم است تا با استفاده از روش هایی، تبدیل تاریخ به میلادی را انجام دهند.

تبدیل تاریخ

 

تاریخ شمسی به میلادی

اگر علاقه مند هستید تا تاریخ مورد نظرتان را از طریق محاسبات ریاضی بدست آورید می توانید از روش زیر استفاده نمایید. سال میلادی = سال شمسی + ۶۲۲ یا ۶۲۱ بدین صورت که اگر تاریخ مدنظراز اول فروردین تا ۱۰ دی بود، عدد ۶۲۱ را به سال شمسی اضافه می کنید. اگر از ۱۱ دی تا آخر سال بود، عدد ۶۲۲ را اضافه می کنید. و اگر سال مورد نظر شما کبیسه بود روز ۱۰ دی به ۱۱ ام و ۱۱ دی به ۱۲ ام تغییر پیدا می کند.

تبدیل تاریخ شمسی به میلادی گذرنامه

یکی از بخش های مهم در فرم تمدید و صدور گذرنامه، تبدیل تاریخ تولد به میلادی می باشد و به همین جهت در راستای تسهیل کارتان جدول مبدل تاریخ را برای تبدیل تولد شمسی به میلادی را برایتان ایجاد کردیم. 

فرمول تبدیل تاریخ میلادی به شمسی 

چنانچه روز مورد نظر بین اول ژانویه تا 21 مارس باشد عدد 622 .واگر عدد مطلوب بین 22 مارس تا آخر دسامبرباشد عدد 621 را از سال میلادی کسر می کنیم. به عنوان مثال 26 ژانویه 1978 مصادف است با: 1356=621-1978

محاسبه سن به میلادی

برای محاسبه سن به میلادی می توانید با مشخص کردن تاریخ مورد نظر به شمسی و قراردادن تیک بر روی گزینه میلادی در برنامه تبدیل تاریخ وبسایت مهرپرواز سن خود را به میلادی بدست آورید. به عنوان مثال شخصی که در تاریخ 17 اردیبهشت 1376 به دنیا آمده است با وارد کردن آن طبق مراحل گفته شده تاریخ 7 می 1997 را از جدول مشاهده می کند. همچنین جهت پر کردن فرم صدور پاسپورت که نیازمند وارد کردن اطلاعات از جمله تاریخ تولد به میلادی هستید.

 

 

منبع:
https://www.mehrparvaz.com/dateconvert

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی