my blog yar

  • ۰
  • ۰

برای اداره یک کسب و کار موفق، قبل از هر چیز باید افراد مناسب را استخدام کرد. با این‌حال، برای اینکه آن کارمندان بتوانند وظایف خود را به طور موثر انجام دهند، به ابزار، لوازم و تجهیزات اداری مناسب مانند ماشین‌های اداری نیاز دارند. در این مطلب فالنیک قصد داریم کاربرد، انواع، مشکلات و همچنین برندهای تولید کننده انواع ماشین‌های اداری را معرفی کنیم. اگر می‌خواهید درباره انواع ماشین های اداری اطلاعات بیشتری بدانید تا بتوانید دستگاه مناسب را انتخاب کنید، تا انتهای این متن با معرفی لییست ماشین‌ها اداری با ما همراه باشید.

 

لیست ماشین‌های اداری

در ادامه لیست ماشین‌های اداری جهت آشنایی بیشتر شما گردآوری شده است:

پرینتر

اولین و شاید مهم‌ترین گزینه در معرفی انواع ماشین اداری، پرینتر است. پرینترها را می‌توان در ادارات، شرکت‌ها و حتی برای مصارف شخصی در بسیاری از خانه‌ها دید. پرینترها در دو مدل تک رنگ(سیاه و سفید) و رنگی موجود هستند. این محصول را می‌توان بر اساس کاربرد و نوع استفاده خریداری کرد. یکی از انواع این محصولات، جوهرافشان است که شاید خرید آن مقرون‌به‌صرفه باشد، اما باید بیشتر از آن‌ها نگهداری کنید.

پلاتر

پلاترها نیز مانند پرینترها برای چاپ اسناد و تصاویر استفاده می‌شوند؛ با این تفاوت که پلاترها برای چاپ تصاویر، نقشه‌ها و اسناد در سایزهای بزرگ‌تر از  a3، مثلا برای بنرها، تبلیغات و … کاربرد دارند. اگر با توجه به نیازتان پلاتر مناسب را انتخاب کنید؛ تا سال‌های زیادی می‌توانید بدون هیچ مشکلی از آن‌ها استفاده کنید. مهمترین و اصلی‌ترین کاربرد پلاترها در چاپخانه‌ها، آتلیه‌ها و شرکت‌های نقشه کشی است.

پلاترها هم از نظر نوع جوهر، برند، اندازه و حتی کاربر به دسته‌های مختلفی مثل پلاتر قلمی، پلاتر جوهر افشان، پلاتر حرارتی، پلاتر 90 سانت، پلاتر 110 سانت و … تقسیم می‌شوند.

دستگاه کپی

دستگاه کپی یکی از انواع ماشین‌های اداری لازم در دانشگاه، ادارات و موسسه‌ها است که برای کپی گرفتن از اسناد و مدارک استفاده می‌شود. برخی از دستگاه‌های کپی فقط تک کاربره هستند و فقط برای کپی گرفتن استفاده می‌شوند ولی برخی دیگر کاربردهای متعددی دارند.

پلاترها هم مانند لیست ماشین های اداری دیگر انواع مختلفی دارند که از جمله آنها می‌توان به کپی رنگی، سیاه و سفید، ایستاده، رومیزی، دیجیتال، آنالوگ و … اشاره کرد.

دستگاه فکس

یکی از مهم‌ترین تجهیزات واحدهای اداری، دبیرخانه، بازرگانی، دستگاه فکس است. از طریق این دستگاه می‌توان نامه‌های اداری را با خطوط تلفن برای شرکت‌های مختلف ارسال کرد. البته امروزه فکس آنلاین جای دستگاه فکس سنتی را گرفته است.

بسته به نوع استفاده خود می‌توانید بهترین نوع دستگاه فکس را خریداری کنید. به‌عنوان مثال: اگر استفاده شما از دستگاه فکس کم است، پیشنهاد می‌کنیم نوع حرارتی آن را بخرید؛ چرا که این فکس‌ها اغلب سرعت کمی دارند. در زمان انتخاب این دستگاه به کیفیت چاپ، قیمت، مقدار حافظه و بسیاری از موارد دیگر دقت داشته باشید. دستگاه فکس‌هایی که حافظه بیشتری داشته باشند، گران‌تر هستند و می‌توانند حتی تا ۵۰۰ صفحه را در حافظه خود نگه دارند؛ اما مدلهایی که قیمت کمتری دارند حداکثر تا ۲۵ صفحه را در حافظه خود نگه می‌دارد. علاوه بر فکس حرارتی، فکس‌های کاربنی و لیزری نیز در بازار وجود دارند. می‌توانید با توجه به نوع استفاده خود، بهترین و مناسب‌ترین مدل فکس را انتخاب کنید.

 

 

منبع:
https://falnic.com/blog/office-equipment-list.html

  • ۰۲/۰۱/۱۹
  • roza estar

فکس اینترنتی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی