اتوماسیون اداری تشکیل شده از سیستم های کامپیوتری و نرم افزاری متنوعی است که به منظور ایجاد، ذخیره سازی، جمع آوری، دستکاری براساس نیازهای اطلاعاتی دفتری، با هدف مدیریت و ساده سازی انجام کارهای روزمره استفاده می شود. ذخیره سازی داده های خام، انتقال الکترونیکی، و مدیریت داده های تجاری الکترونیکی و دبیرخانه آنلاین همگی مفاهیم پایه اتوماسیون اداری را تشکیل می دهند. اتوماسیون اداری به منظور بهینه سازی و خودکار سازی رویه های اداری استفاده می شود.
در مقالهی پیش روی شما قصد دارد تعریفی از سیستم اتوماسیون اداری را تشریح نماید و میزان اهمیت این سیستم را یادآوری نماید. این مهم است که بدانیم سیستم اتوماسیون اداری چیست و چرا به آن نیاز داریم.
مزایای نرم افزار اتوماسیون اداری
- کمک به تکمیل و انجام خیلی از وظایف با سرعت بیشتر و بهتر
- صرفه جویی در تعداد کارکنان سازمان
- نیازمندی به فضای کمتر برای ذخیره سازی داده ها
- امکان دسترسی همزمان به داده ها توسط کارکنان در سازمان و فراهم شدن امکان کار گروهی