my blog yar

  • ۰
  • ۰

اوتوماسیون اداری و اوتوماسیون صنعتی هر دو به کمک فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات (ICT) صورت می‌گیرند، اما در عملکرد و کاربرد آن‌ها تفاوت‌هایی وجود دارد.

اوتوماسیون اداری به معنای اجرای خودکار فرآیندهای اداری، مانند مدیریت اسناد، مدیریت پروژه، مدیریت منابع انسانی، مدیریت مالی و حسابداری نرم افزار دبیرخانه است. این فرآیندها در بسیاری از سازمان‌ها به صورت دستی و با استفاده از ابزارهای کاغذی انجام می‌شوند. با استفاده از اوتوماسیون اداری، این فرآیندها به صورت خودکار و با استفاده از نرم‌افزارها و ابزارهای دیجیتالی انجام می‌شوند. این کار باعث افزایش کارایی و کاهش خطاهای انسانی در فرآیندهای اداری می‌شود.

اوتوماسیون صنعتی به معنای اجرای خودکار فرآیندهای تولیدی و صنعتی است. این فرآیندها شامل ماشین‌آلات تولید، خطوط تولید و روش‌های تولید است. با استفاده از اوتوماسیون صنعتی، این فرآیندها به صورت خودکار و با استفاده از سیستم‌های کنترلی، ربات‌ها و ابزارهای دیگر انجام می‌شوند. این کار باعث کاهش هزینه‌های تولید، افزایش کیفیت محصول و افزایش بهره‌وری در تولید می‌شود.

بنابراین، تفاوت اصلی بین اوتوماسیون اداری و اوتوماسیون صنعتی در نوع فرآیندهایی است که به کمک این تکنولوژی‌ها خودکار شده‌اند. در حالی که اوتوماسیون اداری به بهبود فرآیندهای اداری کمک می‌کند، اوتوماسیون صنعتی به بهبود فرآیندهای تولیدی کمک می‌کند.

  • ۰۲/۰۳/۲۸
  • roza estar

اتوماسیون اداری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی