my blog yar

  • ۰
  • ۰

پایگاه convince & convert معتقد است ما باید 2 تقویم برای تولید محتوا داشته باشیم:

  1. تقویم سردبیری یا تقویم استراتژی (Editorial Calendar)
  2. تقویم محتوا یا تقویم اجرایی (Content Calendar)

گاهی به اشتباه، این دو مفهوم به جای یکدیگر به کار می روند، اما باید دقت داشته باشیم که هر یک از آن ها کاربرد متفاوتی دارد و یک برنامه جامع محتوایی، به هر دو نوع تقویم نیازمند است.

  • تقویم سردبیری یا Editorial Calendar (همانطور که از اسم آن هم مشخص است)، از فضای انتشارات سنتی وارد حوزه بازاریابی محتوایی شده است. در تقویم سردبیری، چهارچوب های موضوعی سطح بالا و موضوعات مهم و اصلی برای مدت «یک سال» برنامه ریزی می شود. می توان گفت در واقع تقویم سردبیری محصول و ثمره استراتژی محتوا و اولین گام برای اجرای آن است.

برای تدوین تقویم محتوا میتوانید از ابزارهایی مثل تقویم آنلاین یار کمک بگیرید.

  • تقویم محتوا یا Content Calendar سطح اجرایی تر و عملیاتی تری را در بر می گیرد. جزییات بیشتری از برنامه بازاریابی محتوایی باید در تقویم محتوا ثبت شود. در حالی که تقویم سردبیری، به مسائل استراتژیک تری می پردازد. یعنی اگر تقویم سردبیری را «برنامه ریزی استراتژیک محتوای یک کسب و کار» بدانیم، تقویم محتوا به معنای «برنامه ریزی عمیاتی» خواهد بود. در تقویم محتوا مشخص می کنیم که «چه محتوایی»، «توسط چه کسی»، «در چه بازه زمانی»، «برای چه موضوعی» تولید شود و «در چه زمانی»، «در کدام رسانه» منتشر شود. بازه های زمانی در تقویم محتوا لازم نیست مثل تقویم سردبیری، یک ساله باشد. بلکه به دلیل جزیی تر بودن برنامه در تقویم محتوا، بازه های زمانی هم باید کوتاه تر باشد. تقویم محتوا را می توان برای بازه های یک ماهه یا یک هفته ای تنظیم کرد.

 

منبع:
https://shahremohtava.com/landing/content-calendar

  • ۰۲/۰۱/۱۴
  • roza estar

تقویم انلاین

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی